رواية حور ياسين كاملة بقلم مي عبر مدونة دليل الروايات
رواية حور ياسين الفصل الثامن و الثلاثون 38
عند ياسين
ياسين: طب اي رأيكم بقا ان انتو هتخرجو ومن غيرها كمان يلا برا
احمد: انت بتقول اي
ياسين بسخرية: شكلك كدا نسيت انهم كتبين كتابهم وهو جوزها ولا اي
صالح: طب نتكلم بهدوأ
ياسين: اللي انا قولتو هيحصل ومفيش طلاق
عبدالله: انت بتقول اي هيا بتحبني انا مش هو سيف قرب منو ومسكو من ليقة التيشيرت وضربو وفضل يضربو ادهم بعد سيف عن عبدالله بلعافية
احمد بشجاعة مصتنعة: لا كدا كتير بينا وبينكم المحاكم واختي هتطلق وشد اسماء من ايدها
سيف شد اسماء من ايدو وضربو: انت مش سمعت هو قال اي هي مش هتخرج من هنا غورو انتو
اسماء بتعيط بس سيف ادايق لما شاف دموعها وقال بغضب: اسماء اطلعي اوضت ملك
اسماء واقفة مكانها وبتعيط
سيف بغضب اكبر: انتي سمعتي انا قولت اي ولا لا
منال: متزعقش لي بنتي انا معرفش ولسة هتكمل اسماء وقعت اغما عليها حنان بصوت عالي: اسمااااء الكل جري عليها وحور وملك نزلو تحت لما سمعو صويت حنان وسيف شالها وطلعها اوضتو ونيمها على السرير وبيحاول يفوقها
ملك: سيف هات البرفيوم افوقها بي
سيف قام جاب البرفيوم وملك وحور بيحاولو يفوقها
اسماء بدأت تفوق سيف كان خايف عليها اووي
منال لما شافت اسماء فاقت فرحت: كل دا بسببك انت
سيف بصلها ومردش عليها
ملك: حبيبتي انتي كويسة
اسماء: ايوآ كويسة
حور: الف سلامة عليكي
اسماء: الله يسلمك
منال: يلا فوقي كدا عشان نمشي
سيف: هو انتي مسمعتيش انا قولت اي مراتي مش هتخرج من بيتي ولا عندكم اعملو
اسماء الدموع اتجمعت في عينها تاني
حور: ممكن تتكلمو برا عشان هي تعبانة
سيف: ماشي خلي بالكم منها وخرج منال وحنان خرجو وراه ونزلو تحت
ياسين: اسماء عاملة اي
سيف: فاقت فوق كويسة
ياسين: عمي صالح عايزك في المكتب لو سمحت
صالح: ماشي يابني
ياسين: ادهم خلي بالك من الوضع هنا
ادهم: تمام ياسين خد صالح ودخلو المكتب
احمد بستفزاز: انا معرفش هيكلمو في اي هي بتحب ابن عمها يبقا جوزتكم ملهاش لازمة
سيف بغضب: تعرف انا مش هرد عليك عشان مقومش اديك علقة زي اللي انت وهو لسة وخدنها مني
ادهم: استهدو بالله بس يا جماعة
حنان: منال لمي الموضوع عشان خاطري
سيف: ماما انتي بتقولي اي سيبك منهم
حنان: سيف اسكت انت
ادهم بهدأو: طنط لو سمحت استني لما ياسين وعم صالح يخرجو من المكتب وبعدين هنبقا نشوف
حنان: ماشي يابني
ـــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور وملك واسماء
اسماء بعد ما خرجو عيطت تاني
حور: مالك بتعيطي ليه انتي عايزة تطلقي من سيف
اسماء: لا مش عايزة اطلق بس مش عايزة اخسر اهلي وبطريقة سيف دي انا هخسر في الحالتين
ملك: وانتي عايزا يعمل اي يعني
اسماء: مش عايزا يعمل حاجة يا ملك
حور: ملك اخرسي وانتي يا اسماء متخفيش هتتحل
اسماء بعياط: لا مش هتتحل
