رواية حور العاصي كاملة بقلم ولاء ابراهيم عبر مدونة دليل الروايات
رواية حور العاصي الفصل العشرون 20
“( حتمًا أيها الـقلب عندما تحب
سوف يخدعك ويكون لك قلب مُـنكسر
لماذا نُحب هذه الأشخاص
لأنهم يستحقون أم لايستحقون
يستحقون الحب عندما تنظر إلي إهتمامهم لك
لايستحقون عندما تهملهم وتُـغدر بهم.)”
هادي بهدوء: نتجوز
تالين بصدمة: هااا نتجوز هو انت أهبل
هادي: اخر كلام عندي وده الحل الوحيد ع تنزلي بلدك
تالين بعصبيه: هو انت إيه مابتفهمش ياجدع انت هو الجواز عند ساهل
هادي بغضب قرب منها وبعيون غاضبه : وناا قولت هنتجوز فاهمه ولا لا
تالين خاافت منه فرددت بسرعه: طيب طيب ماشي موافقه
هادي ببرود: كويس إجهزي عشان هنتجوز في السفارة واحنا راجعين ويلا قومي نامي عشان الصبح في طيارة
تالين: بس بس علي الورق بس ماشي
هادي: اكيد لحد ماتحلي مشكلتك هطلقك وبس كده مستحيل أقرب علي واحده زيك اثلا، يلا تصبحي علي خير
تالين شتمته في سره: مستحي اثلا اقرب من واحده زيكك امممم رخم يعني الـ انا واقعه فيك يتك القرف باااارد
هادي من جوه: تااااالييين
تالين اتخضت: هاا انا انا قايمه اهوو وفرت بسرعه علي الغرفه.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
في الصباح عند حور وعاصي راجعين الفيلا.
حور: عاصي
عاصي وهو سايق: امممم
حور وهي مايله علي صدر*ه وبتبصله: تفتكر أدهم سابني لوحدي ليه وناا صغيره حتي حتي ودموعها نازله منهاا حتي مدورش علياا انا انا لييه بيحصل معايا كده هو انا وحشه اووي كده هو ربنا مش بيحبني. وإنهارت في البكاء.
عاصي وقف العربيه وبصلها بحنيه: هششششش بس ياحبيبتي وبعدين بقاا مش قولنا بلاش دموع وبعدين انتي اجمل واحده في حياتي وادهم اكيد عنده أسبابه ماشي تعالي في حضني كده ونامي لحد ماانوصل الفيلا ماشي
حور حضنته من خصره وهزت رأسها بمعني ماشي.
بعد سااعات اخييرا وصلو الفيلا شال حور الـ كانت نايمه و طلع نيمها علي السرير وغطاها وطلع بره في البلكونه يشرب سيجا”ره. عشان روحه تهدي وبيفكر.
ياترا يااحور لما تعرفي إني عارف حكايتك من زماان وعارف ان ادهم كان عايش هتكرهيني معقول تسبيني.. لاا لااا مستحيل تعرف حاجه مستتتحييل يااترا الايام مخبيه علينا إيه تانيي ياارب انا تعبت ياارب بجد هووون.
حور جيت من وراه وحضنته من ضهره وبا*سته من عنقه بحب: ياترا بتفكر في إيه ياحبيبي إيه الـ شاغل بالك كده
عاصي لفلها واخدها بحضنه: بفـكر فيكي طبعاً مافيش غيرك واخد عقلي.
حور بحب ضمته اكتر ليها: وانت واخد قلبي وروحي بحبك قد الدنياا ومستحيل أستغنا عنك. ربنا يدميك لـحياتي ياارب
عاصي: وناا بعشقكك يااحور حياتي… بقيتي كويسه.
حور: طول منا معاك ببقا كويسه
عاصي: ربنا يدميكي لياا ياعمري تعالي بقاا ننام عشان بصراحه همووت وانام وأخدها في حض*نه مثل كل ليله.
لـكن هل القدر يلعب معهم ويجعلهم يفترقوا هل هذا الحب يستمر؟؟ للقدر رأي أخر؟! لأحد يعلم ماالمنتظر !
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم في أمريكا
تم كتب كتاب تالين وهادي من غير ما أحد يعلم وهذه المصيبه التي سوف يقعون فيهاا
وصاارت تالين زوجة هادي قولا
وإنتظروا يوم كمان وساافروا إلي مصر بلدهم العظيمه التي تالين تشتاق إليها كثيراً وتشتاق إلي أهلها وشواطئها ونهرها العظيم كانت تنظر من السياره علي كل إنش في هذه البلد وكانت السعادة تغمر وجههاا
هاادي: ياابنتي اقعدي بقاا هنعمل حادثه يخريبت دي شوره
تالين بـ سعاده: اسكت اسكت يااعم عايزه أستمتع ببـلدي تصدق علي قد مناا زعلانه إني اتجوزتك علي قد مناا فرحانه انِ رجعت بجد استني استني هناا
هادي وقف العربيه: إيه
تالين شددت دراعه: تعالي نشرب قصب اناا بحبه اووي انزل انزل والنبي.
