رواية حياة ظابطة كاملة بقلم سما الحملاوي
رواية حياة ظابطة الفصل التاسع و الاربعون 49
القوات لسه بتشيل ساهر راح ماسك سلا*حه...
حمزه شافوا مصوب على حياه قال....حيااااااه
وراح بسرعه زق حياه و وقف قدامها والطلقة خرجت من مسد"س ساهر...
حياه....حمززززززززززززززززززه
صمت يعم على المكان حمزه بيقع في الارض وحياه بتجري عليه...حمزه فوووق عشان خاطريي
حمزه بأبتسامه...اهدي انا بخير
حياه بصت لمراد وشاورتله يجي لحمزه...
وراحت لساهر ومسكته من هدومه ونزلت في ضر*ب بغ"ل...خدوووووه من قدااااااامي
عند يونس سمع صوت حياه وهي بتنادي على حمزه جري على جوا...
دخل شاف حمزه واقع في الارض وحياه جنبه ومراد بيعيط...
يونس بدموع وصراخ...حمززززززه انت كويييس صح
حمزه بصلوا وغمض عيونوا...
حياه بدموع...ارجوك خليك مفتح
يونس ومراد عمالين يحاولوا ينقذوا...
حياه بصراااخ....اسعااااااف
واحد من القوات...بعتنا اهم
حياه بصراخ....وهو انا لسه هستنىىىىى
جريت تدور على اي قماشه ولقت وراحت لحمزه...
حياه بدموع وقوة...ابعدو شوية كدا
نزلت ناحيه بطنه مكان الرصاصه وقطعت البدلة ومسكت القماشه ببقها ونزلت عند الرصاصه وحاولت تشد فيها بقوة...
يونس ومراد مبرقين من الصدمه وازاي قدرت تعمل كدا...
حياه ضغطت على جنب بطنه من الناحيتين ولفت القماشه وقالت لمراد ويونس يشيلوا عشان هي هتروح المستشفى مش هتستنى...
وصلوا عند العربية واتحركوا بيها...
حياه بدموع...حمزه فوق عشان خاطري..مراااااد سرع نبضه بيقل
يونس بدموع....فوق ياحمزه بئااا انا عارف انك قدها
وصلوا المستشفى بسرعه كبيرة...
دخلوا بسرعه وبدءو الدكاترة يسعفوا...
حياه قعدت في الارض وهي هتموت من القلق...
يونس ومراد واقفين ساكتين دموعهم بتنزل...
༺༺༺༺༻༻༻༻
يوسف...ابنييي
واحد من القوات...والله يا يوسف باشا دا الي وصلنا
بسرعه يوسف اتحرك وفي طريقوا كلم حد من فريق المهمه وراح على المستشفى...
يوسف بقلق وخوف على ابنو...ابنييي فين يونس مراااد ردو عليا
يونس بدموع...حمزه اتصاب ياعمي
يوسف بدموع...ابنيييي عامل ايييه
مراد....اهدى ياعمي والله هيبئا بخير اقعد بس وهما شوية وهيخرجوا يطمنونا
بعد ساعتين خرج الدكاترة وكلو قام يطمن...
دكتور...اهدو ياجماعه احنا قدرنا نخرج الرصاصه بس هو هيبيت في العنايه انهاردة
حياه بدموع...ينفع ندخلوا
الدكتور...للأسف لا بس بكره تقدروا
اطمنوا عليه ويوسف كلم الباقي وجم كلهم بأهل يونس واهل حمزه وحياه...
حنان بصراااخ...ابنيييي فييييين عاوزه اشووووف ابني
يوسف حضنها...والله كويس خرجوا الرصاصه وهو في العنايه هنشوفوا بكره الصبح
حنان هديت شوية وقعدت...
ايه بدموع وراحت لحياه...حبيبتي انتي كويسه
حياه بدموع....حمزه ياماماااا
احمد...هيبئا كويس بأذن الله ياحبيبتي
نورا جت عليهم بسرعه...حمززززه اخوياااا فيييين
مراد....اهدي يانورا هو كويس والله
نورا بدموع....عاوزه اشوفوا
مراد....بكره الصبح والله هنشوفوا
بعد مده من الوقت رجعوا كلهم واتبقى مراد وحياه بعد اصرار منها انها تقعد ويونس ويامن والباقي روح بعد محايلات منهم...
