رواية ملكت الاسد الفصل الثاني والخمسون 52
رواية ملكت الأسد الجزء الثاني الفصل الثاني والخمسون 52
تمارا طلعت العلبه وفتحتها وبصت بإعجاب لكن مره واحده
وقعت العلبه منها وهي شايفه اسم حور ع خاتم منهم والتاني اسم اياد
تمارا دموعها بدأت تنزل وهي بتفتكر
فلاش باك
اياد .ابدا كنت فاكر اني بحبها وخصوصاً أنها كانت قدام عيني و
تمارا همست بوجع .وبنت عمك
تمارا بصت ع الخواتم بوجع . كان بيكدب عليا وانا غبيه صدقته كل اللي قالو .انا بكر-هك . قولتي انك نسيتها ازاي ازاي بتفكر فى مرات أخويا وانت معايا ازاي
تمارا مسكت الخواتم بوجع ورجعتهم مكانهم تاني
وخرجت برا
تمارا.نفس اللي حسيت بيه انت كمان هتحس بيه
تمارا عملت حاجه
وبعدين قربت من السرير ونامت.نامت وبس
…….
عند إياد كان وصل الشركه
واول ما وصل حاول يكلمها كتير لكنها مكنتش بترد
اياد لنفسه . لاحقت توحشك
اياد هز رأسه بضحك ع اللي بيحصلو ودخل الاجتماع علطول
…..
الحياه بين اسر وحور
كانت حلوه وهادئه جدآ ودايما أسر بيحاول يكون معها ع قد ما يقدر وفرحانين سوا
……..
بليل
عند ياسين
رجع من الشغل بزهق
لاقه ملك واسد قاعدين مع بعض بيتكلموا
ياسين.عاملين اي
اسد بهدوء.الحمدلله
ملك بحب.الحمدلله ي حبيبي.تحب اخليهم يحضروا الاكل
ياسين بتعب.لاا مليش نفس .بعد اذنك هطلع ارتاح
ياسين طلع واسد بص ع ملك بخبثه . واحنا مش هنرتاح
ملك بغضب.اسد انت مش هتبطل كلامك دا ي سافل
اسد قام وشالها بحب .أنا مكنش قصدي حاجه.انتي اللي فهمتي غلط . أنا كان قصدي نام عادي.شوفتي بق انك ظلمني
ملك ضربت اسد ع صدره بضيق
…..
عند ياسين دخل الأوضه لاقه فريده قاعده ع السرير وسرحانه ومخدتش بالها منه اصلا
ياسين قرب منها وحضنها رح فريده فاقت بخضه
ياسين وهو بيدفن رأسه ف رقبتها.سرحانه في اي اوي كده . لدرجه انك مختيش بالك مني
فريده بكسوف.مفيش .كنت بفكر في منه ثم اكملت بتردد.هو انت ممكن تساعدها
ياسين رفع رأسه بهدوء .ازاي
فريدة بتوتر .ه.هي عايزه تسيب جوزها فريده رفضت تقول اسم ايهاب علشان ياسين
ياسين ابتسم عليها وبق يلعب في شعرها.وانا المفروض اعمل ايه
فريده بتوتر.ي.يعني لو هو رفض ممكن تقوملها محامي كبير أو تتصرف مع جوزها وكمان شقه علشان هي مش عندها بيت ووشغل مريح ليها وتحميها مش انت تقدر تعمل كل دا
ياسين وهو لسه بيلعب في شعرها.ممم .اه اقدر ي فريده .بس انت مفكرتيش في ابنها هيعيش ازاي وأبوه وأمه في مكان
فريدة.كده احس.. فريده باستغراب.وانت عرفت منين أنها حامل
ياسين اتوتر لكن مش لوقت طويل ورد .انتي قولتلي ولاا نسيتي .من كتر التفكير بقتي تنسي كتير
فريده بتفكير .ممكن.بصي ياسين منه خلاص مش هتقدر تعيش معااا ووجود طفل بينهم دا هيكون حاجه صعبه منه لازم تمشي
ياسين بهدوء.بس هو هيكون عايز ابوه وامه هيكون محتاجهم سوا .ليه ميكونش في فرصه تانيه بينهم
فريدة اضيقت وقالت بضيق .هي مش عايزه.مش بتحبه خلاص . وبعدين انت عايزها تعيش مع علشان الولد بس فاكر أن كده هو هيعيش سعيد ازاي بتفكر كده زي الناس المتخلفه دي لااا خليكي علشان عيال دا ع اساس أن الولاد هيكون كده مبسوطين وهما شايفين ابوهم وأمهم مش بيحبو بعض ومعملتهم وحشه لبعض
