Ads by Google X

رواية اسد والمجهولة الفصل الثاني و الاربعون 42 - بقلم فلوريدا ماجد

الصفحة الرئيسية

   رواية اسد والمجهولة كاملة  بقلم فلوريدا ماجد

رواية اسد والمجهولة كاملة

رواية اسد والمجهولة الفصل الثاني و الاربعون 42

مراد بصدمه . انت بتقول اي
اسد بترقب . اي اللي حصل
بصله مراد وفضل ساكت
اسد وهو يبلع ريقه بتوتر . انطق أي اللي حصل
مراد . العربيه لق*وها عامله ح*ادثه واتقلب*ت في البحر من إمبارح
اتصدم كل من طارق علي
علي بأمل . طيب مش ممكن يبقي هما اللي عملو كده
مراد . ممكن ليه لا
طارق . طيب منروح لمكان الحاد*ثه ونشوف ممكن نوصل لحاجه
مراد . نطلع ولا اي يااسد
اسد بتعب . لا وديني الفيله
علي . ليه يااسد الحوار باين انو متلفق و
اسد . وديني الفيله
طارق . خلااص ياعلي اطلع يامراد علي الفيله
تنهد مراد بحزن وانطلق الي فيله اسد
 ••••••••••••••••••••••••••

سحر بصدمه . يالهوي يعني اي اللي بتقوله ده
طارق . اهدي ياأمي ده اكيد مقلب منهم لان لو ده كان حقيقه لقدر الله كنا لقينا الج&ثه حتي
سحر بعياط . أعوذ بالله لا لا إن شاءالله هي هتكون بخير إن شاءالله
زينب . طيب هتعملو اي دلوقتي
علي . احنا كنا هنروح مكان الحا*دثه بس مراد قال مفيش داعي وهيروح هو
سحر . طب اسد مجاش معاكو ليه
علي . اسد ده ربنا يصبره بجد من ساعت مسمع موضوع الح*ادثه وهو مش بيرد علي حد
 
طارق . ربنا يكون في عونه
سحر . انتو مينفعش تسيبو كده لازم ترحولو
طارق . هنروحلو اكيد بس لما يفوق شويه
علي . صحيح ياطارق عمي جاي امتي
سحر . قال هيجي النهارده لما حاكتلو عن اللي حصل
طارق . انتي حاكيتيلو ليه احنا ناقصين توتر
سحر . مينفعش ميعرفش هو ممكن يتصرف انت عارف ان هو ليه معارف كتير في الاهلي وممكن يلقيلنا حل في المص*ايب دي
علي . هو ادم فين احنا ناسينو خالص
طارق . انا مبقتش فايق لحد انا هقوم اناملي ساعه واصحي اشوفو
علي . خلااص تمام انا ماشي يالاه سلام
خرج علي واتجه الي سيارته هم ان يفتحها لكن قاطعه صوت زينب
زينب وهي تجري خلفه . علي علي
علي بإبتسامه. قلبو
زينب بكسوف. انت عامل اي دلوقتي
علي . بقيت احسن لما شوفتك
زينب بتوتر . انا عاوزه اشكرك علي اللي انت عاملتوفي المول
علي بضحك . انتي ه*بله يابنتي يعني اسيبك يعاكس*ك قدامي انتي مراتي بردو ولا اي قالها بغمزه
خجلت زينب بشده وانزلت رأسها بإبتسامه
إقتر*ب منها علي بسرعه وبا*س خد*اها وركب سيارته وانطلق الي منزله اما زينب ظلت واقفه مكانها بصدمه رفعت يداها الي مكان قبلته وابتسمت بخجل
 •••••••••••••••••••••••

اما عن اسد دخل إلي الفيله وهو حاسس بإن الوحده بترجعلو تاني كل يوم بيبقي اوحش من اللي قبليه اتجه الي الكنبه وجلس عليها بإهمال رجع رأسه للخلف واغمض عينيه وهو يتذكر قلب اما كان بيرجع من الشركه كانت بتاقبلو قدام الباب بإبتسامها المعهوده برغم ان هما الاتنين لوحدهم في فيله طويله عريضه بس قلب من ساعت مدخلت البيت أو دخلت حياته بمعني أصح وهي ماليه عليه حياته كلها
بيفتكر ضحكتها و عيندها معاه بيفتكر إبتسامتها اللي بتخافف عنو اي حاجه هو كان مستعد انو يبعد عن الدنيا دي كلها وتفضل هي معاه بس في مكان جميل لوحدهم مفيش فيه اي مش*اكل او كر*ه من اي حد زي مكان نفسو زمان انو يبقي عندو عيله زي اي حد في سنو كان دايما بيحس بالنق*ص والوح*ده
تنهد بتعب واتجه الي غرفه النوم رمي نفسه علي السرير بتعب أملا علي انو يرتاح شويه عشان يعرف يفكر هيعمل اي لكن قام من علي السرير بيأس وخ*لع ملا*بسه ونزل يلعب علي الاجهزه بسرعه حتي يهدء من نفسه قليلا
بعد مده طويله نام اسد علي الارض بإرهاق بسبب الا*لم جس*ده
 •••••••••••••••••••••••••••••
:يابنتي حرام مينفعش نسيبها كده
: انتي مخك فين ياام محمد انتي عارفه لو البيه شم خبر هيعمل فينا اي
:لا حرام يابنتي انا هدخلها ولسه هتفتح الباب
:بالله عليكي ياام محمد بلاش هتودينا في داهيه احنا مش ناقصين
:شيلي إيدك انا كده كده هدخلها ملكيش دعوه انتي ولو حاجه حصلت انا هتصرف
دخلت ام محمد غرفه قلب
ام محمد بصدمه وهي تض*رب يداها علي ص*درها :يالهوي يابنتي اي الد*م ده
قلب بعي*اط هيس*تيري. وديني المستشفي ربنا يخليكي انا حاسه اني بطن*ي بتق*طع

ام محمد لحظت بطنها المنتفخه. يالهوي انتي حامل اكملت بصوت عالي بت يافتحيه انتي يابت
:اي ياام محمد وأكملت بشهقه يالهوي اي ال*دم ده
ام محمد . تعالي يابت سنديها معايا هنوديها المستشفي بسرعه
:ياخراابي مينفعش البيه هيموتنا
ام محمد بحده . خلصي يابت يالاه بدل متهتقعدي تلط*مي كده
امسك كل من ام محمد وفتحيه قلب بإحكام ونزلو بها خارج المنزل
:طب هنروح بيها فين كده ياام محمد المنطقه مقطوعه هنا
ام محمد وهي تخرج هاتفها . هرن علي محمد ولدي يجي بتاكسي ونوديها للمستشفي
ام محمد . ايو ياولدي
،،،،،
:هات تاكسي وتعالي يامحمد بسرعه
،،،،،،
:لما تيجي هقولك اقفل انت وتعالي بسرعه
فتحيه :استر يارب انا خايفه البيه يرجع وميلقيناش
ام محمد . متقلقيش هو بيجي متأخر كل يوم
بعد وقت قليل وصل محمد ومعه التاكسي
محمد بصدمه . مين دي ياامه واي الد*م ده
ام محمد بزعيق . انت لسه هتتكملم شي*لها بسرعه دخلها العربيه نوديها المستشفى
شال*ها محمد ودخلها للعربيه وركبت ام محمد بجانبها
ام محمد . خاليكي انتي هنا يافتحيه لو البيه جيه رني عليا علطول ومتقوليلوش حاجه خالص انتي فاهمه
فتحيه بخوف . فاهمه فاهمه
وانطلقو الي المستشفي
ش*الها محمد ودخل بيها للمستشفي
ام محمد بصوت. حد يلحق بنتي بتروح مني حد يلحقنا
:تعالي ياحجه معايا هنا
ذهب محمد خلف الممرضه
: حطها هنا وأطلع بره عقبال م الدكتوره تكشف عليها بسرعه
محمد بتوتر . حاضر حاضر ووضع قلب علي الفراش وخرج
محمد . في اي ياامه مين دي ومين اللي عمل فيها كده
ام محمد. معرفش ياابني هو البيه منبه علينا اننا مندخلهاش ابدا بس انا سمعت صوتها وهي عامله تص*رخ وتستنجد بحد ومقدرتش اسيبها دخلت عليها لقيتها بتن*ازع كده واغ*مي عليها
محمد بصدمه . ليكون خاط*فها
ام محمد . الله اعلم ياولدي معرفش
بعد وقت طويل خرج الدكتور
ام محمد بسرعه . مالها يادكتور طمني عاليها
:انتو ازاي سايبنها كده
محمد . طمنا يادكتور بالله عليك
:للاسف ،،،،،،،،،،
    google-playkhamsatmostaqltradent