Ads by Google X

رواية جنون دكتور وفتاة الجامعة الفصل السابع 7 - بقلم كريمة تيتو

الصفحة الرئيسية

  رواية جنون دكتور وفتاة الجامعة كاملة بقلم كريمة تيتو عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية جنون دكتور وفتاة الجامعة الفصل السابع 7

أحمد قاعد في الاوضه وبيفكر انو مش يروح الشركه انهارده حتي لو اترفض من الشركه مش فارقه المهم انو ساندي بتاعتي أنا هقوم اللبس وهظبط خطه ع مزاجي واكيد هكسب فيها 

قام أحمد أخذ شور وخلص ورن ع مؤمن 

................

مؤمن . الووو صباح الجمال 

أحمد صباح الخير ي مؤمن 

معليش مش رايح انهارده الشركه تعبان وكدا روح انت ولو سالك المدير عليا قولو أن أحمد تعبان 

مؤمن فيك اي ي صاحبي 

أحمد. لا كويس يلا سلام هقفل

وبداء مؤمن يفكر مع نفسو أن أحمد مش ع بعضو ايه في معاه أن شاء الله خير

..............

في صباح يوم الجامعه فكر أن الدكتور خلاص هياجي يكلم أهل نور بعد الجامعه لان اليوم في الجامعه في امتحان 

ساندي رنت ع نور الووووو

نور. ايوا ي ساندي 

ساندي اي ي بنت خلصتي 

نور. اه خلصت انا صاحيه من صلاه الفجر عشان وضبت المكان وحضرت الفطرا وانا خلصت وجايه 

ساندي طيب انا مستنياكي ع طريق الجامعه 

مؤمن صحي نزل تحت صباح الخير ي ماما صباح الخير ي بابا 

نور. بقولك ي مؤمن انا معايا امتحان حضرت كل حاجه بس انت حط الاكل ع السفره سلام عشان صحبتي ع الطريق ومش هينفع توقف وحدها 

مؤمن . قالها ماشي ماشي وسلميلي ع ساندي 

نور ضحكت ايييييه هاااااا في ايهههه اشطااااات 

مؤمن اتكسف. وقالها سلام يلا بقا لتتاخري

نور. اتقبلت راس ممتها وأبوها  وطلعت 

............

ومن هنا بقا خرج أحمد هو وعربيه لونها ابيض وشباب لبسهم اسود في اسود عيونهم بس اللي باينه 

ومستنيها ع ما تمتحن وتخرج 

.............

وصلت نور لساندي صباح الجمال وحضنو بعض وطلعو فوق للمحاضرات 

صباحووو و

ي بنات صباحو ي شباب 

وكان الدكتور بيجيب ورق الامتحان 

اهلا ي ساندي انتي ونور 

نور وساندي . اهلا ي دكتور 

الدكتور. بص في نور ورفع أصابع مكان الخطوبه وغمز لها 

نور. اتكسفت وقالت يلا ي ساندي 

الدكتور. احم احم يلا عشان هوزع الورق

وزع الورق والكل بيمتحن

ساندي. ع المنديل الابيض كاتبه فيها ي نور السؤوال الثالث مش عارفه اعمل ايه

نور. حاضر 😂😂😂

الدكتور شايفهم بيتكلمو مع بعض اتعصب طبعا عشان مش اي حد يتظلم في الامتحان

بصي قدامك ي استأذه انتي وهيا 

خلصو الامتحان والورق  اتسلم

وخرجوا نور. وساندي والدكتور

الدكتور. ي نور انا هوصل البيت اشوف الدنيا وجايين 

نور. تشرف

ساندي. وانا هشوف الماما وجايه عندك عشان اشوف الفستان والميكاب ي عرووووسه

نور. بضحك قصدك تشوفي مؤمن 

ساندي. بكسوف بس هبل بقا 

مشت نور. وساندي مشت ع الطريق اللي كانت واقفه فيه لنور

............

وصل مؤمن الشركه صباح الخير ع الموجودين

دخل للمدير. صباح الخير

المدير. صباح الورد امال فين احمد 

مؤمن . هو تعبان ومش هياجي 

المدير. غريب ده انا شايفو الصبح انا وجاي في عربيه بيضه هو وناس وطالع ع الجامعه 

مؤمن. انا قلبي مقبوض ومش عارفه اي فيه وفضل يفكر كتير 

طلع من عند المدير وفضل في شغلو واستقبال الناس

..............

وصلت نور ع البيت مساااؤؤؤ

الاب والام مساااؤؤؤ ي عروسه

نور. انا هطلع فوق هشوف الفستان والميكاب عشان ساندي جايه تساعدني 

وصل مؤمن الله الله شكلو يوم قمر يدام ساندي جايه 

ضحك الجميع وطلعت نور فوق 

الباب طرق وكان أهل الدكتور والدكتور 

ونور فوق شغاله تخبط ع وشها يلهوووي ساندي اتأخرت قاعدت ترن وترن مفيش اي رد 

نور لبست فستان وحدها وحطت الميكاب ولبست الهلذ 

مؤمن . فتح الباب أهل وسهلا بيكم شرفتونا 

دخلو أهل الدكتور الصالون وقاعدو 

مؤمن انا هروح اشوف اختي 

أبوه الدكتور.ايه ده هو أبني هياخد ناس فقيره  وبدأ يفكر في أهل البنت

الام. لالا مش ممكن أخد كنه فقيره ..

............

طلع مؤمن فوق . الله الله اي الجمال ده 

في حد بلجمال ده وزعلان 

نور. لان انا قولت لساندي ومش عارفه ليه اتاخرت 

مؤمن. فكر في كل كلام احمد وانو مش ع بعضو نهائي

وقال لنور الناس تحت دلوقتي هنقراء الفاتحه ونشوف اي الدنيا بعدين 

نزلت نور والكل اتبهر بجمالها قدمت العصير للجميع وسلمت ع الكل 

الدكتور. هو وقاعد مش منزل عيونو من عليها نهائي وحتي هيا برضو

.......

سيف. وشهنده 

وأبو الدكتور وامه بداؤ يتعرفو ع بعض 

والدكتور ونور مع بعض ومؤمن مش مبطل تفكير في انو اي ساندي معاها 

خلصو كلام وبداؤ في قرايت الفاتحه 

الجيران والأهل. لولولولولولولوي

وكان اليوم جميل 

مشي أهل الدكتور والكل 

رن فون نور وكانت مكالمه من ام ساندي بتعيط ومرعوبه 

نور. في اييييه ي خالتي مالك ومالها ساندي ليه بتعيطي

مؤمن اتخض في ايه مالها ساندي 

ام ساندي. ساندي مش رجعت من الصبح 

مش عارفه هيا فين طب هيا عندك 

نور. لا قالت انو هتاجي الفاتحه بتاعتي ومش جات 

ومن هنا بداء مؤمن خبط الباب وطلع ع مكان الجامعه يدور ع ساندي 

نور. قالت لي ام ساندي اهدي انا هطلع اشوفها 

سيف وشهنده . في اي ي نور. 

نور. ساندي ي ماما مش موجوده في البيت ومش عارفه هيا فين انا خارجه اشوفها أمها منهارة 

................

أحمد... وقف ساندي ع الطريق اي ي كتكوته مؤمن 

ساندي. احترم نفسك ومتجيبش سيرت مؤمن ع للسانك 

أحمد. الله ع الحب الله 

ساندي. ابعد من وشي وانت عايز اي مني 

وبدأت تفكر أن ساندي ده ايه عايز منها لان انا مش بحبو اصلا انا بحب مؤمن ومش اعترفتلو بحبي انا بحب مؤمن لانو قلبو طيب وبسيط مش مهم الفلوس مش مهم الشكل انا عايزه مؤمن

أحمد. اي ي كتكوته بتفكري في ايه 

وجري عليها وحط ايدو ع بؤقها عشان مش تصوت 

دخلها في العربيه ربطلها أيدها وسد بوقها بلقماشه وحط قماشه سوده ع عيونها عشان مش تعرف الطريق ولا تعرف ترجع تاني ومشت العربيه 

ووصل مؤمن وشاف ع الأرض السلسله بتاعت ساندي 

رن. ع نور وقالها ع كل شئ حصل 

نور ي نور انا شاكك في احمد لانو مش باين نهائي

نور وصلت ع المكان اللي قاعد في مؤمن وشافت السلسله 

مشيو نور ومؤمن ع الشرطه 

وأهل ساندي فضلو مع أهل نور .

...................

نور بركض هيا ومؤمن عند باب الشرطه

ي سيدي ي سيدي ارجوك ارجوك  صاحبتي من الصبح مش باينه ولا ليها اي اثر 

وبداووو يحققو مع الشرطه أن هل ليكم عدو ولا لا أو اي حد معين 

...........

وصلو أهل خطيب نور ع بيتهم 

وشاف أن مو وأبوه مش عاجبهم حاله نور ولا الفقر بتاعهم

الدكتور. ي ماما ي بابا مش بالفلوس مش بالحاله اهم حاجه الاخلاق وهيا جميله ي ماما وطيبه 

وطلع الدكتور ع الأوضه وهو حزين جدا 

google-playkhamsatmostaqltradent