Ads by Google X

رواية اسد والمجهولة الفصل الثالث و الاربعون 43 - بقلم فلوريدا ماجد

الصفحة الرئيسية

   رواية اسد والمجهولة كاملة  بقلم فلوريدا ماجد

رواية اسد والمجهولة كاملة

رواية اسد والمجهولة الفصل الثالث و الاربعون 43

:للاسف هي اتعرضت لض*غط عص*بي وغير كده مرهقه جدا وكمان ليها ادويه المفروض بتاخدها بتثبت الحمل وبتقويها لكن من الواضح من التحليل ان هي مش بتاخد العلاج بقالها كام يوم وكمان مش بتتغذي كويس وده ادي لن*زيف حصل بس الحمد لله قدرنا نسيطر عليه وهي لو اهملتوها تاني ممكن ن*فقد الجنين في اي وقت و هي هتض*رر جدا المطلوب منكو حاليا انكو تدوها علاجها بإنتظام وتراعو حال*تها النف*سيه ومتعرضوهاش ل اي ضغ*ط خارجي لان كل ده هيأثر علي الحمل
ام محمد . حاضر يادكتور هنعمل كل اللي قولت عليه بس يعني هي ممكن تخرج دلوقتي

:اكيد لا مينفعش احنا معلقينلها محاليل تقويها شويه وم*هدئ وغير كده مش هتمشي من هنا الا لما حالتها تستقر
محمد . تشكر يادكتور
:العفو علي اي
ام محمد. هنعمل اي دلوقتي في الم*صيبه دي
محمد . مص*يبه اي
ام محمد . لازم نخرج من المستشفي حالا البيه لو رجع وملقناش في البيت هيعمل مشكله كبيره
محمد . انتي سمعتي ياما اللي الدكتور قاله وهي مينفعش تخرج من هنا
ام محمد . انا هرن علي فتحيه افهمها تعمل اي
 ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
حبيبه . ياساره ياحبيبتي كده مينفعش انتي كده هتتعبي اكتر
ساره بتعب . انا مش عاوزه اكل حاجه سيبيني لوحدي
زينب . مينفعش كده ياساره انتي مكلتيش حاجه من ساعت مجيتي هنا كده احنا هنوديكي المستشفي تاني وهما هيتعاملو معاكي
ساره ………
رنا . خلااص انا هروح انادي ماما
زينب بضحك . بصي احسنلك كلي دلوقتي بدل ماما متأكلك بالعافيه
ساره ……….
زينب بتنهيده . طيب ممكن افهم مالك احكيلي بدل منتي ساكته كده
سحر . في اي يابنات متجمعين عليها ليه كده
زينب . ساره مش عاوزه تاكل بردو يا ماما
إقتر*بت سحر من ساره . ممكن افهم مش عاوزه تاكلي ليه
تجمعت الدموع في عيون ساره ولحظت سحر انها تحاول منعها
سحر . طيب يابنات اطلعو بره شويه وسيبوني مع ساره
ثواني وخرج جميعهم
إقترب*ت سحر اكثر من ساره و وضع*ت يداها علي كتفاها بدعم
سحر . ممكن افهم مالك
ساره اكنها مصدقت وارتم*ت في أحضان سحر وبدأت تبكي بصوت عالي وشهق*اتها تزداد
ظلو علي وضعهم لمده ليست بقليله وابتعدت سحر عن ساره عندما هدأت
سحر . قوليلي عاوزه اي وانا اعملهولك
ساره . انا عاوزه اروح عند ماما
سحر بإبتسامه . طيب وانا مش زي ماما بردو
إبتسمت لها ساره
اكملت سحر بضحك. وبعدين انتي عاوزه تروحي عند مامتك كده بقا عشان تقول ان احنا مزعلينك
ساره بتسأول. هو ادم مجاش
أنزلت سحر رأسها بخجل انها هترد عليها هقولها اي انو حتي مسألش ولا جيه حتي يتطمن عليها
لحظت ساره سكوت سحر وتجمعت الدموع في عيونها مره اخري
 ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
استيقظ اسد علي جرس الفيله قام من علي الارض حاسس بتعب جامد في جسم*ه كله بسبب انو نام علي الارض قام بتع*ب و هو يفرك في عينيه بشده
طارق . اي كل ده يابني انت نايم ولا مق*تول
اسد بتعب . ادخلو ادخلو
علي بضحك عشان يخفف الجو . انت مالك ق*الع كده ليه اوعي تكون جايب نسو**ان
بصله اسد بتهكم وفرد جس*مه علي الكنبه
طارق . هنعمل اي يااسد
اسد ……
طارق بتنهيده . السكوت مش حل للمشكله اللي احنا فيها دي
خرج صوت اسد اخيرا
اسد . ادم فين
طارق . لسه منعرفش
اسد . اقلبلي الدنيا عليه وبكره بالكتير تقولي سكته وكان فين