ياسين حاول يتحكم في غضبها وقال .أنا مقولتش كده كل الفكره أن كل واحد يستاهل فرصه .فرصه واحده يكفر بيها عن اي حاجة حصلت .منه لسه في اول الحمل .هيحصل ايه لو فضلت معاا الفتره دي هتكون فرصه حلوه ليهم هيقدروا يقربوا من بعض قبل ما ابنهم يجي ساعتها لو رجعوا لبعض ابنهم هيجي ف بيت كامل ولو دا محصلش ف ع الأقل يكون في احترام بينهم يخليهم بعد الطلاق يكونوا كويسين مع بعض
فريدة فضلت تفكر في كلامه خصوصاً بعد ما منه قالتها أن ايهاب اتعالج ممكن فعلا يكون عايز يصلح غلطو
ياسين بسها وقام ياخد دش
فريده فرحا بكلام ياسين وشافت أنه الصح
فريدة لنفسها . أنا هتكلم معها
……
عند إياد
رجع الشغل بعد ما خلص شوي حاجات ف الشغل وهو مضايق بعد ما فضل طول الوقت يتصل عليها مش بترد
اياد دخل الأوضه لاقها نايمه بهدوء
رح قرب منها غضب عنه وفضل يحرك أيده ع خدها بحب اياد فضل يبوسها في وشها وهو بيهمس باسمها
تمارا كانت نايمه بعمق
اياد حاول يقومها لكنها رافضه
اياد قام بضيق وبص ع العلبه اللي ف أيده بحب ورح حطها ع الكومدينو رح لاقه شرطين برشام
اياد مسك واحد لانه واضح والكل عرفه .
اياد همس .منع الحمل وبص ع التاني باستغراب.
اياد بص ع تمارا وكان هيقومها لكن لاقها نايمه بعمق
اياد حطهم مكانهم وقال إنه هيتكلم معها الصبح
…….
عند منه وايهاب
منه مكنش ليها مزاج تنام وقاعده صاحيه تتفرج على التلفزيون
لحد ما الباب اتفتح ودخل منه ايهاب
ايهاب بتعب . عامله ايه
منه بضيق.كويسه
ايهاب كان سهران جانبها طول الليل وبعدين رح الشركه ومنامش وكان هيموت من التعب
ايهاب دخل اوضته بسرعه ورح ع السرير ونام علطول .
منه فضلت قاعده توقعت أنه هيخرج تاني عايزه تتكلم معاا ف موضوع الطلاق لكن هو مخرجش
منه قامت بتوتر ورحت تشوفه لاقته في سابع نومه ولسه بهدومه
غضب عني ابتمست عليه ودخلت اوضتها ونامت
………
عند ياسين وفريده
ياسين خرج من الحمام ورح ينام
فريده بكسوف. اسفه اني يعني عليت صوتي
ياسين.تعالي ي فريده
فريده قربت من ياسين رح سحبها وبسها بشغف وبعدين دفن رأسه ف رقبتها وغمض عينه بهدوء .ي فريده الياسين
فريدة ابتمست عليه وفضلت تلعب فى شعره لحد ما رحت ف النوم هي كمان
…….
تاني يوم الصبح
عند إياد وتمارا
تمارا قامت من النوم لاقت اياد صاحي
اياد قام من بدري من كتر التفكير
اياد اول ما لاقها صحيت قرب منها.صباح الخير
تمارا وهي بتبص عليه.صباح النور
اياد قام ورح جاب البرشام وقال بهدوء .لاقت دا ومش فاهم موجود ليه
تمارا فضلت ساكته
اياد اتكلم بهدوء مع أن الموضوع مخلي متعصب.لو مش عايزه أولاد دلوقتي كنتي قولتلي نتكلم مع بعض.لو خوفك من انك يكون عندك اولاد بسبب الكليه كنتي قولتلي
اياد حط أيده ع خدها.ليه كده ي تمارا
تمارا وهي بتعبد أيده .مين قال كده طبعاا عايزه أولاد
اياد بستغراب .امال دا بيعمل ايه هنا
تمارا بقوه .أنا بس مش عايزه أولاد منك انت ….
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية ملكت الأسد الجزء الثاني" اضغط على أسم الرواية