رواية ليلة الاسد كاملة بقلم دنيا محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية ليلة الاسد الفصل الثالث عشر 13
ليل بإستعجال : تمم يا خالد هبقا اشوفو سلام
وبتقفل
اسد بفضول : مين ده
ليل : وانت مالك
اسد بإستفزاز : مكنتش اعرف انك مقضياها كده
ليل وتسيطر علي عصبيتها
وترد بإبتسامه بارده : لا فهمت غلط ده خطيبي
اسد : قصدك الي كان خطيبك انتي دلوقتي متجوزه
ليل : امم
اسد بحنيه : استني ،، اسف عشان زعقتلك الصبح
ليل بهدوء : ماشي ،، هو انا ممكن اسألك سؤال
اسد ويقف قدام المرايا ويبدء يسرح في شعرو
اسد : قوليي
ليل : لي ما اتجوزتهاش طالما انتو بتحبو بعض كده
اسد مردش
ليل بإستغراب : ايي !!
اسد بهدوء : لا احنا مش بنحب بعض
ليل بإستعجاب : بجد !!
اسد بإبتسامه : ااه
وبيمسك ايديها ويقعدها علي السرير ويحط راسها علي المخده ويرفع رجليها ويغطيها
اسد : نامي
ويقرب عليها ويقب*لها علي راسها بحنيه
ويقفل النور
ويسيب مسافه بينهم وينام
ليل كانت مستغربه من الي حصل وضحكت في سرها
ليل في ذهنها : هو نايمني لي؟؟ واي الحنيه دي؟؟ لا لا هو هيبدء يعاملني كده احييه لا ان شاء الله الي في بالي مش هيحصل ويكون في حاجه في دماغو عشان كده بيعاملني بالطريقه دي
وتروح في النوم من التفكير
____________________________________
بعد يوم
9:00 AM
اسد : انا اكيد مش هروح معاكي لل الهبل ده طبعا
ليل : اصلا مش عايزاك عمو هو الي فرضك عليا
اسد بجديه : تمام انا عندي شغل اهم من التخيم ده هوصلك ل اصحابك ولما اخلص شغل هجي اخدك عشان نروح البيت ماشي
ليل بصدمه : اييي اييي لا طبعا انت فاكرها بالسرعه دي؟؟ لا لسه هنعمل قعده عربي ونلعب ونهزر ونرقص ونغني
اسد بتحكم وعلو صوت : هي كلمه قولتها ومبحبش الجدال ماشي؟؟
ليل بزهق : طيب
_____________________________________
زين بصدمه : اييي اسد اتجوز ده حصل امتي؟؟؟
حمزه : لما كانت بتكلمني قالتلي انهم رايحين رحله بكرا
زين بإبنتقام : طب يا معلم فكك من فيروز وخليك في مراتو دي هتلوي دراعو اكتر
حمزه ويضحك بعدم فهم : ودي اعملها ازاي؟؟
زين : مش قولت رايحين رحله؟؟ اعرف هما فين
حمزه : بس هعرف ازاي؟؟
زين بعصبيه : هو انتت ملكشش لازمه هو انت مش متابعع موبايل الزفت اسد؟؟؟ وبتعرف هو فين
حمزه : ايوا بس دي حصلت مره مش هعرف اعملها تاني
زين : يعني اي؟؟؟
حمزه بتفكير : اهه بس انا اعرف واحد هيعرفلنا مكانو بسهوله
زين : طب هاتو بسرعه
_____________________________________
ليل بفرحه : خالد وحشتني اوي
اسد بيمسك ايديها بقو*ه ويشيدها بعيد عنو
اسد : اتكلمي عدل والتزمي حدودك مش هفضل اقولك كتير انتي متجوزه ومتجوزه اسد الهواري يعني تنسي حياه الرفاهيه الي كنتي عايشاها مش تقولي كلمتين تصغريني فيهم
ليل : ماشي روح انت علي شغلك ياله
اسد : مش رايح انا هفضل معاكي لحد ما نشوف اخرتها
ليل وتضيق عيونها بتحدي وتتكلم بملامح طفوليه : اخرتها طلاق يا اسد
_:.
ليل وتكلم خالد بصوت منخفض : جاايب مراتك ليي انا كنت هقولو ان انت خطيبي
خالد بنفس النبره : ايي انتي هبله ازاي متجوزه ومخطوبه؟؟ مش هيصدقك اصلا
ليل : ما انا فهمتو من الاول ان انا مخطوبه وبعدين الجوازه دي جت ف يوم فا اكيد مصدق يعني اني مخطوبه
خالد : لي يا ليل لي يا حبيبتي ليييي
ليل وتضحك علي طرقتو : كددده
خالد : طب غوري اقعدي جمبو عايز كارما حبيبتي هي الي جمبي
ليل بتمثيل : واطي يعني مراتك اهم مني؟
خالد : اه وامشي بقا ،، كارما تعالي
كارما بإبتسامه : اي في اي ،، ليلو عامله اي
ليل : كويسه ،، تعالي يا اختي اقعدي جمب جوزك
كارما بضحك : اي ده مالها دي
خالد : سيبك منها
وبيعدي عليهم الوقت وبتيجي الساعه
5:00PM
ليل بنفاذ صبر : كده كتيررر
اسد بإستغراب : اي الي كتير؟
ليل : انت مسيبتش بنت إلا ما قعدت معاها
اسد : عندك مشكله؟ هو احنا مش هنطلق مالك بيا بقا
ليل بثقه : لا معنديش مشكله وهيكون عندي مشكله لي اصلا؟؟ بس منظري انا قدمهم انت كده بتصغرني علي رأيك
اسد بضحك : والله؟؟ وانتي يهمك الكلام الي بتقوليه ده ؟؟
ليل بتقوم من قدامو بغيظ لانها معندهاش رد
_:.
اسد كان مستنيها عدا ربع ساعه ومجتش والليل بدء يليل
اسد بقلق : فينها دي!!
وبيقاطعو موبايلو وهو بيرن
اسد : اي يا عزيز في مشكله في الشغل ولا حاجه
عزيز : موبايلك كان مقفول لييي برن من الصبح
اسد : لي في اي
عزيز : عرفت ان زين مراقب موبايلك حد من بتوع البرمجه الي شاغلين عندنا ساعدو متقلقش هرفدو المهم عرف انت فين وانت عارف ان هو عايز ينتقم منك ب اي شكل
اسد بصدمه ويتلفت حوالين المكان : ليلل !! ليل اختفت يا عزيز انا مش لاقيها
يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية ليلة الاسد ) اضغط على أسم الرواية