رواية ملحمة العشق و الكبرياء كاملة بقلم رنا احمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية ملحمة العشق و الكبرياء الفصل العاشر 10
في فيلا امين .
في غرفه ادم …
كانت النظرات قا*تله نظرات مبخبطه دمو*ع كر*ه ا*نتقام عتا*ب كانت نظراتهم كالس*هام .
عائشه بدمو*ع وصر*اخ /ايه الي سمعته ده ي حق*ير معقول تكون بالو*اطي ده الراجل الي رباك زي ابنه وامنك علي بناته تعمل كده ي حق*ير .
ادم بسخر*ية وحد*ه /ههههه تصدقي ضحكتيني ابوكي مربنيش شف*قه ولا عطف ده علشان يسر*ق فلوس ابويا الي ما*ت وابوكم كوش عليها وبقيتوا تصرفوا وتعيشوا من فلوس ابويا وانا بقيت مجرد ابن العم المسك*ين الي ابوكم رباه بعد مابوه ما*ت الشركه انا الي انجح واشقا وانتوا وابوكم تاخدوا الفلوس والنجاح علي الفاضي الي عملته فيكم كان اكبررضر*به لابوكم وانتي ي ست بسنت يالي عايشه دور الض*حيه انتي الي دايما كنتي بتقربي مني سلم*تيلي نفسك بكل سهوله كنتي بتتمني نظره مني كنتي مبسوطه وانتي في حضني وانتي بتسلميني شر*ف ابوكي .
بسنت بكر*ه ودمو*ع /انا عشت طول عمري احبك ي حق*ير واتاريك مخبي لينا جواك انت*قام .
عائشه بكر*ه و*غيظ /كنت شاكه في كده من اول مجيت علشان كده عملت كل احتياطاطي .
ادم باستغراب /قصدك ايه.
فلاش باك….
قبل عيد الميلاد.
صباااحا..
كانت تصعد عائشه الي الاعلي لتصعق مما تسمع من عرفه ادم .
ادم بع*صبيه /بقولك ايه ابعدي عني احسا*لك بدل مافض*حك ي حلوه قدام ابوكي .
بسنت بدمو*ع وصر*اخ /عيازني اسيبك بعد ما دمر*ت حياتي عايز كمان تتد*مر حياه عايشه سيبها نضيفه كفايه انا اتو*سخت علي ايدك وا*نتهيت .
ادم بحد*ه /كان بمزاجك ي حلوه ولعلمك انا وعائشه هنتجوز النهارده وغص*بن عنك كمان وريني بقا هتعملي ايه ي بسنت واختك أن شاء الله هتشرف معاكي وهتبقي انتي وهي حرم ادم السيوفي هههههههه .
عائشه بدمو*ع وتو*عد /معقول ي حبيبتي ي بسنت شايله ده كله في قلبك لواحدك جرحك بينز*ف والح*قير ده عمال يد*وس عليكي ماشي ي ادم مش عايزك تحر*ق قلب اختي وتكسب الرها*ن وتتجوزني انا هتجوزك بس كده وكده وهخسر*ك كل حاجه .
في مكتب مأذون العائله .
الشيخ جميل بصد*مه /انتي بتقويلي ايه ي عائشه ي بنتي .
عائشه بجد*يه /الي فهمته ي شيخ جميل من فضلك اقف جنبنا انا مش عارفه هو بيخطط لايه بالظبط بس انا مش عايزاه بس عايز اند*مه علي حاجه كده المطلوب من حضرتك انك قدامه تبان جوازه حقيقه لكن بقوانين حضرتك انا عيزاها جوازه باطله فهميني ي شيخ جميل .
الشيخ جميل بجد*يه /تمام ي بينتي فهمتك اطمني انا هبدل اسمك باسم واحده تانيه في عقد الجواز وبكده هتكون الجوازه با*طله .
عائشه بجديه /ربنا يخليك ي شيخ جميل جميلك ده عمرنا مهنساه ابدا .
باك ….
ادم بصد*مه /معقول .
عائشه بكر*ه وغيظ /مش كده بس انا روحت الشركه جبت من هناك كل صفقاتك المشبو*هه وانت مضيت عليهم كلهم ي ادم باشا وانت هيمان وفرحان بانتصارك بس انا عمري محبيتك وحق بسنت انا هاخد تاالت ومتلت لما تتر*مي في الشا*رع فاحسالك تغو*ر في ستين دا*هيه بره حياتنا ياما قسما بالله ي ادم لخليك تقضي عمرك كله في السجن لو قدمت المستندات ده ل نيابه وعلي فكره عمي سعيد الله يرحمه أتنازل ل بابا كل أملاكه بيع وشراء وضيع كل فلوسه في للعب الق*مار ومع ذلك بابا مرضيش بجر*حك رباك كأنه بيريبك في أملاكه بس انت طلعت ند*ل ودون اطلع بره ي ادم برره .
كان يقف امين فلخارج بعدما سمع كل شي ليتحدث بغ*ضب جح*يمي وو*جع اب ليتحدث بو*عيد /ماشي ي ابن اخويا نها*يتك علي ايدي انا وانتقا*مي منك ليسرع امين الي الخارج ويخرج ادم بخ*يبه أمل..
عائشه وهي تحتضن بسنت بحنان /اهدي ي نور عيني خلاص الكا*بوس انتهاء خلاص ي بسنت كل شي بيخو*فك انتهاء ي حبيبتي .
بسنت بدمو*ع وند*م/سمحيني ي عائشه سمحيني مع اني اختي الكبيره لكن للاسف طلعتي انصح مني مليون مره وانا الي طلعت ط*يشه وتا*فهه وهفضل طول عمري عايشه مو*اطيه راسي بعد عملتي .
عائشه بابتسامه/اوعي تقويلي كده ي حبيبتي ارفعي راسك ي بسنت اوعي الي حصل يكسر*ك المهم انك فوقتي لازم تغيري اسلوب حياتك وان شاء الله ربنا هيرزقك بالي يستهلك ويحبك كده .
بسنت بدمو*ع ند*م وهي تحتضنها /ربنا يخليكي ليا يا عائشه.
عائشه بابتسامه ومرح /بقولك ايه عايزه اشوف الابتسامه الحلوه بلا ادم بلا هم المهم اننا مع بعض وطول ماحنا مع بعض مفيش حد هيقدر علينا .
في شقه ادم ….
كان يجلس بغ*يظ شديد فقد خسر كل شي ليقاطعه طرقات الباب ليفتح لينصد*م ب شكري صديقه وتأجر مخد*رات محتر*ف .
شكري بنظره خب*يثه/ايه ده الي سمعته طلع مظبوط اهوه ده عمك طرد*ك من الشركه ومن كل حاجه.
ادم بغ*يظ شديد/ايوه ي اخويا بقيت علي الحديده المهم عايزك تشوفلي شح*نه من اياهم انا مسافر بكره امريكا .
شكري بخ*بث ومكر/غريبه ي عني مانا ياما اتحيلت عليك تشتغل في الصنف كنت بترفض .
ادم بع*صبيه /هو انت مبتفهمش مانت شايف الحال ها فيه ولا لا .
شكري بش*ر وخ*بث/خلاص متتع*صبش طبعا فيه وكميه كبيره وطبعا ادم باشا السيوفي مبيتفتش في المطار يعني هتعدي علي نضافه تمام ي صاحبي بكره كل حاجه هتبقي جاهزه .
في المطار …
كان يسير ادم بثقه ليوقفه ظباط المطار ليشعر بالار*تباك الشديد وبالفعل قاموا بتف*تيش الشنط وخروج شحنه المخد*رات ليشعر ادم بالفعل أنها النها*يه النها*يه التي يستحقها ليص*عق وهو يرا امين يقف وينظر إليه بشماته ليقترب منه بهمس وغ*ضب .
/كنت فاكر اني هسيبك تعيش كده عادي بعد الي عملته في بناتي لا ده انا لح*مي مرحبيبتك زي ولادي وربيتك في بيتي بس انت طلعت خا*ين ودي النها*يه الي تستهلها ي ند*ل هت*موت وتع*فن في السج*ن .
ليرن هاتف امين ليرد سريعا .
شكري بغر*ور /اظن كده تمام ي باشا .
امين بجد*يه /تمام ي شكري الي اتفقنا عليه هيكون عندك سلام .
ليسير ادم مع الظباط بدمو*ع لا تتوقف حسر*ه وند*م لكن كان فات الاوان فحقا ستكون هذه نها*يته بين جدران السجو*ن النها*يه المستحقه فعندما تسك*ر قلب انثي تاكد أن نها*يتك ستكون ماسا*ؤيه ….
بعد شهرين….
في أحدا الكافيهات الفاخمه.
بسنت بدمو*ع /اديك عرفت السبب الي بقالي شهرين برفض بسببه انا منفعكش ي ادهم .
ادهم وهو يقبل يدها بعشق/انا بعشقك ي بسنت والي قولتيه مش هيغير حاجه كفايه انك حاسه بالند*م واتغير*تي مش حكم عليكي بالاعد*ام ي بسنت .
بسنت بصد*مه /ي عني مش هتسبني بعد الي عرفته بعد ماعرفت اني كنت ل راجل غيرك .
ادم بابتسامه عاشقه /لا مش هسيبك ي بسنت لاني بعشقك ولاني راجل ومستحيل اسيبك ابدا ي بسنت وهتجوزك غص*بن عنك وعن ابوكي فاهمه .
بسنت بضحك مملؤ*ه بالدمو*ع علي ذلك الرجل الفريد من نوعه /وانا موافقه ي مجنو*ن ومستحيل الاقي راجل زيك ي ادهم .
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية ملحمة العشق و الكبرياء ) اسم الرواية