رواية اسد والمجهولة كاملة بقلم فلوريدا ماجد
رواية اسد والمجهولة الفصل التاسع و الاربعون 49
كان ادم قفل مع اسد وخرج بره المطار لسه كان هيركب العربيه جري عليه شخصين واحد ماسكه من ورا ضهره وحط المس*دس علي رأسه والتاني واقف قدام العربيه
:الورق فين
ادم . معيش ورق مش موجود معايا
:قول فين بدل منطلعو احنا
ادم . معيش ورق
بص علي الشنطه اللي في العربيه ووجه كلاامه للراجل اللي معاه : شوف الشنطه دي
دخل ودور في العربيه وطلع الورق كل ده وكان ادم واقف في مكانه بسبب السل*اح المص*وب في اتجاهه
خرج من العربيه وفي إيدو كل الورق اللي كان في الشنطه
:مش قولتلك كان من الاول واقت*رب من أذنه وقال بهمس . الباشا بيقولك ابقي سلملي علي صاحبك وأخرج من جيبه س*كينه صغيره وعور بيها ادم علي طول كتفه وجريو
مسك ادم كتفه بألم وركب سيارته وهو ين*زف واتجه الي المستشفي
••••••••••••••••••••••••••••
في الشركه
طارق . يعني هو مش هنا حاليا
اسد . ولا عند ادم
علي . طيب مش مراد المفروض بيراقبو
اسد . مراد حاطط عينه عليه هو ورجالته لكن هو مختفي بقاله يومين مش عارفين موجود فين
علي . طيب هنعمل اي كده
اسد . ولا اي حاجه هنكمل بقيت شغلنا عادي وآدم هيحولنا الورق اللي هناك واحده واحده انا اديته ورق الشراكه بينا وبين مارك وانت بتقول وانت بتراجع الورق لقيت اسم جاسر بين الورق اللي انا ماضيت عليه
علي . ايوه حصل
اسد . دلوقتي ادم هيروح يقفل باقي شغلنا مع مارك ونستورد الاجهزه عادي بس في الورق اللي هيتم الصفقه بيه مارك هو اللي هيمضي عليه مش انا
طارق بإستفهام . وده ازاي
اسد . هتعرف لما ادم يرجع والورق يتمضي
علي . طيب مترن عليه شوفو وصل ل اي
اسد . هو هيكلمني لما يوصل الورق للشركه النهارده ويتفق علي الاجتماع مع مارك و
زينب فاتحت باب المكتب بسرعه . انااااجيت
طارق بخضه . الله يخر*بيتك
اسد . كده ينفع يازينب اللي عملتيه افرضي كنا في اجتماع
زينب بزعل مصطنع . كده مكنتش عاوزني اجي خلااص انا ماشيه واتجهت للباب ببطء
زينب . اي ياجماعه محدش هينده عليا
طارق . قولي جايه لي
زينب وهي تتجه ل أسد. انا مش جايه ليك انا جايه ل ابيه اسد حبيبي
لسه اسد هيحض*ن زينب لكن شد*ها علي بقو*ه
اسد . سي*ب إيد البت
زينب وتجمعت الدموع في عينيها. سي*ب إي*دي ياعلي إيدي بتو*جعني
انزل علي يده بسرعه وامس*ك يدها وخرج من مكتب اسد اتجه الي مكتبه
دخل علي المكتب وقفل الباب وهو مازال ممسك بيد زينب
زينب بتوتر . انت قفلت الباب ليه
علي بدون اي مقدمات شد زينب لح*ضنه
زينب بخضه . ابعد عني ياعلي وقعدت تتحرك بسرعه وتزق فيه لكنه مبيتحركش
علي وهو مازال علي وضعه . منتي بتحض*نيهم كلهم اشمعني انا
زينب بعياط . ابعد ياعلي كده مينفعش
إبتعد علي عندما سمع صوت شه*قتها
علي بتنهيده . خلااص متعيطيش
بصيتله زينب بعيونها وهي لسه فيها دموعها
زينب . انا هقول ل طارق هخلي يضرب*ك
علي بإبتسامه. طب واهون عليكي وبعدين اخوكي إيده طارشه
زينب . تهون عادي
إبتعد عنها علي واقت*رب من درج مكتبه وأخرج منه علبه شوكلاته كبيره
علي . انا اسف عشان زعلتك أقبلي الهديه دي بقا
رفعت زينب عيونها وفور رؤيه العلبه إبتسمت بسعاده .الاعتذار مقبول طبعا
علي بغمزه . طيب متجيبي بوس*ه واحنا لوحدنا كده
خرجت زينب من مكتبه بسرعه
وظل علي يضحك علي خوفها منه
