Ads by Google X

رواية قمر الصقر الفصل العاشر 10 - بقلم رانيا حمدان

الصفحة الرئيسية

   رواية قمر الصقر كاملة بقلم رانيا حمدان عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية قمر الصقر الفصل العاشر 10

قمر. عتريس مين ياماما دلوقت
ساميه. قومي يابت في اتنين قمر بره مش عارفه مين العريس 
قمر. افتكرت ان صقر جاي قلت ماما فيهم واحد مش بيضحك ولا مبتسم صح
ساميه. ايوه يابنتي قومي اجهزي نفسك بسرعه عشان الناس
قمر. اطلعي ياسمسم وانا واراكي. قمر اتصلت على مليكه
مليكه. اي في يابومه عايزه انام
قمر. بت انا هتجوز تعالي بسرعه
مليكه. طب ياحبيبتي الف مبروك بعد كده قلت بصدمه اي اي مين هيتجوز انتي طب مين وامت وفين 
قمر. يابت المجنونه قومي دلوقت وتعالى ليه بسرعه

مليكه. سلام سلام
في الخراج
ساميه معلش ياجماعه بس قمر جات تعبانه ونمت ونسيت تقول حاجه
الشرقاوي. ولا يهمك طبعا انتي عارفه انا جايه اطلب ايد بنتك قمر ل ابني صقر
ساميه. مقدرش اقول حاجه غير لم اشوف قمر طبعا وانا موافقه بس الرأي رأي قمر الأول والاخره انا عايزه اشوف بنتي مبسوطه
صقر. متقلقيش قمر هتكون في عيون ان شاء الله
قطعهم الخبط على الباب
ساميه. بعد اذنكم فتحت وكانت مليكه
مليكه. اذيك ياسمسم ياجامد انت
ادم. يا صلاه النبي احسن اي القمر ده
صقر. لم نفسك ياض اي في
ادم. اخوك عايز يتجوز  
صقر. متنساش احنا هني ليه فوق
ادم. ياعم انت خليك في ام خططك انا عايز ادخل دنيا  
مليكه قلت السلام عليكم ياجدعان ودخلت ل قمر
في الغرفه قمر كانت لبس فستان لون اسود وطرحه بيضه وحطه ميكاب خفيف كانت موزه سيك 
مليكه. بسم الله مشاء الله احلى عروسه ياجدعان
بس امت ده حصل ولي انا عايزه افهم كل حاجه
قمر. مش دلوقت هحكي كل حاجه ليكي بس نطلع الأول تعالي
قمر خرجت كانت مسك العصير وقدمت ل صقر وآدم والشرقاي وجلست جنب مليكه وساميه
اتكلم في أمور الفرح والتجهازت وصقر قال ان اخر الاسبوع الفرح وساميه قلت ان بدري بس قمر قلت موافقه
بعد واقت في غرفه قمر
مليكه احكي كل حاجه دلوقت
قمر. بصي الكلام ده محدش يعرف حتى ماما وحكت كل حاجه ليه وقلت بدموع انا هرجع حقي كان نفسه يكون عند حد بيحبني او اخ يخد حقي ويدفع عني أو بابا لسه عايش هو واحشني اووي يامليكه انا عايزه ارح ليه هو واحشني اووي  
مليكه خدد قمر في حضنه وقلت حقيك هيرجع وحقك عمو اهدي وكل هيتحل ياحبيبتي ثم اكملت بمرح عشان تغير الجو ويمكن تحبي صقر وتعيش وابق خالتو كمان 
قمر. انا احب المغرور ده بس يابابا
مليكه. بس مين الموز اللي كان معه ده  
قمر. ده آدم صحبي اووي زي انا وانتي كده
مليكه. اشطا انا هلحق امشي عشان الكليه بكره نتقابل هناك سلاموز بقاا
تأني يوم
صقر وهو يستعد للخروج من منزله لفعل ما كان ينوي عليه فقال في نفسه بخبث : مش علي اخر الزمن السيوفي يكسب قدامي انا هعرفك
ليخرج من القصر ويتجه لسيارته ليركبها وينطلق بها لوجهته
بعد قليل …. وصل صقر الي شركه السيوفي
دخل بهيبته المعتادة ليسمع همسات الموظفات بأعجاب واضح اعتاد عليه .
صقر بغرور لسكرتيرة مكتب السيوفي ..: انتي يااااا.
التفت السكرتيرة إليه وانصدمت من هذا الرجل الوسيم ظلت تنظر به بعض الوقت
صقر بسخريه : لو خلصتي نظراتك التأمليه دي تقدري تدخلي تقولي للسيوفي صقر الشرقاوي برة عاوزك
ا
لسكرتيرة بخجل : احم حاضر يا فندم .ثانيه واحدة
لتدخل السكرتيره الي السيوفي باشا لتخبرة بمجئ صقر الشرقاوي
السكرتيرة وهي تخرج : اتفضل يا فندم هو مستنيك جوة
صقر وهو يتجه لمكتب السيوفي بغرور .. : يا ريت بعد كدا تبقي تخلي بالك من شغلك مش تمشي تبصي علي خلق الله
ليفتح الباب ويدخل
ا
لسكرتيرة بعد ما دخل بإعجاب .. : هااااح هو في كدا .ايه القمر دا
صقر. طبعا متفاجئ انا جيت لي مش جاي عشان الصفقه لا ابدا ده انا جاي اعزمك على فرحي على بنت اخوك
السيوفي. بنت اخويا مين انا معنديش بنات اخ
صقر. اي نسيت قمر ولا اي اللي خد منه الشركه وكمان قتلت اخوك
السيوفي بتوتر. أنا مقتلتش حد ومعنديش بنات اخ
ثم داخل يوسف وقال سمعت ان صقر باشا هني
صقر. طبعا جاي اعزمك على فرحي على قمر
يوسف. قمر مين بنت عمي
صقر. اي بقى ابوك يقول معنديش بنات اخ وانت بنت عمي أقعد مع بعض وشوف ليكم ولا لا الدعوه أهي متنسوش انكم تجو مش هتنور طبعا بس لازم تشوف بنت اخوك هي وبتتجوز ياسيوفي بيه ولا اي يا يوسف لبس النضاره وخرج وساب يوسف يولع
يوسف. يعني اي هيتجوز قمر مش المفروض ان اللي هتجوز قمر يابابا
السيوفي. اهدي احنا مش قد صقر الشرقاوي
يوسف. من هتكون غير ليه ياقمر
عند قمر كانت نايم وتلفون فضل يرن كتير
قمر. الو
مليكه.. ؟

google-playkhamsatmostaqltradent