رواية تزوجني لينقذني كاملة بقلم رحمة محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية تزوجني لينقذني الجزء (2) الفصل الرابع 4
_ صبا تعالي ي بنتي
كان والد صبا بينادي عليها اول ما دخل من باب البيت وهي جتله بسرعه : تعالي ي بنتي اقعدي جنبي هنا
صبا لنفسها : اكيد فريد قال لبابا وجاي يقولي انه رفض (وكملت بصوت مسموع) حاضر ي بابا
وراحت قعدت جنبها وهو بصلها ببتسامه : هتبقي احلي عروسه في البلد وفريد هيصونك ويشيلك في عنيه
صبا بصتله بصد”مه : عروسه!! بابا هو انتو سالتو فريد يمكن يكون مش موافق مش معقوله هتغصبو يتجوزني
والد صبا ابتسم : مين قال اني مسالتوش انا لسه كنت معاه دلوقتى وهو موافق كمان وكتب الكتاب هيبقا اخر الاسبوع دا
صبا بصد”مه اكبر : ي يعني فريد ممموافق (وكملت لنفسها) دا انا هخلي ليلتك سو”ده هو دا اتفقنا ماشي ي فريد ي ابن عمي اما وريتك طااااااايب
قالت كلامها لنفسها بغ”يظ ودخلت اوضتها رنت علي فريد الي كان مستنيها ترن اول ما تعرف اصلا ورد
فريد : الو
صبا : وليك عينننن تقول الو كمان دا انا هخلي ليلتك ط”ين
فريد كتم ضحكته وتكلم بجديه مصطنعه : صبا احترمي نفسك وانتي بتكلمي جوزي المستقبلي
صبا بغ”يظ : جوزي في عينك اما انك انسان بج”ح صحيح مش اتفقنا تقول انك مش موافق تعمل العكس لي
فريد : قولت بما ان مفيش حد طايقك اتجوزك انا واهو كله بثوابه برضو
صبا بغ”ضب : فريييييد تروح وتقول لبابا انك مش موافق حالاً
فريد اتنهد وكتم ضحكته : لا
وقفل في وشها وهي فضلت تتنطط في مكانها من الغ”يظ : عاااا بااا”رد ماشي ي فريد
جميله لبست الفستان الي جبهولها رائد كان مخلي شكلها حلو اوي وحطت ميكب خفيف زودها جمال
رائد اول ما شافها سرح في جمالها وقرب منها وفضل باصص ليها بنبهار وطبع بو”سه علي جبينها بحب : بحبك
ولسه هيقرب من شفا”يفها جميله بعدت بسرعه : احمم اي رايك في الفستان حلو عليا مش كدا
رائد ضحك وبصلها بحب وغمز : جميل عشان انتي الي لبساه
جميله اتكسفت : طب انا جعانه بقا الخطفه جوعتني وكلني
رائد ضحك بصوته كله : تعالي اوكلك يختي
وفعلا قعدو علي الطربيزه الي موجود عليها الاكل وحوليهم الشموع والورد الي ماليين المكان
جميله بصت ليه وبدمو”ع : رائد انا بحبك اوي… اوعي تبعد عني حياتي مكنش ليها معني قبلك ومقدرش اعيش من غيرك اصلا ارجوك اوعي تفكر تبعد عني في يوم (كملت كلامها ببتسامه بين دمو”عها ) وجودك بيطمني خليك معايا علطول
رائد قام وقف وراح ليها نزل علي ركبته وبصلها ببتسامه وهو بيمسح دمو”عها بحنان : مستحيل اقدر ابعد عنك انتي كل حياتي ي جميله لو وجودي بيطمنك في وجودك بيحسسني اني كويس ومطمن واسعد واحد في الدنيا انتي بنتي وحبيبتي بحبك ومش هسيبك ومش عايز غير وجودك معايا
جميله عيطت اكتر من كلامه : وعد
رائد قام وقف ووقفها وحضنها : وعد ي جميلتي
جميله مسحت دمو”عها : وسع بقا كدا خليني اكل
رائد ضحك وراح قعد مكانه وبداو ياكلو هما الاتنين ويهزرو
_يعني اخيرا سافر وخد اجازه يلا بقا مشي الشغل الي واقف بسببه بقاله كتير
_ بس ي باشا الظابط رائد دا مش سهل واكيد هيعرف وهيوقعنا
الباشا بغ”ضب : واحنا من امتي بنخا”ف منهم اغري عينه بالفلوس وهو هيسبنا نمشي كل الشغل ويساعدنا كمان
_ للاسف دا مش زي الي قبلهم لا فلوس ولا اي حاجه غيرها تخلي يمشي شغلنا
الباشا قام وقف وتكلم بغ”ضب اكتر : نفذ الي قولتلك عليه فاهم
_ حاضر ي باشا
مامت جميله بدمو”ع : انا خا”يفه علي بنتي ي صابر
صابر بستغراب : خا”يفه من اي ما رائد معاها
مامت جميله بتو”تر : اصل اصل ما هي سافرت من غير ما اشوفها وقلقا”نه عليها بس يخويا
صابر اتنهد : لا متخا”فيش يومين وهترجعلك تكون بقت كويسه زي الاول بدل ما هي طول الوقت خايفه من الي حصل ليها كدا
مامت جميله : ربنا يرجعها بالسلامه ليا
وسابته ودخلت اوضتها فضلت سرحانه وبتفكر كتير
جميله ورائد كان بيرقصو سلو علي مزيكا هاديه وجو رومانسي جميل وفجأه جميله مسكت بطنها بأ”لم وراحت بسرعه علي الحمام
رائد بعدم فهم وراح وراها : جميله في اي
كانت دخلت الحمام وقفلت الباب وهو فضل يخبط
رائد : جميله افتحي الباب مالك انتي كويس (وكمل بغ”ضب وقلق) افتحي الز”فت لكسره ي جميله يلا
وفتحت جميله الباب وشها كان اصفر وباين عليها التعب ومسكه بطنها جري عليها رائد : في اي ي حبيبتي مالك
جميله بتعب : متقلقش ي حبيبي انا كويسه بطني وجعاني شويه
رائد بخو”ف : لا تعالي يلا اوديكي للدكتوره
جميله لسه هتتكلم مسكت دما”غها بتعب واغمي عليها
رائد : جميلللللله ووووووو..
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية تزوجني لينقذني) اضغط على أسم الرواية