Ads by Google X

رواية صقور الدخلية الفصل الثاني عشر 12 - بقلم الكاتبة المجهولة

الصفحة الرئيسية

  رواية صقور الدخلية كاملة بقلم الكاتبة المجهولة عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية صقور الدخلية الفصل الثاني عشر 12


    

ف البيت ال ف ادم &حور& مراد &ورد. 


بيجهزو الاربعه الي المهمه  

مراد : ادم انت و حور هتروحو الفندق وتقبضو عليه.

و انا و ورد هنروح نوقف الشحنه المخدر*ات.


مراد بتحذير : مش عايز اي غلط لان اي غلط منكو هنروح ف داهيه.

ادم: كلام دا تقولو لحد غيرنا احنا ف وقت جد جد يا مراد مش صح يا حور .

حور : اكيد لازم نخلص مهمه وننسا الشغل اطفال ال كنا بنعملو .

ورد &مراد : انتو كويسين 

حور & ادم : بصو لبعض  

فلاش باك 

ادم : حور تعالي عايزك ف حاجه 

حور : نعم  

ادم : لازم نوقف كل ال بنعملو دا ونتحد سوي يا حور لان مهمه دي عايزه نبقا جد فيها ومش نتخانق ممكن ننسا شويه الخناق دا  

حور بتفهم: ماشي موافقة  

واتبادلو النظرات  

باك 

ادم : اتفقنا انا وحور ننسا خناق شويه لحد ما نخلص المهمه دي  

ورد : يارب يحصل ال بتقولو دا  

مراد : خدو ال اير بودز دي معاكو عشان نتواصل فيها مع بعض .

كل واحد منهم اخد وحده  

واتبادلو نظرات   ثم قالو ضهرنا ف ضهر بعض وايدينا ف ايد بعض وهننتصر علي كل عدو ونحمي بلدنا من اي شر  

مراد : يلا ننزل .

حور & ورد كانو مقنعين  

وكل اتنين فيهم اتجهو الي مهمتهم 

ف العربيه  

ادم : حور انتي اكيد عرفه مين هو تاجر المخدر*ات دا .

حور : عزيز الجمل اكبر تاجر مخدر*ات ف الهند محدش قادر يمسك اي تهمه عليه بس علي مين مش علي صقور الداخليه و مقدم ادم و رائد مراد  


ادم : ممتازه بصي انا هدخل الاول .وانتي طبعا عرفه هتدخلي ازاي  

حور : مش ناسيه متقلقش 

وصلو ومعاهم القوه .

عند مراد & ورد  

ورد : مراد كلها ساعه بظبط وهنلاقي الشاحنات ماشيه من الاتجاه دا . لازم نستعد كويس .

مراد : صقر فعلا زي ما بتقولي  

ورد : ابتسمت  

وفضلو مستنين هما والقوه ال معاهم  

 ف الفندق 

عزيز قاعد مع ناس كبار ف بلد وشربو لحد ما سكرو . وفجاه بتدخل بنت جميله عليهم بتخلي الكل متنح من جمالها ٠

لابسه فستان ابيض بيلمع طويل وبكم ودخله هي وشله بنات .

وبنت دي تبقا  حور  

عزيز كان سكران ومكانش واعي أن دي الممرضه ال جات مع ادم و مراد .

ادم: كان مراقبها من فوق .

وفجاه يبدأ عرض الرقص الهيب هوب  

وكانت حور بتلهي الجميع هي وبنات المعاها .  أنتو عارفين رقص هيب هوب يعني مش رقص شرقي 

ادم : بيحاول يخش المكتب خاص ب عزيز عشان يمسك اي ادله عنو .


بس بيلاقي ناس وقفه قدام مكتب . ادم بيحاول يطلع بره فندق خالص .وبيتجه يطلع ب الحبل. طبعا كانت القوه ال معاه معاهم الحبل وكان كبير

ادم : حد فيكو يطلع السطح وينزلي الحبل .

ظابط : امرك يا فندم وبطبع طلع نزل الحبل .

ادم بكل مهاره بدأ يتسلق الحبل لحد ما وصل عند الشباك بتاع المكتب .وكسر ال شباك طبعا حراس مسمعوش لان صوت الاغاني كان عالي جدا ف فندق .

ادم دخل المكتب وحاول يدور علي اي اوراق تحبس عزيز .

بيحاول يدور لاقا درج مقفول ب المفتاح ادم فضل يفتح في لحد ما اتفتح  

ادم : والله ووقعت يا عزيز كلب كل دي إعمال باطله  

واخد كل الورق . وقرر يطلع وفتح الباب . حراس شافو لسه هيهجمو عليه .

ادم : ضر*بهم طلقت*ين ف قلبهم وقعو ما*تو .

ادم : حور : سمعاني .

حور : ايوه اي خلصت .كل حاجه.

ادم : ابدائي ف خطه ٢ يلا . ولسه هيكمل بيطلع عليه كام واحد وبيفضل يضر*ب فيهم لحد ما الحراس عزيز كلهم خدو بالهم . وقامت معركه .

حور : جرت بسرعه وغيرت ملابسها وارتدت القناع وجريت فوق عند ادم تضر*بهم كلهم . ب الفعل كلهم وقعو قاطعين النفس.

ادم : شكرا يا حور .

حور: لسه هتكلم حااااسب 

عند مراد & ورد .

