Ads by Google X

رواية اسد والمجهولة الفصل السابع و الاربعون 47 - بقلم فلوريدا ماجد

الصفحة الرئيسية

   رواية اسد والمجهولة كاملة  بقلم فلوريدا ماجد

رواية اسد والمجهولة كاملة

رواية اسد والمجهولة الفصل السابع و الاربعون 47

محمد بصدمه جري علي امه. اي اللي حصل
لم تنتبه قلب لتلك الواقف ينظر لها بإشتياق

قلب بعياط . معرفش مالها وقعت فجأه بكلمها مش بترد رنيت علي الإسعاف

ش*ال محمد والدته سريعا ووضعها في سياره الإسعاف وركب معها
اما اسد فور خروج محمد فجرت عليه قلب واحت*ضنته بشده وعياط وبادلها اسد بإشتياق
ظلت الدموع في عيون قلب تأخذ مجراها رأي علي تلك المشهد ف اتجه الي سيارته للحاق ب محمد
ظل كل من قلب واسد في أحض*ان بعض لمده ليست بقليله إبتعد اسد عنها قليلا وهبط علي شف*تيها يقب*لها بإشت*ياق ونهم إبتعد عندما احس بإنق*طاع أنفا*س قلب
خرج صوته اخيرا لكن يغلب عليه مشاعره
اسد بإشتياق. وحشتيني ياقلبي
قلب وقد تجمعت الدموع في عيونها مره اخري . وانت كمان وحشتني اوي
مسح اسد دموعها برقه . متعيطيش خلااص انا معاكي ومش هسيبك تاني دي غلطتي انا مش هسيبك تاني
إبتسمت له قلب بحب ونزل اسد بجسده وقال . ابن الف*قريه اللي جوه ده عامل ايه
ضرب*ته قلب علي ص*دره وقالت بقمص . انا فق*ريه بردو
نهض اسد مره اخري وامسك بخديها وقال بضحك . طب بزمتك مش ف*قريه
قلب بضحك . عندك حق
مسك اسد يداها واتجهو للسياره
اسد . يلا نروح بقا عشان انتي وحشتيني جامد
قلب بتذكر . لا انا لازم اروح عند طنط
اسد . طنط مين
قلب . مامت محمد احنا لازم نروحلها
اسد بتذكر . استني ارن علي علي اشوفهم طلعو علي انهي مستشفي
اخرج هاتفه ورن علي علي
علي . اي خلصتو فقره إلتقاء الأحبه بالسرعه دي
اسد بتهكم . لما اجيلك هوريك الفقره عامله ازاي فين المستشفي
علي . في ،،،،،،،
اسد . خلااص نص ساعه واكون عندك وانطلقو الي المستشفي
 ••••••••••••••••••••••••••••••
تململت ساره علي الفراش وفتحت عينيها ببطء لم تجد ادم في الغرفه لكن سمعت صوت الماء فعرفت انو في الحمام اعتدلت في جلستها ثواني وخرج ادم عار*ي ال*صدر ويلف منشفه علي خص*ره
ادم بإبتسامه . صباح الخير
ظلت ساره تراقب قطرات الماء التي علي ش*عره وج*سده
لاحظ ادم سكوتها وابتسم عندما رأها تنظر له إق*ترب منها بهدوء وطبع قبل*ه خفي*فه علي خدها
ادم . قومي يالا خودي شاور سريع كده عقبال معملك فطار ولو عاوزه حاجه نادي عليا وسابها وخرج ظلت تنظر ساره ل اثره بسرحان
ادم . قومي ياروحي انتي لسه قاعده ليه
انتفضت ساره بخضه
ادم بضحك . انتي نمتي تاني ولا اي و ش*ال ساره ودخلها الحمام وهمس في اذنها . خلصي بسرعه انا محضرلك هدومك بره وبا*سها من خد*ها ونزل لتحضير الفطار
بعد وقت انتهت ساره ونزلت للمطبخ لقت ادم لاابس مريله المطبخ وهو ع*اري الص*در ويرتدي بنطلون قطني اسود
ساره بضحك . اي اللي انت عاملو في نفسك ده
نظر ادم لها بتهكم بطرف عينه . انا غلطان اني بعملك الاكل بنفسي
ساره . لا بس الريحه حلوه شكلك شاطر
ادم بغرور . يابنتي انا احسن واحد أعمل اكل احسن حتي من الشيف شربيني
ضحكت ساره بشده إبتسم لها ادم واق*ترب منها وش*الها ووضع*ها علي الرخامه واقت*رب من ش*فتيها يقبل*ها بنهم بادل*ته ساره بهدوء
ادم . وحشتيني
ابتسمت ساره له بخفوت
ادم . ممكن نبدأ صفحه جديده سوا
ساره. طب لو زعلتني تاني اعمل فيك اي
ادم بضحك . اللي انتي عاوزاه
ساره . طيب اطفي النار علي الاكل ونزلني بقا
نزل ادم ساره وحضر الأطباق
ادم. يالا بينا عشان انا هفتان
 ••••••••••••••••••••••••••••••
في المستشفى
علي . روح انت دي مراتك نامت وانا كده كده قاعد معاه
نظر اسد علي قلب النائمه في احض*انه . طيب انا همشي وبلغني لو فيه جديد
شال اسد قلب ونزل
علي . انت يابني م الدكتور طمنا الحمد لله اهدي بقا
محمد . انا امي مكنتش بتشتكي من السكر خالص
علي. يعم الحمد لله انها جت علي قد كده يلا قوم روح
محمد . لا انا مش ماشي
علي . قعدتنا ملهاش لازمه الدكتور قال إنها هتطلع بكره
محمد . روح انت انا تعبتك معايا وكتر الف خيرك مش عارف اشكرك ازاي

علي بزهق زق علي . طيب روح بقا في الكرسي اللي قدام ده عشان انام شويه قبل مروح الشركه
 ••••••••••••••••••••••••••••
في الشركه
طارق ل ادم . علي واسد فين
ادم . معرفش انا جيت ملقتش حد هنا
طارق . الف مبروك صحيح هتحصل اسد
ادم بضحك . الله يبارك فيك عقبالك يااخويا
طارق. عقبالي ازاي ياابني هو انا لاقي حد
ادم. منت اللي مقفل خاليك بحبوح شبه علي
طارق . علي ده زينب هتظبطو انا عارف
ادم . انسي دول شكلهم بيحبو بعض جامد
قاطع كلاامهم رنين هاتف المكتب
طارق . طيب دخلو
ادم . مين اللي جيه
طارق . ده مراد
نهض ادم من علي الكرسي فور دخول مراد
مراد . صباح الفل
طارق . صباح اي يابني ده المغرب هيأذن
مراد وهو ممدد يده ل ادم . اذيك ياادم عامل اي
نظر ادم الي يده بتهكم ولم يسلم عليه وهم ان يخرج من المكتب لكن امس*كه مراد من كت*فه
مراد . متبقاش عيل صغير كده
ادم برفعه حاجب نزل إيد مراد وقال . عيل صغير ابعد عني عشان مش طايق*ك
مراد بضيق . انت بتعمل كل ده علي اساس اي مش فاهم
لم يرد عليه ادم وخرج
مراد بضيق . شايف هو بيعمل اي
طارق . اعذورو بردو منت عارف ادم كان متعلق ب يارا ازاي
مراد . مكنتش اعرف ان في حاجه بينهم وانت عارف
طارق . عارف وقولتله بس هو مش مصدق
مراد . منا قدامك اهو بحاول أفهمه بس هو دماغه جزم*ه
طارق . سيبها لوقتها بقا المهم انت جاي ليه
مراد . اسد كان قايلي الصبح ان هو عاوزن
طارق بضحك . لا روح هو مش جاي النهارده عشان المدام وحشتو
مراد بضحك . اه لو سمعك دلوقتي
طارق . ولا يقدر يعمل حاجه انا مسيطر يابني
مراد . انت هتقولي طيب انا همشي انا بقا استغل الوقت وانام
طارق . طيب روح وانا هبقا أبلغ اسد انك جيت
مراد . تمام وانا هاجيلو بكره سلاام
 •••••••••••••••••••••••••••••
استيقظت قلب عندما تسللت رائحه اسد الي انفها
قلب بنوم . اسد
إقت*رب اسد منها . صح النوم ياقمر
قلب بإستغراب . انت رايح فين
اسد . رايح مشوار صغير كده نص ساعه واكون عندك متقلقيش انا مردتش اصحيكي اول ماجينا من المستشفي عشان كنتي نايمه خالص قومي بقا خودي شاور كده وظبطي نفسك واوعي تنامي عشان جي اطمن علي ابني وغمزلها ونزل قبل ان ترد عليه قلب
اتجه اسد الي سيارته ورن علي ادم
اسد . انت فين
ادم . انا في البيت
اسد . طيب انا جايلك في السكه
ادم . تمام
وأغلق هاتفه
كانت ساره نايمه في أح*ضان ادم
ساره بتساؤل . مين كان بيكلمك في الوقت ده
ادم . ده اسد جاي خاليكي هنا عقبال مشوف عاوز اي وارجعلك لو عوزتي حاجه اندهي عليا متنزليش عشان متتعبيش تاني وباسها من رأسها ونزل
بعد ثواني كان وصل اسد
ادم . استر يارب اي اللي حصل
اسد . هقولك علي الباب يعني
ادم . ادخل ادخل
اسد وهو يجلس علي الكرسي . بكره بالكتير لازم تسافر
ادم بإستغراب. تاني منا لسه جاي
اسد . اوعي تكون قولت لحد
ادم . متقلقش محدش يعرف
اسد . كويس المهم انت بكره تحجز طياره وتروح
ادم . مش هعرف يااسد اسيب ساره وامشي
اسد . وهي مينفعش تروح معاك انت كده بتعرضها للخطر بص امشي انت وهي هتقعد مع سوسو والبنات وانت اخرك يومين وترجع
ادم بتنهيده . خلااص ماشي طب هعمل اي المره دي
اسد هقولك ……… ………. ………… ………
ادم . تمام كده طب وطارق
اسد . لا طارق وعلي هيفضلو هنا وهتطلع انت لوحدك
ادم . تمام مراتك عامله ايه
اسد وهو ينهض . الحمد لله كويسه انا همشي انا عشان متأخرش اكتر من كده وانت بكره من النجمه تاخد الورق اللي محتاجه من الشركه وتحجز الطياره وتمشي ومحدش يعرف حاجه مش هقولك تاني
اسد. يلا سلاام
صعد ادم الي ساره مره اخري
ادم . انتي لسه صاحيه
ساره . قولت استناك
إقترب منها ادم واحتضانها . طيب يلا ننام عشان ورايا شغل بدري بكره
ساره . اسد كان عاوزك في اي
ادم بتهرب . بكره هقولك يلا تصبحي علي خير
ساره بإستغرب . وانت من اهله
 
    google-playkhamsatmostaqltradent