علي بإستغراب. انت شاكك في حاجه
اسد . مش وقته دلوقتي مراد مبلغكش حاجه
طارق . لا كلمني وقالي إن مفيش جث*ث والحمدالله وكده احنا لازم نبدأ ندور
اسد. من بكره انت ياعلي هتفضل في الشركه لحد منشوف حل و انت ياطارق هتبقا معايا انت ورجالتك كلهم
طارق . تمام
اسد . عايزك انت والرجاله بعد كام ساعه
طارق بإستغراب. ليه
اسد . هتبقي تعرف ساعتها المهم خاليهم ظبطو نفسهم ويجهزو
علي . حاسب علي خطواتك يااسد اللي جاي مش هزار
اسد بتنهيده . متقلقش
 ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
:انتي يابت
فتحيه بخضه . ايوه يا بيه
:حد طلع فوق ولا لا
فتحيه بخوف حاولت تداريه . لا يا بيه محدش طلعلها خالص زي محضرتك قولت
:كويس اعمليلي قهوه وهاتيهالي علي المكتب
وض&عت فتحيه يداها علي صدر&ها بخوف اخرجت هاتفها بسرعه ورنت علي ام محمد
فتحيه بخوف . الو انتي فين ياام محمد البيه رجع وسأل علي البنت اللي معاكي الله يسترك هاتيها وتعالي انا مش عارفه هقولو اي لو سأل عليها تاني
ام محمد. خلااص يافتحيه جاين بس اوعاكي تقوليلي حاجه
فتحيه . ماشي يلا اقفلي
محمد . اي ياامه
ام محمد . لازم نروحها دلوقتي البيه رجع
محمد . مينفعش ياامه دي شكلها تعبان خالص
ام محمد . انا هخالي بالي منها بس لازم تروح دلوقتي يلا ياولدي يلا مش عاوزين مشاكل
 ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
اسد . يالاه هنتحرك ياطارق كله جهز
طارق . خلااص كله تمام والرجاله جاهزين هيسبقوا علي هناك
اسد وهو يلبس الجزمه . كده كويس يلا
امسك طارق يد اسد
طارق . اي اللي هيحصل
الروايه حصري لجروب صدفة تجمعـنا لعـشـاق الــروايـات 
اسد بإستغراب. عمرك مسألتني السؤال ده
طارق . المره دي مش زي اللي فاتو
اسد . اتعامل علي الاساس ده لان لو انت خايف من حاجه بلاش الطلعه دي احسن عشان ميتعلمش علينا احنا مش ناقصين
طارق . انت عارف اني مش خايف بس بحسبها بعقلي مش بدراعي زيك
اسد بتنهيده وهو يتجه للسياره. مش وقت مناهده يلا
ركب طارق بجانبه وانطلقو
 ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
:ادخل
فتحيه . اتفضل القهوه يابيه
: حطيها عندك
وضعت القهوه واتجهت الي الباب بسرعه
:فين ام محمد مشوفتهاش النهارده خالص
فتحيه بتوتر . لا يابيه هي جوه اهيه تحب اناديهالك
:لا خاليها تجهزي العشا وتطلعهولي علي فوق
فتحيه . حاضر يابيه وخرجت سريعا من المكتب اتجهت الي المطبخ
فتحيه بشهقه . انتو جيتو امتي واي اللي دخلكو من هنا
ام محمد . اك*تمي صوتك يابت وبعدين الحراسه كلها واقفه قدام البيت فدخلنا من باب المطبخ
فتحيه بسرعه . طيب طالعوها بسرعه البيه بيسأل عليكي
ام محمد . يالاه طالعها يامحمد بسرعه روحي معاه يابت يالاه بسرعه
أحضرت ام محمد العشا ودخلت بيه الي المكتب همت ان تدخل ولكن سمعت …
:هي معايا خلااص وانا مش هاسيبها تاني
،،،،،،،،
:لو يقدر ياخدها يبقي يواريني قلب هتبقا بتاعتي انا وبس
،،،،،،،
:مكنش كلاامك ده اي اللي اتغير
،،،،،،،،
:وانا اللي عندي قولتو وهطلقها منو وهتجوزها انا وهتبقي بتاعتي انا قالها بزعيق وهو لم ينتبه لصوته العالي
دخلت ام محمد المكتب بعد ان سمعت تلك المكالمه وتأكدت شكوكها
ام محمد :اتفضل يابيه العشا جهز
: وانتي جبتيه علي هنا ليه انا قولت طلعيه فوق
ام محمد بخوف من صوته العالي . حاضر يابيه حاضر ولسه هتشيل الصنيه وتطلعها
رن تليفون الأرضي
:هاتي الزف*ت ده
ام محمد . اتفضل يابيه
:انتي اي اللي موقفك هنا اطلعييي بررره
جرت ام محمد من امامه بسرعه
:الو
،،،،،،
،،،،،،
:انا جاي حالا


    google-playkhamsatmostaqltradent