رواية جنون دكتور وفتاة الجامعة كاملة بقلم كريمة تيتو عبر مدونة دليل الروايات
رواية جنون دكتور وفتاة الجامعة الفصل السادس 6
سيف. يااااا نور ياااانور
نور. في اي ي بابا
سيف الباب بيخبط افتحي ي بنتي
نور. حاضر
فتحت نور الباب وكان ع الباب الدكتور
نور. اتصدمت
الدكتور صباح الخير
نور. انت اي جابك هنا
الدكتور. هي دي معامله ي نور بدال ما تقول اتفضل
سيف. مين ع الباب ي نور
اي ده انت ي دكتور اتفضل اتفضل
الدكتور اهلا ي حج عامل ايه واي اخبار مؤمن
سيف . بخير الحمدلله ي ولدي تسلم ع سؤوالك علينا
نور. عيونها في الدكتور وفي نفس الوقت لقت معاملتو مع اهلها حلوه حتي أهلها حبوه
طلعت نور ع الأوضه وشغاله تفكر انا شكلي هتورط انا بدأت أحبة
رنت ع ساندي
ساندي الوووو صباح الفل اخبارك واخبار مؤمن دلوقتي
نور . كويسين المهم ي ساندي دلوقتي الدكتور عندنا وبقت معامله اهلي معاه ممتازه وانا ظلمتو أن اخدت فكره وحشه عنو انا شكلي هتورط في حبو المجنون ده
ساندي.لولولوي ومن هنا هيبدا الحب
..............
مشي الدكتور وراح البيت
صباح الخير ماما صباح الخير بابا
عايز اقولكم حاجه
ام الدكتور وأبوه خير ي ولدي
الدكتور . انا حبيت واحد وحتي أهلها كويسين جدا ونفسي تبقا ليا اي رايكم
ردت الام والاب. ربنا يكرمك ي غالي يدام عايزها خودها
ومن هنا فكر الدكتور يعمل ايه
...........
مؤمن راح الشركه عشان مينفعش ميروحش لان في اشراف
المدير. مؤمن عامل ايه ي بطل
أحمد. عامل اي ي صاحبي
مؤمن الحمدلله انا بخير
جه الاشراف وكانت الشركه فله
................
نور طلعت ع الجامعه
صباح الخير ي بنات صباح الخير ي شباب
صباح الخير ي نور
ساندي صباحك ورد
الدكتور السلام عليكم ي بنات
ويا شباب
وعليكم السلام ي دكتور
بداء في الشرح
وبعد ما خلص قال انو في امتحان بكرا شدو حيلكم
ومن هنا بقا بقيت ساندي تاجي كل يوم عند نور
ومؤمن كل ما ياجي البيت يلاقي ساندي تعالو نشوف ايه هيحصل
..............
روح جميع الطالبات
ساندي . ي نور انا كلمت ماما وهقعد معاكي اذاكر
نور. ماشي ي حب
نور وساندي في الصالون بيذاكرو
فجاء دخل مؤمن يلا اهلا ي اهلا صباح الوردات
ضحكت نور .وقالت بغمزه صباح الصباح ي غالي
ساندي. بكسوف صباحك سعاده
طلع فوق مؤمن وهو يفكر ايه هيعمل عشان يحبها ويقرب منها
شهنده طلعت من الاوضه هيا وسيف عاملين اي ي بنات
الحمدلله ي بابا انت وماما بخير
خبط الباب وكان زميل مؤمن أحمد
..............
ي مؤمن ي مؤمن
نعم ي بابا
انزل شوف مين بيخبط عشان نور بتذاكر
نزل مؤمن وفتح الباب اهلا ي أحمد
دخل احمد . وبصدمه أن ازي ساندي هنا
طلع فوق مع مؤمن
أحمد بقولك ي مؤمن
مؤمن. نعم ي أحمد
أحمد هو لي دي هنا
قاعد تعرفها منين أختك
مؤمن دي صحبت أختي وسكت ياخي شكلها هتطير عقلي بنت الايه
أحمد اول ما سمع كدا من مؤمن
انا مش فاهم تقصد ايه
مؤمن. اي رايك هحاول اعلقها بيا انا حبيتها بجد
أحمد. لا لا لسا بدري عليك ياخي خلينا في شغلنا
والظاهر انو احمد عايز يبعد ع قد مايقدر مؤمن من ساندي
أحمد. عايز حاجه ي صاحبي انا اتاخرت
مؤمن لسا بدري
أحمد. انا جيت اطمن عليك ي صاحبي سلام
.
مشي أحمد وراح البيت وهو يفكر هيعمل ايه
............
دكتور الجامعه جاب رقم نور من أصدقائها في الجامعه
نور. فونها بيرن
ساندي. افتحي شوفي مين
نور .ده رقم غريب
ساندي افتحي بس
فتحت نور. وكان صوت لطيف جدا طبعا اندهشت من حلاوه الصوت وطبعا عارفه ان الدكتور معاها
الدكتور. الووو
نور. مين انت وعايز ايه مترنش تاني ع الرقم لان الرقم غلط
الدكتور. حط ايدو ع قلبو انا مش عارف حبيتها ازي
الووو الووو انا الدكتور الجامعه اي اخبارك وحشتيني وقولت اكلمك
نور. وحشك برص
الدكتور. طب بذمه انا مش وحشتك
نور. بكسوف لأنها حبتو فعلا
بصراحه وحشتيني
الدكتور بصدمه. بصراحه انا عايز اقولك حاجه وياريت مش تكسفيني
نور. اتفضل
الدكتور . بحبك لان بصراحه انا حبيت من اول مره شوفتك فيها وبوعدك لو وفقتي هاجي اكلم ابوكي علطول
نور. ساكته ومش عارفه تقول ايه
الدكتور . ي نور ردي مالك ساكته
نور . انا هفصل دلوقتي وهكلمك بعدين
فصلت من الدكتور وبدأت تفكر اي تقول
وساندي قالت لها فكري كويس وهو بصراحه كويس
طلع مؤمن وهو بيبص ع ساندي
ساندي. بكسوف طب انا همشي لان أتاخرت
مؤمن . انا هوصلك مينفعش تروحي وحدك
مشي مؤمن وساندي واتعرفو ع بعض ولكن ساندي أعجبت بي مؤمن جدا
......
طالع أحمد ع الطريق لقي مؤمن مع ساندي بيوصلها
أحمد والله نهارك اسود ي صاحبي ومش هخليك تخودها مني
.................
وصلها ع البيت ورجع مؤمن وسمع نور بتكلم أمها ع اللي قالو الدكتور كلو
مؤمن. ياجي البيت اهلا وسهلا
غير كدا لا فهمتي
نور. حاضر حاضر
طلعت نور ع اوضتها فوق
رن الدكتور
الووو اي قولتي
نور. بصراحه وانا بحبك تشرف في اي وقت
الدكتور. ي مفتريه كل ده وانتي بتحبيني وعامله نفسك بطله
اتكلمو كتير والحب زاد
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية جنون دكتور وفتاة الجامعة ) اسم الرواية