Ads by Google X

رواية الحب الدائم رغم البعد الفصل الواحد والعشرون 21 - بقلم جاسمين محمد

الصفحة الرئيسية

      رواية الحب الدائم رغم البعد كاملة بقلم جاسمين محمد عبر مدونة دليل الروايات


 رواية الحب الدائم رغم البعد الفصل الواحد والعشرون 21

بليل 
فهد جه وكان تعبان جدا فقعد 
فهد: عملين اي 
محمد: اطلع افتح ياجاسمين اخلص هي ماكلتش ولا خدت العلاج النهارده كله 
فهد بفزعه: انتو يتهزرو ومحدش ادها العلاج ليه وطلعلها الاكل 
احمد بصوت عالي: نديها كيف والاستاذ قافل عليها بالمفتاح وواخدو معاها
فهد حط ايدو في جيبه وفتكر انه قفل وخد المفتاح فعلا وراح طلع يجري علي فوق يفتح لجاسمين 
فهد فتح الباب وبصوت عالي:.... جاسميييين وجري عليها لاقها مرمي في الارض 
فهد: جاسمين فوقي وهو بيضربها براحه علي وشها وراح شالها وحطها علي السرير والكل طلع علي صوته 
احمد: اختي مالها وجري عليها والكل جري 
فهد بصوت عالي:حد يناولني شوي ميه 
انتصار: حاضر وجرت جابتله شوي ميه فهد اخد منها المياء وبدا يرش علي وش جاسمين منها 
جاسمين بدات تفوق 
جاسمين: اه دماغي 
احمد: انتي كويسه ياحبيبتي 
جاسمين: انتو ملمومين ليه كدا 
فهد: كنتي مغمي عليكي 
جاسمين: بصت لفهد وقالتو: انت السبب انت اللي حبستني انا همشي من البيت النهارده يعني همشي 
فهد: قولت مدام تعبانه مش هتسيبي البيت 
جاسمين: انا ماافيش حاجه يافهد باشااا وهمشي دلوقتي 
فهد: انا قولت مافيش ماشي من هنا 
جاسمين: وانا قولت همشي 
زينب: صلو علي النبي انتو الاتنين 
جاسمين وفهد والكل: عليه افضل الصلاة والسلام
زينب: حبيبتي انتي بتحبيني صح 
جاسمين: اكيد ياماما بحبك 
الكل بص لجاسمين لم قالت لزينب ماما 
جاسمين: بتبصولي ليه كدا هي قالتلي اني اقولها ياماما صح 
زينب: اه يحبيبتي صح وقولي عادي 
جاسمين: ماشي ياماما قولي 
زينب: اقعد هنا عشان خاطري ومتمشيش 
جاسمين: بس 
زينب؛: مبسش عشان خاطري 
جاسمين: ماشي ياماما بس كام يوم وهامشي 
زينب: ماشي ياجاسمين 
فهد: انتصار روحي هاتيلها تاكل وعشان تاخد العلاج 
انتصار: حاضر يافهد يابني وراحت تجيب الاكل
فهد وهو باصص علي جاسمين يلا كله يسيبها ترتاح 
احمد: انا هفضل معاها 
وفهد لسه هيتكلم 
جاسمين: تعال ياحبيب اختك اقعد 
فهد: بس 
جاسمين: يلا لو سمحتو اطلعو عشان اقعد مع اخوي 
فهد كان هيولع وبصلها وطلع واحمد قعد هو وجاسمين
خديجه: الو ها هتنفز ايمتا 
_بعد بكرا ان شاءلله 
خديجه: تمام بس هي مش بتطلع من البيت 
_خالص 
خديجه: اه 
_طيب انا هتصرف ماشي 
خديجه: حاول ان المهمه متفشلش 
_متخافيش يابرنسيسه 
خديجه: مش خايفه منك عشان عرفاك كويس ربنا معاك 
_يارب يلا سلام 
خديجه: سلام 
مني:   كنتي بتكلمي مين 
خديجه: ليه 
مني: خديجه كنتي بتكلمي مين
خديجه: اللي هيساعدني اتخلص منها مدام انتي رفضتي تساعديني 
مني: مينفعش اللي انتي هتعمليه ده اهدي علي كل مره بتحاولي فيها 
خديجه: انا عارفه انا بعمل اي ومش محتاجه انتي تعرفيني مش سيبتيني خلاص بقا 
مني: براحتك يابنت اخوي بس فهد لو عرف حاجه هضيعي نفسك 
خديجه: متخافيش يلا انا رايحه اسهر تيجي معايا 
مني: لا روحي انتي 
خديجه: تمام باي 
مني: باي 
فهد رايح جي في الاوضه: لم اروح اشوفها خدت العلاج ولا لا وطلع وراح عند جاسمين خبط 
جاسمين: اتفضل 
فهد: اكلتي 
جاسمين: اه 
فهد: وختي العلاج 
جاسمين: اه 
فهد: تمام 
جاسمين: تمام 
فهد بتوتر: ممكن اسالك حاجه بس تجاوبيني بصراحه 
جاسمين: اتفضل 
فهد: انتي مين 
جاسمين: اول مسمعت كدا اتوتر: مين كيف 
فهد: انتي مين 
جاسمين: فهد انا جاسمين في اي 
فهد: حاسك شخص تاني 
جاسمين اتوترت اكتر: شخص تاني كيف 
فهد: معرفش 
جاسمين: فهد انا عايزه انام ورتاح ممكن 
فهد: ممكن تصبحي على خير 
جاسمين: وانت من اهل الخير 
جاسمين بعد ما فهد طلع 
