رواية عشق العز كاملة بقلم سلمي عادل عبر مدونة دليل الروايات
رواية عشق العز الفصل السادس عشر 16
عز جاله مكالمه قام رد بعيد عنهم
عز : اي يونس
يونس :انت فين
عز : هتكون فين يعني بطل غباء
يونس بضحك : طب احنا تحت
عز : طيب ودي سهيله عند تالا وتعالي وقفل
…………………………
يونس اخد سهيله وطلع خبط ع جناح تالا فتحت داليدا
يونس : اي القمر ده
سهيله بغيره نغزته من غير ما داليدا تاخد بالها
داليدا بكسوف : احم شكرا
درين من جوه مين الي بيخبط ي داليدا
يونس اول ما سمع اسم داليدا وشه جاب الوان
يونس : أن انتي مرات عز
داليدا: ايوا انت مين
يونس : احم انا يونس صحبه ودي سهيله مراتي
داليدا بحب : انتي قمر اوي تعالي يلا ندخل
ويونس مشي
درين أول ما شافت سهيله قالت : انتي اكيد سهيله صح
سهيله ببتسام : اه ي طنط حضرتك تعرفيني
درين :الا اعرفك ده يونس دايما واكل دماغنا بيكي وقد اي هو بيحبك لحد ما اتجوزك أهو
سهيله بفرح : بجد بجد
درين بضحك عليها : طبعا
داليدا كانت قعده سمعاهم وكانت زعلانه جدا أن رحيم اتجوز روايد عشان بيحبها ويونس اتجوز سهيله عشان بيحبها و سليم هيتجوز تالا عشان بيحبها الا هي عز كان مجبور يتجوزها حزنت جدا من جواها
……………………………….
تالا جهزت وكانت ف قمه الجمال بذات ف الفستان الابيض الي سليم اختاره بنفسه
داليدا كانت لبسه فستان سماوي صق شكله رقيق جدا وكانت عامل ميكاب هادي خالص
روايد كانت لبسه فستان سكري سوريه
سهيله كانت لبسه فستان سماوي وطبعا كانت قمر
………………………………
سليم كان لبس بدله لونها ابيض وقميص ابيض وكان مز اوي يعني
عز لبس بدله سوده وقمص اسود وده جنتل مان مفيش كلام
رحيم لبس بدله لونها رمادي وقميص أبيض ( اي رايك اجوزك بنتي بس لما انا اتجوزك )
يونس لبس بدله بيج وقميص أبيض وطبعا كانت هتاخد منه حته
……………………………….
سليم راح ع جناح تالا وتالا كانت مديه ظهرها واول ما لفت انبهر بجمالها وحضنها وباس أيدها واخدها ونزل
رحيم ويونس كل واحد اخد مراته ونزل وداليدا كانت وقفه لوحدها وكانت حزينه جدا أن هي الوحيده الي جوزها مش جاي اخدها نزلت دمعه منها بحزن ومسحتها بسرعه ونزلت وعز كان وقف مع صحابه وفي بنت جات من وري عز وحضنته وهو بدلها الحضن حزنت اكتر ونزلت بكسرة والدموع لامعه ف عيونها وطبعا درين كانت وخده بالها من كل ده
عز اول ما شاف داليدا انبهر من جمالها وكان ريحلها بس البنت وقفته
داليدا قعده ع التربيزه وكانت جانبها سهيله و روايد
…………………………….
سليم اخد ايد تالا ورقصه ع اغنيه ( يهون السهر كرمال الحب .. لو انسي النوم عمري ما انساك … طبع الوفا بدمي سري.. لو تطلب روحي الروح تفداك .. يهون السهر كرمال الحب.. لو انسي النوم عمري ما انساك .. طبع الوفا بدمي سري.. لو تطلب روحي الروح تفداك.. انا لو قلبي دق دوم تا تا تك دوم تك عيونك عندي الحق .. بدمي افديها ..لو تسمع قلبي.. راح تفهم حبي ..وتنسي هالغربه ومنك تمحيها..وحياتك عندي ما تفيد العنده .. ما بزرع ورده ..وانسي اسقيها .. وانا لو روحي تروح ..لغيرك ما تروح .. انت سبب الجروح .. وانت مدويها♥️)
كانوا مندمجين جدا مع كلمات الاغنيه وكأنهم ف عالم تاني لوحديهم وكانوا بيرددو كلمات الاغنيه لحد ما الرقصه خلصت وراحه مكانهم
وطبعا اشتغل مهرجانات روايد كانت قايمه تروح ترقص رحيم بصلها بصه خلها قعده ف مكانها
وطبعا يونس كان وقف مع عز مع اصحبهم والبنت وقفه بتهزر مع يونس و عز وده ضايق داليدا و سهيله جدا
سهيله اتكلمت بغيظ : لا مبدهاش بقي قوموا يابنات نرقص
داليدا وقفت بتحدي وقالت : اه يلا نرقص
روايد بصت بخوف ع رحيم وقالت : لا لا انا هتفرج بس
