رواية لم اختارك كاملة بقلم سحر سمير عبر مدونة دليل الروايات
رواية لم اختارك الفصل الخامس عشر 15
قاطعهم دخول احمد و اسلام
أحمد بلهفه : سحرر سحررر
اسلام بلهفه : سحررر
الكوفيره : متخافوش عليها ذي نايمه
أحمد : سحرر سحررر انا جيت يالا
سحر بخمول : و النبي تسيبني يا احمد
اسلام : تب مش عايزه تشوفي شكلك بقاا عامل ازاي
سحر بخمول : ماشي ماشي
وفتحت عنيها و شافت الصدمه
سحر بصدمه و دموعها بدائوا ينزلوا : مامااا
سحر بدموع الفرحه : احمد احمد شوفت ماما ورايا مش كدا
انا خايفه خايفه أدير وشي و ما اشوفهاش
أحمد بدموع : ااه ااه يا حبيبتي اهدي بس
اسلام بحده : ااه ايه مامتك ازاي و فين مش امك ماتت
أحمد بدموع : سحر بقاا شكلها كدا زي ماما بالظبط
اسلام بحده : كفايه خيالات كفايه اوهام
سحر بدموع وهي باصه في المرايه : سبتيني لوحدي لييه يا ماااماا انا ضايعه من غيرك هونت عليكي هونت عليكي تسبيني لوحدي كل دا ١٢ سنه بحالهم بعيده عني وانا بتعذب بالبعد دا مفكرتيش ليه فياا روحتي فين و سبتيني
قاطعه اسلام اللي شدها بحده : كفايه اوهام انتي متعبتيش ازاي مصدقه ان امك عايشه لحد دلوقتي فوقي فوقي لنفسك بقااا مامتك ماتت من ١٢ سنه و اكتر و مش هترجع ابدا لان اللي راح عمره ما بيرجع
سحر بانهيار : لااااا انت كداب ماما عايشه
اسلام بعصبيه : بتضحكي على مين كفايه اوهام كفايه خيالات كفايه كفايه فوقي لنفسك فوقي ل حياتك و موقفه نفسك على موت امك تب و حياتك
احمد بانهيار : خلااص يا اسلام
قاطعه اسلام بنرفزه و حده : لا مش خلااص هي لازم تفوق لازم تعرف ان ذي الحقيقه
سحر بانهيار : لاااا كداب كدب كدب كله كدب كدب كله
قاطعها اسلام : فوقي على نفسك فوقي فوقي كفايه خيالات كفايه اوهام كفايه كفايه
سحر بانهيار بقت تكسر في كل حاجه قدامها و فجأه فقدت الوعي
أحمد بلهفه : سحرر سحررر
اسلام بانهيار وقع على الارض
أحمد بحده : منك لله يا شيخ انت ايه مبتحسش
اسلام بحده : انا مقستش عليها الحقيقه مهما كانت صعبه لازم نتقبلها مهما هتعيش في الأوهام مصيرها في يوم هتفوق على ألم الواقع لازم تفوق و تصدق ان امها ماتت خلااص لازم كفايه لحد كدا لعب بمشاعرها كفايه لحد كدا انتظار ميأوس منه كفايه كفايه الميت عمره ما هيصحي مهما تدور الايام و الحي لازم يتقبل فكره الوداع لان هيجي اليوم اللي هيفرقنا الموت فيه وقتها الحزن و الدموع عمرهم ما هيرجعوا اللي ماات
لازم نتقبل فكره الوداع مهما كانت صعبه الحقيقه المره اللي صعب علينا لازم نتقبلها انت ازاي خلتها كدا طول السنين اللي فاتت ازاي ماوجهتهاش بالحقيقه
أحمد بحده : عايز تعرف الحقيقه انا هقولك و هحكي لك على كل حاجه بس لازم الأول نروح على المستشفى
اسلام : ليه
أحمد وهو شايل سحر و بيجري : بسرعه مفيش وقت
عند عصمت و منصور
منصور برعب : عصمت عصمت سعاد عايزه تقتلني اممم عايزه تقتلني خبيني يا عصمت
عصمت : سعاد مين
منصور برعب : ااا ااام سحر و اااحمدد خبينييي
عصمت : انت اتجننتت
قاطعهم فجأه النور طفا و شافوا الصدمه
في المستشفى
اسلام : ممكن اعرف انت جبتنا هنا ليه كان ممكن نفوقها في البيت
أحمد : انت متعرفش حاجه خاالص سحر واعيه لكل حاجه و كل اللي كانت بتعمله دا كان خطه مننا
اسلام : خطه اييه انا مش فاهم حاجه
أحمد : فاكر يوم ما سحر كانت عايزه تنتحر في اليوم دا سحر فاقت و عرفت كل حاجه و كان السبب اللي مخليها عايزه تنتحر انها اتصلت ب ابوها علشان تفرحه انها رجعت ل طبيعتها عصمت ردت عليها و قالت لها أنها هي اللي قتلت امها بمساعدة ابوها سحر مستحملتش اللي سمعته و كانت عايزه تنتحر و يومها انت شوفت الباقي
قبل ما حد فيكم يخش اتفقت معاها انها تمثل عليكم انها لسه زي ما هي علشان نلاقي اي إثبات نوقع بيه عصمت و نسجن بيه بابا
اسلام : انا بردوا مش فاهم يعني سحر كويسه بس كانت بتمثل عليا اللي بيحصل تب و اللي حصلها لما كنا في الكوفير
أحمد : ذا كانت تمثليه لان احنا كنا متراقبين بس للاسف طلعت كل اللي مكنتش قادره تنساه فيه رغم انه ثمثليه بس انا واثق ان لحد دلوقتى مقدرتش تتجاوز موت امها مهما تحاول تبين قوتها بس دايما بتفشل ف ذا لان عمرها ما قدر تخبي حاجه في قلبها
قاطعهم الدكتور اللي خرج
النور فجأه طفا و الدنيا ظلمه و فجأه ظهر لهم بخار و صوت و صوره ل سعاد.
منصور برعب : سعااد
وزغد عصمت
عصمت برعب : متاذنيش متاذنيش.
سعاد بحده : صور بنتي تتشال من علي النت اتحركي
قاموا هما الاتنين برعب وراحوا برا البيت جري
عند سحر
أحمد و اسلام بلهفه : هاااه
الدكتور :……..
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية لم اختارك ) اسم الرواية