•••••••••••••••••••••••••••••••
قلب بضحك . مش قولتلك هتحصليني علطول
ساره . لا ياختي انا لسه بدري عليا شوفي انتي بطنك اللي بقت عامله شبه البطيخه
ضحكو جميع الفتيات
قلب بقمص . لا علفكره انا لسه بطني صغيره صح يا سوسو
سحر بضحك . بصي هي كبرت سنه صغيره خالص مكبرتش اوي يعني
قلب بزعل . لا علفكره اسد بيقول ان انا لسه مبانش عليا اني حامل
رنا بضحك . مبانش اي يابنتي انتي داخله في السابع بعد كان يوم
زينب . انتي يابت بعد متولدي علطول تعملي رجيم عشان متطخنيش اكتر من كده وابيه يبص بره
سحر . بس ياخر*ابه البيوت انتي
•••••••••••••••••
ادم خرج من المستشفى بعد مخيط ال*جرح اللي في دراعه وطلع علي الشركه
ادم . الو
اسد . ادم طمني اي اللي حصل
ادم بأسف . انا اسف يااسد
اسد بخضه . اوعي يكون الورق اتسرق
ادم . بعتيلي اتنين ثبتوني بال*سلاح وخادو كل الورق مش صفقه مارك بس
اسد بغضب وهو ييبط إيدو في المكتب بشده . انت غب*ي منا معرفك ان كل ده هيحصل ده انا كنت معاك علي التليفون وعرفتك
ادم . ده اللي حصل يااسد انا دلوقتي في الشركه بشوف حل
اسد. بتشوف اي يا*روح ام*ك حل وده هتجيبو منين مترجعش من عندك إلا وأنت جايب الورق وممضي عليه شوف هتعملها ازاي وأغلق اسد
تنهد ادم وارجع رأسه للخلف واغمض عينيه وظل يفكر بشرود قاطع تفكيره رنين هاتفه
ادم . الو
…………..
ادم بإبتسامه. تمام نص ساعه واكون عندك ياباشا سلاام
أغلق ادم هاتفه بإبتسامه ماكره واخذ مفاتيح سيارته من علي المكتب وذهب لتلك المكان
••••••••••••••••••••
قلب . انت من ساعت مرجعت وانت مش معايا خالص
اسد امام اللابتوب بتركيز . انا مش فايق دلوقتي ياقلب
قلب إقتر*بت منه ووض*عت يدها علي كتفه . ممكن اعرف اي اللي انت مركز فيه كده لدرجه انك مش سأل فيا خالص
اسد بزهق . قلب سيبيني دلوقتي انا مش ناقص
تركت قلب ادم بزعل واتجهت للمرأه قالت في نفسها ممكن فعلا يبقي مش شايفني حلوه أو طخنت زي م زينب قالت لا لا اكيد لا اسد بيحبني انا عارفه عشان توقف شكوكها سألت اسد بإبتسامه
قلب . اسد هو انا طخنت اومبقتش حلوه بسبب الحمل
اسد بعصبيه . قولتلك سيبيني دلوقتي انتي مبتفهميش انا مش فاضي للتفاهه دي
وامسك اللابتوب و تليفونه وخرج من الغرفه وقفل الباب بشده انتفض*ت قلب علي صوت الباب وجلست مكانها علي الارض والدم*وع في عينيها
••••••••••••••••••••••••••
:اهلا ب الباشمهندس
ادم بإبتسامه . اهلا بيك ياباشا
:ده انت اللي باشا شوف عاوز كام وانا اكتبلك شيك حالا
ادم بضحك . قدرني انت
اخرج دفتر الشيكات وكتب له 10 مليون
:حلوين
ادم وهو ينظر للشيك . مش بطال بس الورق يستاهل انت عارف
إبتسم له بخبث وأخرج شيك ب 10 مليون اخر
:اظن كده حلو اوي ومقدرك جامد
ادم . لا كده تمام اوي اهم حاجه ان الورق ميبانش معاك دلوقتي خالص لحد م اسد يهدي كده لانه مش هيعدي الا لما يرجعو
: عارف امشي انت دلوقتي وبكره هبلغك بالباقي
نهض ادم من علي الكرسي . بس مش عيب انك تشك فيا لحد دلوقتي بعد اللي عملتو معاك ده كلو
:انت عارف انا مبديش الثقه لحد بس اللي انت عملتو النهارده يخليك رقم واحد من رجالتي ومش اي حد يبقي في المكانه دي غيرك
ادم بتهكم . ابقي خالي رجالتك يخفو إيدهم شويه سلاام…..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية اسد والمجهولة) اضغط على أسم الرواية