داليدا: طيب يختي خليكي
روايد لقت أن رحيم مش مركز معاها رحت معاهم وطبعا تالا نزلت لما سليم راح لصحابه واشتغلت اغنيه (ي مدلع بتاعت احمد سعد) وداليدا رقصت وطبعا كل الي ف القاعه بص عليها لأنها كانت بترقص بطريقه احترافيه و روايد نزلت معاها وبداه يتميلو مع كلمات الاغنيه وسهيله رقصت وتالا بس مكنتش اوي
عز ويونس مكنوش وخدين بالهم لأنهم كانوا مديهم ظهرهم واحد من صحاب عز ويونس قال : اوف مين الانتين الجامدين الي بيرقصو دول
عز مداش اهتمام لكلامه لكن يونس بص ولقه داليدا وسهيله بيرقصه بطريقه مغريه جدا
يونس اتعصب جدا وبص لعز وقالوا بص وراك كده
عز بص وره ولفت انتباه داليدا الي بترقص بميعه و برقص مغري وكل الرجاله الي ف القاعه بيبصو عليها اتجنن وعروقه برزت وعيونه اسودت وراح شد داليدا من أيدها وطلع بيها من القعده وركب العربيه وراح ع الفيلا الخاصه بيه هو مش فيلا العائله
ويونس خد سهيله ومشي
وسليم خد تالا وقعد ع الكوشه وبصلها بصه ذات معني
تالا بخوف: اقسملك بالله مارقصت والله
سليم : حسابنا لما نروح
رحيم اخد روايد ع جانب وكان متعصب جدا
رحيم بعصبيه : هو مش انا حذرتك متعمليش كده
روايد بخجل من نفسها : والله ي رحيم مش رقصت كتير ده هي هزه واحده بس
رحيم اول ما سمع كده اتعصب اكتر وكان هيزعق بس اخد باله من الناس الي حوليه وقال: لينا اوضه تلمنا وقعدها وقعد جانبها وقال : اما نشوف ام الليله السوده دي هتخلص أمتي
بعدها بربع ساعة سليم لم الفرح وكل الناس مشيت
…………………………………
عند عز ف الفيلا بتاعته دخل ورزع الباب وري وزق داليدا وقعت ع السرير
داليدا بخوف : اه ف اي
عز وعينه حمرا بشده : ف اي ليه هي الهانم مش عارفه ف اي
داليدا: لا مش عارفه ف اي
عز ضربها بقلم وشدها من شعرها : بقي مش عارفه عملتي اي يبنت الكلب بقي انا عز المنشاوي كل الرجاله تنفرج ع مراته و هي بترقص انا هربيكي من اول وجديد
داليدا وهي بتحاول تتدري خوفها : ابعد عني انا اصلا عاوزه أطلق
عز اول ما سمعها بتقول كده ضربها قلم كمان وقال : طلاق اه قولتيلي عارفه لو كلمه طلاق دي جات ع لسانك تاني هعمل فيكي اي هموتك ف ارضك سمعه
داليدا بخوف من نبرته : سمعه وعيطه بحرقه وقالت : سيب شعري بقي
عز سببها وقام من جانبها وصوت عيطها بيقطع ف قلبه غز أيده ف شعره وبدأ يهدي من نفسه بس كل ما يفتكر شكلها وهي بترقص يتعصب
عز بهدوء: هتفضلي تعيطي كده كتير ولا اي
داليدا وعيطها بيزيد اكتر : ملكش دعوه
عز وهو ببحاول يسيطر ع نفسه قال : ولا تكوني زعلانه اني اخدك من المهزله الي كونتي بتعمليها
داليدا : مهزله امال الي انت بتعملو كان اي ها لما كل واحده جوزها جاي خدها الا انا نزله لوحدي لما كل واحد اخد مراته ورقص معاها وانا الوحيده الي قعده ومليش لازمه وحضرتك بتعمل اي وقف مع بنت غيري وزاد عيطها وقالت : بس اقولك انت ليه وقف مع غيري وليه برضو مش مسكت ايدي زيهم انا اقولك يمكن عشان مستعر مني أو لا لا لان هم بيحبه بعض لكن لكن انت مجبور عليا انتي مكنتش عوزني وخالتو هي الي خلتك تعمل كده وانا دلوقتي بشيل من عليك المسواليه دي وبقولك طلقني أن انا تعبت تعبت وانا شايفه الشحص الي بحبه قلبه مش معايا ( ماذا هي فعلا اعترفت بحبها ) اه اه بحبك ي عز من أمتي وفين وازاي مش عارفه بس كل الي اعرفه اني بحبك وبحس جانبك بأمان بس انت مش بتبدلني ف ارجوك طلقني ابعدني عنك وانا هحاول ادوس ع قلبي وانسي الحب ده وكانت بتعيط جامد جداا
عز ببرود : داليدا انتي و و و و و و
يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية عشق العز) اضغط على أسم الرواية