رواية عشقت ابن عمي من الصغر بقلم جاسمين محمد
رواية عشقت ابن عمي من الصغر الفصل الحادي عشر 11
زين وقف بالعربيه ونزل منه عند البحر وكان ماسك في ايدها قزازه مشروب وعمال يشرب فيه وسكران خالص
زين: انا اسف والله مكنتش اعرف انه انتي اعمل ايه عشان تسامحيني واحد عجوز كان قاعد وسمعه
العجوز:مالك يابني
زين: غلط غلط كبير اوووي
العجوز: عملت ايه
زين : عملت................
العجوز: هي دي فاطمه اللي كنت بتقول انه موتت امك
زين: بصدمه وانت عرفت منين
العجوز: فاكر لم جيت هنا من عشر سنين وكنت قاعد تعيط وواحد جه وقعت اتكلمت معا وحكتله وقولتله انك ارتحت لم حكيت معا وقالك وانت ماشي ان فاطمه مظلوما
زين: هو انت الشخص ده
العجوز: اه شوف النصيب
زين: ياريتني كنت سمعت كلامك انا ندمان دلوقتي
العجوز: ويفيد بايه الندم بعد فوات الأوان بس اقولك حاول تتكلم وترجعه ليك
زين؛: كيف ارجعها
العجوز: انا برضو اللي هقولك انت اللي عارفه
زين: تمام شكرا بجد ليك انا بجد برتاح لم بتكلم معاك
العجوز: العفو يابني ان عاوزت حاجه هتجي تلقيني هنا لو في فالعمر باقي
زين: تمام سلام
العجوز: سلام زين ركب العربيه وروح البيت وكان الصبح طلع لم روح البيت
زين كان رايح اوضه بس شاف فرح طالعه من اوضته
زين: صباح الخير
فرح:.......
زين: فرح ردي عليه
فرح؛: عايز ايه يازين بعد اللي عملته
زين: تعالي ادخلي معايه جو طيب شوي
فرح: مش فاضيه هروح اشوف فاطمه
زين: شوي وروحي وحيات ماما
فرح: طيب يلا ندخل
فرح؛: ادينا جو اهو احكي
زين: طيب اقعدي
فرح: احكي يازين
زين: فرح عايز ارجع فاطمه ليه واصالحه
فرح: انت بتهزر صح 🤣🤣🤣🤣🤣
زين: لا مش بهزر
فرح: بعد ايه بعد اللي عملته يازين انت عارف انت عملت فيه ايه عارف فاطمه بسببك انت والزباله ملك وصلت ليه امبارح انت عارف ان فاطمه اللي علطول قوووي امبارح ضعفت وكانت عايزه ترجع البلد وتسيب الكليه انت عارف فاطمه كانت اول امبارح كانت عايزه تعمل كل حاجه عشان تعرفك الحقيقه وترجعو لبعض ما تنطق ساكت ليه مش عارف تقول ايه صح اقولك انا تقول ايه
ابعد عن فاطمه يازين انت بقيت واحد تاني خالص
زين: مستحيل ابعد عن فاطمه والله انا مكنتش اعرف انه هي وكمان والله مكنتش اعرف اللي ملك هتعمله غير لم بنت جت وقالتلي
فرح: طيب حتي لو مش هي بتصورها ليه وهي بتهزر مع ولد يمكن الولد ده قريبه او اخوها انت بقيت زباله لدرجه انك تشوها كرامت بنت ايه فين زين اللي الطيب اللي كان لو شاف ولد بيعاكس بس بنت كان بيضربه ياخسار
زين: والله انا اسف حاولي تساعديني ارجعها والنبي انا مقدميش حد غيرك يساعدني
فرح: كان نفسي اساعدك بس بعد اللي عملته مش هعرف اعمل حاجه ده اذا هي فضلت هنا
زين: هتفضل انا عارفه كويس وعارف كمان انه هترجع الكليه ومش هتستسلم
فرح: ياريت كلامك يطلع صح
زين: لو فضلت ورجعت الجامعه تحاولي تساعديني
فرح: هنشوف
زي؛: تمام ادخل اغسل ايدي في الحمام عقبال متشوفي مين بيخبط علي الباب
فرح: تمام
فرح: ادخل
فاطمه: صباح الخير
فرح: صباح النور ياحبيبتي عامله ايه
فاطمه: كويسه هتروحي الجامعه
فرح: اكيد انتي هتروحي
فاطمه: اه هروح جهزي نفسك عقبال ما اجهز نفسي
فرح: تمام ماشي روحي عقبال مجهز نفسي
فرح: ماشي سلام وطلعت وقفلت الباب
زين كان واقف يسمعها بس هي مشافتهوش
زين: بفرحه كدا يبقا هتساعديني
فرح: انت كيف عرفت انه ممكن يحصل كدا لو شوفت حالاته امبارح كونت قولت ان فاطمه خلاص ضعفت
زين: 😉😉اقولك بعيد ياقمر اروح البس عشان هروح الجامعه برضو
فرح: طيب بس مقولتش هتعمل ايه
زين: لسه هفكر واقولك بليل
فرح: تمام سلام
زين راح اوضه لبس ونزل يفطر
علي طاولت الفطار
زين: صباح الخير
احمد ومصطفي مردوش عليه
منال: صباح الخير ياحبيبي يعني اخرت النهارده
زين: عادي اصلا مستني حد بس افطر عقبال ما يجي
منال: مين
احمد: بصوت واطي اكيد ملك
زين: لا مش هي اللي في دماغك ريح بالك شوي
احمد بصله وسكت زين قعد يفطر
فرح خالصت لبس وراحت تشوف فاطمه
فرح: يافاطمه خالصتي اديني خالصت قبلك اهو يلا انتي بقا
فاطمه: خالصت ادخلي
فرح: حا........ 😲😲😲😲
فاطمه: فرح يافرح رحتي فين
فرح: ايه القمر ده بس علي الصبح
فاطمه: ميرسي ايه رايك
فرح: قمر بس ايه ده انتي مش قولتي خالصتي كيف بقا كدا وانتي لسه مخلصتيش
فاطمه: بس انا خالصت يلا
فرح: 😲😲انتي بتهزري صح
فاطمه: لا ويلا بقا وسابته وطلعت وفرح طلعت تجري ورها بعد ما فاقت من الصدمه
زين كان بيفطر وبيبص علي السلم لقي نفس الحوريه اللي شافه في الجنينه من كام يوم نازله من علي السلم راح شنق
مصطفي: في ايه قول علي مهلك وعطا كبايه المايه
زين:.........
منال: مالك يازين
زين:.........
راحت منال واحمد ومصطفي بيبصو يشوفه بيبص علي ايه 😲😲😲😲
يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عشقت ابن عمي من الصغر) اسم الرواية