Ads by Google X

رواية جنون دكتور وفتاة الجامعة الفصل الثالث 3 - بقلم كريمة تيتو

الصفحة الرئيسية

   رواية جنون دكتور وفتاة الجامعة كاملة بقلم كريمة تيتو عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية جنون دكتور وفتاة الجامعة الفصل الثالث 3

نور...في اي يا ساندي عايز مني ايه الدكتور الروش ده

ساندي.. ها ها ها شكلو في حاجه ي نور

نور.. مش عارفه طريقتو كدا لي ي ساندي

ساندي..بصراحه هو دكتووور مزززززز يلهوي يااااني يمه يخررررابيييي

نور...وانا مال امي أنا مز ولا مش مزز

ساااندي ...ايوااا بقااااا

نور.طب مش وقت هزار دلوقتي سلام هكلمك بعدين 

ساندي اوك ابقي طمنيني ع مامتك 

نور . اوك

.............

سيف أبوها لنور...  يا نور يا مؤمن. فينكم 

مؤمن..نعم ي بابا

نور.. ايوا ي بابا 

الاب مش بينطق ولا بيتكلم

نور مالك ي بابا 

مؤمن مالك ي بابا 

فيييييي ايهههههه

سيف. بحزن مش عارف انا خايف انو شهندي تفارقني انا مليش غيرها ي اولاد

نور ومؤمن..بدموع وحزن شديد متخافش ي بابا أن شاء الله ماما ترجع بخير 

دكتور المستشفي ...الاستاذ سيف 

سيف. ايوا ي دكتور طمني خير ان شاء الله

الدكتور. حالتها صعبه شوي ادعولها بس محتاج الروشته يتجاب كل العلاج اللي فيها 

سيف.حاضر ي دكتور

مؤمن. هات ي بابا هجيبو انا 

.............

في صباح تالت يوم الجامعه

حضر جميع الطلبات وصحبتها ساندي 

ودخل الدكتور الجامعه وقاعد يبص ع جميع الطالبات وفجاء جات عيونو في ساندي 

ساندي بي ابتسامه ...وبتتكلم في خيالها وحيات امك شكلك بتحب نور وعامل فيها عبيط 

راح الدكتور بعد عيونو بسرعه وقال أحم احم صباح الخير ي شباب اخباركم ايه طبعا عشان ساندي مش تشك 

ساندي... في نفسها ايوا ايوا صباح الزفت ع دماغك عامل فيها دكتور وانت تحت السواهي دواهي ها ها ها ها 

بس تخف ام نور هخلي نور في الرايحه والجايه لولولولولولولوي عروسه عروسه عرووووووسه ها ها ها 

المهم بعد ما ساندي اتهيئه كل الكلام والخيال كلو في دماغها 

والدكتور كان بيشرح وخلص الشرح والطالبات كلو طلع ساندي هي وطالعه 

دكتور .ساندي 

ساندي .نعم ي دكتور

طمنيني نور ليها اربع ايام مش بتاجي 

ساندي .انا كلمتها ي دكتور

الدكتور. صح.صح ايه قالتلك 

ساندي. أمها لسا مش فاقت ادعيلها

الدكتور قعد يفكر ويفكر ويقول يارب تاجي وتكون امها بخيرر

.............................

مؤمن..ي دكتور اتفضل العلاج 

سيف.ايه ي ابني انت جبت العلاج

مؤمن ايوا ي بابا 

سيف بحزن شديد .يارب يارب ترجع بسلامه ياااارب

نور. قاعده ع الأرض ودموعها مغرقه وجهها 

مؤمن .وأبوها. قومي ي بنتي أن شاء الله هتكون بخير 

نور. ي بابا انا مش عارفه اعمل ايه من غيره انهارده اليوم الرابعه مش بسمع صوتها ي بابا 

مؤمن. فجاء فونو رن ..

مؤمن. الوووو

وكانت مكالمه من رفيقو أحمد 

........................

في صباح رابع يوم الجامعه 

جلس الجميع وساندي 

دخل الدكتور وحالتو مش تعجب نهائي

السلام عليكم ي شباب 

الشباب. وعليكم السلام ي دكتور

هيبد في الشرح 

وساندي.غريب الدكتور ما بص عليا انهارده وغير كده وشو قالب فوق تحت اللوان

عده ساعه والشرح خلص 

ساندي هيا وطالعه مش سألها الدكتور ولا بص حتي عليها 

الدكتور . اكلمها ولا لا طب اجيب رقمها منين طب اشوفها ازي انهارده اربع ايام ومش شوفتها انا قربت اتجن اتجن اتجن 

راح الدكتور البيت 

أمة.. مالك ي ابني فيك ايه ليه شكلك كدا 

أخواتو اول ما سمعو صوت الام بتقول كدا 

الجميع. في ايه في ايه 

الدكتور. لا فييييش انا بخير 

طلع فوق وقفل الأوضه وبداء يحط ايدو ع راسو من شده التفكيررر وايه هيعمل وهو مش شايف نور ليه اربع ايام .... هنشوف

.............................

🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

رفيق مؤمن 

أحمد. ايوا ي ابني فينك كدا مش باين ليه 

مؤمن. .....مردش عليه

أحمد. مالك ي ابني رد فيه ايه يسطا متقول حاجه

مؤمن بحزن. مامي تعبانه وفي غيبوبه ي أحمد

أحمد. نهارك اسود ومش تقولي ليه كنت جيت طب هيا دلوقتي فاقت ولا لا

مؤمن بحزن ..لا مش فاقت دعواتك 

أحمد. انا رنيت عليك بقول غريب انو مؤمن مجاش الشغل اكيد في حاجه معاه 

مؤمن.. مااااامي ي أحمد 

أحمد. هتبقا كويسه أن شاء الله

وقفل الفون مؤمن مع احمد

...............

الدكتور المستشفى

الحاله بتاعت شهنده فين

نور.ومؤمن .وسيف.ايوا ايوا ي دكتور ايوا خير 

الدكتور بأبتسامه. المريضه اتحركت 

فرح الجميع 

الدكتور....ولكننننن

الجميع.. ولكن ايه ي دكتور..................

ايه قال الدكتور بعد ابتسامته الجميله دي 

google-playkhamsatmostaqltradent