Ads by Google X

رواية وتين الفصل الثالث 3 - بقلم محمد احمد

الصفحة الرئيسية

   رواية وتين كاملة بقلم محمد احمد عبر مدونة دليل الروايات

رواية وتين

رواية وتين الفصل الثالث 3

اقتل*ني اهون عندي من اني اتجوز. 
مازن:  وتين يلا على اوضتك مش عايزة اشوف وشك يلا. 
وتين:  ماشي يا مازن. 
ــ
يوسف:  حور افتحي الباب يا حبيبتي يلا. 
حور:  عاوز أي يا يوسف ارجوك ابعد عني. 
يوسف:  افتحي يا حور بالله عليكي لتفتحي. 
حور:  مش عايزة يا يوسف سيبني لوحدي شوية. 
يوسف:  لا يا حور هفضل واقف لغاية ما تفتحي. 
حور:  خلاص يا يوسف خليك بقى الليل كلة. 
يوسف:  يا حبيبتي عشان خاطري افتحي. 
حور:  لا برضوا 
يوسف:  يا حوري انا اسف طب افتحي 
حور ببكاء:  ياا يوسف ارجوك ابعد عني انا تعبت خلاص ابعد عني عشان انا جبت اخري. 
يوسف:  اهدي يا حياتي انا اسف والله انا اسف اهدي انتِ بس. 
حور:  لا يا يوسف مش ههدى و بالله عليك سيبني لوحدي شوية. 
ليلىٰ: في اي يا يوسف مراتك صوتها عالي كده لي أي اللي حصل. 
يوسف:  مفيش يا ماما. 
ليلىٰ:  لا فية يا يوسف مالهاا حور. 
حور:  للأسف يا طنط انا فعلًا انانية ايوا انا انانية عشان بحب يوسف بحب جوزي صح انانية غلطتي الوحيدة ان عندي مشكلة في الخلفة حاجة غصب عني بتعاقبوني على حاجة ملييش ذنب فيها لي حرام 
"فتحت حور الباب وهي منهارة تمامًا و يوسف و والدتة ينظرون لها بصدمة شديدة" 
"اقترب منها يوسف وجاء ليحتضنها فدفعتة حور وهي تبكي و بكاؤها يزداد"
حور بانهيار:  ابعد عني يا يوسف ابعد عني عشان انا تعبت وجبت اخري ابعد عني ارجوك. 
يوسف:  لا مس هبعد يا حور مقدرش اشوفك في الحالة دي وابعد يا حور افهمي انتِ روحي انا مقدرش ابعد عنك افهمي كده 
حور:  مش هفهم يا يوسف عايزني افهم أي اكتر من انك هتتجوز عليا. 
يوسف:  خلاص اهدي صدقيني اهدي ارجوك وانا مش هتجوز بس اهدي. 
ليلىٰ:  أي اللي انتَ بتقولوا ده يوسف 
يوسف:  خلاص يا ماما ارجوكِ اسكتي انا حياتي كلها خربت انا اهم حاجة في حياتي هي حور. 
" انهىٰ حديثة واقترب من حور وحملها وهي تعلقت باحضانة و مازالت تبكي وهو يشدد على احضانها "
"داخل غرفة" 
يوسف بدموع:  بالله عليكي لتهدي يا حور لو بتحبيني اهدي يا حياتي. 
حور:  متسبنيش ابدًا يا يوسف انا بحبك اوي ومقدرش اعيش من غيرك ابدًا 
يوسف:  والله العظيم وانا بعشقك يا حور انتِ حياتي كلها صدقيني انا مقدرش استغنىٰ عنك يا روح الروح. 
حور:  خلاص يبقى متتجوزش عليا يا يوسف والله مش هستحمل أن واحدة تانية تقرب منك والله ما هستحمل ولا اقدر اتخيل انك تلمس واحده غيري. 
يوسف:  اطمني يا حوريتي انا مش هتجوز أنا ليكي انتِ وبس يوسف لِحور و حور لِيوسف. 
حور:  وحور بتعشق يوسف. 
يوسف:  ويوسف بيعشق حور. 
ـ
سما بزهول :  انا مش مصدقة أن مازن يعمل كده بجد! 
وتين ببكاء:  ولا انا مش متخيلة ابدًا أن مازن كده كان دايمًا سندي وضهري في الحياة كان ليا الاب والاخ  وكل حاجة كنت لما بخاف بجري على حضنة حتى لما كان بيزعل مني كنت برضوا بترمي في حضنة كان ليا كل حاجة مش متخيلة ولا عارفة هو موافق لي مش فاهمة حاجة بجد. 
سما بحزن على ابنة خالتها:  خلاص يا وتين اهدي يا حبيبتي وانا هكلم ماما تكلم مازن. 
وتين:  ملوش داعي الكلام لأن مازن مبقاش فارق معاه حد دلوقت. 
سما:  ربنا يصلح الحال يا حبيبتي وماما اكيد هتقنعة. 
وتين:  يارب يا سما عشان انا مش عايزة اتجوز الشخص ده ابدًا دول مش ناس ده جايب مراتة التانية معاه هو في جرح مشاعر وكده. 
سما:  اهدي يا حبيبتي وكل حاجة هتكون بخير ربنا دايمًا عندة الخير لينا ولو ده المكتوب صدقيني هيكون لمصلحتك. 
في صباح يوم جديد استيقظت حور وهي بداخل احضان يوسف نظرت إلية وامتلأت عينيها بالدموع "
حور:  انا زعلانة منك اوي عشان عايز تتجوز عليا يا يوسف. 
يوسف:  متهيطيش يا قلب يوسف وبعدين انا قولتلك أني مش هتجوز صح ولا لا. 
حور: صح بس طنط ليلىٰ مش هترضىٰ وهتخليك تتجوز برضوا. 
يوسف:  خلاص يا حوريتي الكلام خلص وانا لو أي حصل مش هتجوز. 
حور:  ياريت يا يوسف لو بتحبني بجد هتحارب عشاني ومش هتتجوز. 
يوسف:  وانا بعشقك أكتر مما تتخيلي يا حوريتي و قولتلك مليون مرة أني مقدرش المس واحدة غيرك اصلًا صح ولا غلط. 
حور:  صح بس انتَ وافقت انك تتجوز صح ولا غلط.... 
يوسف:  صح بس انا وافقت عشان ماما مش أكتر. 
حور!  بس برضوا وافقت يا يوسف بس انا زعلانة منك جامد. 
  • يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية وتين) اضغط على أسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent