Ads by Google X

رواية وتين الفصل الثامن 8 - بقلم محمد احمد

الصفحة الرئيسية

   رواية وتين كاملة بقلم محمد احمد عبر مدونة دليل الروايات

رواية وتين

رواية وتين الفصل الثامن 8

يوسف بالله ابعد عني عشان أنا قرفانة بجد..
يوسف:  في أي يا وتين أي الحركات اللي انتِ بتعمليها دي؟؟؟. 
وتين:  بعمل أي؟؟! 
يوسف:  انتِ شايفة طريقتك ازاي؟؟! 
وتين:  ايوا شايفة يا يوسف عايز أي روح لمراتك تلاقيها مستنياك.. 
يوسف:  ما هو أنا بالفعل هعمل كده دي مش حاجة جديدة بس انتِ بتتكلمي وبتتعاملي بالطريقة دي لي؟؟؟!! 
وتين: يوسف أنا بجد قرفت من العيشة دي خلاص زهقت هنتطلق امتىٰ؟؟؟ 
يوسف:  انتِ عاقلة بجد عايزة تتطلقي بعد شهر بس من جوازك الناس هتقول عليكي أي مفكرتيش فيها؟؟؟!! 
وتين:  ملعون ابو الناس يا يوسف انا مش بعمل حساب للناس ولا يفرقوا معايا اصلًا اهم حاجة اني مش بعمل حاجة غلط ميهمنيش الناس هتشوف أي ولا هتقول أي...... 
يوسف:  ما هو برضوا مش هينفع يا وتين خليكي عاقلة شوية سنة بس استحمليها بحلوها وبمرها وهتعدي وهنتطلق بس انا ميرضينيش حد يجيب سيرتك بحاجة وحشة... 
وتين:  ماشي يا يوسف مااشي عايز حاجة تانية... 
يوسف:  افهمي يا غبية انا عايز مصلحتك.. 
وتين:  ياريت متغلطتش و ملكش دعوىٰ بمصلحتي انا عرفاها كويس... 
يوسف:  لا بصي اتكلمييي معايا عدل إلا وعزة وجلالة الله لهتشوفي وش مش هيعجبك.. 
وتين:  بتهددني!  
اعلىٰ ما في خيلك اركبة انا مش بخاف.. 
يوسف:  انا هاخد بعضي وامشي عشان لو وقفت دقيقة هطلع روحي في ايدك.. 
وتين:  يكون احسن ولعلمك محدش يقدر يقبض الارواح إلا ربنا.. 
يوسف:  كمية برود.. 
ـــــــــــــــــــــ
حور:  جو مالك متعصب لي؟؟ 
يوسف:  مفيش يا حوريتي... 
حور:  لا باين عليك متعصب جامد علفكرا....
يوسف:  هو انا من ناحية اني متعصب فأنا متعصب جامد اووي... 
حور:  لي يا جو أي اللي حصل اتخانقت مع حد في الشغل؟ 
يوسف:  لا مش في الشغل خالص.. 
حور:  خلاص يا حبيبي طالما مش حابب تحكي بس قوم غير هدومك وانا هحط الأكل على السفرة.. 
يوسف:  مش قادر انا جايب اخري من الشغل وتعبان اوي.... 
حور:  سلامتك يا روحي روح بس غير هدومك الأول.. 
يوسف:  متعمليش حسابي في الأكل علشان انا مش هقدر هوصل السرير ومش هتلاقيني تاني.. 
حور:  لا طبعًا اما مأكلتش ومنتظراك عشان ناكل مع بعض يلا بقىٰ بطل رخامة يا جو.. 
يوسف:  حاضر يا عيون جو ثواني واكون عندك.. 
حور:  انتَ وبس حبيبي... 
سعاد:  ما تخلصي يا سما العريس بقالة سنة منتظر ردك مش هينفع كده اتأخرنا علىٰ الناس اوي... 
سما:  مش عارفة اعمل أي يا ماما... 
سعاد:  مش عارفة تعملي اي في اي يا بنتي... 
سما:  مش عارفة اوافق ولا لأ؟؟ 
سعاد:  الراجل أبن ناس ومش هتلاقي احسن منه شريك حياتك وبرضوا الرأي يرجعلك انتِ اللي هتعيشي معاه مش انا.. 
سما:  خلاص يا ماما معلش هستخير مرة كمان وبأذن الله هرد عليكِ.. 
سعاد:  ربنا يريح قلبك يا بنتي عايزة اطمن عليكِ... 
سما:  اللهم آمين يا ماما بأذن الله هتطمني عليا...
ــ بس يا ستي ومحصلش حاجة تانية.. 
حور:  ما هو برضوا يا جو من حقها اكيد زهقت من القعدة وغير كده المفروض انها عروسة.. 
يوسف بتنهيدة:  وانا هعمل أي مش بأيدي حاجة وقلبي عمرة ما هيدق و لا يوجهني لحد غير حوريتي وبس.. 
حور:  بس يا يوسف حرام انتَ بتظلمها اووي.. 
يوسف:  هاتي قلبي اللي انتِ وخداه اللي هو بيدق عشان قلبك بيدق 
قلبي مش بأيدي يا حوريتي قلبي معاكِ انتِ وهيفضل طول عمرة معاكِ.... 
حور:  انتَ بجد بتخطف قلبي بكلامك وافعالك انا بحبك اووي واللهِ.. 
يوسف:  روح الروح والقلب بعشقك مش بس بحبك.... 
مازن:  عايزة اعرف الملفات راحت فين؟.
ــ واللهِ يا مستر مازن الملفات كلها انا حطاها بأيدي هنا.. 
مازن: تسنيييييم الملفات مختفتش مع نفسها كده تطلعي ت
 تنزلي تطلعي الملفات... 
تسنيم:  والله يا مستر... 
مازن:  كفااية حلفاان يا تسنيم واخلصي شوفي الملفات فين يلاااااااااا... 
تسنيم:  ما انا معرفش انا حطتهم هناا..   
مازن: انتِ حطتيهم هنا وجة عفريت اخدهم صح متخلصيييييي يا بنت الناااس..  
تسنيم بفزع ودموع:  لو سمحت يا مستر مازن متزعقش... 
مازن:  اخفيييي من وشي دلوقت عشان انا جبت اخرري منك يلااا... 
تسنيم:  بس هو..   
مازن:  اخلصي عشان مقولش امشيي من الشركة كلهاا... 
تسنيم:  ح.. حااضر... 
أي الصوت العالي اللي تحت ده؟ 
انزل اشوف في اي؟ 
ولا انا مليش دعوىٰ..... 
" كانت وتين في غرفتها وتحدث نفسها لا تدري ماذا تفعل فهي تستمع إلىٰ اصوات عالية...... 
تغلب عليها فضولهاا وخرجت من شقتها ونزلت إلىٰ أسفل "
حور:  يا طنط بالله عليكِ نفسي اعرف انتِ بتكرهيني لي؟؟ 
ليلىٰ:  وانا قولتلك مش بكرهك.... 
حور:  طنط لو سمحت احنا مش هنضحك علىٰ بعض انا من ساعت ما اتجوزت انا ويوسف وانتِ مش طيقاني خالص ومتضحكيش عليا يا طنط انتِ مش مشكلتك ان انا حصلت معايا مشكلة اتسببت في اني مش هقدر اجيب اطفال لأنك بتكرهيني من قبلها... 
ليلىٰ:  وانا بقولك مش بكرهك يا حور مش بكرهك... 
حور:  اومال بتعامليني كده لي حرام عليكِ.... 
ليلىٰ:  لا ده انتِ طالبة معاكِ تمثيل بقىٰ وانا مش فاضية للكلام ده.... 
حور:  بالله يا طنط انا بس عايزة اعرف عملتلك اي بتعامليني وكأني خدامة مش مرات ابنك وكمان فضلتي تلحي علىٰ يوسف لغاية ما اتجوز عليا اتمنىٰ تكوني ارتاحتي كده... 
ليلىٰ:  اخرسي انتِ بالفعل قليلة ادب ومحدش رباكِ... 
حور:  مسمحلكيش تقولي كده ابدًا قطع لسان اي حد يتجرأ ويقول كلمة في حقي انا واهلي انا متربية احسن رباية... 
ليلىٰ: لا انتِ لازم تتربي فعلًا لما يجي يوسف هقولة علىٰ اللي حصل وهو يجيب حق اهانة امة.. 
حور:  متفكريش اني ضعيفة يا طنط وهخاف من يوسف لا تبقي غلطانة جدًا انا مش ضعيفة ابدًا انا بس كنت بسكتلك زمان احترامًا لسنك كنت دايمًا بعدي واقول لا يا حور دي ام يوسف يعني حماتك لازم تستحمليها لكن بعد دلوقت مش هسمح لحد يهيني ابدًا... 
الاء:  خلاص يا جماعة استهدوا بالله كده مالكم في اي؟؟ 
اي اللي حصل لكل ده؟؟ 
حور:  مفيش داعي للكلام يا الاء انا طالعة شقتي.. 
الاء:  اللي يريحك يا حور...
  • يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية وتين) اضغط على أسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent