رواية عشقت طالبتي كاملة بقلم منار حسين عبر مدونة دليل الروايات
رواية عشقت طالبتي الفصل السابع عشر 17
عند نور وسليم
ابو نور بستغراب: هو ايه اللى مش هيحصل يا نور
نور بتوتر: يابابا انا مش موافقه على العريس ده
ابو نور بشك: وليه هو انتي تعرفيه
نور: صاحب ياسر خطيب زينه صحبتي بس ده اللي اعرفه
سليم بابتسامة خبيثه: وخطيبك مقدما إن شاءالله بعد موفقتك
نور بضيق: وانا مش موافقه يا سليم باشا ونورتنا وتفضل
ابو نور بزعيق: نور اييه اللي بتقوليه ده عيب كده
نور بغيظ من سليم: يابابا بس انا مغلطش
ابو نور بأمر: اعتذري لي خطيبك
نور بصدمه:هو بقا خطيبي كمان
سليم وهو يمثل الخجل: احم اصل اناوعمي قرينه الفاتحه
نور بغيظ وخبث: تمام انا موافقه يابابا وقربت من سليم وسلمت عليه وهمست له بشر هتشوف ايام اسود من يوم ولاتك يا سليم
سليم بنفس الهمس: نفس اللي هيحصلك يا قطه بس اكتر بكتيرررر
عند وليد وساره المجانين
وليد بخوف من شكلها: يااالهويييي كان بدري عليك عليك بدري يا انا والله انا لسه صغير على البهدله اهدي يا ريا قصدي يا ساره اهدييي
هجمت عليه ساره وستات تانيه ووليد كان بيلطم علي وشه
وليد بألم: طب براحه بالله عليكم براحه ده انا ولد وحيد مافيش غيري
واحده من الستات: متهدي بقا بترفص ليه اهدي كده ياااض
وليد بصراخ: ابو شكلك يا وليه قال برفص ليه من الفرحة يا ختي عقبال لما تبقو مكاني كده
الستات:اخرس
وليد وهو يشتم ساره: والله لوريكي يا ساره الكل*ب
ساره وهي بتشد شعرو:انا جيت يا بيبي بتكتب شعر طب والله لقطف شعرك شعرايه شعرايه يا معفن
وليد وهو يكاد يموت منهم: هو انا مروخيه يا بنتي والله كان يوم اسود يوم ما كتبتلك حاجه بنت يا ساره في حاجه دفيه بتقع عليا
ساره بلامبالاه: عيل صغير بيعمل حمام عادي يعني
وليد بصراخ:عاااااا يا عااالم يا معفنه اووووعووو كان يوم شبه وشي وهو متبهدل كده يوم معرفتك وقام وهو بيزق الستات وطلع يجري وهو بالكاد ملامحو لا تبان
ساره وستات: محدش بيكلهااا بالساااهل ههههه ساره روحو انتو بقا يا جماعه متشكرين للمجهود الجبار ده الستات مشيت وساره روحت
عند زينه هي وياسر عند بيت زينه
زينه بقلق: ياسر انا مش مطمنه للبنت اللي اسمها شيري دي حسه وراها مصيبه من الاخر مش سهله
ياسر بستغراب: اشمعنا بتقولي كده يا زينه
زينه بتفكير: بتبرر ايه باللي بتعملو ده لما بتشفنا مع بعض
ياسر: ممكن غيره ممكن بتحب تغيظك
زينه برفعت حاجب: لاء يا يا راجل لماح اللي لفت نظرك انها غيرانه طيب انا معاك فالحته دي بتغيظ فيااا ليه بقااا
ياسر بمكر: ممكن عشان المقلب ولا ممكن بتحبني
زينه بغيظ: مقلب اولا هي متعرفش ان انا ثانيا بقا حبك برص وعشره خروس يا بعيد ياسر امشي من قدامي
ياسر وهو يقربها منه ويقول: متزعليش يا زيزي بس عارفه ايه اللي ضايقني فالموضوع
زينه: ايه اللي مضايقك يا سيدي
ياسر وهو يقترب منها مخبث: البوسه اللي كنت هموووت عليها
زينه وهي تزقو وتجري علي فوق: اوعي يا قليل الادب والله مشفتش بي ربع جنيه تربيه
ياسر بضحك: مسيرك تقعي في ايدي يا زينه وروح هو كمان
