رواية حور العاصي كاملة بقلم ولاء ابراهيم عبر مدونة دليل الروايات
رواية حور العاصي الفصل الثالث عشر 13
عاصي بسرعه جري عند حووور واخدهاا في حضنه
انت انت كوييسه ياحوور..
حوور بخوووف: عـ. عاصي خدني من هناا
عاصي نظر للظابط: دلوقتي اقدر أروح حسين مات وقبضوا علي شريكه وبصي لـ ماجد بحقد… محتاجين في حاجه
الظابط: طبعاً إتفضل ياعاصي بيه انت ولو عوزنا حضرتك هنرن عليك..
عاصي: تمام وخاآد حوور في حضنه بـحاميه ومشي بس قبل مايمشي ماجد ندهله
ماجد: عاصي بيه وفي وقرب منه وبهمس بـشر: اللعبة ماخلصتش البوص الـ مكملووش هااكمله انا وبكره تشوف هاانسفك من علي وش الأرض وبخبث: ماتنساش تسلملي علي السينوره الـ معاك’سـ سلام يابيه’
عاصي الدم غلي في عروقه من تهديده ولكمه لكمه في وجهه واخذ حور ومشي..
…
حور لسه رايحه تركب العربيه اغمي عليها…
عاصي بخووف: حووور وركبها العربيه واخذها لـ اقرب مستشفى..
….
بعد وقتتت
عاصي: طمني عليها يادكتور
الدكتور: ماتقلقش هي كويسه ياعاصي بيه
عاصي بـ سعاده: الحمدلله ياارب
الدكتور بتنهيده: اول مره اشوف واحد بيحب مراته كده يعني بجد هي محظوظه بيك تتهنوا ياارب…
عاصي: ياارب ياارب” هو ينفع ادخلها
الدكتور: طبعاً اتفضل ادخلها وهي شويه وهتصحي وتقدر تاخدها تروحها كمان
عاصي: شكراً جدا
بعد وقت حور فتحت عنيها لاقت عاصي جمبها بينظر لها بحب.
عاصي بحب: حمد علي سلامتك ياحبيبتي
حور: الله يسلمك ااآآه
عاصي بخوف: حاجه بتوجعك براحه انتي ازااي عايزه تقومي كده وانتي لسه تعبانه فين الـ وجعك انا هااروح لـِ الدكتور
حور: ياعاصي والله اناا كويسه اهدي انت بس
عاصي راح قفل الباب
حور بإستغراب: هو انت قفلت الباب ليه
عاصي حضنها ودفن وشه في رقبت*ها من غير كلام
حور بخجل: عـ–عاصي إببببعد
عاصي: هششششش
حور: انت وبدهشه لما حسة إن في حاجه علي رقبتها
عا، عاصي هو هو انت بتعيط عاصي بببصلي
عاصي: خليكي معايا ياحوور ماتسبنيش انا انا مش عارف لو حصلك حاجه انا ماكنتش هاعيش صدقيني انت انت الحاجه الحلوه في حياتي يااحور خليكي جمبي
حور وهي بتمسح دموعه: هشش خلاص بقاا انا معاك دايما ياحبيبي ومش هستغنا أبداً عنك انا انا بحبك اوووي ياعاصي بحبك.. .ووو
عاصي مستنهااش تكمل و هجم علي شفا*يفها يقب*لها بلهفه عاشق وحور إستقبلت هذه القب*له بـكل ترحاب و تجاوبت معاه… عاصي يريد المزيد حتي يصل إليها لـكن حور ضربته في صدره حتي يبعد..
حور بخجل خبت وشها في صدره
عاصي بحب ازااح شعرها من علي جبهتها وباس*ها من جبينها: ربنا يدميكي ليا ياحور حياتي
حور أخيراً بصتله: هو هو احنا مش هنروح
عاصي: لاا وتعالي بقا عشان هنام..
حور: احنا في المستشفى ياعاصي ماينفعش ننام فيها وبعدين السرير صغير هنام ازاي يدوبك يساع واحد بس..
عاصي شدها ونيمها في حضنه: هناام كده قلقانه ليه وبعدين المستشفى انا المالك بتاعهاا ومحدش يتجرأ يفتحها ونا موجود..
حور: هو انت غنيي اووي كده وبصتله بعنيها ببرأه: هو انت لسه مع الـمافيا وسؤال: مين دوول الـ خطفووني؟؟
عاصي بتنهيده: شكلك رغايه وهتتعبيني
حور بحزن: انا رغايه ياعاصي طب اووعي كده بقا
عاصي: خلاص خلاص يخربيت الـ يزعلك وبعدها اردف بحب: هاجووبك علي كل حاجه اوعدك بس بلااها دلوقتي انا عايز انام في حض*نك وبس نفسي ارتاح شويه
حور بحب حض*نته بخجل واستكانت وناامت
*************
مجهول: هو انت مش هتظهر بقا ليها
__ قريب جدا ماتقلقيش ياحبيبتي هي واحشتني اووي بس طالما هي مع عاصي انا مش قلقان
_ بغموض ههننزل قريب اووي
وبمرح: وبعدين خدي هنا بتخوني افكارك مع امك دنتي لازمك عقاب كبيير اوووي
=وناا مقدش افكر في حد غييرك أبداً ربنا يدميك لـ ايامي ياكل حيااتي
_ويدميكي لياا يامحلية اياامي
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حور العاصي ) اسم الرواية