حور: ليه بتقولي كدا
اسماء: ماما مش هتخلي الجوازة تتم الا لما ايمان وياسين يتجوزو غير كدا لا انا سمعتها وهي بتقول كدا لي ايمان امبارح بعد ما انتو مشيتو
حور: طيب ممكن تهدي وانشاء الله خير
اسماء وملك: يارب
ـــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين في المكتب دخلو وقعدو
صالح: خير يابني
ياسين: خير انت عارف اني بحب اسماء وهي زيها زي ملك صح ولا لا
صالح: ايوآ عارف
ياسين مسك فونو وفتحو: خد شوف كدا الفديو دا
صالح خد الفون واتفرج بصدمة كان عبدالله وهو بيعترف ان هو عايز يتجوز اسماء عشان نصيبها في الورث مش اكتر وانو بيحب واحدة تاني
صالح: هو ازاي كدا وانت جبت الفديو دا منين
ياسين: كنت مخلي حد من رجالتي مراقبو من ساعت لما حضرتك رفضت سيف عشانو ها اي رأيك لسة مصر على طلاق سيف واسماء
صالح: مش عارف اقولك اي بس لو هي بتحبو يبقا الفرح في ميعادو انما لو مش بتحبو يبقا هنوقف كل حاجة دي بنتي وانا عمري ما اكون سبب في زعلها
ياسين: وانا موافق وعايزك تتأكد ان اسماء اختي وانا ديمآ معاها متخفش وحضرتك تقدر تاخد تسألها
صالح: تمام ماشي وخرجو الاتنين من المكتب
ـــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــــــــــ
عند سيف والباقي برا
احمد: كل دا بيتكلمو في اي
عبدالله: اكيد بيتحايل عليه وميعرفش انو برضو هتكون ليا
سيف كان لسة هيرد جه صوت صالح من وراه
صالح: انت بذات تخرس خالص وغور من هنا انا مش عايز المحك بعد كدا ودا يبقا الاحسن ليك
عبدالله: انا يا عمي لي كل دا هو انا عملت حاجة
صالح: بقا عايز تتجوز بنتي عشان نصيبها يعني عايز تورثني كمان وانا عايش
احمد: بابا اي اللي بتقولو دا
صالح: الحقيقة يلا خلي يغور من وشي حالآ وانت اسبقني على البيت
احمد شد عبدالله وخرج من المزرعة كلها
منال: انت بتقول اي يا صالح
صالح: قولت هي دي زفت الحقيقة واسكتي بقا
ياسين: سيف اطلع نزل اسماء من فوق
سيف: بس
ياسين: مبسش اخلص
سيف: حاضر وطلع
ـــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور واسماء وملك سيف خبط
حور: ادخل سيف دخل
سيف: انتي كويسة
اسماء: ايوآ
سيف: تمام طب يلا عايزينك تحت
اسماء: حاضر ونزلت هي وحور وملك وسيف
وقعدت جنب صالح
صالح: حبيبتي انتي كويسة
اسماء: ايوآ يا بابا
صالح: طيب انتي دلوقتي عايزة تكملي مع سيف ولا لا
اسماء بصت لي منال وصالح فهم ان منال رافضة
صالح: اسماء انا بسألك انتي مش حد تاني ودي حياتك
اسماء: ايوآ عايزة اكمل مع سيف بس بس مش عايزة اخسركم يا بابا
صالح حضنها: ومين قالك اننا ممكن نخسرك دا انتي روح قلبنا من جوا
اسماء حضنت صالح اوووي
منال بغيظ: بس الجوازة دي مش هتم غير لما اختها الكبيرة تتجوز الاول
ياسين: خالتي لو سمحت انا هحدد ميعاد مع عمي غير كدا حضرتك متدخليش ياريت
صالح: وانا هحدد ميعاد للفرح النهاردة