جاسمين: انا لازم اعرف الحقيقه قبل مافهد يعرفني عشان لو عرفني قبل الحقيقه هتحصل مشاكل وهو مستحيل يعمل اللي عملو وقررت انها لازم تدور وتحاول تعرف حاجه 
تاني يوم 
جاسمين صحت صلت ولبست ونزلت 
جاسمين: صباح الخير 
الكل: صباح النور 
جاسمين: مش تنادمو عليه اكل معاكم طيب 
ادم: مش انتي عيانه يافعاله هانم 
جاسمين: انا فعاله ياض 
ادم: ياض يابت احترميني دانا رئيسك في الشغل 
جاسمين: بتقول اي الشغل واحنا فين في البيت يبقا انت اي ياض 
ادم: طنط حنان انتي جايبه بغبغان ولا بنادمه دي بتتكلم ولا عشره بيتكلمو اي ده 
حنان: والنبي يابني دي كدا قليل كمان 
ادم  : كمان يالهوووي 
احمد: اه قليل خالص مالص 
جاسمين: بقا كدا اتجمعتو عليا دانا غلبانه خالص 
صوت من ورها جاسمين 
_انا معاكي ياحبيبتي 
جاسمين بتبص وبتسمت 
ادم: هتسيبي ابن عمك ياسوسو وتروحي معاها 
ساره: اه عشان هي بنوته قمر وباين عليها غلبانه وانت شرير 
ادم: بقا انا شرير اخص عليكي وعمل نفسه زعلان 
ساره: مش عليا انا الشوي دول ياخوي 
جاسمين: ههه ممكن اتعرف عليكي ياثكرتي انا اسمي جاسمين وفي تالته جامعه علوم ومن القاهره ومدت ايدها 
ساره سلمت عليها: اتشرفت بيكي ياقلبي وانا اسمي ساره وفي تالته ثانوي 
ادم: وبتكون اخت المعقد 😂😂😂
جاسمين: يابارد يسمعنا وهينفخك انا ماللي 
ساره: مين المعقد ده 
جاسمين بصوت واطي: فهد المعقد دايما بيبقا مكشر مش بيضحك خالص اي الرجل ده دانا شوي كدا هسمي مكشر 
الكل: 😂😂😂😂😂😂
ساره: طيب خافي منه ده صعب جدا 
جاسمين: انا اصعب منه 
ده كله فهد واقف وسامع بس ساكت 
فهد: في اي 
جاسمين بصوت واطي يالهوووي هااا مافيش حاجه ياستاذ فهد كنت بتعرف علي البنوته العثل دي 
الكل:😂😂😂😂😂
ساره: ياخوافه 
جاسمين: اتلمي انتي التانيه دلوقتي 
ساره 😂😂😂حاضر
فهد: بتتكلمو في اي 
جاسمين: مافيش حاجه 
فهد: تمام اوع عشان افطر 
جاسمين: متقعد هو انا مسكاك 
فهد: مكاني هنا 
جاسمين: انا جيت الاول يبقا اقعد هنا شوفلك مكان تاني مش اسمك اتكتب عليه 
فهد: مكاني ده اخلصي واوعي عشان اقعد وفطر ومشي يلا 
ساره: اوعي عشان هو فعلا مكانه ده المخصص ومحدش مستحيل يفكر يقعد مكانه 
جاسمين: ليه يعني هو مكان زي الاماكن
فهد: شاطرها مكان زي الاماكن اوعي بقا وراح زاحه علي جمب جاسمين مسكت الكرسي 
جاسمين: مكاني وانا اللي هقعد وراحت قعدت شوفلك انت بقا مكان 
فهد: قومي 
جاسمين: مش قايمه 
خديجه جت: اي ده متقومي خليه يقعد مكانه اي شغل العيال ده 
جاسمين: عاجبني مالكيش فيه انتي بتتحشري ليه اي الحشره دي ومسكت المعلقه عشان تاكل
خديجه: تصدقي انك قليلات الادب يعني قاعدها في بيتي وبتكلميني كدا 
جاسمين: استني ياحشره اش بيتك هو ده بيت عمو محمد وماما زينب قالتلي اقعدي فيه براحتي يعني انتي قاعدها ضيفه ام انا واخدها محل اقامه  يعني مش ضيفه وعمل اللي انا عايزه 
خديجه: اي قله الادب دي فهد متتكلم 
فهد: انا رايح الشغل ومش فاضي وسابهم ومشي وهو هيموت ويضحك بسبب كلام جاسمين 
خديجه: فهد استنا فهد سابها وعمل نفسه مش سامعها وكمل مشي 
جاسمين: ناوي تاكلي ولا عامله ديت عشان عود القصب ده 
خديجه: دانتي بيئه اووي وقلت الادب وانا هعرفك هعمل اي وعرفك مكانك وسابتها وطلعت 
ساره: يخربيت لسانك اي الدبش ده كله 
ادم: يابنتي دي هيطلقه عليها اسم جعفر قريب بس استني 
ساره: ده الاسم قليل كمان 
جاسمين: اتلمو انتو الاتنين وافطرو 
ساره: حاضر ياباشااا 😂😂😂
والكل بدا يفطر وهو عمال يضحك علي اللي حصل 
فهد وصل الشركه وجاله اتصال من محمد 
فهد: صباح الخير اخبارك اي 
محمد: صباح النور الحمدلله بخير وانت 
فهد: بخير الحمدلله ها وصلت لحاجه ولا اي 
محمد: اه وكل حاجه هووصلك دلوقتي علي الاميل 
فهد: تمام وقفل معا محمد وفتح الاميل بتاعه 
فهد: اي ده معقوله 

يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية الحب الدائم رغم البعد) اضغط على أسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent