رواية المنضبطة و المهمل كاملة بقلم اسراء ابراهيم عبر مدونة دليل الروايات
رواية المنضبطة و المهمل الفصل السادس 6
في بيت ادهم وفريده
فريده وهي بتطهرله جرحه: مية مره قلتلك بلاش مشاكل يا ادهم وفي وسط كلامها
ادهم البتادين حرقه: اه
فريده في وسط كلامها: بس يالا بطل فرفره واجمد كده
وقامت تغسل ايديها وفي الوقت ده رؤوف اتصل
رؤوف: ايه يا بني ليه اتخانقت مع الواد
ادهم: يا عم كان بيتكلم علي فريده وبيقول انها ازاي متعرفش هو ابن مين وانه هيوريها
وكل ده وكانت فريده سامعه
عند عمر وندي كانوا بيتمشوا
عمر: بقولك ثانيه هروح اجيب ازازه ميه
ندي: اشطا
بعد شويه كانت ندي واقفه جه واحد
ماجد: ياقمر
ندي مردتش
فقرب منها زياده وقال: هو الحلو واقف لوحدوا بيعمل ايه
ندي: وانت مالك
فقرب اكتر: ما القمر بيعرف يتكلم اهو
ندي: اه وبيعرف يضرب كمان وضربته بالقلم
ولسه كان هيمد تيده عليها لاكن عمر حاشوا وضربوا بالبوكس
عمر: انت ازاي تفكر تمد ايدك عليها مجرد تفكير كده
ماجد: وهي بتقربلك ايه علشان كل ده
عمر وهو بيضربه بالبوكس: تبقي خطيبتي يا حيوان
عمر مسك ندي واخدها ومشيوا
ندي فضلت مبتسمه
عمر: بت انتي بتضحكي ليه
ندي بنفس الابتسامه: انت مش ملاحظ انك بتغير عليا
عمر: وربنا مجنونه ومشيوا
عند ادهم و فريده
ادهم كان خلص المكالمه
فريده: ايه ده هو انت اتخانقت بسببي طب شكرا
ادهم: انا جعان
فريده: وبعدين
ادهم: بعدين جعان
فريده: ماتقوم تعمل لنفسك ولا مستني مني اقوم اعملك
ادهم: لا طبعا ازاي استني حاجه زي كده وقام يعمل لنفسه الغداء
ادهم في نفسه: جاتك القرف يا شيخه الواحد متخانق علشانها وهي تقولي شكرا وقلدها
تاني يوم
رنا كانت قاهده في الكافتريا
خالد: رنا انا اسف
رنا: والله وانا مطلوب مني اسامحك
خالد لسه هيتكلم قاطعته رنا
رنا: خالد انت متخيل كنت هتعمل ايه فيا لو اخويا مجاش خالد انت كنت هتغت*صبني
خالد: ايه يا رنا امال كنتي متخيله ايه نهايه علاقتنا انتي بجد كنتي فاكره اننا هنتجوز
رنا انا لما هاجي اتجوز اكيد مش هتجوز واحده زيك اكيد انتي عارفه صح
رنا ضربته بالقلم من غير ولا كلمه ومشيت وسابته
عند فريده
كانت في المحاضره وواقفه بتشرح وفي بنت كانت قاعده مبحلقه في ادهم
فريده: انتي قومي اطلعي بره
ميرنا: ليه كده يا دكتور
فريده: اللي اقوله يتعمل اتفضلي اطلعي بره
ميرنا خرجت
عند رنا
كانت ماشيه في الشارع وبتفكر
رنا: هو بجد انا مستهلش اني احب واتحب واتجوز اللي بحبه طب هو انا ليه بيحصلي كده يارب هدني يارب وكانت ماشيه وعنيها مدمعه جامد بالدموع جات عربيه فجاءه و خبطتها
في بيت ادهم وفريده
ادهم: ديدا هو ايه اللي حصل في المحاضره النهارده
فريده: اسكت خالص تعرف تعرف تسكت خالص
ادهم: اده في ايه
فريده: شايف درجتك شايف درجتك زي الزفت ازاي اتفضلي قدامي علي اوضه المكتب علشان اذاكرلك
ادهم: انتي عايزه ايه يا ست انتي
فريده: عايزه اذاكرلك علشان تجيب درجات عدله
ادهم: هاهاهاها انتي بتهزري صح
فريده: علي فكره مش بمزاجك انا مش باخد رايك انا بديك معلومه
ادهم: يا سلام انتي بجد عايزاني اجيب دراجات حلوه
فريده: علشان تتنيل تجيب درجات حلوه في امتحانات اخر السنه وتتخرج وينتهي الجواز الزفت اللي احنا فيه ده
عند عمر وندي
ندي: عمر انت بتحبني
عمر: يادي النيله طبعا ياروحي ده انا بعشقك
ندي: طب حبيبي لو انا مت هتتجوز بعدي
عمر: لا طبعا يا حياتي موتي بس وانتي مطمئنه
ندي: يعني ماقولتش بعد الشر طب ماشي طب لو خيروك تخرج معايا ولاتخرج مع اجمل بنت بنظرك هتخرج مع مين
عمر: حبيبتي هو احنا في تحقيك
ندي: لا يا حياتي خالص
عمر: طب انا بقلق من الاسئله دي
ندي: لا متقلقش وجاوب
ندي: ده انت ليلتك سوده يا عمر
عمر: ايه في ايه
ندي: يعني مش انا اجمل واحده بنظرك
عند ادهم وفريده
فريده كانت بتشرح لادهم كل المحاضرات اللي هو محضرهاش وفجاءة تلفون ادهم رن
الممرضه:………
ادهم: ايه انتي متاكده
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية المنضبطة و المهمل ) اسم الرواية