Ads by Google X

رواية عشقت ابن عمي من الصغر الفصل الثامن عشر 18 - بقلم جاسمين محمد

الصفحة الرئيسية

      رواية عشقت ابن عمي من الصغر بقلم جاسمين محمد


 رواية عشقت ابن عمي من الصغر الفصل الثامن عشر 18

هدي: فاطمه قومي بقا كفايه نوم 

فاطمه: ياماما سيبيني عايزه انام والنبي 

هدي: يابت قومي عشان تجهزي نفسك 

فاطمه: صحي فرح طيب وانا هصح عقبال ما هي تصحا 

هدي: قومي يافرح يابنتي 

فرح: انا عايزه انام قومي فاطمه 

هدي: متقومه بقا انتو الاتنين 

مصطفي: وهو واقف بر 

مصطفي: ادخل اصحيهم انا بطريقتي 

فرح وفاطمه: طريقته بتاعت زمان لا وراح قامو 

مصطفي: ها ادخل وهم عارفيني بصحي كيف 

هدي: هههههههه ياريتك كنت جيت من بدري دول خلاص قامه ههههه 

فاطمه: اهدكي ياختي ادينا صحينا خلي ابنك ده يمشي واحنا يلا نوم نجهز نفسنا 

فرح: صباح الخير الاول يامصيبه ازيك ياماما ممكن اعرف انتي بتصحينا بدري ليه 

هدي: هههه صباح النور وبصحيكم مش النهارده خطوبتكم قومه عشان تجهزو نفسكم 

فرح: اه خطوبتنا تصدقي كنا ناسيين تمام بس احنا مرحناش امبارح اخترنا فساتين 

هدي: مصطفي رح جابلك وحاتم بعتلك الفستان امبارح يافاطمه وزين راح جاب ل ملك 

فاطمه: بزعل زين جاب ل ملك تمام احنا قايمين

هدي: تمام انا هنزل اجهزلكم الفطار عقبال دا تفوقه وتنزلو ورايه 

فرح: تمام  

فرح: مالك يافاطمه 

فاطمه: حلمت حلم غريب 

فرح: حلم ايه 

فاطمه: حلمت ان في شاب جه وخدني من حاتم وقالي هو مش بيحبك انا اللي بحبك تعالي معايه 

فرح: طيب وانتي تعرفي الشاب ده 

فاطمه: لا حتي كان شكله مش واضح خالص 

فرح: مين ده اللي عايزك ومش عايزك تكوني مع حاتم 

فاطمه: معرفش والحاجه امي اللي بتقطع الاوقات الحلو جت صحتني وانا قومت 

فرح: ههههه عشان كده مكنتيش عايزه تصحي وعماله تقوليله سيبيني انام 

فاطمه: اه ياختي يلا قومي بقا احسن متبعتلنا مصطفى 

فرح: لا يلا قومي ياختي 

قامه غيرو ونزلو تحت 

علي طاولت الفطور 

فاطمه: صباح الخير 

فرح: صباح الخير 

الجد: صباح الورد علي احل وردتين اقعدو افطرو 

فاطمه وفرح: تمام 

احمد (ابو زين): زين انت ومصطفي عزمته كل الناس 

زين: اه 

فاطمه: طيب احنا مش المفروض نروح الكوفير 

زين: في بنات هتيجي تجهزكم عشان انتي منتقبه وهناك بيبقا في شباب وفانا جبتهم هنا 

فرح: تمام وهيجو ايمتا 

زين: ساعه ويكونو هنا ملك: هترن عليكم وتيجي 

فاطمه: وملك نتيجي هنا ليه 

زين: مش خطوبته النهارده انا وهي ولازم تجهز وكمان البيت ده بيته فتيجي في اي وقت 

فاطمه: بيته تمام انا هقوم اطلع اقعد في الجنينه شوي 

خالد (ابو فاطمه): ماشي اطلعي يابنتي 

زين: انا طالع اوضتي هعمل حاجه 

منال: زين عايزاك يابني في حاجه 

زين: تمام تعالي 

زين: ايو احكي 

منال: انت ليه بتعامل فاطمه كدا

زين: كدا كيف مش فاهم 

منال: يعني انت كنت بتحبه دلوقتي بتعامله بطريقه وحشه 

زين: انا اه كنت بحبه بس هي خلاص بتحب حاتم وانا كمان بحب ملك فخلاص 

منال: اه 

زين: بعد ازنك بقا عشان عايز اطلع فوق 

منال: تمام 

فرح: مالك يافاطمه 

فاطمه: مش قادر استحمل انه هيبقا معاها وانا مش هيبقا ليه الحق اني اتكلم معا عارفه مع انه موقفش جمبي وبقا بيغلط فيه بس لسه قلبي ده بيقولي لا مش هنكرهو مش عارفه ليه انا تعبت عايزه انسا مش عارفه 