حياه قامت تصلي وتدعيلوا...
بيمر ساعتين في قلق مستمر...
حياه قاعده تفتكر يوم ما اعترفلها ب حبه..
༺༺༺༻༻༻
فلاش باك..
حياه دخلت المكان كان في نور بسيط دخلت كام خطوة وشافت قدامها بلونات....
البلونه الاولى مكتوب عليها....فرقعيني بالأبرة الي تحتي
نزلت جابت الابرة وفرقعت البلونه الهليوم شافت جواها رساله قرأتها وكان مكتوب فيها
»احببتك رغم كل شئ«
حياه ابتسمت ومشيت كام خطوة شافت بلونه تانيه فرقعتها وخدت الرساله منها وكان فيها...
»ابتسمي دائما في وجهي ابتسامتك تسعدني«
حياه دمعت من جمال الكلام ومشيت كام خطوة شافت كمان بلونه فرقعتها وخدت الرساله....
»بحبك بحبك بحبك وكل يوم حبي يزيد لكي ويتجدد بضحكه منك ابقي معي«
حياه ابتسمت بفرحه كبيرة ومشيت كام خطوة وشافت طيف شخص....
حياه....مين هنااا؟ حمزه دا انت صح
حمزه جه من وراها وهو ماسك بوكيه ورد وقال بأبتسامه....طلاما حسيتي بيا يبئا بتحبيني صح
حياه لفت بسرعه وحب وقالت....انت الي عملت ككككل داااا
حمزه بحب....ايوه انا عشان اقولك كلمه واحده
حياه بحب....قولهااا
حمزه بحب....بحبك يا حياه قلبي بحبك من كل قلبي بحبك بمعنى الاهتمام والتقدير عمري ما هزعلك حياه تقبلي تكوني زوجتييي
حياه بدموع وفرحه وحب....وانا كمااان بحبك اقبل اقبل اكون زوجتك ياحمزززززه
باااااك...
༺༺༻༻
رجعت من افكارها على صوت يونس...هيفوق متقلقيش
حياه بحزن وابتسامه...اول يوم جيت فيه كنت عمري ما اتوقع اني احب حمزه بس مين يصدق انه دلوقتي ببكي خوف على حبي الوحيد والي هو حمزه
يونس بأبتسامه...ربنا يخليكم لبعض
قام وخرج من المستشفى كلها بحزن وقال...اوعى تمشي ياحمزه انت اخويا وصاحبي وابن عمي انا عمري ما اقدر اتحمل فكرة انك تبعد عني يا اخويا
قطع كلامه صوت فونه وكانت ونس...الو يايونس انت بخير ياحبيبي
يونس...انا بخير ياحبيبتي متقلقيش بس حمزه ا اتصااب
ونس بصدمه...اييييه طب هو كويس
يونس...هو في العنايه انهاردة يارب بكره يبئا كويس
ونس...يارب انتو في مستشفى ايه
يونس...مستشفى**** ليه
ونس...هجيب بابا بكره ونجيلكم
يونس...لا ياحبيبي متتعبيش نفسك
ونس بمقاطعه...لا طبعا لازم اقف جنبك بس متزعلش نفسك
يونس...انا اختارت صح فعلا
ونس...بحبك
يونس...وانا اكتررر
༺༺༺༻
عند مراد...
مراد...اطمني والله هو بخير
نورا...هيعيش
مراد بحنيه...ياحبيبي متقلقيش بكره هيفوق ويقوم زي الحصان
نورا...ياااارب
مراد...عارفه
نورا...نعم
مراد...انا بحبك
نورا بحب...وانا كمااان
༺༺༺༻
بيمر الوقت وتيجي الساعه ٦الصبح يونس ومراد نايمين في اوضة جمب حمزه وحياه اصرت تقعد...
شافت دكتور بامت تسألو عن حالة حمزه...دكتور هو بخير
الدكتور...اه وبدأ يفوق كمان
حياه لأبتسامه وفرحه... بجددد طب ينفع ادخلوا
الدكتور بأبتسامه...اه بس انتي لوحدك يلا قبل ما الباقي يصحى
حياه اتعقمت ودخلت بسرعه وهي فرحانه ومبسوطه انه كويس...
حمزه بدأ يفتح عينو وحياه كانت قاعده جنبو دموعها نازلة ومبتسمه...
حمزه بتعب...ح حياااتي
حياه بفرحه...اخيرررا فوقت انت بخير
حمزه بأبتسامه...اه بخير جدا معقول اسيبك
حياه طبطبت على ايدو وقالت...حمدلله على سلامتك
حمزه...الله يسلمك ياحياتي انتي بقولك كلمي عمو احمد
حياه...لييه
حمزه...كلمي بس ضروري
حياه بقلق...حاضر بس اقولوا ايه
حمزه...اني فوقت وعاوزه
حياه رنت على والدها وهو بعد ساعه جه لما قلق على حمزه...
احمد بقلق...انت بخير ياحبيبي
حمزه...الحمدلله ياعمي بس ممكن طلب
احمد...طبعاا
حمزه...سيبنا ٥د ياحياه
خرجت حياه وهي مستغربه...
حمزه...طلب وحيد من حضرتك ياعمي انا عاوز اكتب كتابي على حياه دلوقتي وكمان اسبوعين يكون فرحنا
احمد...طب لما تتحسن طيب
حمزه...انا هتحسن وهي جنبي
احمد...انت مُصر على رأيك يعني
حمزه بهدوء وابتسامه...والله هحافظ عليها
احمد بأبتسامه....شويو وهكون هنا بالمأذون وهكلم والدك كمان
༺༺༺༺༻༻༻༻
كلهم اطمنو على حمزه والساعه بقت ١٢الضهر وحكالهم انه هيكتب كتابه على حياه انهاردة...
بعد شوية احمد ويوسف دخلوا بالمأذون وحياه واقفه مش فاهمه...
احمد...اكتب يا شيخنا
بعد قليل من الوقت...
الشيخ...هل تقبل بالزواج من الانسه حياه احمد الدمنهوري على سنه الله ورسوله
حمزه...اقبل
الشيخ...تاني
حمزه...اقبل
الشيخ...تاني
حمزه...اقبل
وحياه واقفه مصدومه وكلو فرحان...
الشيخ...هل تقبلي بالزواج من حمزه يوسف الهواري على سنة الله ورسوله
حياه بضحك ودموع...اقبل
الشيخ....«بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في الخير»
زغاريط تملى المستشفى والدكاترة واقفين فرحانين ليهم والممرضين بيسقفوا ليهم حتى المرضى خرجوا يتفرجوا...
حياه بضحك... انا مش مصدقهه
كل العيله راحت حضنتها وسلمت عليها ومع حمزه نفس الكلام...
ايه بحنيه...الف مبروك ياضي عيون ماما
حياه بحب...الله يبارك فيكي ياست الكل
احمد...ربنا يبارك فيكي ياحياتي
حياه بدموع...الله يبارك فيك ياحبيبي
احمد...حطها في عينك ياحمزه يابني
حمزه بأبتسامه...جوا عيوني وقلبي ياعمي
ساره بدموع وحب...حيااااه الف مبروك ياروحي انتي
حياه...الله يبارك فيكي ياقلبي
مراد...الف مبروك يا نور عيون اخوكي
حياه...الله يبارك فيكي ياحبيب قلبي
ياسين...حيووووه الف مبرووووك
حياه بضحك...الله يبارك فيك يا ياسو
نورا...مبروووك يا صحبيييي الف مبروك ياعيوني
حياه....يبارك فيكي ياقلبي
نعمه...الف مبروك ياقلب خالتك
حياه...الله يبارك فيكي يانعمتي
بعد كل المباركات خرجوا وسابو حمزه وحياه شوية...
حمزه..قربي
حياه بكسوف...ها
حمزه بضحك...قربي في ايه
حياه قربت...نننعم
حمزه حضنها...مبروك عليا انتي ياحياتي انا
حياه بحب...يباركلي فيك ياقلبي انا
༺༺༺༺༻༻༻༻
عدا اليوم وحمزه اتحسن وخرج من المستشفى...
يوم تقديم يونس ل ونس...
يونس...ها يا عمي حضرتك قولت ايه
عادل...الي تشوفوا يابني انت وهي وانا موافق
يونس...يعني زي ما اتفقنا الفرح كمان اسبوعين
عادل...على خيره الله
زغاريط تملى البيت وقرأو الفاتحه ولبسو الدبل...
يونس...مبروك عليا انتي
ونس...يباركلي فيك يا يونسي
يونس...بحبك
ونس...وانا كمااان
༺༺༺༺༻༻༻༺༻
بعد اسبوع يوم فرح ياسين وهدير وهادي وسلمى...
هدير بقلق...شكلي حلو
سلمى...واناا
حياه وساره وعائشه ونورا في نفس واحد...وربنااا وربنااا كمان مرا زي القمر
عند الشباب...
ياسين...حاسس بقلق مش عارف ليه
مراد بضحك...رهبه دخول الحياه الزوجيه
هادي...انا مبسوووط
ادهم بضحك...اوعدنااااا يارب
حمزه بغرور...انا كتبت كتابي خلاااص
يونس بضحك...صحيح نمر هنقول ايه
༺༺༺༺༻༻༻༻
بدأ الفرح وكل واحد استلم عروسته وبدأت رقصه العروسين...
ياسين....بحبك ياهديري خلاصىبقيت ملكي
هدير بحب...وانا اكتر ياروح قلبي مش مصدقة اننا انهاردة هنبئا في بيت واحد
ياسين حضنها....صدقي ياعمري
عند هادي وسلمى...
هادي بحب...انا فرحان انك بين ايدي وهتبئي في بيتي كمان ساعتين تلاته انا بحبك
سلمى بحب...وانا كمااان جدا انت مش بس صديقي انت كمان حبيبي وبقيت جوزي
هادي حضنها....انتي كل حياتي
༺༺༺༺༻༻༻༻
حمزه بيرقص مع حياه..
حمزه...العيون على القمر الي قدامي كتيييير
حياه بضحك....متركزش انا معايا كل الجمال
حمزه بحب....مش مصدق لسه انك مراتي
حياه حضنته بحب...لا صدق ياحبيبي واسبوع وهكون في بيتك كمان
حمزه حضنها بقوة...انا بحبك اوي
حياه...وانا اكتررر
༺༺༺༺༻༻༻༻
الفرح خلص والعرسان روحوا...
عند ياسين وهدير...
ياسين....يلا نصلي
هدير...يلا
صلوا وقعدوا يدعوا ان حياتهم تكون كلها صالحه...
ياسين بخبث...امممم ما تجيبي بوسه
هدير وهي بتجري...لا انا هناااام
ياسين جري مسكها وهو بيضحك...لا والله طب بوسه وننام
هدير بكسوف...وعد
ياسين بضحك...اه وعد طبعا اومااال
ياسين باسها وخدها في حضنه بحنيه وووو...
༺༺༺༺༻༻༻༻
عند هادي وسلمى...
صلوا بردو ودعوا ربنا كتير...
هادي....هاتي حضن بريئ طاااا
سلمى...لاااااا
هادي جري وضحك وحضنها وووو...
༺༺༺༺༻༻༻༻
بارت براعيه اغنيه...
بعترف قدام عينيك من النهارده
انا عمري ليك
سيبني احبك يا حبيبي
وانسى روحي بين ايديك
هو ده اللي حلمت بيه
ضحكته نظرة عينيه
يا حبيبي وانت جنبي
تفتكر انا هعمل ايه
يا حبيب قلبي الوحيد
هات ايديك نبعد بعيد
كل ماعيونك تاخدني
يتولد احساس جديد
هو ده اللي حلمت بيه
ضحكته نظرة عينيه
يا حبيبي وانت جنبي
تفتكر انا هعمل ايه
هو ده اللي حلمت بيه
ضحكته نظرة عينيه
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حياة ظابطة ) اسم الرواية