ياسين: تمام الفرح هيبقا بعد شهر ونص من دلوقتي وكمان اسبوعين خطوبة ملك وادهم
صالح: وانا موافق على خيرة الله
حنان بفرحة: مبروك يا حبايبي
سيف: الله يبارك فيكي يا ست الكل
صالح: تمام نمشي احنا بقا
ياسين: تمام عمي احنا هنرجع القاهرة بكرا هنعدي ناخد اسماء عشان تجهز لي فرحها مع ملك وحور
منال: لا طبعآ
صالح بصلها: ماشي يابني
منال: خلاص بدال وافقت انا واختها هنكون معاها
ياسين ببرود: تنورو
صالح: بعد اذنكم
ياسين اتفضلو ومشيو وياسين والباقي قعدو
ملك: ياسين خالتو هتحاول توقف الجوازة عشان انت مش هتجوز ايمان
ياسين: عارف
سيف: طب وهتعمل اي
ياسين: مش عارف بس اكيد مش هيبقا في جديد والفرح هيتم في معادو
حور: بعد اذنكم هطلع ارتاح شوية
حنان: ماشي يا حبيبتي اطلعي
حور طلعت فوق في اوضتها
ملك: ياسين حور زعلت على فكرة
ياسين: عارف
سيف: اي عارف دي مش هتصالحها
ياسين: مش دلوقتي لو طلعت هتشغل الشريط وتقولي طلقني وهنتخانق و انا دماغي مش عايزة نكد
حنان: ياسين معلش اطلع شوفها
ياسين: حاضر يا ماما وقام طلع
سيف: بقولكم اي انا زهقان متيجو نخرج
ادهم وملك: اشطا
ملك: بس حور لازم تيجي معانا
سيف: اكيد نطلع بس نجهز وبعدين نقولهم وانا اروح اجيب اسماء اشطا
ادهم وملك: يلا
سيف: وانتي يا ماما
حنان: انا مش قادرة اخرج اصلآ روحو انتو
سيف: ماشي يا ست الكل وقامو يلبسو
ـــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور اول ما طلعت فونها رن وردت
حور: الو ميدو عامل اي ياقلبي واحشني
محمد: اي ميدو دي وبعدين انتي فين ومبتكلمنيش ليه
حور: معلش يا حب انا سافرت مع العيلة نحدد فرح سيف واسماء وملك وادهم
محمد: اه مبرووك المهم هترجعي امتا
حور: بكرا يا قلبي ليه
محمد: هو اي اللي ليه عايز اشوف قلب اخوها طبعآ
الباب فتح وياسين دخل
حور: خلاص يا حبيبي انا هرجع بكرا وتجي تاخدني نقعد يوم سوا اشطا
محمد: هههههه اشطا بس تعرفي لو اسر سمع اشطا دي هيقول ان عدييتك ههههه
حور: ههههه حصل يلا هشوفك بكرا او بعدو يا حب
محمد: سلام يا قلبي وقفل
ياسين: هو اي اللي يا قلبي ويا حبيبي وتاخدني هو انتي سألتيني الاول اصلآ
حور: معلش المرة الجاية هسألك
ياسين بعصبية هادية: هو اي اللي المرة جاية
حور: يووووه يا ياسين بقا خلاص معلش انا اسفة
ياسين بتنهيدة: حور بطلي اسلوبك دا معايا
حور: حاضر يا ياسين وراحت تنام
ياسين: حور
حور: نعم
ياسين: انتي زعلتي صح
حور: لا يا ياسين عادي مفيش حاجة
ياسين لسة هيتكلم الباب خبط ياسين قام فتح
ياسين: نعم يا زفتة عايزة اي
ملك: سيف بيقولكم اجهزو عشان نخرج كلنا
ياسين: ماشي انزلي واحنا هننزل وراكي
ملك: اوك ونزلت
ياسين: حور اقومي اجهزي عشان نخرج
حور: عايزة انام ياياسين روحو انتو معلش
ياسين: قومي يا حور اخلصي
حور بتنهيدة: حاااضر وقامت عشان تلبس
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــ
عند سيف وحنان وملك وادهم تحت جهزو ونزلو كلهم
سيف: انا هروح اجيب اسماء عقبال ما ياسين ينزل
ملك: ماشي سيف مشي
ادهم: كان ماسك في فونو وبيضحك
ملك: ادهم انت بتضحك على اي وفرحان كدا ليه
ادهم: لا مفيش وقفل فونو
ملك: ماشي يا ادهم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــ
عند سيف بعد وقت وصل بيت اسماء وصالح استقبلو
سيف: معلش يا عمي انا جي اخد اسماء عشان هنخرج كلنا سوا
منال: ماشي بس هتخدو ايمان معاكو
سيف: ودا ليه بقا ان شاء الله
صالح: روحو يابني بس مفيش تأخير روحي خلي اسماء تجهز منال طلعت عند اسماء وخلت اسماء وايمان يجهزو وبعد وقت نزلو الاتنين
اسماء: انا جهزت
ايمان: وانا كمان
سيف بضيق: ماشي يلا
وخرجو التلاتة سوا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــ
عند عيلة الصاوي
بعد وقت دخلو سيف واسماء وايمان وكانت ملك وادهم وحنان قاعدين
سيف: هما لسة منزلوش
ياسين من على سلم: نزلنا اهوو
الكل بص على السلم وكان ياسين ماسك ايد حور ونزلين من على السلم
ادهم و سيف صفرو
ملك: يخربيت كدا مطقمين زي بعض الله يسهلو
حنان بضحك: الله اكبر في عينكو في اي انتو التلاتة
ياسين: دا حسد عيني عينك كدا
ملك: مش بيأثر وحياتك
ياسين: غوري يابت من هنا ويلا بقا لا هتلغو الخروجة وهنقضيها حسد
سيف: لا يلا وخرجو كلهم
ياسين: انا وحور وادهم وملك هنركب سوا وسيف واسماء وايمان هيركبو سوا
سيف: اشطا وركبو تحت غيظ وحقد وغل ايمان
ياسين وادهم راكبين قدام وملك وحور ورا وحور كانت سندا دماغها على الشباك و مش معاهم تمامآ
بعد وقت وصلو عند مطعم كبير ودخلو وقعدو
ياسين مسك ايد حور وهمس في ودنها بصوت واطي
ياسين: مالك يا حور
حور: بصوت واطي: مليش
ياسين: هعمل نفسي مصدق
وقعدو وطلبو كلهم عصير
ملك: المكان هنا جميل ولا اي يا حور
حور: ها ايوآ جميل
ياسين بغزل: عشان عينك شافتها
سيف وادهم: ايوا بقا
ياسين: اخرسو يأما مفيش جواز وانتو حرين
سيف وادهم: ها لا الطيب احسن
حور: ياسين ممكن اخرج اتمشا برا شوية
ياسين: تعالي هنخرج نتمشا سوا حور وياسين قامو
ايمان بغيظ: هتروحو فين
ياسين: وانتي مالك انتي وخد حور وخرج يتمشو
ياسين: ها مالك بقا زعلانة ليه
حور: مش زعلانة ولا حاجة
ياسين: حور متكدبيش عليا يا حور
حور: انا خايفة
ياسين: من اي بقا
حور: خايفة تسيبني وتجوز غيري
ياسين: ياسين اجوز غيرك اي انتي نسيتي اننا متجوزين اصلآ ولا اي وبعدين يا ستي انا بحبك انتي ومش شايف غيرك انتي ومش هحب غيرك انتي
حور: بجد
ياسين: ايوآ يا ستي بجد وبعدين مش عايز اشوفك زعلانة تاني ماشي
حور: اشطا
ياسين: الله يخربيتك يا ياسين الزفت انت عديتلي البت خلتيها بيئة زيك
حور بضحك: لا مش سيف بس ومحمد كمان
ياسين: اه هي كانت ناقصة
حور وقفت فجأة: يااااااااسين يااااااسين
- تابع الفصل التالي "رواية حور ياسين" اضغط على اسم الرواية