Ads by Google X

رواية حب يتخطى القدر الفصل الخامس 5 - بقلم انجي محمود

الصفحة الرئيسية

  رواية حب يتخطى القدر كاملة بقلم انجي محمود عبر دليل الروايات 


 رواية حب يتخطى القدر الفصل الخامس 5

 حمدان.انت عملت ايه في ابني انتي وهي أنا هدفعكوا التمن غالى أوي
عز.اتكلم على قدك ماتقدرش تلمس شعره منها وبعدين ابنك كان عايز يتأدب
مريم.انا مش عارفه صدقتك إزاي وعلى فكره انا سمعتك وعرفت إن انت اللى قتلت أهلى وجهز نفسك بقي البوليس في الطريق يا عمي
حمدان بخبث مزيف.لا مريم انتي بتقولى ايه هو كدب عليكي يا بنتي علشان ترجعي معاه أنا عمك
مريم.ده الوحيد اللى حافظ عليا ورباني من غير ما يتطلب منه ده مش انتي عايزني علشان ورثي ياريتني ماعرفتك ولا قابلتك يا عمي
ثم جاءت الشرطه والقت القبض عليه ونقلت ابنه المشفي
مريم.ابيه أنا أسفه على كل حاجه مش عارفه أنا سبتك إزاي
عز.انتي بنوتي الجميله اللى عمري ما أزعل منها وبعدين المفروض ننسى بقي ويلا علشان الداده هتموت عليكي
بعد أسبوع
ريم.ايوه يا ماما جايه
زينب.ايه يا بنتي يلا هتتأخري على الشغل
ريم.خلاص أنا طالعه اهو عايزه حاجه
زينبخ.عايزه سلامتك يا نور عيني يارب تقبلى في الوظيفه
ريم.ان شاء الله هقبل ماتقلقيش يلا سلام
زينب.ربنا يرزقك بإبن الحلال يارب
في أسفل المنزل
عبير.ازيك يا ريم عامله ايه
ريم بتأفف.الحمد لله يا خالتي عامله ايه
عبير.احسن منك ألا قوليلى يا بت عريس امبارح اترفض ليه مش مناسب ولا انتي اللى مش مناسبه
إلا قوليلى هتكملى الكام 30باين
ريم بإنزعاج.اقولك حاجه وانتي مالك خليكي في حالك بقى
أوف واحده مزعجه حاشره مناخيرك في كل حاجه
عز.مريم يلا علشان نمشي
سعاد.هتاخدها معاك بردوا
عز.ايوه لازم تتعود على الشغل علشان تدير شركه بباها
مريم.صباح الخير أنا جاهزه
سعاد.ماشاء الله ايه الحلاوه ده
مريم بتكبر.الحلاوه  دي وراثه
عز.دي بتقول على الحلاوه وراثه ايه اللى بتقوليها
مريم بزعل.طب حتي جاملني
سعاد.انتي يا ستي أجمل البنات يلا افطري قبل ماتنزلى
في الشركه
ريم.صباح الخير أنا جايه بخصوص الاعلان عن الوظيفه
السكرتيره.اهلا بحضرتك اتفضلى اقعدي
عز.بصي احنا وصلنا اهو نفسي أي مشكله تحصل انتي سامعه
مريم.حاضر حاضر ماتقلقش
عز.نهال دخلى المتقدمين
نهال.حاضر يا مستر
مريم.ازيك يا نونو
نهال.بخير يا جميله
عز.خلاص خلصنا كل واحد على شغله
في المكتب
عز.شغل الهزار ده مش عايزه سامعه
مريم.اوكي خليك فريش الشركه كئيبه أوي
عز.وانتي مالك شركتي وأنا حر فيها
مريم.انا غلطانه
الباب خبط
ريم.السلام عليكم
عز ومريم.وعليكم السلام.اتفضلى
عز.ملفك مبهر حقيقي ايه اللى منعك إنك تشتغلى قبل كده
ريم.انا ماكنتش ناويه اشتغل اصلا بس ظروف أدت لكده وإن شاء الله هكون متقنه شغلى وهكون عند ثقه حضرتك
عز.خلاص نخلينا فتره تدريب ونشوف بعد كده
مريم.لا هتشتغلى عالطول شكلك مميز وأنا متأكده من كده واكيد هتأثري في الشركه
ريم بفرحه.متشكره  جدآ لحضرتك
ثم ذهبت
عز بصدمه.ليلتك سوده حد قالك اتكلمي
مريم.هي محتاجه الشغل ليه التدريب وكمان مالاحظتش الفرحه أول ما قولتلها هتشتغلى عالطول ها خليك إيجابي خلى في شغل وتدريب في نفس الوقت هتخسر أي
عز.تصدقي أول مره تبقي عاقله
مريم.علشان تشوف بس
مرت الأحداث على الجميع وتعينت ريم في الشركه واصبحت صديقه مريم وتم الحكم على حمدان مدي الحياه وتعافي معتز واصبح يدير شركه والده أما عز فأصبح قريب من ريم أكثر بسبب حكايات مريم عنها فهل ستتغير الأحداث
عز.ريم تعالى حالا
ريم.حاضر
نعم يا مستر عز
عز.انهارده في مقابله مهمه جدا بره جهزي نفسك هتيجي معايا
ريم.نعم حضرتك أنا ماجهزتش نفسي
عز.قدامك ل9باليل تكوني جاهزه
ريم.انا ماقلتش لماما وكمان هتأخر
عز.يا صغيره خليني أنا أتكلم مع ماما واستأذنها انتي عارفه إنك في شركه وليها مواعيدها
ريم بحرج.خلاص تمام عم إذنك
عز.غبي غبي ايه اللى عملته ده
كانت تمشي ريم بحزن حتي قابلت مريم
مريم.مالك في ايه
ريم.مافيش حاجه
مريم.عليا أنا بردوا قولى
حكت لها ريم كل شئ
مريم.معلش يا حبيبتي أنا عارفة كلامه دبش تعالى أنا هظبطك واكلم مامتك
ريم.متشكره اوي يا مريومه 
مريم.انتي أختي يا حبيبتي
في المساء وصلت ريم ومريم للمطعم
كانت ى
مريم ترتدي فستان أزرق داكن اللون بأذرع طويله وكان يصل لركبتها وكان شعرها منسق وميكاب خفيف أما ريم فكانت ترتدي فستان اسود طويل واطلقت لشعرها العنان
انصدم عز والحاضرين بجمالهم
عز.ايه اللى انتوا عاملينه ده اطلعوا بره فورا
ريم.حضرتك ده شغل ومش حقك تعقب علي لبسنا
عز بضيق.طب اقعدوا
رضوان.اهلا يا هوانم ازيك يا مريومه
مريم.الحمد لله يا اونكل 
رضوان.ده حسام ابني فاكراه يا ما لعبتوا سوا وانتوا صغيرين
مريم. اكيد طبعاً ازيك يا حسام
حسام.اهلا يا مريم ازيك عامله ايه
مريم.الحمد لله
عز.ايه رأيكوا نبدأ في الشغل بقي
رضوان.اتفضل 
بعد مرور ساعه
عز.تمام كده اتفقنا على المطلوب وبكره تشرفنا في الشركه
رضوان.بإذن الله
ريم.عن إذنكوا استأذن أنا
عز.خليكي اوصلك معايا
ريم.بس أنا
نظر لها عز فصمت
في السياره
عز.ايه اللى كنتوا لابسينه ده جايين فرح ماشي يا ريم
ريم.مش أنا دي مريم
مريم.لا دي ريم
عز.بس انتوا الاتنين اسكتوا خالص 
وصلت ريم لمنزلها
مريم.خلى بالك انت بتضعيها من ايدك وبراحتك
عز.وانا اعمل ايه يعني انتوا اللى مستفزين
مريم.خلى بالك ريم جايلها عريس وتقريبا هتوافق
عز بصدمه انتي بتقولى ايه

google-playkhamsatmostaqltradent