زينه وهي كانت بتاكل التلفون كان عمال يرن
زينه بغيظ: يعني الواحد ميعرفش ياكل لقمه في ام اليوم ده
صحبها: مصيييبه يا زينه مصييييبه
زينه بقلق: ايييه اللي حصل يا بنت انتي وهي قولو
نور بسرعه هي وساره
نور: اتخطبت ل سليم ساره: ضربت وليد
زينه بصدمه: نهار اسود واحده ضربت وتانيه اتخطبت لاء انا في قمت الانبهار انتو متخلفين انتي وهي ازاي ده حصل
كل واحده حكت اللي حصل بس ساره اضافت شئ
ساره بتفكير: بس تفتكرو زعل مني تفتكروو هاااه
زينه وهي تغمط عنيها من غباء ساره: قسما بالله لو ما اتلمتي يا ساره هجيبك من شعرك امسح بيكي بلاط الشقه عندنا فاااهمه
ساره بخوف وخضه: الله خلاص كنت بهزر يا زيزي انت مش بتهزر يا رمضان
زينه: لاء بدي بالشباشب يا روح امك اتلمي انتي في مصيبه تعالو نفكر هنعمل ايه يا مصايب الله يخربيتك يا ساره سحلتي الواد منك لله
ساره: الله ماانتي عملتيها قبل كده فيها ايه بقا قولت اجرب
زينه: اسكوتي بتجربي ايه تعالو بس اقولكو تعملو ايه فالمصيبه دي
عند ياسر روح ودخل البيت
ام ياسر بضحك: خش شوف وليد جوه عايزك هو وسليم
ياسر بستغراب: بتضحكي علي ايه ياماما
ام ياسر: خش وشوف بنفسك
ياسر وهو يدخل الاوضه ومستغرب كلام امه دخل وكان وليد مديلو ضهرو وسليم قاعد بيضحك علي وليد ياسر اول مدخل الاوضه
ياسر: لاء الموضوع في حاجه علي كده
وليد لف بسرعه وجري علي ياسر وهو يعنى عايز يعيط
وليد: ياااسر حبيبي
ياسر اداله بوكس فوشه
ياسر بخضه:عااا انا مش بحب عفريت حرام عليك قطعت الخلف منك لله يا شيخ
وليد كان هنا فصل شحن بعد البوكس بتاع ياسر
سليم كان بيضحك علي اخرو
ياسر بضيق: تعاله شيل معايا الجثه بتاعت وليد بدل ماانت بتضحك
سليم بيحاول يكتم ضحكته بس مش قادر: الواد قبل ماتيجي عمال يقول هو اللي هيجيب حقي ميعرفش انك اللي هتجيب اجلو
ياسر بضحك: الدخلة برضو كانت ترعب فمحستش غير وانا بديلو بالبوكس في وشه
سليم: طيب هات البرفان بتاعك نفوقو بدل ميستحلها وينام بعد مفوقو وليد
وليد بألم: اااااه يامااا انا فين
سليم: فالبيت يا سبع الرجال
وليد: انا سبع ده انا بقيت برص مضروب بالجزم علي الحيطه
ياسر بتساؤل: ايه اللي حصل يا وليد
وليد بألم ويكاد يبكي: اتخت علي خوانه يا صحبي وقصي لهم ما حدث واكمل بس وجاي احكيلك اللي حصل لقيتك انت كملت الحمدلله عليا وبقيت مش نافع خااالص
ياسر وسليم: والله احنا وقعنا في تلاته لو قدرو ميعفوش ابدا جبروووت
نروح عند البنات
زينه: احنا هنعمل خطه
صحبها: ايه هي الخطه ياام العُريف
زينه بتجاهل كلمهم: اللي هيحصل ان احنا هنحاول نشتغل علي نقطه الضعف بتاعتهم وهي الغيره
نور بتساؤل: وانتي هتساهمي في ده ليه
زينه بغيظ: عشان الاستاذ ياسر مقضيها صحوبيه مع الست شيري الشريره وانا لازم انتقم واعرف وراها ايه البنت دي المهم اللي هيحصل ان احنا هنعمل وقلتلهم علي الخطه
نور وساره بحماااس: استعنا علي الشقاء بالله جاهزيين يا زعيمه
يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية عشقت طالبتي ) اضغط على أسم الرواية