رواية جنون دكتور وفتاة الجامعة كاملة بقلم كريمة تيتو عبر مدونة دليل الروايات
رواية جنون دكتور وفتاة الجامعة الفصل الرابع 4
الجميععع ولكن ايه ي دكتور
الدكتور للاسف مش هتمشي ع رجلها تاني
مؤمن . لااااااااااااااااااااااااااا مين هياجي عند اوضتي ويصحيني الفطار والشغل لااااااااا مش ممكن لااااااااا
نور.ايه ده لا مستحيل مين ازي هتاجي تقولي فوقي يلا اتاخرتي ع الجامعه لاااااا ي ربي لاااااا
سيف.انا هكون معاها علطول مش هسيبها المهم هيا معانا وجنبنا بص تصحي تقولي اي اللي حصل عشان يحصل فيها كدا
الدكتور.لا طبعا حضرتك ي استاذ سيف ممنوع نهائي اي استفسار لجوزتك عشان لسا فايقه من غيبوبه
اتفضلو شفوها
نور بركض هيا ومؤمن
ماما احنا ملناش غيرك وحشتينا
مؤمن ده احنا في الاربع ايام دول ي ماما كانو تقال اوي علينا من غيرك
نور. برضو كدا ي ماما تخلني وحدي في الاربع ايام ده انا اموت من غيرك
الام حطت أيدها ع راس مؤمن ونور وبحزن بحبكم
دخل سيف شهنده بصت في عيون سيف
وسيف ضم ايدو ع قلبو بلاشاره انتي قلبي من غيرك مش هعرف اعيش
الام. يلا ي ولاد مش هنروح ولا ايه
الكل مش كان عارف يعمل ايه لان هيا مش عارفه
الام. مالكم ساكتين ليه
سيف فجاء داخل بي الكرسي المتحرك
شهنده بصدمه
....................
شهنده. رفعت الغطاء من ع رجليها وبدأت تحسس ع رجليها
مؤمن نور سيف هو ده صح صح
لاااااا لااااااا لاااااا
مؤمن ونور وسيف ...اهدي ي ماما مش كدا المهم انتي وسطينا ومعانا واحنا مش هنسيبك بنحبك
نقلوها ع الكرسي المتحرك وروحو البيت
............
تن تن تن أحمد بيرن ع مؤمن
الووو ايه يسطا طمني ع الماما
مؤمن. الحمدلله بخير أن شاء الله اجي الشغل بكرا بس انهارده مش هعرف اجي
أحمد ليه يسطا مش امك بخير الحمدلله
ليه مش هتاجي
مؤمن. بحزن امي مش هتمشي ع رجلها تاني ي أحمد
أحمد . قدر الله وماشاء فعل ي صاحبي اي حاجه يجيبها ربنا نحمدو ونشكر فضلة
مؤمن. الحمدلله
...........
...........
في الصباح اليوم الخامس صحيت نور لقت ابوها جمب أمها في الصالون وبيطعمها
نور. صباح الجمال صباح الفل
شهنده وسيف صباح الفل ي قلب البابا والماما
مؤمن.. ياااااه واخيرا حسيت بطعم اليوم جميل
نور. طب انا هفطر مؤمن ي ماما طول ما انتي فطرتي انتي وبابا
نور. حضرت الاكل لمؤمن
مؤمن يلا عشان تأكلي معايا
نور لا انا شبعانه ي قلبي
مؤمن طب انا هطلع اخد شور عشان الشغل
نور. وانا كمان
طلعت نور وحضرت نفسها وكمان مؤمن
همن وطالعين عايزين حاجه ي بابا انت وماما
شهنده وسيف. في رعاية الله ي أولادي
سيف بيفكر في نفسو انو مش هيطلع يتمشي تاني عشان شهنده
وشهنده بتفكر انو مش هيطلع سيف يتمشي بسببي
سيف يلا ي ملاكي هنقراء روايه العشق مع بعض
شهنده. بقولك ي سيف
سيف. نعم ي قلب سيف
شهنده. انت مش هتطلع تاني بسببي
سيف مين قالك انو مش هنطلع
احنا الاتنين هنطلع وكدا انتي حليتي التمارين كلهااا
شهنده.بابتسامه وحب قالت يارب اكرم مؤمن ونور بازواج نفس طيبت قلبك
سيف بابتسامة انا وانتي يا حبيتي الطيبه واحده
.........
وصلت نور الجامعه وكان لسا ما الدكتور وصل
ساندي.ي صباح السلامات سلامات ع قلبك ي سكريات
نور. صباح الرخامه ي رخمه
الطالبات كيف حال مامتك ي نور
نور. بخير الحمدلله تسلموا جميعا
ساندي. مامتك عامله اي طمنيني
نور الحمدلله ع كل حال بس مش هتمشي تاني ع رجلها ي ساندي
ساندي . اهم حاجه وسطيكم وقدر الله مشاء فعل
نور وساندي. غريب انو الدكتور تأخر اليوم
ولكن....الدكتور كان بيفكر انو يروح بيت نور عشان يطمن ع أمها
مشي في الطريق وقعد يسأل الناس فين بيت فلان الفلاني
وصل البيت
طرق الباب
سيف. خير مين اللي جاي دلوقتي اولادي ومشو يارب استر
فتح الباب وكان دكتور نور
سيف ايوا مين حضرتك
السلام عليكم أنا دكتور نور لما لقيتها ليه اربع ايام مش بتاجي قالو أن أمها تعبانه قولت ازورها
سيف اتفضل اتفضل اهلا وسهلا
دخل الدكتور في الصالون لقا أمها
وان بيتهم ع قدهم وحالتهم بسيطه وحلوه اوي
ولكن شاف أن أمها ع كرسي متحرك انصدم وقال إن البنت دي شايله البيت وحمل تقيل جدا عليها سامحني يارب لان كانت تقول معايا ظروف ومشاكل وانا مش كنت أصدقها
شهنده اهلا ي ولدي نورت
الدكتور. الف سلامه عليكي ي حجه
سيف طيب تشرب ايه
لا ي حج انا اتاخرت ع الجامعه زمان الطلاب بيقولو مش هياجي الدكتور
سيف طيب ي ولدي ربنا معاك
شهنده.صح ي دكتور نور شاطره ولا نص نص
الدكتور. شاطر ي طنط ولمضه اوي
شهنده وسيف بضحك
نور قلبها طيب وشاطره ولمضه كمان
الدكتور .طب السلام عليكم أنا اتاخرت
.........
.........
الطلاب زهقو جدا عدت اكتر من ساعه والدكتور مش جه
فجاء الدكتور السلام عليكم
الطلبات وعليكم السلام
نور بصوت عالي وتريقه
مششششش بحبيب حددد يتااااخر مشششششش بحب حد يدخل ورايا المحاضره
الدكتور باصص وبضحك
معليش اصل كان معايا ظروف
نور. ظروف ها ها ها ظرف بنك ولا ظررف رسائل
الدكتور . الحب بأن في عيونو جدا وخصوصا لما شاف أهلها واتكلمو معاه
بداء في الشرح الدكتور
..............
وعندما انتهت المحاضره خرج الجميع
ساندي .. نور وحيات امك اشك انو بيحبك المهبد ده
نور. اسكتي بلا حب بلا قرف
الدكتور . نازل من ع السلم وقصادو نور
نور هب الهلذ اتكسر لسا هتوقع ومسكها الدكتور عيونو في عيونها
ساندي. البي البي برتكااان بصره ملكك وانتي حررررهه اعصريه عصيرررر ااااااااااالاه
الدكتور. ضحك وفي نفس الوقت اتكسف ومشي
ونور. ضربت ساندي بطلي عبط
ساندي طيب انا همشي لان أتاخرت وهاجيكي البيت عشان اطمن ع مامتك وفي مساله كده مش فهماها تفهمهاني
نور. اوك ي قلبي تشرفني
روحت. نور طرقت الباب فتح ابوها اهلا ي بنتي
اتقبلت راس أمها وأبوها وفجاءة جه مؤمن اتقبل راس أمه وأبيه
غيرو هدومهم ودخلت نور المطبخ حضرت الاكل
.......
ع السفره
سيف. غريب ي بنتي ليه اتاخرتي اليوم
نور. المهبد اتاخر الدكتور ي بابا
سيف. الدكتور .كان هنا ي بنتي
نور بصدمه
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية جنون دكتور وفتاة الجامعة ) اسم الرواية