Ads by Google X

رواية جنون دكتور وفتاة الجامعة الفصل الثامن 8 - بقلم كريمة تيتو

الصفحة الرئيسية

  رواية جنون دكتور وفتاة الجامعة كاملة بقلم كريمة تيتو عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية جنون دكتور وفتاة الجامعة الفصل الثامن 8

الدكتوررر.رن ع نور ونور مفتحتش نهائي 

نهار اسود هل ممكن يكون سمعت امي هيا وبتتكلم معا ابويا طب هل هيا غيرت رايها لان احنا أغنية وهم فقرأ وبدأ الدكتور يرن تاني فتحت نور

نوررر. الدكتور في اي ي حبيبتي مش بتفتحي ليه 

نور. ساندي ي حبيييي ساندي اتخطفت 

الدكتور . ازي هي مشت معاكي امبارح وازي اتخطفت 

نور. مش عارفه انا روحت وسبتها تكمل ع بيتها لان بيتها بعيد مني شويا 

الدكتور. طب ممكن نهدا عشان نعرف نتصرف انا جاي معاكم تمام 

نور. اوك احنا في مكان عند الشرطه 

قفل الدكتور ونزل عشان يشوف الدنيا اي معاهم 

أبوه وأمه رايح فين. قال لهم هشوف نور وجاي في مشكله بسيطه كدا وجاي فوراً

أبوه وأمه. احنا مش قولنلك إن البنت دي مش عايزينها لا يمكن أن ناخد ناس فقرا 

الدكتور. اهدوووو قولت انو مش بي الفلوووووس اي يعني تكون غنيه ومش بتحبني أو تكرهني ي ماما ي ماما مش وقتو كلام وخبط الباب ومشي 

..........

وصلو ع الشرطه ولسا ساندي غايبه ومش ظهرت لحد الان 

الدكتور. سيدي هل لقيت اي اثر ليها 

الظابط. لا لسا بس هل في عدو عشان نحقق في حد بيكرها هل بنت او في مشاكل او اي شيء آخر

رد مؤمن بلهفه وعصيب.ايوا ايوا انا خلاص جبت اخري وبدأ يتكلم ع كل كلام احمد في الفتره الماضيه وانو كمان مش جه شغلو لحد الان 

نور . فونها بيرن من أهل ساندي ومنهورين

نور. متخافوش أن شاء الله هنلاقيها 

الدكتور. رن بي الجامعه وقال إن اليوم اجازه ومفيش جامعه عشان معايا ظروف خاصه 

.............

ساندي. سيبني خليني امشي ي واطي وبدات ساندي تحط بعد أيدها ع رأسها من شدت الخوف والجوع 

أحمد. جيبو الاكل ي شباب 

الاكل وصل ولكن ساندي مش راضيه تاكول

أحمد. قوليلي ي كتكوته أن انتي بتحبيني انا ولو مش قولتي مش هرجعك تاني البيت 

ساندي .طب بعد القماشه اللي ع وشي ي عديم التربيه  وفك ايدي وجعتني

أحمد شال القماشه منن ع وشها واول ما شاف ملامح عيونها يلهووووي برضو في حد يشوف هل العيون ويخبيها

ساندي. اتفووووووو ع تربيه اصلك 

أحمد شد شعرها بشده وتقبل رأسها 

ساندي. لا لا بعد متقربش مني 

أحمد. اتكلم بشويش عند أذنيها وقالها قولي انو هتتجوزيني انا لما اجيب الاوراق دلوقتي ونتجوز عرفي لما لا هخليكي تحصلي عرفي ولا جواز سنه هخليكي مغتصبه.

ساندي. ضربت حاولت تفك ايديها وهوب قلم حلو ع وش احمد انت انسان مجرم انا كل اللي يعرفو أن الحب بيخافظ ع حبيبتو وع شرفها وأحترامها وسمعتها قدام الناس ابعد ي مجرمم انت لو بتعرف اصول الدين كنت دلوقتي محترم ي جاهل 

وعيطت ساندي ي رسول الله ي رسوووول الله عندما أحببت عائشه رضي الله عنها  كان حبك لها أخلاقياً وحباً واحتفاظً لها 

أحمد. اي يا عم الشيخ خلصت يلا هجيب الاوراق وامضي ولا لمااااا ابتدي في حاجه تاني 

مشي أحمد يجيب الاوراق ولكن ساندي لقيت موبايل ع جنب ومش حافظه غير رقم نور 

...............

حاولت ترن ع نور 

مؤمن كان ماسك الفون وقال في رقم ي نور بيرن ونور قالت مش وقتو خلينا في اللي احنا فيه 

مؤمن قال لا هرد ممكن يكون اي تهديد من خطاف ساندي خلينا نوصلها

الدكتور . رد ي مؤمن بسرعه 

ساندي. بخوف وعياط الوووو الحقيني ي نور أحمد زميل مؤمن بيحاول يتجوزني عرفي ولو مش اتجوزتو هيغتصبني 

رد مؤمن انتي فين

ساندي. مؤمن مؤمن هو حط قماش اسود ع عيوني مش عارفه المكان ومش عارفه ارجع 

مؤمن. اوصفي اي اممممم حاجه عندك بسرعه 

جه أحمد. ساندي وقعت الفون ع الأرض والفون شغال والشرطه سامعه كل حاجه حتي مؤمن سامع 

.أحمد. يلا ي كتكوته امضي. هنا 

.........

الشرطه اتحركت بسرعه وراحت عند الجامعه ومشت وراه اثار العربيه والسلسله بتاعتها اللي كانت واقعه ع الأرض .

وسمعو أحمد جايب سيرت المصنع القديم وهوب هوب راحو هناك 

.........

أحمد يلا خلصي امضي 

ساندي. ي حقير ي جاهل مش همضي وانا مش بحبك احب واحد صايع ومش بحب اخد واحد غني مش عشان انت غني متفرعن ضربها قلم وخلع قميصو هيا 

ساندي اغم عليها. ولسااا هيقرب منها 

الشرطه. سلم نفسك وارفع ايدك فوووق 

نور.. ساندي فوقي 

مؤمن. فووووقييييييي

مؤمن بحمل ايدو كلو ي خاين الصحوبيه وع وششس أحمد وكف حلو حلو 

الدكتور. استغرب أن ساندي كلامها كلو حكم اي معانه غني وفقير نفسي انو الاهل أو بعض الشباب يفهمو أن مش بالفلوس وانتم الفقراء والله الغني

أخدو أحمد ع الشرطه عشان يحققو معاه ونقلو ساندي ع المستشفى وكان معاها نور والدكتور ورنت نور ع أهلها وأهل ساندي ياجو المستشفى

ام ساندي بخوف. ي نور بنتي بخير صح وحضتنها نور وقتلها اطمني والدكتور هيطمنا دلوقتي

دكتور. المستشفى الحمدلله الحاله كويسه تقدرو تشوفوها 

دخل الكل عندها

..وهيا بتبص في مؤمن وبتعيط 

مؤمن بعد اذن الجميع وتقبل راس ساندي انا جمبك ومتخافيش 

استغرب الكل وقال الله الله ع الحب الصريح الصادق 

وساندي لسا هتقول كل حاجه 

مؤمن. اشششش ارتاحي احنا سمعنا كل حاجه والمهم انتي بخير

نور. ي دكتور بحباااااااك 

الدكتور. بكسوف في اي اتجنيتي مش قدام الكل كدا انتي مش مكثوفه 

ساندي فهمت نور وقالت ي مؤمن 

مؤمن نعم ي ساندي 

ساندي بحباااااااك

مؤمن. اي جالكم اتجنيتو وفضل الكل يضحك مع بعض وبكدا مؤمن لساندي والدكتور لنور ودعوت شهنده استجابت انو ربنا يكرم ولادي بازواج صالحه ولكن خليكم معايا في البارات التاسع الشرطه هتعمل ايه ل احمد وهل هيخسر شغلو ولا لا وهنشوف أهل الدكتور فهمو أن مش كل حاجه بالفلوس

google-playkhamsatmostaqltradent