رواية رحلة مريم كاملة بقلم هايدي البنا عبر مدونة دليل الروايات
رواية رحلة مريم الفصل السابع 7
مازن خلص العصير و قام علشان يمشي حس انه دايخ وجه يطلع بص لقا ناهلة بس هو تخيل انها مريم
مازن وهو بيطوح : مريم انتي جيتي امتى
ناهلة : انا حاولت ألفت نظرك باحترام بس مفيش فايده
وخدت مفاتيح العربيه من جيبه و ركبوا
و راحت أوتيل
وخدت اوضه و قالت إن الأوضه ليها هي وجوزها
و طلعتوا معاها في الاسانسير و دخلو الأوضه و قفلت الباب......
بس و هما داخلين ال التليفون وقع منه
وناهلة مخدتش بالها
__________________________
ماما مريم : انتي متأكدة انه قال ان هو جاي
مريم : ايوه والله يا ماما قالي كده وعماله ارن محدش بيرد
ماما مريم : طب رني تاني
مريم : حد رد ثانيه يا ماما
مريم : الو
عامل في الاوتيل: الو يا فندم
مريم : ممكن اعرف صاحب التليفون فين
عامل الاوتيل : انا لقيت التليفون واقع في الاوتيل انا في أوتيل (........) حضرتك عاوزه تيجي علشان تخديه انا موجود
مريم : طيب صاحب التليفون اسمه مازن محمد شوفه ممكن يكون عندك خد اوضه او حاجة
عامل الاوتيل : حاضر ثانيه واحده هسأل موظف الاستقبال
مريم : يا ريت لو سمحت
بعد خمس دقايق
عامل الأوتيل : مفيش اي حجوزات بأسم مازن غير حجز واحد ل واحده اسمها ناهلة حسين و جوزها مازن محمد
مريم : جوزها مين لا طبعا مستحيل هو كان طبيعي
عامل الأوتيل :مش فاهم صراحه انا معرفوش شخصيا
مريم : طيب بعد اذنك ابعتلي اللوكيشن بسرعه على الرقم ده...........
_______________________
ماما مريم : رايحه فين يا مريم
مريم : في حاجة غلط بتحصل لازم اعرف في ايه
ماما مريم : طيب فهميني
مريم : هفهمك لما ارجع و الله
_____________________
عامل الأوتيل بعت ل مريم اللوكيشن و هي ركبت تاكسي وراحت الأوتيل
_______________________
مريم بعصبيه : انا عاوزه اعرف فين اوضه ناهلة و مازن بسرعه لو سمحت
موظف الاستقبال : مينفعش اطلع اي معلومه عن الأوضه غير بأذن صحاب الأوضه
مريم : عالفكره الاتنين دول مش متجوزين انا كده كده هفتح محضر على الاوتيل ده ف بعد اذنك متعطلنيش و هات مفتاح الأوضه و قولي رقم كام
موظف الاستقبال : انا اسف يا فندم هي اوضه 403 واهو المفتاح في الدور الخامس اطلعي من الاسانسير ال هناك ده
مريم خدت المفتاح و جريت و طلعت الاسانسير و وصلت قدام الأوضه واول ما فتحت الباب بصت لقت ناهلة بتحاول تقرب من مازن وهو نايم
مريم: انتي يا حيوا*نه و شدتها و ضربتها بالقلم على وشها
ناهلة و هي مصدومه من القلم : انتي اتجنينتي انتي ازاي تمدي ايدك عليا يا زبا*له
مريم : انا ال اتجننت هو انتي طبيعيه انتي كنتي عايزه تعملي ايه يا ناهلة هاهه.. ما تردي ... غوري اطلعي برا الأوضه فورا و عالفكره انا مش هسكت علشان انا سكتلك كتير كنت دايما بقول ممكن مع الزمن تكوني انسانه محترمه بس انتي حيو*انه ظلمت الحيوانات لما بشبهم بيكي و عالفكره انا بلغت البوليس و زمانهم على وصول علشان شكل السجن هو ال هيربيكي
ناهلة اول ما سمعت البوليس : انتي ازاي تبلغي عني انا هوريكي و طلعت تجري مريم حاولت تجري وراها زقتها و وقعتها على الأرض و هربت
البوليس وصل
الظابط : انتي كويسه يا أنسه
مريم : انا كويسه بس هي هربت
الظابط : متخافيش مش هتقدر تهرب كتير دي متهمة بخطف و تزوير ده غير أن لما الاستاذ يفوق يقدر يعمل محضر تعدي يعني مستحيل تهرب مننا
الظابط مشي و مريم جابت التليفون من عامل الأوتيل و حطته في الأوضه جمب مازن و خرجت و قفلت الباب وراها
و مشيت علشان تروح
_________________________
ناهلة بتتكلم من تليفون في الشارع
نوره : الو مين معايا
ناهلة: الو يا نوره انا ناهلة مفيش وقت للكلام قوليلي عنوان امان ابات فيه كام يوم و تعالي قبليني فيه ضروري بسرعه بس علشان الشرطه بتجري ورايا
نوره : يا نهارك ابيض طيب تعالي على العنوان ده.................
_______________________
ناهلة و نوره اتقابلو في المكان ال نوره قالت عليه لناهلة
نوره : عامله ايه
ناهلة : انا تمام تمام نوره انا معنديش حد اثق فيه غيرك
نوره : تعرفي انا زهقتلك من بنت خالك ديه انا عندي فكره علشان تخلصي منها
ناهلة : ايه
نوره : نقت*لها
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية رحلة مريم ) اسم الرواية