رواية حياة صقر كاملة بقلم رنا احمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية حياة صقر الفصل الثامن 8
في فيلا الزعيم …..
كانت تقف حياه وهي تحبس دمو*عها بصعوبه من كل ذلك الإها*نات .
تقي بحد*ه /ايه مالك بلع*تي لسانك ولا زعلانه انك لقيتي الي يك*شفك علي حقيقتك .
حياه بو*جع ومر*اره/انا محترمه حضرتك علشان انتي ام اغلا انسان في حياتي لكن حضرتك متعرفيش حاجه.
تقي بغ*ضب /بالعكس انا عارفه كل حاجه هو مش الولد الي اتق*تل كنتي معاه في الشقه برضه ههه مشاء الله مانتي متعوده علي كده وصقر علشان طيب وابن ناس لعبتي عليه لعبتك الحقير*ه دي واتعاطف معاكي بس لا انا الي هق*فلك واعرف ازي اخرجك من حياته .
حياه بقوه وثبات/مش هيحصل محدش هيقدر يبعدني عن صقر الرابط الي بيني وبينه أقوا من اي حاجه تانيه بس انا هسكت لاني مقدره موقف حضرتك بس صدقيني مفيش حد ممكن يحب صقر زي .
تقي بحد*ه /لا ي شيخه اسمعي ي بت انتي هي كلمه ومش هكرارها انا مستعده اديك مبلغ تامني بيه حياتك من جديد .
حياه بقوه وثبات/اماني هو صقر مفيش حاجه ممكن تتديني الامان غيره .
تقي بحد*ه وهي ترمي الفلوس أرضا /اسمعي ي بت انتي ده اخر كلام عندي ده مبلغ كبير هتسافري بره البلد وتنسي صقر خالص..
حياه بقو*ه /خودي فلوسك ي ست هانم انا صقر عندي بالدنيا كلها وانا مش عايزه حاجه من الدنيا غيره ده كفايه عليا .
تقي بغ*يظ شديد وهي تشهر صبا*عها أمامها /كده ماشي افتكري كويس اني وقفت جنبك وطلبت منك بالزوق تبعدي عن ابني بس انتي الي اخترتي أن أكون عدو*ه ليكي .
حياه بمر*اره /براحتك ي هانم بس صدقيني هيجي وقت وتند*مي انك معتبرتنيش زي بنتك وخدديني في حضنك .
لتسير تقي بغ*ضب جح*يمي لتسق*ط حياه أرضا بدمو*ع وقهر*ه.
/يارب ساعدني يارب ساعدني انا عارفه أن عندها حق ده ابنها بس انت اكتر حد عارف هو بالنسبه الي ايه .
***************.
في الاداره….
اللواء يحيي /صقر انا عارف كويس انك واخد اجازه بس دي مهمه محدش يقدر يقوم بيها غيرك بس هي بس عايزه تتدريب جامد مهمه صعبه .
صقر بغي*ظ شديد/طبعا سياده اللواء ذيدان هو الي رشحني ليها مش كده .
اللواء يحيي/بصراحه ايوه لانه شايفك كفي ي صقر .
صقر وهو يحدث ذاته بغ*يظ شديد/علشان كفي ولا علشان يخل*ص مني عموما مش هنولك الي انت عايزه ابدا ي ذيدان .
********************.
في الجامعه….
كان يجلس علي وهو يدون بعض الملفات الهامه لتقترب منه رنا بابتسامه ساحره .
/صباح الفل ي بشمهندس خلاص بقا من دلوقتي محدش يعرف يكلمك.
علي بابتسامه واعجاب /الفضل كله ليكي ي انسه رنا حضرتك وقفتي جنبي بجد مش عارف ارد جميلك ده ازي .
رنا بابتسامه ساحره /انت تستاهل ي علي انا معملتش حاجه وعلي فكره لو مكنش بابا شايف انك تستاهل مكنش شغلك اتمنالك تحقق كل احلامك .
علي وهو ينظر إليها بحب/بصراحه انا مؤمن بأن كل حاجه ليها دلاله وبدعي من ربنا أن ده يكون دلاله أن أقرب من حد عزيز عليا كان نفسي أقرب منه من زمان بس مكنش عندي الجراه أن اعمل كده .
رنا بخجل شديد/عن اذنك ي بشمهندس .
علي بعشق /يااه ي رنا معقول الحلم ممكن يتحقق ده انتي الي ساكنه القلب من زمان .
***************.
علي الجانب الآخر…..
كانت تقف رشا وهي تصورهم لتحفظ الفيديو لتشعر بدو*خه وتعب شديد لتقترب منها رنا بلهفه وخوف .
/رشا ايه مالك فيه ايه.
رشا بت*عب شديد/مفيش ي رنا باين دايخه من قله النوم مفيش حاجه.
رنا بطيبه وخو*ف /ازي بس مفيش حاجه تعالي اوديكي الدكتور .
رشا بار*تباك وخو*ف /دكتور لا مش مستاهله انا كويسه والله روحي انتي شوف محاضراتك وانا هبقا تمام .
رنا بطيبه /سلامتك ي حبيبتي خودي العصير ده وانا هخلص المحاضره وهشوفك سلام .
رشا بند*م وعتا*ب /خالي بالك من نفسك ي رنا .
رنا بابتسامه ساحره/حاضر .
رشا بحد*ه وتو*عد ودمو*ع /واضح أن الي كنت خايفه منه حصل لازم مهاب يكتب عليا .
لتفتح شنطتها لتمسح ذلك الفيديو سريعا .
/مش هسيبك تتدمر*ها زي مادمر*تني هما الاتنين بيحبوا بعض حب طاهر وشريف مينفعش يد*مروا علي ايد ناس وسخ*ين زي انا وانت ي مهاب .
*******************.
في فيلا الزعيم …
كان يسير صقر بابتسامه ساحره ليصعق من مظهر حياه .
صقر بر*عب وخو*ف /مالك ي روحي فيكي ايه.
حياه وهي تسرع الي أحضانه بدمو*ع /صقر متسبنيش تاني ي صقر متسبنيش .
صقر بخو*ف /ايه الي حصل بس ي روحي فهميني .
حياه بدمو*ع وو*جع/مفيش حاجه مفيش انا بس كنت خايفه من غيرك .
صقر وهو ينظر إلي تلك الأموال /وايه الفلوس دي مين الي جه هنا ي حياه وجاب الفلوس دي امي مش كده .
حياه بدمو*ع وحز*ن /ايوه بس انا كويسه بصراحه هي ماذ*تنيش في حاجه خالص .
صقر بحز*ن شديد وسخر*ية/لا ماهو واضح امي قالتلك ايه ي حياه اتكلمي وايه الفلوس دي .
حياه بدمو*ع وشهقا*ت /كانت عايزاني اخد الفلوس واسافر بره البلد وابعد عنك بس انا ر*فضت انا مستحيل اسيبك ي صقر .
صقر بحد*ه /هو ده بس الي قالته والي عمل فيكي كده اتكلمي ي حياه امي ها*نتك جر*حتك بايه كمان .
حياه بدمو*ع وو*جع/والدتك متعرفش أننا متجوزين ي صقر .
صقر بحد*ه /بابا قالي أنه هيقولها في الوقت المناسب .
حياه بدمو*ع وانهيا*ر /يبقا هي مش غلطانه ي صقر لما تقولي انك شوار*عيه وعايشه معاك في الحر*ام.
صقر بصد*مه في والدته /امي قالتلك كده معقول وانتي رديتي عليها ولا سكتي قولتيلها أنا مرائته واغلا حاجه في حياته ولا سكتي.
حياه بدمو*ع وو*جع/دي والدتك ي صقر مهما حصل تخيل شعورها هيكون ايه لو عرفت ان ابنها اتجوز من غير ماتعرف مقدرش اكسر*ها ي صقر مقدرش .
صقر بحد*ه وغ*يظ/لا تكسر*ي نفسك وتذ*يليها وتخليها تت*همك في شر*في وشر*فك مش كده .
حياه بد*موع وو*جع/انا ميهمنيش كل ده ي صقر ربنا عالم انك ملمستش مني شعره الا لما بقيت مرائتك انا نفسي بس اثبت برائتي علشان الناس كلها تعرف حياه .
صقر وهو يحتضنها بعشق/طب اهدي ي نور عيني دمو*عك دي بتق*تلني والله لجبلك حقك .
حياه وهي تقبل يده بحنان/حبيبي دي والدتك مهما عملت هشيليها فوق راسي دي جبتلي الغالي .
صقر وهو يقبل رأسها بحنان/انتي الغاليه ي روحي طب وبعدين ايه احنا هنقضيها نك*د وعيا*ط ولا ايه ي حسر*ه عليك ي صقر كان نفسي اتجوز فيفي عبده ولا صافيناز وقعت في العيله دي .
حياه بغي*ره وغ*يظ/مين دي الي عيله طب ماشي هنشوف انا ولا هما.
صقر بغمزه وعشق /امو*ت فيك انت ي جامد هو ده دلعيني بقا .
حياه وهي تحتضنه /امرك ي سيدي هو انا عندي اغلا منك ي قلب حياه من جوه .
في الجناح ….
كان يجلس صقر وهو ينظر باستمتاع لتلك الجميله التي ترقص باحترافيه اطارت عقله لتسرع الي أحضانه وهي تاخد أنفاسه بصعوبه .
صقر وهو يقبلها بعشق وهمس /ايه بس الحلاوه دي قمر وطيرتي عقلي خالص بحبك .
حياه بابتسامه وعشق /وانا بعشقك ي سيدي وتاج راسي بحبك ي صقر بحبك اوي ….
***********************.
في الكبار*يه….
كان يسير ايمن الي الداخل بع*صبية ليمسك يد ذنوبه بحد*ه .
/بقولك ايه ي رو*ح امك انا عايزك انتي والي متتس*ما سميه تخت*فوا خالص فاهمه ولا لا هتاخدي القرشين دول وان خد وصلكم هخل*ص عليكم قبل مايوصلكم فاهمه .
ذنوبه بر*عب شديد/فاهمه ي باشا فاهمه .
*******************.
في اسبانيا ….
في الفندق قبل المباراه ….
كان يشعر يوسف بصدا*ع قا*تل ليقترب منه حازم بخب*ث و*شر .
/ايه برضه الصداع .
يوسف بت*عب شديد/همو*ت ي حازم شوفلي البرشامه معاك دماغي هتتفر*تك مش قادر اقف على رجلي.
حازم ب*شر /منين مفيش خلصوا .
يوسف بجنو*ن وتع*ب /ي عني ايه اتصرف انا مش قادر اقف على رجلي هلعب الماتش ازي دلوقتي .
حازم بشما*ته وكر*ه/معرفش ي حبيبي اتصرف مش الكوتش دائما شايف انك محترف خلينا وربنا شطارتك .
لينظر إليه يوسف وهو يشعر بلهجه مريبه في حديثه ليذهب مضطرا الي المباره …
********************.
في شقه مهاب …
مهاب بحد*ه /انتي متاكده أنهم مبيتقبلوش .
رشا بغي*ظ شديد/قولتلك لا لا ممكن بقا تركز معايا انا شويه .
مهاب بضي*ق /عايزه ايه.
رشا بحد*ه /انا حامل ي مهاب ولازم نتجوز في اقرب وقت .
مهاب بضحكه عاليه/هههههه لا ي شيخه بجد طب اسمعي ي حلوه مش مهاب الي يتلوي دراعه ده انا اد*فنك مكانك هنا فاهمه الي فبطنك ده مص*يبتك انتي اتصرف فيه براحتك سلام .
رشا بدمو*ع وو*جع/مش هسيبك ي مهاب اقسم بالله مهسيبك .
************************.
في فيلا الزعيم …
في المطبخ ….
كانت تقف حياه وهي تعد الطعام ليحتضنها صقر من الخلف وهو يقبلها بعشق.
/صباح الفل ي روحي.
حياه وهي تشعر بدو*خه شديده /كويسه ي حبيبي .
صقر بقل*ق با*لغ/فيه ايه ي حياه شكلك مش مر*يحني ..
حياه بت*عب شديد/معرفش ي صقر من انبارح دا*يخه ومش طا*يقه رائحه الاكل.
صقر بسعاده كبيره وهو يضع يده على بطنها /هو حصل ولا ايه بالسرعه دي لا ده انا مش سهل .
حياه بعدم فهم /قصدك ايه.
صقر وهو يقبلها بعشق ليهمس /شكلك كده والله اعلم هتجبيلي الزعيم الصغير ي حياتي
حياه بدمو*ع وسعاده /يريت ي صقر يريت .
*******************.
في فيلا الجارحي .
كان يقف مالك وهو ينظر للأموال باستغراب فهم ينقصون مبلغ كبير .
تقي بجد*ية /مساء الخير.
مالك بشر*ود /مساء النور ي حبيبتي انا متاكد انهم كانوا كاملين انبارح .
تقي بجد*ية /انا خدت منهم ي مالك .
مالك بابتسامه/عادي ي روحي الفلوس كلها تحت امرك بس ممكن اعرف وديتي المبلغ الكبير ده فين .
صقر بحد*ه وهو يرمي المبلغ أرضا /انا اقولك ي بابا ودته فين عرضته علي مرائتي علشان تسبني .
تقي بصد*مه /مرائتك .
لان الي جاي صا*دم
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حياة صقر ) اسم الرواية