Ads by Google X

رواية جنون دكتور وفتاة الجامعة الفصل الخامس 5 - بقلم كريمة تيتو

الصفحة الرئيسية

   رواية جنون دكتور وفتاة الجامعة كاملة بقلم كريمة تيتو عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية جنون دكتور وفتاة الجامعة الفصل الخامس 5

نور..ايه كان عايززز ي بابا وليه دخلتو البيت

سيف.أكرام الضيف ده اهم حاجه ي بنتي

شهنده. مش هو ده اللي علمنهولك ي حبيبتي

نور. بتفكر اكيدددد وراه حاجه 

والمهم ي ماما اي كان عايز

شهنده. كان بيطمن عليا وعليكي لانك ليكي اربع ايام مروحتيش الجامعه 

نور اوك ي ماما 

طرق الباب وكانت زميلاتها ساندي 

مؤمن.مين اللي بيخبط ده 

نور. هقوم افتح 

مؤمن لا انا اللي هقوم خليكي

راح يفتح مؤمن شاف صحبت ساندي 

ساندي السلام عليكم نور قاعده

مؤمن بذهول ونعنه اه قاعده

ي نور..

نور. نعم ي مؤمن

دخلت ساندي اهلا نور اهلا ي طنط وسلمت ع الكل 

وطلعت فوق مع نور ع المكتب عشان المذاكرة

ساندي. حطت الكتب ع الطربيزه لكن قوليلي ي نور غريب الدكتور ده

نور.فعلا مش عارفه اي ورااا

ساندي. بضحك بيحبك بقا

نور. حبو برص

خلصو مع بعض كلام ومذاكر وساندي مشت

مؤمن في الاوضه بيفكر في ساندي. ااااه ياقلبي يمه خطفت قلبي بنت الايه يلهوي

....................

في الصباح حضر الدكتور بحب وابتسامه لان بيفكر في أهلها اكرموني جدا

حضر الطلاب وساندي ونور لسا مش جات

الدكتور . مش شرح المحاضره غير لما تاجي هيا لان كدا بقا عرف ظروفها بجد

نور ع ما حضرت الاكل وفطرت أهلها 

وضبت نفسها وع الجامعه ووجدت الكل قاعد والدكتور في التواهان

نور.السلام عليكم 

الجميع وعليكم السلام

الدكتور اهلا ي نور

نور.اهلا بيك 

بداء يشرح المحاضره

..............

...........

سيف.ي شهنده 

شهنده. نعم ي قلب شهنده

سيف. ايه مش هنطلع ولا اييييي

شهنده بحب وابتسامه وبتفكر في خيالها الحمدلله انو اكرمتني بشخص معايا ع الحلوه والمره

سيف أخد شهنده وطلع بيها برا ماسك الكرسي المتحرك  وضحك وهزار واخر روقان

............

مؤمن راح الشغل وماذال بيفكر في ساندي

أحمد. في اي ي صاحبي مش ع بعضك 

مؤمن. لا لا مفيش

أحمد . طب ركز ع شغلك شكلو في مزززه خطفت قلبك عقبالي يارب

مؤمن بضحك طب يلا عشان مش نترفد 

المدير دخل المكتب رن الجرس 

دخل مؤمن

المدير. خير طمني ي مؤمن سمعت انو مامتك تعبانه

مؤمن. الحمدلله بخير 

المدير الحمدلله طيب اليوم جاي اشراف كبير الكل ينتبه ع الشركه اوك

مؤمن حاضر 

طلع مؤمن وخبر الكل انو في اشراف جاي للشركه 

الشركه اتوضبت وكل واحد في مكانو 

دخلو اتنين مش باين منهم غير عيونهم فقد 

مؤمن. مين انت 

أحمد. مين انتو

الاتنين طبعا حراميه 

اسبتو مش عايز اي حركه 

 المدير سامع صوت زعيق 

طلع لقي المنظر وبارتبك نهار اسود الاشراف قربو ياجو وكدا الكل هيترفد

مؤمن..هو وبيتخانق وبيحاول يطلعهم

ااااااااه ي كتفي ااااااااااااااااه

الحرميه اختفت

أحمد. في ايه شاف كتف مؤمن كلو دم وغم عليه أخذ طعنه في كتفو

اتحول المستشفى فورا 

.................

رجعو شهنده وسيف ع البيت وقاعد في الصالون 

شهنده. حاسه قلبي مقبوض 

استووووب أنها الام ي ساده 

سيف. في ايه أن شاء الله خير ي حبيبتي

هقوم اعمل الشاي ونشرب مع بعض

خلص الدكتور الجامعه شرح 

جات مكالمه لنور وكان زميل مؤمن اخد رقمها من فونو 

الووو ي نور 

نور نعم مين 

أحمد. انا احمد معاكي بس المهم مؤمن في المستشفى

نور. بصوت عالي ي لهوي ليه حصل ايه

أحمد مش وقتو دلوقتي يلا 

نور قالت لساندي ع كل حاجه

ساندي. انا هاجي معاكي 

نور. لا عشان اهلك ي ساندي

ساندي. متخافيش هرن ع الماما واقولها

الدكتور سمع كل حاجه 

نور وساندي راحوا المستشفى

أحمد جمب مؤمن وبيهزارو والحمدلله اصابه خفيفه 

نور. بعياط مؤمن في ايه

مؤمن. مسحلها دموعها قالها ي قلب اخوكي اصابه بسيطه وهنحكي في البيت 

ساندي .....عيونها في أحمد وأحمد عيونو في ساندي

خبطت نور ع الباب

فتح سيف ايه ده في ايه مالك ي مؤمن

شهنده في ايه خير انا قلبي من الصبح مقبوض

مؤمن. بضحك عشان حاسه بي ولدك ي حجه

ساندي. طب استأذن انا

أحمد. وانا كمان هستاذن السلام عليكم

شهنده.شافت مؤمن بشكل ده فضلت تعيط

...........

مؤمن. انا كويس ي ماما اطمني 

فضل يهدي في أهلو أن هو كويس

أحمد. جالو مكالمه من مدير الشركه اي أخبار مؤمن 

أحمد قالو كويس الحمدلله 

المدير طيب هو لازم ياجي بكرا لان لغينا انهارده الاشراف وبكرا جاين 

أحمد. اوك هرن عليه ي حضرت المدير

مكالمه هاتفيه لي مؤمن وكان أحمد

مؤمن الواو ي أحمد

أحمد. انت لازم تاجي بكرا عشان خاطر الاشراف 

مؤمن اوك

قفل الفون 

نور بتزعق مع مؤمن انت ازي تعبان وهتروح الشغل

قاعد مؤمن وقال كل حاجه حصلت في الشركه

ابوه وامه واختو قالولو طب خلي بالك من نفسك

يا ترا اي أحمد ومؤن هيحصل معاهم عشان حبو نفس البنت

واي الدكتور هيعمل عشان شافها بمكالمه هيا ووشها مخطوف

google-playkhamsatmostaqltradent