فرح: اهدي طيب

 وهم بيتكلم في ورقه وقعت علي فاطمه 

 ‏فرح: ايه الورقه دي 

 ‏فاطمه: معرفش اديلي يجي كام يوم تنزل علي ورقه زي دي 

 ‏فرح: طيب افتحيه نشوف فيه ايه 

 ‏فاطمه: تمام فتحت الورقه وعماله تقرأ اللي فيه 

 ‏فرح: قولي بصوت عالي 

 ‏فاطمه: تمام اللي مكتوب فاطمه امسحي دموعك عشان والله غالي عليه وانا بزعل اووي او ما اشوفه نازله ومتخافيش خلاص انا هنقزق النهارده من حاتم ومتقوليش ان مافيش حد واقف معايه لا انا معاكي طبعا كل يوم بتسالي مين اللي بيبعت الورقه دي صح ههههه هتعرفي بليل من صاحب الورق بس وحيات اغل حد عندك امسحي دموعك وفي حاجه تانيه وانا نفسي تعمليه وهي انا حاطيت في اوضتك فستان غير بتاع حاتم لو لبسته النهارده هتعرفيني انا مين وهبقا ليكي انتي بس لو متلبسش مش هبقا ليكي وهتندمي بعدين 

 ‏يلا كفايه رغي بقا مع البت فرح الرغايه دي ياحل نجمه في السماء وقومي جهزي نفسك ياقلبي انتي والله يخرييتك مش عارف انتي عملتي فيه ايه خلاني احبك كدا 

 ‏               مع السلام ياروح قلبي  عشقك

 ‏فرح: بيقول علي انا رغايه 

 ‏فاطمه: ههههههه بصرحه عندو حق ههه 

 ‏فرح: اضحكي اضحكي المهم مين ده 

 ‏فاطمه: معرفش تعالي نطلع نشوف الفستان اللي بيقول عليه 

 ‏فرح: يلا 

 ‏

 ‏فرح: الله ده تحفه مش فستان ده جميل اوووي 

 ‏فاطمه: اه حتي جايب كل حاجه تخصه والنقاب والطرحه 

 ‏فرح: بس ايه ده في ورقه اهي 

 ‏فاطمه  : هاتي كدا 

 ‏فرح: لا استني انا هقرأ (هو ده الفستان لملاكي بس بصي متحطيش ميكب عشان هزعلق عشان انا ملاكي حلو من غير اي حاجه سامعه عشان لو حطيتي هزعلق يخربيت حلاوت امك انا عارف كانت بتتوحم علي ايه يوم ما جابتك 🤣🤣🤣

 ‏بس انا ابقا اساله يلا سلام     عشقك) 

 ‏فرح: يلوي اهو ده الرجاله مش زين ومصطفي ياختي 😏😏

 ‏فاطمه: هههههه بس مين ده 

 ‏فرح: هنعرف بليل يلا نجهز نفسنا 

 ‏فاطمه: هلبس الفستان ولا لا 

 ‏فرح: البسيه 

 ‏فاطمه: بس هو عرف حاتم كيف اوع يكون عرف الموضوع 

 ‏فرح: لا متخافيش يلا بس نجهز نفسنا 

 ‏فاطمه: طيب يلا 

بليل في الحفله 

الجد: انتو جايبين المازون ليه 

زين: عشان هيبقا كتب كتاب وخطوبه 

الجد: ليه كتب كتاب دلوقتي 

مصطفي بصوت واطي جمب زين: اصل الاستاذ من كتر حبه للعروسه خايف احسن ما يعمل حاجه 

زين راح ضارب بدرعه في بطنه 

الجد: بتتكلم في ايه 

زين: ها لا ولا حاجه ياجدي كدا احسن عشان لو حد عاوز يخرج مع خطيبته يبقا عادي وانت متتكلمش 

الجد: طيب 

حاتم: احسن حاجه عملته ياصحبي والله فين بقا العرايس 

هدي: نزلين اهو 

مصطفي وزين تنحو 

مصطفي: هي دي اختك ياواد يازين ولا انا غلطان 

زين: هههههه لا اختي يالهوي هو الملاك اللي نازل جمبه ده هيبقا ليه لوحدي دانا هحبسه مش هخليه تطلع خالص 

مصطفي: ههههههههه دانت وقعت اكتر مني يخربيتك 

زين: هههههههه 

(فاطمه كانت لبسه فستان طويل لونه وردي  ومطرز بفصوص بيضه ولبسه النقاب وكانت زي الملاك) 

(فرح كانت لبسه فستان احمر وكان طويل وكانت حاطه وفيه وحاطه ميكب خفيف ولفه طرحه) 

(ملك كانت لبسه قستان اسود بس لحد الرقبه وكانت سايبه شعرها وكانت حاطه ميكب كتير) 

فاطمه وملك وفرح نزلو 

الجد: الله امصلي على النبي الف مبروك 

فاطمه: الله يبارك فيك ياجدي 

فرح: الله يبارك فيك ياجدي 

الجد: يلا اكتب يامازون 

المازون: مين الاول 

مصطفي: انا الاول 

الجد: ومستعجل ليه دي هتوريك الويل ههههههه 

مصطفي: يلا ياحضرت المازون ويل ويل دي البت قمر يخربيت حلاوتك 

الكل: 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

المازون كتب كتاب مصطفي وفرح 

المازون : مين العرسان التانين 

زين: انا ياحضرت المازون 

المازون: مين العروسه 

زين: العروسه فاطمه خالد 

الكل 😳😳😳😳😳😳😳😳

يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عشقت ابن عمي من الصغر) اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent