رواية حور ياسين كاملة بقلم مي عبر مدونة دليل الروايات
رواية حور ياسين الجزء (2) الفصل الثاني 2
ادهم وسيف بتعب قعدو
ياسين: معلش فاضل اجتماع واحد بس
سيف: والله تعبت حرام عليك اجلو لي بكرا
ياسين: لا مينفعش هو واحد بس ومش هياخد وقت كتير تمام
ادهم فونو رن رد: الو في اي
..: الواد اللي كنتو حبسينو في المخزنا هرب يا بيه
ادهم بعصبية وخوف وغضب : ها ازاي دا حصل اقلبو عليه الدنيا غورو وقفل في وشو
ادهم: ياسين حصل فهد قدر يهرب
ياسين بخوف وعصبية:ازاي دا حصل ازاي هرب اكيد هيأذي حور
ادهم: لا انشاء الله خير اتصل عليها اقولها اهم حاجة متخرجش برا الا لما تيجي
ياسين مسك فونو ورن على حور مردتش فضل يرن كتير برضو مفيش رد ياسين: مبتردش انا ماشي
وخرج بسرعة وادهم وسيف وراه بس ملحقوش ياسين اللي جري وركب عربيتو ومشي بسرعة وسيف وادهم ركبو عربية ومشيو بسرعة
ــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــ
في الاقصر عند حور كانو قاعدين مشغلين اغاني ومعلين الصوت على الاخر وفرحانين
حنان: ربنا يفرحكم يارب
ــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــ
بعد وقت ياسين وصل ونزل من العربية بسرعة ودخل الاقصر وسمع صوت اغاني عليا
ياسين بصوت غضب وعالي: اي اللي بيحصل دا
الكل وقف مكانو خوف من صوت ياسين
حنان: في اي يا ياسين انت بتزعق ليه
ياسين: ولا حاجة حووور فين فونك
حور: مش عارفة تقريبآ فوق في الاوضة قطع كلامهم دخول ادهم وسيف
سيف قرب من حور: انتي كويسة
حور بستغراب: ايوآ انا كويسة هو في اي
سيف: اصل ف… ياسين قطع كلامو
ياسين: اصل قلقت عليكي لما مردتيش
حنان: لا هي كويسة اهيييه
ياسين: تمام سيف ادهم تعالو ورايا على اوضة المكتب
ادهم وسيف: حاضر ودخلو وراه اوضة المكتب
ياسين: ادهم انت سيف تاخدو بالكو من الشركة عشان انا هفضل مع حور عقبال منلاقي زفت دا وتقلبو الدنيا لحد متلقو الزفت دا فاهمين يأما مفيش جواز ولا انت ولا هو فااااهمين
سيف وادهم: ها فاهمين فاهمين وخرجو الاتنين من المكتب وهما متعصبين
ــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــ
بعد ما ياسين وادهم وسيف دخلو المكتب
حنان: ياترة في اي
سلمي: خير انشاء الله
حور: حاسة ان في حاجة
ملك: وانا
اسماء: وانا
جودي: مش فاهمة حاجة بس انا معاكو و انا
الكل ضحك عل كلامها
حور: والله انتي عسل
سلمي: قصدك مشكلة
قطع هزارهم خروج ادهم وسيف متعصبين
حنان: في اي مالكم
سيف: ابنك هيشلني والله
ادهم: حصل ربنا عاظالم
سيف: والمفتري
حنان: ما تتلم انت وهو ولحظو انكم بتكلمو على ابني
ياسين من وراهم: سبيهم يكملو
ادهم وسيف: ياسين
ياسين: سكتو ليه متكملو
سيف: انا ورايا اجتماع حالآ صح يا ادهم
ادهم: ايوآ يلا سلام ومشيو الاتنين بسرعة
حنان: ياسين مالك
ياسين: مليش يا امي
حنان: اومال قالب لي على ادهم وسيف
ياسين: عايزهم يخلصو شغلهم عشان فرحهم اللي قرب
حنان: هعمل نفسي مصدقا يا ياسين
ياسين: تمام يلا ياحور عشان عايز انام
حور بستغراب: متنام انا مالي
ياسين بعصبية بسيطة: انا قولت يلا
حور: يوووو انا مالي انت عايز تنام شوية انا اي دخلني هطلع اتفرج على الاوضة دا اي دا
جودي: بابي سييها شويا عشان نشغل اغاني ونرقص كلنا سوا تاني احنا كنا بندرب على رأسا عشان نرأسها كلنا سو انا ومامي وحوري ولوكا و سوما
ياسين: نعم مين اللي قال كدا يا قلب بابي
جودي ببرأة: حوري
حور لي سلمي: انتي صح بنتك دي مشكلة والله
ياسين: حور انتي قولتي كدا
حور: ها ما هو يعني فرح لازم نرقص ونغني ونفرح
ياسين شدها من ايدها: ماما خلي حد يصحينا مع الغدا
حنان: حاضر ياسين خد حور وطلع اوضتو دخل اوضتو ياسين: كنتي عايزة تعملي اي بقا سمعيني كدا
حور: ولا اي حاجة
ياسين: ولما انتي بتخافي بتكلمي لي
حور:لا مش بخاف بس انا فعلآ هعمل كدا
ياسين: تعملي اي حور انتي اتجننتي صح
حور: لا يا ياسين انا عايزة افرح في فرحي اكيد مش هبقا قاعدة حطا ايدي على خدي ولا اي
ياسين: انا مش هرد عليكي واللي في دماغك مش هيحصل يا حور وسابها وراح خد هدوم ودخل الحمام يا خد شور
حور: يووووو حتى في فرحي هيقفلها عليا دا اي دا ياربي دا انا زهقت ومسكت فونها ورقم غريب رن حور مردتش رن كتير اووي حور اخر ما زهقت ردت
حور: الو مين
..: انااا يا حوري
حور: انت مين يعني
… : فهد اللي حبيب قلبك كان حبسني عندو وعرفت اهرب وقريب اوووي يا حور هتبقي ليا واخدك و نسافر بعيد لي مكان محدش يعرف يوصلنا فيه
حور: انت اتجننت اي اللي بتقولو دا
ياسين خرج من الحمام وشاف حور خايفة
ياسين: حور
حور فونها وقع ياسين قرب ليها حور وطت بسرعة تجيب الفون وتقفل المكلمة
ياسين: مالك يا حور وكنتي بتكلمي مين
حور: ها دا دا محمد انا هنام بقا ولسة هتتحرك ياسين مسك ايدها ياسين: ولي اخر مرة هسألك مالك يا حور
عشان لو انا عرفت لوحدي اني في حاجة يا حور هتزعلي مني وانتي حرة فا الاحسن انك تقوليلي
حور عيطت وحضنت ياسين: مالك يا حبيبتي اقوليلي
حور: مفيش يا ياسين انا عايزة انام
ياسين عارف انها بتكدب عليه: ماشي يا حور هعمل نفسي مصدق و لما تهدي هنتكلم يلا ياسين وحور نامو بس حور كانت خايفة وعشان كدا كانت حضنا ياسين اوووي ياسين شدد على حضنها وقال: حور مالك
حور: ماليش يا ياسين ممكن ننام بقا
ياسين بضيق: ماشي يا حور
(استتتتتوب كدا ملحوظة: حور مقلتش لي ياسين عشان خايفة عليه من فهد)
ـــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــ
في اوضة العقربة سوري قصدي ايمان بتكلم في الفون
ايمان: مطلعتش مراتو يا ماما وهما كلهم هنا فرحانين وانا قلبي محروق ياسين خلاص مش هيبقا ليا
منال: اومال البنت اللي بتقولو يا بابي دي اي
ايمان: بنت صحبو بس هي متعودة تقولو يا بابا
منال: طيب انا خلاص هاجي قريب واشوف حل لازم الجوازة دي تقف بأي طريقة
ايمان: ايوآ يا ماما لازم انا ممكن اموت لو ياسين اتجوز غيري انا بحبو اووي يا ماما حور مش لازم تفرح ابدآ
منال بخبث: هيحصل يا قلب امك متقلقيش يلا سلام
ايمان قفلت مع امها وفونها رن ايمان ردت
ايمان: الو مين
…: اهلآ
ايمان: فهد انت كنت فين الفترة اللي فاتت دي
فهد: دا على اساس انك مش عارفة ان ياسين الزفت حبسني عندو في المخزن
ايمان: وعرفت تهرب ازاي
فهد: هربت وخلاص المهم عايزك تتعملي مع الكل اليومين دول كويس وتخليهم يثقو فيكي
ايمان: ليه يعني
فهد: انتي مش عايزة حور تخرج مت حياة ياسين
ايمان: اكيد
فهد: يبقا اعظلي اللي بقولك عليه وخلاص
ايمان بضيق: ماشي لما اشوف اخرتها وقفلت
ــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــ
عند ياسين استنا حور تنام ومسك فونها وشاف سجل المكلمات لقا رقم غريب هو اخر مكالمة مسك فونو واخد الرقم وبعتو لي ادهم وبعتلو رسالة (ادهم عايزك تعرفلي كل حاجة عن الرقم دا) وقفل فونو و رجع فونها مكانو تاني ونام تاني
ــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــ
بعد سعات تحت كانو الكل قاعدين
جودي: مامي ممكن اطلع اصحي بابي
سلمي: لا يا جودي مش ممكن
جودي: ليه
سلمي: عشام بابي عايز ينام بس اول ما تيتا تقول الغدا جاهز اطلعي صحي تمام.
جودي: اوكي مامي وراحت عند حنان
جودي: تيتا
حنان: نعم يا نن عين تيتا
جودي: ممكن تقولي الغدا جاهز
حنان: ليه
جودي: قولي بس كدا
حنان: حاضر الغدا جاهز
جودي: هيييييه هيييه مامي تيتا قالت الغدا جاهز انا طالعة اصحي بابي وطلعت تجري على فوق الكل قعد مذهول من الطريقة اللي جودي عملتها عشان تطلع تصحي ياسين
سلمي: اي دا هي ضحكت علينا ولا انا بحلم
ملك: لا لا ضحكت علينا هنا بقا الكل ضحك وحنان قالت لي سعاد والباقي يحضرو السفرة
ــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــ
عند ياسين كان هو وحور نايمين في سبات عميق
جودي خبطت على الباب
ياسين صحي وقام يفتح الباب: مين ثانية واحدة
فتح الباب جودي: بابي يلا عشان تنزل معايا تحت
ياسين شالها: طيب الغدا جهز
جودي: هيجهز عقبال ما ننزل
ياسين: طيب يا قلب بابي تعالي نصحي حور وننزل سوا انا وانتي وهي
جودي: لا يابي طيب ياسين راح عند السرير ونزل جودي على السرير
ياسين: حور.. حور.
جودي: حووووووووووووووري
حور قامت مفزوعة: اي في اي زلزال البيت بيولع هنموت ياسين وجودي هيموت من الضحكةعلى حور
حور: انتو بتضحكو حد يصحي حد كدا
جودي: بابي حاول كتير يصحيكي بس انتي مش رديتي علينا فا قولت اعلي صوتي شويا
حور: ماشي يا جودي عايزين اي بقا انتو الاتنين
ياسين: يلا عشان الغدا جاهز
حور قامت: حاضر هغسل وشي واجي
جودي: ماشي بس بسرعة
حور: امشي يا بت انتي
جودي: لا امشي انتي
حور: مش هرد عليكي وطلعت ليها لسانها
ياسين: طفلة والله وبعد وقت نزلو التلاتة
ياسين: سيف وادهم وصلو
حنان: قاعدين على السفرة كل واحد مع خطبتو
ياسين: تمام وراح اوضة السفرة شافهم قاعدين جنب بعض ياسين: 3ثواني وتكونو بعيد عن البنات يأما انسو الجوازة دي تتم
ادهم وسيف قعدو بعيد سيف: معلش بس هو انت ماسك علينا زلة ولا حاجة
ياسين: ايوآ
سيف: ياعم ارحمنا احنا مكتوب كتابنا والله حد يقنعو
قطعهم صوت عالي وزعيق جاي من برا اوضة السفرة الكل قام بسرعة وخرجو برا
ياسين وسيف وادهم وسلمي بصدمة: انت ازاي
يتبع الفصل كاملا اضغط هنا ملحوظه اكتب في جوجل "رواية حور ياسين دليل الروايات" لكي تظهر لك كاملة
- تابع الفصل التالي "رواية حور ياسين" اضغط على اسم الرواية