رواية اسد والمجهولة كاملة بقلم فلوريدا ماجد
رواية اسد والمجهولة الفصل التاسع و الخمسون 59
صعد اسد للدور التالت سريعا وعلي وجهه إبتسامه وخلفه ادم ومراد وصل للطابق اللي فيه غرفه قلب ومازالت الابتسامه علي وجهه ولكن تلااشت تدريجيا عندما رأي سحر تب*كي بش*ده في اح*ضان فهد وايضا حبيبه وزينب ورنا يبكون جميعهم توقف نبض اسد في تلك اللحظه ولم يعد قادرا علي الصمود
اقت*رب اسد منهم بحذر وبصوت مهزوز. في اي
رفعو جميعهم انظارهم إليه لكن محدش قادر يرد علي سؤاله قعدو يبصو لبعض بتوتر وبقلق من اللي ممكن يحصل لو اسد عرف
اسد بصوت مهزوز للمره التانيه. اي اللي حصل حد يرد عليا
ادم بترقب. في اي ياجماعه محد يرد
إق*ترب منهم علي. مفيش حاجه بس هي هي
اسد. اخلص في اي
علي. قلب لازم تولد دلوقتي
اسد. طيب متولد في اي انتو مخابين عليا اي انطق
لكن لم يرد عليه علي
اسد. في اي ياسحر ردي عليا
اخفضت سحر رأسها لم تكن قادره علي الرد
وقف اسد مكانه بعدم إستيعاب دلوقتي هو فكر في كل حاجه وحشه ممكن تكون حصلت لقلب او ابنه
اتجه اليه مراد ووضع يده علي كتفه ليواسيه. اهدي يااسد
خرجت الدكتوره قامو جميعهم لكن اق*ترب منها اسد سريعا
اسد بلهفه. قلب مالها فيها اي
: هو حضرتك جوزها
اسد بتوتر. اه اه انا جوزها
: طيب ممكن حضرتك تيجي معايا المكتب خمس دقايق
اسد. اكيد طبعا
ذهبت الدكتوره وخلفها اسد
: اتفضل استريح تشرب اي
اسد بإستغراب. اشرب اي انا دلوقتي مراتي مالها فيها اي
: اهدي وانا هقول لحضرتك……………………..
بعد مده من الصد*مات اللي عماله تقولها الدكتوره في حالت قلب
تنهد اسد بتعب. طيب اي العمل دلوقتي
: حاليا زي مقولت لحضرتك ج*سمها متقبلش لا العلاج ولا الجلسات وحاليا احنا لازم نديها حق*نه هتساعدها للولاده
اسد. مفيش اي حل غير كده
؛: زي مقولت لحضرتك هي لو كملت كده بنسبه ٩٠ نفقد حد منهم لقدر الله واحنا بنحاول نستبعد الاحتمال ده بأي شكل من الاشكال
اسد. لو هي خدت الحقنه اللي بتقولي عليها اضمن ان كده مفيش حاجه ممكن تحصلها
: اكيد طبعا لا احنا بنحاول وربنا قادر علي كل شئ ادعيلها وكمان لازم حضرتك تكون موجود معاها لان نفسيتها وحشه جدا وده من الاسباب اللي خاله ج*سمها ميتقبلش العلااج
اسد. هتديها الح*قنه دي امتي
: في اسرع وقت لازم تاخدها
اسد. طيب اي اللي موقفك
: حضرتك الحق*نه دي غاليه جدا و
قاطعها اسد بح*ده. روحي اديها الحقنه وخاليكي معاها عقبال مروح ادفع حسابها
: انا اسفه حضرتك فهمتني غلط انا بس
اسد بحده. مفيش وقت للكلاام ولا الاعتذار روحي شوفي شغلك وسابها وخرج
fℓσяiɒα мαɢєɒ
•••••••••••••••••••••••••
محمد. ايوه ياعلي انت فين
علي………….
محمد. في ظابط قدامي دلوقتي عاوز اسد
علي……….
محمد. مش عاوز يقول اي تفاصيل
علي………
محمد. تمام هقولو كده واغلق مع علي ووجه كلاامه للظابط
هو حاليا مش موجود ممكن حضرتك تبلغني وانا هقولو
: اكيد طبعا مش هينفع لازم اشوفو النهارده
محمد. انا مش هعرف اعمل لحضرتك حاجه بس ممكن تقعد عقبال ميجي صدقني انا مش هعرف اعمل اكتر من كده
: تمام هستني
fℓσяiɒα мαɢєɒ
••••••••••••••••••••••••••••
تم تجهيز قلب للعمليات وكل الوقت ده وهي مشفتش اسد
: احنا هنبداء دلوقتى ووجهت كلاامها ل اسد ممكن تدخل تشوفها لانها محتجاك
لم يرد عليه اسد
طارق. ادخل يااسد علي الاقل تبقي مطمنه وتعرف انك رجعت
اسد……..
فهد. يلا يااسد ادخل لمراتك مفيش وقت
رفع اسد نظره لفهد وظل ينظر له قليلا ثم تحرك بإتجاه غرفه قلب
فتح اسد الباب ببطء ولف نظره في الغرفه حتي وقعت عيناه علي قلب إق*ترب منها بهدوء وهو في صدم*ته بسبب تلك الاجهزة الكثيره والمحاليل وضع يده علي خديها هذا المكان الوحيد اللذي لم يوجد به اي محاليل او اسلااك
جلس بجانبها ومازال علي صمته لمده قليله حتي خرج صوته اخيرا
اسد. قلب
قلب انا جيت مش هسيبك تاني ياقلبي انا اسف واكمل بصوت مهزوز ولقد تجمعت الدموع في عينيه انا عارف اني غلطان اني سيبتك انا عارف اني مستحقكيش انتي تستاهلي حد احسن مني واكمل بتملك بس انتي مش هتبقي لغيري انتي بتاعتي انا وانتي مش هتسيبيني انتي هتكملي معايا عمرك كله لحد م امو*ت مش ده وعدك ليا مش انتي قولتيلي ان عمرك مهتسبيني ابدا فاكره ولا لا
flash back
اسد كان منيم قلب علي ص*دره وينظر للسماء بشرود
قلب. نفسك في اي
اسد. نفسي في حجات كتير اوي
اعتدلت قلب في جلستها ورفعت نظرها اليه. قول
اسد. اول حاجه نفسي يبقي عندي عيال كتير اوي
قلب. ولاد ولا بنات
اسد وهو يلمس علي شعرها. عاوزهم كلهم بنات ويبقو شبهك كده نفسي اعمل عيله كبيره
قلب. بس انا عاوزه ولاد
اسد بضحك. طيب هاتيلي ٥ بنات الاول وبعدين نبقي نجيب ولاد زي منتي عاوزه
قلب بضحك. ٥ بحالهم
اسد. انا عاوز كتير اوي
قلب نامت علي ص*دره مره تانيه. طيب نفسك في اي تاني
اسد. نفسي تبقي معايا لحد م ام*وت
قلب. متقلقش عمري مهسيبك واكملت بضحك هخل*ص عليك انا
end flash back
فاق اسد علي صوت الدكتوره
: اتفضل ياباشمهندس كده كتير ومفعول الحق*نه هيشتغل
اسد وهو يمسح دموعه بسرعه. حاضر حاضر
ووجه نظره الي قلب مره اخري وخرج
لم يري احد اسد بهذه الحاله من قبل اتجه اليه مراد واحت*ضنه بشده
مراد. هتقوم متقلقش خاليك واثق في ربنا قول يارب
اسد بصوت عالي نسبيا. يارب يارب
علي. انا عارف ان ده مش وقته بس انت لازم تروح للشركه حالا يااسد
رفع اسد نظره بإستغراب وجميع الموجودين ايضا
اكمل علي. في ظابط هناك عاوزك في حاجه ضروري
مراد. انا ريحلو
علي. مش هينفع لازم اسد معاك
طارق. قوم روح يااسد بسرعه وتعالي احنا معاها اهو
ذهب اسد دون ان ينطق اي كلمه وخلفه مراد
fℓσяiɒα мαɢєɒ
•••••••••••••••••••••••••••
بعد مده وصل كلا من مراد واسد الي الشركه
محمد. ايوه تمام انا جاي حالا واغلق الهاتف
اتفضل معايا الباشمهندس جيه في مكتبه
ذهب محمد وخلفه الظابط
صافحه اسد وقال. خير ياباشا
: عاوز اتكلم معاك لوحدنا
اسد. ده حضرت الرائد مراد المصري اتفضل قول
: انت مطلوب القبض عليك……….
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية اسد والمجهولة) اضغط على أسم الرواية