رواية عشقت ليلة كاملة بقلم سلمي احمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية عشقت ليلة الفصل الثاني و العشرون 22
استيقظ ف الصباح الباكر و ارتدي قميص اسود و بنطال اسود و حذاء اسود فهذا لونه المفضل كما اعتدنا عليه
اتصل على سيف و نور و قال لهم أنه سوف يأتي إليهم بموضوع خاص و رحبو به كثيرا و بعد مدة من الوقت وصل ادم لمنزل سيف و نور
ادم)***ازيك يا سيف ازيك يا نور
سيف و نور)***الحمد لله اتفضل
دخل ادم و جلسو جميعا
بدأ ادم ف الكلام و قال
ادم)***انا طالب مساعدة منكو و بعدها حكي لهم كل شيء صار معه
نور)***ديه تاني مرة تظلمها يا آدم حرام عليك ليله متستحقش منك كدا ليله بتحبك
ادم)***و انا كمان بحبها بس انتى مش عارفة معنى انك تشوفي اكتر حد بتحبيه ف حياتك ف حضن غيرك تخيلى كدا لو سيف خانك هتعملي فيه اى
نور)*****عارفة أن الغيرة صعبه بس لزم يكون فيه ثقة بنكو
ادم)***هتسعدونى
سيف و نور)***ايوا
ادم)****يبقا *****
أما ف مكان آخر كان يجلس ف مكتبه سعيد بما فعله بهم لقد فرق بينهم و سوف ينتقم منهم
كاظم)****ورحمة اخويا يا آدم لندمك علي اليوم اللى قربت فيه من عائلتى
أما عن تلك الليله ذهب لإحدى المستشفيات لتطمان على أطفالها
الدكتورة)***مدام ليله انتى لسه ف الشهر التالت و باطنك مبانتش ولا نوع الجنين كمان بس انشالله كلها شهر و نعرف نوع الجنين بس خدي بالك من نفسك كويس
ليله)****طب شكرا يا دكتور
ذهبت بعدها للشركة لتنهى بعد اعملها جاء إليها ذلك الشخص اللزج الذي يكون شريك معهم بالشركة
مصطفي)***ها يا ليلو عاملة اى
ليله)***انا اسمي ليله مش ليلو انت فاهم ولا لا
مصطفي)***ليه كدا ده انا بحبك و عاوز اتجوزك
ليله)***و انا مش بحبك انا بحب جوزى و ابو عيالى اللى ف باطني و ياريت تبعد عني فاهم ولا لا
مصطفي)****ما هو طلقك و انا ممكن اتجوزك بعد العدة و عيالك عيالى
ليله)**** انت مش بتفهم انا ليله ادم السيوفي و هفضل طول عمرى كدا و عيالى انا اللى هربيهم و محدش هيربيهم معايا و ياريت تمشي بقا علشان انا عندي شغل مهم و عاوزة اخلصو
ذهب ذلك الرجل ماذا هي زوجة ادم السيوفي اتمني انتى لم اقل لها هذا الكلام مطلقا ف ادم السيوفى معروف عنه الجبروت و عدم الرحمة بالبشر
أما فاليوم التالى تحدث الكارثة الغير متوقعة
اتصل سيف على ادم و أخباره بحادث نور أن السيارة قد صدمتها و اتصل علي ليله
سيفذ)***الو يا ليله الحقي نور
ليله)***ف اى
سيف)****نور عملت حادثة و ف العناية و طلبة تشوفك انا خايف عليها تعالى يا ليله ارجوك ف اسرع وقت ممكن
ليله)***و هى تذهب لسيارتها للمنزل متقلقش يا سيف انا هنزل مصر ف أول طيارة أغلقت الهاتف
ذهبت للمنزل و أحضرت ملابسها و جميع متعلقتها التى أتت بها بحقيبتها و قالت لرحيل أن عليه أن تنزل مصر لان نور حدثت لها حادثة و تريدها و لكن سوف تعود ف اقرب وقت
ذهبت للمطار و بعد ساعات وصلت لمطار مصر كانت الساعة التاسعة مساء
وصلت للمشفي
ليله)***لو سمحت ف حالة جدت انهاردة ف حادثة اسمها نور عبدالعزيز
الموظف)***الدور التاني رابع اوضة
ذهب للغرفة و وجدت نور احتضنتها
ليله)***نور اى اللي حصل
نور)****متخفيش حادقثة بسيطة لسه خارجة من الرعاية من ساعة
جلست ليله و بعد قليل دخل ادم
ادم)***و هو يبحث عنها حتى وقعت عينه عليها و التفت و قال عاملة اى يا نور
نور)***بخير جلس ادم و هو ينظر لها
ليله)***طب يا حبيبتى انا هقوم اروح دلوتى اى فندق اقعد فيه و بكرة هاجى اطمن عليكى علشان هسافر بعد بكرة عندي شغل كتير اوى
و لكن قاطعها اقتحام الشرطة للغرفة
الظابط)***انتى ليله خالد الراشيد
ليله)***ايوا
الظابط)***مطلوب القبض عليكى
و يأخذها ليذهب وراها ادم بسيارته
و عندما وصولو لمركز الشرطة
ليله)**ممكن اعرف انا هنا ليه
و قطاعها دخول ادم
ادم)***ممكن يا حضرة الظابط تسبنا هنا شوية
خرج الظابط و جلس معاها
ليله)***انت جاي ليه و عاوز اى منى
ادم)***انا طلبتك ف بيت الطاعة يا هتعيشي معايا يا هحبسك و انا مش هقبل ان انتى تتحبسي و ابني ف باطنك هتعيشي معايا ليله برضاكي أو غصب عنك
ليله)***حصلت ترفع عليا قضية عليشان اعيش معك انت طلقتنى
ادم)***ورديتك يا قدامى على البيت
ليله)****مش هروح
حملها و ذهب بها للسيارة و عندما وصل للمنزل صعد للغرفة عندما فتحت الانور تفاجات بشيء رائع الجمال
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عشقت ليلة ) اسم الرواية