رواية سجيبة طارق كاملة بقلم هاجر حسين عبر مدونة دليل الروايات
رواية سجينة طارق الفصل الحادي عشر 11
طارق..بيوصل روح وزين علي بيتهم
طارق..انا هجيب المحامي بكره ياريت تكوني موجود الصبح عندي عشان نوقع علي اوراق الطلاق
روح.. بتروح عند طارق زي ماقلها
أميره.. انت هتسيب روح ليه
طارق.. انتي مش بقيتي كويسه وده كان اتفقنا انا وهي من الأول ولا اي ياروح
روح بحزن.. ايوه ياأميره انا اللي طلبت كده
طارق.. تمام تعالي عشان تمضي علي ورقة الطلاق
روح بتقرب وبتاخد الورقه من المحامي ولسه هتوقع
زين.. روح استني
طارق.. بيبص بيلاقي زين جايب ماجد وهو مضروب وداخل بيه القصر
طارق.. في اي يازين اي الدخله دي
زين..اسمع ياطارق انا ممكن كنت الأول مبحبكش لكن بعد اللي شفته وخوفك علي روح ولأول مره اشوف الحب في عينك لروح
طارق..انت بتقول
زين.. بقول اللي انت فيه ياطارق واللي روح فيه
زين.. روح بتحبك ياطارق
طارق.. بيفضل واقف ساكت وبيبص لروح
زين.. روح مخنتش ثقتك ابد ياطارق وبيروح رامي ماجد قصاد طارق
زين.. هتنطق ولا
ماجد.. الصور مش حقيقه ذياد هو اللي طلب مني اني اعمل كده وانا بكلمها روحت حضنها وروح اول محضنتها بعدتني عنها
طارق..مسك ماجد بالقوه..انا مش قولتلك تبعد
ماجد..وقبضت تمن كده انا…..
ماجد لسه هيتكلم طارق بيوقفه وبيقوله اطلع بره
روح..ثواني استنا هنا يعني اي قبضت التمن
ماجد..انا اخدت تمن اني اسيبك ياروح وبعدت عنك
روح.. بتقرب من ماجد وبتروح ضربه بالقلم
وزين بيروح ماسك روح وبعدها عنو وماجد بيمشي ويسبهم
زين..وبعدين انتو هتفضلو واقفين باصين لبعض كده كتير
زين..بيمسك ايد روح وبيروح يحطها في ايد طارق وطارق بيروح واخد روح في حضنه
زين..كده مش ناقص غير حاجه واحده بس لازم اعترف بيها ودلوقتي
طارق وروح بيبصو لزين واميره بتبقي واقفه زين بيروح يقف قدمها
زين..قدم اخوكي واختي انا عايز اقول اني كنت بضحك عليكي يااميره وكنت ناوي اضحك عليكي بأسم الحب كنت عايز اذيكي زي ما طارق بيأذي اختي
طارق..وقف سامع كلام زين
زين..بس مع الوقت انا حبيتك بجد ياأميره واكتشفت ده يوم ماقبلت علا وقالتلي انها شربت العصير بدالك
كنت هموت ووصلك قبل مااكرم يمس شعره منك
اتأكدت ساعتها اني بحبك واني استحاله افكر اني أذيكي
زين..كان لازم اقولك كل ده وقدم طارق وراضي منك بأي رد فعل
أميره بتبقي واقفه قصاد زين وبتبص علي طارق
طارق..عايز الحق انا ممكن اكون مكنتش بطيقك
لكن بعد اللي قولته اثبتلي فعلا اني كنت غلط وانك راجل يعتمد عليه بمعنى الكلمه
أميره.. لسه واقفه بتبص علي طارق
طارق..مستنيه اي انا موافق طبعا
أميره بتجري علي زين وبتروح حضنه وزين شايلها وبيلف بيها
روح..طارق انا عايزة اتشال كده
طارق..من اولها هنغير ولا اي بعدين انتي مينفعش تتشالي
روح..ليه انشاء الله
طارق..اهدي ياروح هشيلك بس بليل ياحلو انت
روح..لا شكرا مش عايزه
طارق..ليه بس طب اي رأيك اشيلك من دلوقتي
روح..بتسيب طارق وبتجري علي زين تقف جمبه
اميره..ممكن اخرج بليل مع زين
طارق..وهو بيبص لروح وبليل ليه ما دلوقتي احسن
روح..ايوه نخرج كلنا سو ا
زين..فكره
طارق..بيضرب زين فكرة اي خليك في صفي بدل ماأمنع اميره تطلع
زين..فكره انا قولت فكره
روح وهي بتشد ودن زين..بعت اختك في ثواني
زين بيمشي وطارق وروح بيفضلو قاعدين
اميره انا هطلع فوق وجايه
في اوضة اميره ..تليفونها بيرن
أميره..الووو
خالت طارق..اميره اوعي تقفلي يابنتي
أميره..خير ياخالتي
الخاله..انا عرفت كل حاجه ومن ساعتها وانا في المستشفى يابنتي
أميرة..انتي بتقولي اي انا هقول لطارق حالا
الخاله..لا يابنتي انا بقيت كويسه انا بس عايزه اشوفك اتأسفلك
أميره..مفيش داعي
الخاله..اعتبريه طلب من حد مريض يابنتي بلاش خالتك
أميره..خلاص هنزل اجيلك
الخاله..بس متقوليش لطارق انا لسه هكلمه هو كمان
أميره..ماشي
طارق..رحا فين مش قولتي بليل
أميره..زين كلمني وعمالي مفاجأة وقالي اطلعي نصف ساعه وارجعي
طارق..ماشي احنا هنروح معاكم بليل ومتنسيش خطوبتك انتي وهو بكره
أميره..بجد ياأبيه انا بحبك اوي..وبتروح سيباهم وماشيه
علي الساعه 7زين بيجي ياخد اميره وروح وطارق بيبقو جاهزين للخروج
طارق..اتأخرتو ليه فين أميره
زين..أميره احنا مش متفقين هنطلع كلنا من هنا في اي ياطارق
طارق..أميره قالت انك عملاها مفاجأة وطلعت تشوفك وفجأة تليفون طارق بيرن
الخاله وهي مغيرا صوتها…..لو عايز تشوف أميره تاني الكامير تكون عندي قبل الساعه 9علي العنوان ده
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية سجينة طارق) اضغط على أسم الرواية