هادي بضحك: هو انا جايب بنت اختي معايا هاافسحها تعالي يختي اما نشوف اخرتها.
تليفون هادي رن
هادي: ده عاصي روح اقعدي هناك هاارد واجي.
تالين ماصدقت وجريت عند النيل وبتاع القصب..
هاادي: ايه ياعاصي….. طيب طيب مش هااغيب وهاجي…. تمام ماشي…. هنحلها مع بعض اهدي انت بس…… لا في حاجه كده هااقولك عليها لما نرجع… ماشي سلاام.
وقفل…
عند تالين كانت قاعدة قدام النيل وبتشرب قصب وشعرها جاي علي عينيها وشكلها جمييل اووي وتخطف القلب.
كان في اتنين معديين شكلهم ضخم جدآ وشكلهم شاربين مش علي بعضهم قعدوا يتكلموا معاها
شخص 1: هو القمر نزل تحت ولا إيه
شخص 2بثمل: شكلو كده ماتيجي ونجيب مليجي ياقمر.
ولسه رايحين يقربوا منها.
تالين ببسمة صفرا: ومالو يااعين امك اجي ماجيش ليه
شخص 1: ياامدلع انت
وقعد يضحك.
تالين قاامت ونفخت في إيديها وبعدهاا بووووم.. خدي يانن العين وهووووب ضربة التاني في عنيه بالبوكس جامد خليته احول خد ياضاناياا
الشخصين بغضب: انت الـ جبتيه لنفسك وشدوهاا
تالين بقوه: اووعي يلا منك ليه بدل ماازعلك.. انت ووو
هاادي شافهم كده رااحلهم وبصلهم بصه اترعبوا منه ولسه رايحين يجروا هاادي مسكهم ونزلضرب فيهم
هادي: يااولااد ال****كلب عايز أبقي اشوفكم تاني ازااي تلمسوا حاجه تخصني وملكي جيتوا لقبركم. وفضل يضربهم لحد ماافلتوا وهربوا منه
هادي بغضب شدهاا من ايديها علي العربيه.
تالين: سيب ايدي يامتخلفانت ااه برااحه
هادي زعقها جوه العربيه ورااح ركب وبصلها بغضب: ازي تسمحي انهم يمسكوكي كده هاا انت بنت
تالين بغضب: بس بقاا في إيه وبعدين انا ضربتهم وعرفتهم مقامهم وازاي تشدني كده من وسط النااس
هادي: انت مراتي وناا لياا الحق ان اشدك اضربك اعمل كل حاجه انتِ فاهمه.
تالين بعصبيه: متنسااش انه علي الورق بسس فااهم
هادي بخبث: مناا ممكن اعمله فعلاً إيه رأيك وغمزلها
تالين بنفخه: مستتحييل ده يحصل
هادي: هنشووف وسااق حتي يصل في اقصي سرعه…
ـــــــــــــــــــــ
في بيت عاصي
حور وهي بتحضر الاكل عشان هادي جاي عاصي دخل وحضنها من خصرها.
عاصي: امم شامم ريحة جميله بقيتي شطوره في الاكل يااحور اووي
حور بفخر: اوومال إيه مراتك مش أي حد وغمزتله.
عاصي: حلااوتك ياجامد وكمان بتغمزيلي ولفهاا ليه وبا*سهاا من جبينها: اتمني تفضلي جمبي يااحور م
حور حطت ايديها علي شا*فيفه: هششششش هاافضل هناا شااورت علي قلبه وهتفضل هناا وشاورت علي قلبهاا ولما ده يقف علي قلب عاصي ده كمان هيقف معاه علي قلبهاا بحبك وهافضل احبك مهما كان ومهما حصل
عااصي بعشق شالها وحضنهاا جامد اوووي ولسه رايح ووو الباب خبط…
حور : عاصي ابعد هادي اخوك جيه وبيخبط روح افتحلوا
عاصي بضيق: دايما الواد بيجي في اللحظات الرومانسيه وبيبوظهاا وراح يفتح وهو بيتمتم
حور بتضحك عليه..
وبصدمه..: م مـــاهي انت.. وووووو
حور طلعت: عااصي
مين دي ياعاصي
مرااته ياحبيبتي
حور من الصدمه اغمي عليهاا ووووو…
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حور العاصي ) اسم الرواية