Ads by Google X

رواية احببت منتقمه الفصل التاسع 9 - بقلم أسماء صالح

الصفحة الرئيسية

  رواية احببت منتقمه كاملة بقلم أسماء صالح عبر مدونة دليل الروايات

رواية احببت منتقمه

 رواية احببت منتقمه الفصل التاسع 9

لاكن امسكها سليم يدها وقر*بها منه : انتي قلتي إيه بجد يعني ولااا..
بمقاطعة ليلي بكسوف : احم...بجد ياسليم.
سليم بفرحة: ليلي وانا كمان ب...
بمقاطعة بصت ليلي لصوت عمه عزت مع شخص متب*هدل غير منظم لشكله من أمام الڤيلااا .
ليلي بصدمة : اي ده ده مش اللي ضر"بته بالغا"بة.
بص ليها بشك***: ليلي أنا عايز اعرف انتي كنتي بتعملي ايه هناك وعايزة تنت"قمي من مين؟
نظرت ليه بتوتر: سليم انابابا تو"في من تلات سنين بابا كان دكتور جر"احةة شاطر وتو"في في حا"دث وخبر وفا"ته كانت صدمة بالنسبالي. وعرفت بالصدفة وفا"ته كان مدبر..
سليم باستغراب: مدبر؟ واي دخل عمي فيه؟
بعدت ليلي عنه بغضب : دخل عمك اللي اكتشفته أن عمك هو السبب في مو*ت بابا كنت بدور عليه من زمان وهو كان مسافر بره . وانت لما قلتيلي اسم عيلتك استغربت أن القدر يقربني من عمك؟
سليم بزعيق *: ازاي ازاي عزت السبب في مو*ته .أنا مش فاهم م...
ليلي بكره* : عمك بيتا*جر في الاع*ضاء وبيسر"قها من المست"شفيات..امال انت فاكر العز والثروة اللي هو فيه ده من فيييين؟!
سليم بصدمة: تا"جر أع*ضاء.؟
ليلي بدموع: بابا كان دكتور محترم يا سليم رفض عرض عمك أن يسر"ق أعض*اء ويتشارك معاه.
ولما بابا قرر يرفض العرض ده ويب"لغ ع عمك ..فقرر عمك أن يق*تل بابا.
تنهد سليم بتعب من التفكير وجلس على الكرسي: أنا معرفش الشغل اللي بيتم بيه واول مرة اعرف ده منك.
ليلي : سليم .؟ أنا كنت في فيلا قديمة وشوفت عمك كان حا*بس حد هناك بس انا مشفتهوش.
بس كان بيقوله يا دكتور.؟!
سليم بشك*: دكتور؟! تعالي معايا...
ليلي : ع فين.!؟
سليم : هنروح الڤيلاا وراهم..
ليلي بقلق: حد هيشوفنا..     سليم : لا يلااا لازم اعرف الحقيقة منه.؟
أخدها بالسيارة وخرج من الڤيلا ومعه ليلي وكان متجه للفيلا القديمة خلف عزت.
نادين كانت بالجنينة تتابع ليلي وسليم وذهبت خلفهم بسيارتها: رايحين فين في الوقت ده؟
وصل سليم وليلي ودخلوا خلف عزت بتسحب للڤيلا
سليم بهمس: خليكي هنا اوعي تتحركي يا ليلي 
فاهمةةة.!
ليلي بعناد: لأ أنا هروح معاک أنا لازم اعرف؟!.
سليم بضيق : ليلي اسمعي الكلام وخليكي هناا
وقفت صامتة بغضب وقرب سليم من الغرفة التي بها عمه ورجالته.. خلع* سليم جاكت بدلته وقرب من الباب وجد رجلاً كبير يجلس بتعب ووجه كله د*م .
ليلي كانت مش قادرة تقف من بعيد قربت من سليم.
سلييم...
سليم بعصبية : ليلييييي .؟ انا قلتلك اييه
ليلي برجاء: عشان خاطري يا سليم.؟
تنهد بخوف عليها واستسلم برضاها. فجأة دخل سليم لهم: اييه اللي بيحصل هنا.؟
عزت بخضة: سلييم؟ انت بتعمل ايه هنا اطلع بره....
ليلي من الخلف: انت اللي بتعمل اي..
قاطعة كلامها الرجل الذي يجلس ع الكرسي متك*تف.
سليم : ليلي.. ليلييي!!!!!!!
ليلي بدموع صدمة: بابااااااااا
لم يستوعب كل من في المكان من كلمتها ؟!
نادين من الخلف بعد ما دخلت الفيلا خلفهم : بابا ؟ أنا مش فاهمة ة حاجه.
سليم بصدمة: بابا ازاي يعني؟ ابوكي يا ليلي.
ارتمت ليلي بحضن ابوها بعياط من شوقها ليه برؤيته ع قيد الحياة.: بابا حبيبي. بابا انت شايفني ا.. ان.. انت عايش؟
قالها بهمس متعب: ليلي؟
ليلي بعياط : أيوة يبابا أنا بنتك ليلي انت عايش يبابا .
عزت بزعيق: ابوكي إزاااي ..أنا كنت بعذ"به ابوكي كان عايز يود"يني في دا"هية.
انت راجل عديم الاحس"اس حرااا"م عليك حرمت"ني منه سنين.
سليم واقف مش مستوعب: انت عمرك ما كنت عمي انت مجر* م. ولازم تتحاسب...
عزت بجنو"ن : قبل ما تحاسبني هتمو"ت معاهم.
وأخرج من جيبه مسد*س متوجه به لسليم لاكن جاءت نادين مسرعة وأفدته أمام سليم وضر"ب بها رصا*ص بصد*رها وقعت على الأرض بدما**هااا.؟
عزت بصدمة وخوف عليها:  نادين..؟؟؟؟؟؟؟
نادين بوجع : اااه لي يبابا لي كده؟
عزت ببكاء: أنا مش قصدي انتي يابنتي. سامحيني؟
وصل البوليس للفيلا  وقبض ع عزت 
وصل سليم ليلي ووالدها للفيلا.. تحت انظار اسماعيل صديق وسواق سليم الذي اوصلهم للفيلا.
وقربت والدة سليم ويوسف ورزان وسلمي ووالدتها وشريف.
قربت رزان من سليم الذي يسند بيده والد ليلي  
وتحدثت ببراءة: هو بابا فين؟ ونادين مجتش معاكم ليه.!
ليلي بدموع وسليم بقلق: نادين ما*تت..؟
رزان بصدمة: ايييه..

google-playkhamsatmostaqltradent