رواية عشق العز كاملة بقلم سلمي عادل عبر مدونة دليل الروايات
رواية عشق العز الفصل السابع عشر 17
عز ببرود : داليدا انتي ليا انا بس مش لحد غيري انتي فاهمه عارفه لو سمعت اسم طلاق دي ع لسانك تاني هعمل فيكي اي
داليدا : لا هطلب ده اسمه تملك لكن انت مش بتحبني وانا بخليك من اي مسئوليه عني
عز بحب لأول مرة يظهر ف عينه : بس انا بحبك مش بس بحبك لا ده انتي ملكتي كل حاجه فيا انا مش شايف غيرك اينعم مش اعترفت بحبي ليكي لاني كونت حابب اتاكد اكتر والنهارده مجتش اخدك قصدنا لاني كونت بحاول اثبت لنفسي اني مش بحبك ودائما يتجاهلك عشان كده داليدا انتي عمري كله
داليدا وعنيها لامعه بفرحه : يع يعني انتي بتحبني زاي ما انا بح
قاطعها عز وهو بيشدها من وسطها لي : واكتر كمان
داليدا بخجل: عز ابعد
عز بحب : ابعد اي بقي ده انا لما صدقت ودفن وشه ف شعرها يشم رحته وبايده بيحسس ع ظهرها طالع نازل
داليدا وشها جاب الوان الطيف اول ما لمس جسمها وقشعر
داليدا زقته جامد وقالت : انت قليل الادب ع فكره
عز بضحك : اه قليل الادب بس معاكي انتي وبس
داليدا : احم طب يلا ننزل نشوف خالتوا
عز وهو. بيمسك خدودها بضحك : مش واخده بالك ولا اي ان احنا ف فيلتي ومحدش معاناه هنا
داليدا بصت حوليها وقالت بشهقه : هار اسوح وبعدين بصت ع عز لقته بيبص ع جسمها بجراه من فوقها لتحتها بتدات ترجع لوري وهو بيقرب عليها تبعد وهو يقرب
داليدا بخجل: نن انت بتعمل اي
عز بهمس أمام شفايفها : جاي وقت العقاب
داليدا بضعف : عقاب اي
عز بنفس انبره: اول حاجه فستانك الضيق الي انتي كونتي لبسه وده مش هيتقرر تاني تاني حاجه بقي انك كونتي فرده شعرك وانا مش بحب حد غيري يشوف تالت حاجه وده الاهم انك رقصتي ومعملتش اعتبار ليا وانا محبش حد غيري يشوف مراتي كده
داليدا بصدمه : كل ده
عز بحب وهو بيوزع بوسات ع وشها : واكتر كمان ودلوقتي جاي وقت العقاب وفجأة شلها بحنيه وحطها ع السرير واعتلها واخدها ف قبله عميقه جدا دامت دقائق يبس فيها كل مشاعره و حبه ليها و شوقه وبايده كان بيقلعها الفستان لحد ما حس أنها مش قادره تاخد نفسها بعد ونزل ع رقبتها وشهفت لما عضها ف رقبتها ووضع بصمته عليها وع مقدمه صدرها
عز وهو بيكلمها ف ودنها بحراره : موافقه تبقي حرم عز الدين المنشاوي
داليدا لا رد
عز قرصها من وسطها : موافقه
داليدا بضعف : اه م م موف اه وقبل أن تكمل كلمها كان عز أحدها ف قبله والي زاد شوقه اكتر أنها بدلته وبدأ يمارس رجلته عليها
بعد وقت داليدا كانت نايمه ف حضن عز
عز بحب : صباحيه مبارك ي عيوني
داليدا بخجل خبت وشها ف صدره العاري تماما وهو ضحك ع كسوفها وقال ؛ ع فكره انتي كده بتجريني لحاجات انا مش عاوز اعملها
داليدا وهي بتبعد : لا بلاها منها احسن
عز شدها لحضنه تاني وقال : لما تكوني ف حضني متبعديش غير بأذني مفهوم
داليدا: حاضر انا بس كونت عاوزه اقوم اخد دوش
عز بوقحه ؛ وماله نخدو سوي بس مش دلوقتي وقبل ما تتكلم داليدا كان اخدها ف عالمه الخاص
…………………………….
يونس دخل الفيلا وهو متعصب جدا ودخل الجناح واخد هدوم ودخل اخد دوش وطلع قعد ع السرير ومداش اي اهتمام ل سهيله
سهيله : يونس
يونس لا رد
سهيله وهي ع وشك العياط : رد عليا
يونس بنبرة جامده وحاده : عاوزه اي ي سهيله ف ام الليله دي
سهيله راحت قعدت ع الأرض وهو كان ع السرير: انا اسفه ارجوك خلاص انا مقدرش ع زعلك
يونس بحاد : ومفكرتيش ليه قبل ما تغلطي
سهيله : طب ما انا كمان كونت سيبني واقعد مع واحده غيري وسيبني زاي الكلبه
يونس بعصبيه ؛ سهيله اعرفي اني مهما اكلم بنات أو اقف مع بنات انتي بس الي ف قلبي اتمني تفهمي حاجه زاي دي
سهيله بعياط : وانا ليه اصلا تقف مع غيري انا مش ماليه عينك ولا اي
يونس لما شافها بتعيط صعبت عليه ف راح شدها لحضنه وقال ؛ بعكس انتي مفيش غيرك بيملي عيني وبعدين اي كل الدموع دي
سهيله بشهفه زاي الاطفال: انا زعلانه منك
يونس بضحك : هو المفروض مين الي يزعل من مين
سهيله : انا
يونس : طب يست حقك عليا وادي شفايفك ابوسها
سهيله : انتي سافل ع العموم انا مش زعلانه خلاص سمحتك
يونس ضحك وشدد من حضنها وقالها : تصبحي ع خير يعمري
سهيله بحب : وانت من أهله
……………………………
بعد ما الفرح ما خلص سليم اخد تالا وراح الفيلا وده لان سليم مش هينفع يسافر عشان شغله وكده
اول ما دخل الاوضه
تالا : سليم انت ليه من ساعته ما طلعنا من الفرح وانت مش بتكلمني
سليم ببرود : بقولك اي انا مش فاضي لشغل ده
تالا بعيط : تمام
سليم راح غير هدومه ونده ع تالا وتالا كانت بتغير هدومها ولبست بيجامه عليها رسومات اطفال
سليم اول ما شافها قال بسخريه : متجوز طفله انا
تالا بزعل : لا بس كل البس الي هنا قصير اوي وحاجات قليله الادب
سليم بسخريه وتريقه ع كلامها : ههه دلوقتي قصير ما انتي من ايام كونتي عاوزه تخرجي بقميص نوم
تالا لحظت أنه بيستقل منها راحت دخلت اوضه الملابس وعيطه وسليم كان سامع عيطها بس مدهاش اهتمام لانه حب أنه يربيها بعد نص ساعه تالا طلعت من جوه سليم قال : لسه برضو لبسه بتاعت الاطفال دي انتي مش واخده بالك أن النهاردة دخلتنا ولا اي
تالا بغباء : لا واخده بالي اعمل اي يعني
سليم بغضب: لا ولا اي حاجه يهانم انا بس عاوز حقوقي كزوج
تالا شهقه من جرأته : ب بس انا مش عاوزه دلوقت
سليم : ليه أن شاء الله
تالا كانت ليه هتكلم سليم راح شدها وقعدت ع السرير
سليم بهمس : عارفه انا لو ليا مزاج كونت عملت كل الي انا عاوزه بس انا دلوقتي مليش مزاج وراح شدها لحضنه وقفل الاباجوره وقال : نامي
هي كانت بتحاول تبعد بس طبعا القوه تغلب الضعيف ف استسلمت لنوم
…………………………..
ف جناح رحيم
روايد حولت تكلم رحيم بس هو مش عاوز دخلت لبست قميص نوم لونه نبيتي وقالت : لا انا لا انت ي رحيم بيه وحطت روج وسببت شعري الي معدي خسرها ورشت برفيوم وطلعت
كان رحيم قاعد ع السرير اول ما شافها كده حرفيا أنصدم
روايد راحت لي وقالت بدلع مبالغ : انا اسفه ي حبيبي
رحيم بلع ريقه بصعوبه ومقدرش يتحمل جملها ودلعها قال : انتي خليتي فيها حبيبي ولا زفت
و ف تانيه كان أخدها الي عالمه الخاص
……………………………..
تاني يوم الصبح كانت نايمه ف حضن عز
عز صحي قبلها وباسها برقه وهي صحيت : صباح الخير
داليدا: صباح النور
عز باسها بوسه خفيفه من شفايفها
داليدا: عز مش هنرجع الفيلا
عز : اما اشبع منك
داليدا بخجل : عز يلا بقى خلينا نرجع وكمان انت عندك شغل
عز بحب : انتي اهم من اي حاجه
داليدا: عز بقي
عز : طب يلا قومي البسي
داليدا جات تقوم لقت أن جسمها كله باين شهقه ولفت الملايه حوليها بخجل
عز كان مستمتع بخجلها ف محبش يكسفها اكتر من كده وراح قام دخل يخد دوش ف اوضه تانيه وهي دخلت تاخد دوش
داليدا بغيره : هو اي بقي هدوم البنات دي كلها أن شاء الله بتاعت مين واي الي جابها هنا
عز بضحك : براحه ف اي انا الي جيبهم هنا عشان لو جبت واحده كده ولا كده
داليدا بغضب محبب لقلبه : والله انا برضو قولت كده والله لروح اولع فيهم
عز وهو مش قدر يمسك نفسه من الضحك : ف اي بهزار ده بتاعتك انا جبتها ليكي
داليدا وهي بتقفل عيونها زاي القطط: يعني مفيش بنات كانت بتيجي هنا
عز : وحياتك ولا نام حد ع السرير ده غيرك
داليدا: سافل
عز مسك أيدها ونزله ركب العربيه واخد داليدا وراح مكان ع البحر هادي علشان يفطرو بعد ما خلصوا عز دفع الحساب وهم طالعين داليدا شافت سالم وووووو
يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية عشق العز) اضغط على أسم الرواية