رواية صعيدية امتلكتني كاملة بقلم اسماء صالح عبر مدونة دليل الروايات
رواية صعيدية امتلكتني الفصل العاشر 10
اكرم بصلها بصدمة وفهم في حد في حياتها وقام بعِند وبصوت عالي: موافقة مش موافقة هاخدك يابت عمي .
في المطبخ مريم ساندة رأسها ع صد"ر حازم
ونايمة بحضنه...مريم قامت بخضة : حازم في زعيق* بره
بص حازم باستغراب لمريم وطلعوا من المطبخ...
سمية بصدمة :هو غصـ.ب يعني وانا مش موافقة.
جمال بصوت عالي : سمية صوتك ميعلاش
سمية بحزن : اسفة يا بوي بس كده مينفعش
جمال بقوة : اكرم صوتك ميعلاش وانا موجود فاهممم.
اكرم بأسف : اسف يا عمي ع عصبيتي
حازم : فيه ايه يا أكرم ..ليه الزعيق* ده ؟
مريم بصت لسمية اللي واقفة دموع بعينيها: مالك يا سمية متفهومني في ايه ؟
جمال بصرامة :اطلعي على اوضتك يا سمية
سمية بغيظ : يابوي بس
جمال بمقاطعة وصوت عالي : اطلعي يا سمية بقوول عاد.
سمية بطاعة : حاضر يابوي
قامت وفاء ببرود : مكنتش متصورة بنتك كده يا جمال
وانا ابني يترفض يا جمال.
حازم بغضب : ماما ايه اللي بتقوليه ده ؟؟؟
جمال وهو بيمسك عصاه : وفاء بعد اذنك كلامي مع رجالة وابنك اللي يتكلم .
بصتله وفاء بغضب من كلمته ..وسابتهم وطلعت ع فوق ومشيت ووراها غادة.
اكرم وعنيه بالأرض : عمي بعد اذنك محتاج اتكلم معاك شوية .
جمال : تعال ورايا ع المكتب يا اكرم .. سعيدة حضرلنا الشاي وهاتيه ع المكتب.
سعيدة بهدوء : حاضر ...
رجع بص لحازم : وانت كمان يا حازم تعال ورايا .
مشي حازم وراهم ودخلوا بالمكتب.
مريم : هو اللي قالته والدة حازم صح ياما اكرم متقدم لسمية.
سعيدة وهي بتلك الأطباق اللي متلمستش :صح يابتي بس مش عارفه مالهم قاموا في بعض هما الاتنين.
مريم لنفسها : هي البت دي هبـ.لة ولا ايه مش هي الي كانت هتمـ.وت عليه .
مشيت وطلعت لسمية فوق ..
..
جمال وهو مركز في ملامح اكرم المتعصبة: ها وبعدين.
اكرم بحزن : أنا حسيت انها مش عايزاني وانا مش غريب يا عمي برضو
جمال ببرود : وانت بتحبها .
بص ليه اكرم بصدمة توتر : ها ااه اكيد مش بنت عمي .
حازم بهدوء : عمي لو سمية رافضة رفض نهائي فبلاش
اتدايق اكرم وقام من مكانه: لا هي مش هترفض اكيد ااه يعني يكون في فرصة ..بص لعمه برجاء : علشان خاطري يعمي.
بص ليه جمال بابتسامة فهم أن أكرم بيحب سمية بجنو*ن : اقعد يا ولدي مكانك سمية هتكون ليك مش لغير*ك .
فرح اكرم من جواه وتنهد بارتباك : طيب يا عمي
بعد اذنك لو الفرح يكون بعد كام يوم..ولو ينفع يكون في حنة بناتي ليها في يوم..
وبعدين كتب الكتاب أنا عايز افرحها زي اي فرح .
جمال بابتسامة : ماشي يا ولدي موافق اكيد بنتي هتكون مبسوطة معاك.
..
مريم بالغرفة واقفة مربعة أيدها : بت انتي مجنو*نة مش قلتي لو اكرم راح لواحدة غير*ك هتزعلي .
سمية وقاعدة ع حرف السرير بتعيط : بس هو شكله بيحب غير*ي يا مريم.
مريم بنفاذ صبر: ياربي ع الجنان ده بيحب من فين عرفتي إزاي!!!!!.
سمية وهي بتمسح دموعها : لو كنتي شفتي وشه
لما اتغير اول ما أمه قالت طالبة ايدي ليه..كان مصدوم واتدايق .
مريم : اكيد هيتصدم علشان اتفاجأة من كلامها .
سمية بانفعالية : وبعدين هو متعصب ليه ..يروح يشوف واحدة غيري يتجوزها أو يشوف اللي ماشي معاها دي.
مريم باستغراب : لأ انتي مهبو*شة في راسك عاد
هتلبـ.سي الواد تهـ.مة أنه ماشي مع واحدة .يارب صبرني .
طلعت مريم من الاوضة بعصبية من سمية...
...
غادة واقفة في البلكونة : هو ده اللي قولتي هيبقي ليا
ولفت بجسـ.مها كله وتكلمت بعصبية :
انتي مش قلتي حازم هيتجوزني بتضحكي عليا يا خالتوا .
وفاء قاعدة ع الكرسي هزاز وبتبص للفراغ بغضب :
وانا مش قلتلك بعد ما اخد بنت عمه
مش هينفع دلوقتي .
غادة بضيق : امال امتي امتي ..ده خلاص شكلهه بدأ يحبها عارفة يعني ايه يحبها .
حازم لما بيحب حاجه بيتمسك بيها ..أنا لازم اتجوز حازم انتي عارفه اني بحبه كويس .
وفاء بصت ليها بشر*: غادة وطي صوتك انتي اتج*ننتي انتي عارفه ولادي هيبقي كل حاجه ليهم لما يتم*لكوا
بنات العمدة في أيديهم
غادة بعصبية : وانا هستفاد ايه ...استفدت ايه من خططك دي ها قولي .
قامت وفاء بعصبية ور*مت غادة ع السرير بعصبية وبصتلها وهي بتجز ع أسنانها: أنا قلت اسكتي علشان عبيـ.طة
كل حاجه هتبقي بإسم ولادي الفلوس والسلطة في البلد دي يا متخ*لفة.
غادة بهدوء : وده هيحصل ازاي ..
وفاء بخبث : عايزة تقر"بي من حازم..
غادة بلهفة : اكيد طبعا انتي عارفه بحبه ازاي
وفاء بخبث : تبقي مراته التانية.
بقالها بصدمة : بتقولي ايه ؟ووو
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية صعيدية امتلكتني ) اسم الرواية