Ads by Google X

رواية الحب الدائم رغم البعد الفصل الثاني 2 - بقلم جاسمين محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية الحب الدائم رغم البعد كاملة بقلم جاسمين محمد عبر مدونة دليل الروايات


 رواية الحب الدائم رغم البعد الفصل الثاني 2

جاسمين: الوو
‏_انسه جاسمين معايا
‏جّآسِمًيَنِ: ايو اتفضل مين حضرتك مش تلفون بابا ده
‏_فعلا بتاع باباكي بس هو دلوقتي هو في المستشفي وتعالي بسرعه
‏جاسمين: مستشفي اي انا جي حالن
‏امل: في اي يابت
‏جاسمين: بابا في المستشفي انا ماشي سلام
جاسمين وصلت المستشفي لقت مامته واخوها واقفين جرت عليهم
‏ جاسمين: بابا عامل اي ياماما
‏ رحاب: لسه الدكتور مخرجش من جوه عشان نعرف في اي
‏ جاسمين: ان شاءلله هيقوم بالسلامه
‏الدكتور اول مطلع جرو عليه
جاسمين: ممكن اعرف بابا عامل ايه دلوقتي
‏الدكتور: هو حالته صعبه جدا ادعوله بس
‏جاسمين: لا بابا ان شاءلله هيقوم بالسلامه هو انا ممكن ادخل اشوفه
‏الدكتور: مش هينفع عشان حالته صعبه قولتلك
‏جاسمين: دقيقه واحد بس اشوفه وهطلع وهو اصلا ممكن ميفقش دلوقتي
‏الدكتور: تمام بس انتي بس شوفيه وطلعت بسرعه
‏جاسمين: حاضر
ودخلت تجري علي الاوضه واول مدخلت
‏جاسمين بعياط : بابا قوم متسيبنيش انت اه بتتخانق معايا كتير بس انا والله مقدرش اعيش من غيرك قوم وحياتي عندك وارجع معانا البيت
‏محمد: جاسمين بنتي
‏جاسمين: بابا انت فوقت انا هنادم علي الدكتور يجي بسرعه يفحصك ويشوفك
‏محمد: لا خليكي عايز اقولك حاجه قبل ماموت
‏جاسمين: بعد الشر عليك انت هتقوم وهتكون زي الفل
‏محمد: جاسمين سمحيني علي كل اللي عملتو معاكي جاسمين
‏جاسمين: نعم يابابا
‏محمد: انتي مش بنتي
‏جاسمين: يابابا هو ده وقت هزار مش بنتك كيف
‏محمد: انا بتكلم جد انتي مش بنتي
‏جاسمين: مش بنتك كيف مش فاهمه
‏محمد: ابقا اسالي امك رحاب بعد ما موت بس اوعديني وعد
‏جاسمين: وعد اي
‏محمد: انك متسيبيش اخواتك ولا امك لو لقيتي اهلك الحقيقين وتفضلي سند ليهم عشان انتي اه بنت بس اعقل من اخوكي وتقدري تاخدي بالك منهم من بعدي انا هبقا مطمن عليهم معاكي وسمحيني في كل مره نزلت منك دمعه بس انا كنت مش عارف اتقبل انك تكوني بنتي
‏جاسمين: لا انت هتقوم وانا هفضل بنتكم علطول
‏جاسمين: بابا بابا بابا وتهز فيه
‏جاسمين بعيط: بابااااااااااااااااا لا متسيبنيش خليك معايا
‏الدكتور: في اي
‏جاسمين: هو فاق اتكلم معايه وبعدين لقيته مش بيرد عليه
‏الدكتور: دقيقه وراح يفحصه
‏جاسمين: ها يادكتور
‏الدكتور : البقاء لله
‏رحاب: لا قوم يامحمد هتسيبني لمين وجاسمين خدت امها واخوها في حضنها وفضلو يعيطو
بعد اسبوع من موت محمد
رحاب: جاسمين عايزه اتكلم معاكي شويه
‏جاسمين: اتكلمي ياماما في اي
‏رحاب: انتي طبعا عرفتي من ابوكي قبل مايموت انك مش بنتنا صح
‏جاسمين: وده مش حقيقي انا هفضل بنتكم طول العمر
‏رحاب: ياحبيبتي انتي هتفضلي بنتنا طول العمر بس في الاول والاخر انتي بنت حد تاني دمك ده مش دمنا احنا
‏جاسمين: طيب كيف مش بنتكم وانا عايشه معاكم انتو
‏رحاب: اللي حصل من 15سنه كنا انا ومحمد مسافرين اسكندري وجين من السفر
‏#فلاش_بااااااك
‏محمد: اي رايك في السفريه دي ياحبيبتي
‏رحاب: حلو خالص ياحبيبي بجد جميله
‏محمد: ان شاءلله ابقا نيجي تاني قريب
‏رحاب: ان شاءلله محمد محمد
‏محمد: في اي
‏رحاب: في بنوته مرميه هناك بتعيط اهو
‏محمد: مين ده ومرميه هنا ليه
‏رحاب: معرفش تعال انزل نشوفه
‏محمد: يلا
محمد: انتي مين ياحبيبتي
‏_بعياط معرفش
‏محمد: طيب اسمك اي
‏_معرفش برضو
‏رحاب خادتها في حضنها وفضلت تطبطب عليها
‏رحاب: اهدي طيب ياحبيبتي متخافيش
‏محمد: هنعمل اي دلوقتي
‏رحاب: معرفش بس شوف السلسله اللي لبسه دي شكله غنيه قوووي
‏محمد: تيجي ناخد السلسه دي ونبيعها دي هتجيب فلوس كتير ونسيب البت مكانه
‏رحاب: لا مستحيل احنا هناخدها معانا ونربيها لحد ما حد يسال علي طفله نقوله عليه
‏محمد وهو انا هشتغل وجيب فلوس عشان اسرف عليها ولا اي
‏رحاب: الرزاق هو ربنا مش احنا يلا بس
‏#الحاضر
‏رحاب : وانتي كنتي عندك في حدود خمس اوست سنين وانا كان اديلي يجي تلات سنين مش بخلف فحبيت اخدك وربيكي
‏جاسمين: طيب مانا كنت كبير كيف مش فاكرها اهلي
‏رحاب: مش فكرهم عشان انت فاقدا الذاكر ووديناكي لدكتور قال دي صدمه وهي فاقدها الذاكر وهتفتكرها لم تشوف اهله
‏جاسمين: معني كدا اني انا مش فاكرها اهلي و فاقدها الذاكره ومش هعرف ارجعها غير لم اشوفهم
‏رحاب: اه
‏جاسمين: تمام وانا مش هدور عليهم وهفضل معاكم عشان لو هم بيحبوني كانو دور عليا
‏رحاب: وانتي اي عرفك انهم مدوروش عليكي هم اكيد دور عليكي يابنتي
‏جاسمين: يعني انتي خلاص بطلتي تحبيني وعايزاني ادور علي اهلي واسيبك
‏رحاب شدتها في حضنه: انتي هبله ابطل احبك كيف انتي اه مش من دمي بس بنتي اللي ربيتها وحبيته عارفه انا خلفت بعد ما لقيتك بحوالي سنه ساعته قولت وشك حلو عليا ومع اني خلفت بس بحبك اكتر منهم ويعلم ربنا وانا مش بقولك كدا عشان مش بحبك بس كل واحد وبيبقا عايز يشوف اهله وانتي مش هتخسري حاجه لم تدوري عليهم يعني امك وابوكي تلقيهم قلبهم زعلان عليكي
‏جاسمين: تمام يلا ننام وابقا افكر في اهلي دول بعدين يلا تصبحي علي خير
‏رحاب: وانتي من اهل الخير والسعادة ياقلبي‏
‏امل: الوووو كنتي فين يازبا*له ده كله كنت قلقانه عليكي
‏جاسمين: كنت بكلم ماما
‏امل: مالك طيب
‏جاسمين: مافيش بس مخنوقه
‏امل: احكي طيب
‏جاسمين: انا مش بنتهم
‏امل:مش بنتهم كيف مش فاهمه
‏جاسمين: انا مش بنتهم بنت حد تاني
‏امل: جاسمين ده مش وقت هزار مش بنتهم كيف ومين قالك كدا
‏جاسمين: بابا قالي قبل مايموت وماما حكتلي علي كل حاجه دلوقتي
‏امل: طيب هم ميعرفوش اهلك هم مين
‏جاسمين: لا والغريب اكتر اني انا مش فكرهم
‏امل: يلهووي اي ده كله طيب بصي ياحبيبتي يلا حاولي تنامي وبكرا نقعد مع بعض نشوف هنعمل ايه ونعرف كل حاجه
‏جاسمين: حاضر تصبحي علي جنه
‏امل: وانتي من اهل الجنه

يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية الحب الدائم رغم البعد) اضغط على أسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent