رواية جنون دكتور وفتاة الجامعة كاملة بقلم كريمة تيتو عبر مدونة دليل الروايات
رواية جنون دكتور وفتاة الجامعة الفصل التاسع 9
الظابط. افتح ي ابني السجن خليني اشوف ابن الللللل****والظابط بدأ يشتم عليه شتيمه لا بد منها ولا عليها
دخل الظابط السجن لاحمد ايه استاذ قاعد متكيف ولا كانك عامل حاجه وبي الكرباج وع ضهر أحمد ضرب
أحمد .ااااه خلاص مش هعمل كدا تاني
الظابط. ياااااا امننن خلعولو القميص واربطوه ومفيش اي اكل ليه وابتدو ضرب لحد لما اقول بس خلاص كلامي مفهوم
الأمن. حاضررر ي سيدي
أحمد. لا لا لا
الشرطه. بس ياااااا*******
أحمد. بلاش شتيمه ع أمي بلاشش لحسن اطلعععع عين أهلك***
الظابط. انت بترد عليا ياااالاه ي تربيه وثخه
ياااااا أمن ابتدووو وبداء الأمن في الضرب
واحمد بتهتها. ا*ه*_و*ا*لل*ه _ه*م*و*تك* يااااا وبداء الضرب يزيدد
ااااه ي*م*ؤ*م*ن* الكللللللللب ساندي بتااااعتيييي
وسمعو الظابط . ساندي بتاعتك من فين ياالاه ليه كيس جوافه ياااااا عديم الحياء
......................
الدكتور المستشفى تقدرو تخدوها ع البيت هيا بقيت بخير
نور. الله يلا عشان نبدا في خطوبه مؤمن ولا مش كدا ي ساندي
ضحك الجميع والكل هيروح ع بيت مؤمن ويتجمعو هناك
خطيب نور . طب انا همشي عشان اشوف امي وابويا في البيت قاعدين وحدهم
نور. لا انت هترن عليهم ياجو
خطيبها. لا انا هروح وأشوف الدنيا
نور ليها وقت مش اكلت وهوووب ع الأرض ووقعت
خطيبهااااا في ايييييه نووور فوقي ي دكتوووووورررررر بسررررعه
الممرضين كلو يطلع براااا
الكل كان في خوف ولكن نور مش كانت بتاكل لان كل الهموم البيت عليها
الدكتور اطمنو ده اغماء من قلت الاكل
وبكدا خطيبها قال لا انا هروح معاكي عشان اطمن ع صحتك وروح الجميع
وفي الطريق نزل خطيب نور وجاب بعض الاكل ومؤمن جاب بعض الحلويات والخاتم الخطوبه وخلي الكل يمشي وصلو البيت
خطيب نور. يلا عشان تأكلي
نور. مليش نفس
خطيبها افتحي بؤووقك لحسن كف ع وشك هجيبك في الشباك
نور. خافت واكلت واخدت ساندي فوق
وجبتلها احلي فستان من هدومها وظبطتها وميكاب وا وا اخر شياكه
وساندي مش عارفه أن مؤمن راح يجيب الخاتم والحلويات
ساندي. قوليلي ي نور في اي مؤمن ليه مجاش معانا
نور. جاي ي قلبي رايح يجيب حاجه وجاي
نور خطيبها بينادي عليها انا ماشي اجيب اهلي بلعربيه وجاي
نور. ماشي ي حبيبي خلي بالك من نفسك
مشي خطيب نور
...........
رجع مؤمن وطلع ع الأوضه بتاعتو بسرعه لساندي تشوفو جهز نفسو ولبس البدله الجميله والعطر الجميل
والورد في ايدو والخاتم
ابو مؤمن. عزم الجميع وأبو ساندي عزم بعض الحاره بتاعتهم وبيت مؤمن كان في قمه الناس
رن مؤمن ع نور ايييه جهزتيها
نور. اه تمام كدا خلاص نزلين
مؤمن. طب يلا
نزلت نور بساندي وساندي اي كل الناس دي والموسيقى دي اي ي نور
نور هتشوفي دلوقتي
نور وقفت ساندي أسفل السلالم ومؤمن اعلي السلالم وبصوت عالي بحااااااااابك
ساندي بصت أعالي السلالم واتصدمت
مؤمن قعد ع رجليه والخاتم في ايدووو
ساندي بابا ماما مش مصدقه كل اللي انا فيه هو عوض ربنا جميل كدااا وجرت ع مؤمن فوق وحضنو بعض ولبسها الخاتم
الكل. 👏👏👏👏👏👏
ونور. لولولولولولولوي وبكدا اقول مرات اخويا ساندي حضنت نور وقالتلها دعوتي استجابت لما قولت ليكي اقعد ع قلبك لحد اخر نفس واهيني قاعدت ع قلبك
نور 😂😂😂😂😂
وفضلو يرقصو ويهزرو مع بعض
...........
خطيب نور وصل البيت وبيحااول يقنع امو وأبوه وقال كل حاجه حصلت من أحمد لساندي وان مؤمن كسب ساندي بالاخلاق والحب الصادق مش عشان الفلوس وبكدا اقنع امو وأبوه وعيطو سمحنا ي ولدي ويارب ربنا يسمحنا ع الظن ده والله الغني واحنا الفقراء
انبسط خطيب نور وقال طب يلا بسرعه ي بابا انت وماما عشان نشوف خطوبه مؤمن وساندي
يلا يلا وحضرو نفسهم وع بيت نور ويلااا بينا نور راحت عند خطيبها والأهل والنسب كلو مع بعض
الجيران. سبحانك يا الله الطيبون للطيبات
خطيب نور . يلا نرقص
نور. ايييييه لا انا مكسوفه
خطيبها. مكسوفه ايه وشدها في نص الدائره وحط أيدها فوسطها ورفع قدميها ع قدمو ووضع أيدها ع كتفو وتقبل رأسها وبدأ الكل ينبهر بيهم
مؤمن... يرضيكي ي هانم ساندي همن يرقصو واحنا لا
ساندي. بكسوف وبتهتها ط.ب. ش.و.ي.اااا.ع.ش.ا.ن ......
مؤمن عشان ايه ورفعها ع كتفووو وبدأ يلف بيها
وبقا عند بين نور وساندي ومؤمن والدكتور
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية جنون دكتور وفتاة الجامعة ) اسم الرواية