رواية خادمة الصقر كاملة بقلم يوستينا سامي عبر مدونة دليل الروايات
رواية خادمة الصقر الفصل الثاني و الستون 62
و بدا كل الموجودين يباركولوه جدته و قمر و معاذ و عساف و والد عساف ..و بدا يتكلم مع القنوات و كان في غاية السعادة و فاجاه لقي حد بيقوله ..
مبروك يا خالد.. الف مبروك ..
لف خالد و اتصدم اول ما شاف كريم واقف و مبتسم
خالد اتصدم و جري و حضنه/ يا ابن الذينة ، عمري ما تخيلت انك هتيجي يا كريم ، انا بجد مش مصدق
كريم/ انت الوحيد اللي مقدرش اسيبه لوحده و جيتلك مخصوص علشان اباركلك و بعدها هسافر تاني
خالد مسك دراعه / ده علي جث*تي لو حصل ، بعد البعاد ده كله فاكرني هسيبك تسافر بسهولة كدة
تعالي بس نبعد عن الكاميرات
و اخد خالد كريم و خرج بيه من المكان كله و خالد من فرحته انه رجع كان ماسك في دراعه جا*مد .
خارج مكان المسابقة..
كريم بضحك. / خلاص يا خالد سيب ايدي ، هو انا هجري منك ما انا واقف اهووو .
خالد / اخرس ياض ده جوايا الف شعور متناقض في اللحظة دي ، نفسي اديك بالجز*مة علشان انت سبتنا و سافرت و نفسي افضل ماسك فيك كدة من فرحتي
كريم / كان لازم ابعد يا خالد انتوا حياتكم صعبة اوي
و انا كنت خايف اخسر ياسمين لو فضلت في مصر فكان لازم ابعد .. متزعلش مني
خالد بحز*ن / حياتنا الصع*بة دي انت متعود عليها يا كريم ، لانك طول عمرك عايشها معانا ، انت اللي اول ما لقيت طريق اسهل بعد و سبتنا و حاولت تكمل حياتك منغير مشاكل و منغيرنا كمان
كريم / اوعي تفتكر اني كنت مرتاح و انا بعيد ، انا شوفت ذ*ل و اها*نة في الشغل انت عمرك ما كنت هتتخيلها علفكره و استحملت علشان مراتي و ابني اللي جاي الدنيا .. طب انتوا علي الاقل مع بعض و لو حد و*قع التاني هيسنده .. انما انا لما وقع*ت ملقتش حد
جاسر قرب منهم و حط ايده علي كتف خالد / علشان كدة صقر طول عمره بيك*ره السفر .. خلاص بقي بلاش نتكلم في اللي فات انا اتكلمت مع كريم و فهمته كل اللي حصل حتي موضوع يوسف … المهم الف مبروك يا خالد الناس كلها فرحانة بيك
خالد حضن جاسر بحب / الحمدلله يا جاسر ، اخيرا حسيت بقيمتي وسط الناس . انا مبسوط اوي بالمسابقة بس مبسوط اكتر ان كلنا اتجمنا
و بص لكريم/ و انت لازم جاسر يسافرلك مخصوص علشان يقنعك ترجع
كريم اتك*سف و بص في الارض بحر*ج
جاسر / اقنعوا ايه .. الباشا كان فاكر اننا اللي قت*لنا يوسف و مصدقش غير لما عرف بموضوع نانسي و انها في مستشفى المجا*نين بعد ما قتل*ته .. و كل ده سبب الخر*ا اللي اسمها حبيبة .
كريم بغي*ظ / بت تعبا*نة معقول لسه بتبخ س*مها كدة في ودانا ، علفكره يا خالد انت المفروض مكنتش سامحتها ، اللي زي دي كانت تقضي باقي عمرها في الس*جن
خالد بغ*يظ / ورحمة ابويا لاوريها مش انا اللي سمحتها ،انا بقي هوريها النجوم في عز الضهر . المهم صقر هيفرح اوي لما يشوفك يا كريم.. هي فين مراتك صحيح
كريم / ياسمين مش هينفع تسافر دلوقتي علشان الحمل . هو فين صقر صحيح .. ليه عندي حق و كبير اوي. و لازم اعتذر*له. انا ظلمته
جاسر/ بص انا راي انك تقعد هنا في العربية صقر لما يشوفك هيفرح اوي .. خليها مفاجاه
كريم بزعل. / تفتكر هيفرح انه شافني يا خالد ، اصلك مش عارف انا وج*عته اوي بالكلام
خالد ابتسم / اطمن هيسامح .. اقعد استني في العربية … احنا كلنا هنروح علي المطعم بتاعي بعد المسابقة.. اقولك حصلنا علي هناك و السواق هيوصلك
…وفعلا خالد كان هدفه يجمع العيله كلها بعيد عن اي كاميرات او اي احد غريب وراح كريم المطعم يستنى وصولهم و بعد حوالي ساعة ودخل المطعم جاسر وصقر ومعاذ وقمر ، ونغم وسماح وعساف وابوه وكان المطعم ليهم لوحدهم فقط ..
______________________________________
في المطعم
نغم بغرور / مطعم جوزي ده يا جماعة شايفينه شيك ازاي ، اديكوا هتكلوا ببلاش يلا انشالله ما حد حوش
صقر رفع حاجبه / جوزك !؟ اي يا جوزها ما تتكلم مراتك ست الحسن بتعا*يرنا بالاكل اللي لسه ماكلنهوش اصلا
نغم / اه طبعا لازم اعيركوا و خصوصا انت بالذات ، ليه بقي .. اسالني ليه
صقر ضحك/ ليه يا نغم هانم ؟ يعمني اعرف الاجابة
نغم / علشان ده مش مطعم اي حد .. ده مطعم خالد الحديدي ، اللي انا واثقة انه هيبقي سلسلة مطاعم في الشرق الاوسط .. فتتكلم عدل و تشكرنا يا صقر بيه
صقر بص لخالد بهزار / عجبك اللي مراتك اللي مش باينة من الارض دي اصلا بتقوله
خالد بضحك/ نغم مراتي تعمل اللي هي عايزاه ، نغوم لو عايزة تطر*ديه يا حبيبتي انا معنديش مانع
صقر بستغراب / لا و النبي .. هي خلاص بقت مس*يطرة يا خالد ولا اي ، انا كدة بدات اقل*ق عليك جامد خد بالك من نفسك .
خالد بضحك/ لا اطمن هي مس*يطرة من اول يوم إصلا
و قرب خالد من نغم و حط ايده علي كتف نغم و قال/ مش كدة يا نغم برضوو
عساف بضحك / و النبي لتسيبهم يا صقر و بلااش تقطع الخلوة القمر ده . احسن بقوا ملز*قين اوي ،فكروني بمشهد احنا مافيش حاجة هتفرقنا عن بعض ابدااا
…كلهم قعدوا يضحكوا جامد و نغم اتكسفت و زقت خالد بعيد عنها و راحت قعدت جمب سماح ..
خالد / احم ماشي يا ظريف ادي البت اتكسفت و مشيت اهي .. المهم دلوقتي في مفاجاه تخيلوا مين جاي مخصوص علشان يباركلي .. علشان تعرفوا اني مشهوور اوي
نغم بفرحة/ الله حد مشهوور .. متقلش الشيف الشربيني
خالد بصلها بقر*ف / انا مش هرد عليكي اصلا ..امكنتياتك العقلية اقل بكتير من اني ارد ..هااا مين تاني هيخمن
صقر ابتسم بهدوء / كريم .. صح
خالد رفع حاجبه / يا ابن اللذينة .. اه هو كريم
اطلع يا كريم من الحمام . المفتش كرومبو بتاعنا بوظ المفاجاه
..و خرج كريم فعلا من الحمام و حضن صقر و صقر كان مبسوط اوي برجوعه و متكلميش في اي حاجة تماما عن اللي حصلت في التليفون ..
عساف سلم علي كريم و قعدوا كلهم يتغدوا مع بعض و رجعت الضحكة الحلوة بين الصحاب بس عساف قام بعد عنهم و كان بيبصلهم بو*جع . و كان فرحان بعلاقة نغم و خالد جدا و حس ان هو و همس كانوا هيبقوا شبهم جدا
عساف بيكلم نفسه / كل واحد قدر يعمل بيت و اسره و حياه الا انت يا عساف .. لسه لوحدك
و بص في جيبه لقي تليفون خالد اللي كان سايبه معاه و قرر يطلع برا المطعم و يكلم همس يمكن ترد عليه ..
برا المطعم ..
عساف بو*جع و خو*ف / الووو
همس / الو مين معايا ..
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية خادمة الصقر ) اسم الرواية