ظابط : رائد مراد العربيات متجه عليكم اجهزو بسرعه .

مراد : جاهزين  

ورد : بدأت تلبس القناع

ومشت من اتجاه تاني عشان محدش ياخد بالو أنها . صقر الداخليه  

مراد : يلا يا رجاله جهزو نفسكم .

عربيات الشحنه وصلت .

مراد وقف ب عربيته قدامهم ونزل منها

ظباط : كلهم واقفين وراه .

واحد من رجال عزيز يتكلم باللغه الهنديه : ابتعدو من هنا الان والا سوف نقت*لكم.

وهنا بتظهر ورد .

ورد :هااااااي ورد بتفهم هندي .

احد رجال عزيز : انت تفهم لغتنا يا صقر الداخليه.

ورد : اوهوووو انت تعرفني جيدا  أجل اعرف لغتكم.

مراد : انا مش فاهم حاجه انتو بتقولوو اي .

ورد : استني يا مراد .

احد رجال عزيز: احنا بنعرف نكلم عربي 

الكل بصدمه  

احد رجال عزيز: احنا رجال عزيز يعني مش اي رجال .

ورد : دخلت عليا الحركه دي يا جدع ادام انت جدع كده ف لغه ولف ودوران سلم نفسك دلوقتي يا اما هتشوف نجوم ف عز الضهر  

احد رجال عزيز: احنا رجال عزيز بيه وهنكمل لل بنعملو . ولسه بيطلع مسد*س ويقت*ل ورد

ورد بسرعه : طلعت  وضر*بتها ف رجلو .

وقع علي الارض من وجع وبدأ الهجوم .

مراد : بيضر*ب كل واحد يطلع قدامو .

ورد : تدي ب بو*كس ف وش كل واحد وبرجليها ف بطنهم وتكسر دراعتهم .

ظباط : بيضر*بو كل واحد يطلع قدامهم .

كلهم خلصو ضر*ب .فيهم.

ورد : ذهبت تشوف المخدرا*ت في أحد الشاحنات .

بتشوف أطنان مخدر*ات موجوده  

ورد بعصبيه : بتروح تضر*ب راجل ال ضربتو  

انتو اي معندكوش ضمير ناس تمو*ت بسببكو وفضلت تضر*ب فيه لحد ما كان هيم*وت ف أيديها لو ما مراد شدها كان ما*ت .

مراد بصوت واطي : أهدي يا ورد كلهم هيتحبسو وهنريح الناس من اذاهم  

ورد : هديت خلاص يلا نخدهم علي حبس .

مراد : يلا بينا يا رجاله 

واتجهوا الي مركز شرطة وكلهم اتحبسو واعترفوا كلهم علي عمايل عزيز

احد رجال عزيز: بس يا فندم في واحد كمان مع عزيز بس منعرفش هو مين لان مغير صوتو و وخافي نفسو .

ورد & مراد: بتفكير هيكون مين تاني ال مع عزيز .

 عند مروان ف قصرو الكبير 

مروان : معقول يوقفو كل كميه دي من مخدرات وكسر كل حاجه حاولي .

مروان بكره: مش هرحمك يا مراد انت وصقر الداخليه  هتندمو اوي علي عملتو دا  

 عند ادم & حور .  

حور : حااااسب  

 ادم : نزل راسو بسرعه هو وحور . ونزلو بسرعه وكل ما ينزلو يلاقو رجاله عزيز بيهاجمو عليهم .

حور : بتضر*بهم كلهم والي يقع من سلم .

ادم: بي*ضرب هو كمان .

عزيز فاق شويه وافتكر أن دي ممرضه .

وشاف ادم وحور نازلين بسرعه .

عزيز : الحقوهم يا رجاله بسرعه  

ادم بيجري هو وحور . وادم بسرعه إعطاء الورق كلو لواحد من ظباط .

ادم : روح بسرعه ب الورق دا ومشي بسرعه علي مركز الشرطه ال ف مراد و ورد .

وفجاه الظباط : بداو يضر*بو رجاله عزيز .

وف عشره من رجاله عزيز جريو وراء ادم و حور .

ادم : شاف واحد واقف جنب موتور زقو بسرعه وركبوا هو وحور .

ورجاله كمان كانو راكنين موتور علي جنب وكل واحد منهم ركب موتور بتاعو وطلعو وراء ادم و حور .


وفجاه موتور ادم خلص بنزين و نزلو منو وفضلو يجرو لحد . ما وصلو قدام نهر كبير .

بعدين رجاله عزيز وصلو وقفين قدامهم .

احد رجال عزيز: هات الورق واحنا هنسيبكم .

حور : انت عبيط يلا تسيب مين أمشي من هنا انت والعرايس لعبه ال معاك دول  

واحد منهم لسه هيطلع مسدس ويقتل حور. .

ادم : حضن حور وقعو في النهر 

رجاله عزيز: صقر الداخليه و مقدم ادم كده ما*تو تعالو نرجع يلا .

 عند عزيز  .بيكلم مروان ف تيلفون .

عزيز بغضب : قعدت تقولي متقلقش متقلقش اهو الاتنين سرقو كل اوراقي وهتحبس  انا لو اتحبست مش هتحبس لوحدي انت سامع. .

مروان: انت بتهددني يا عزيز  

عزيز : ايوه يا مروان لو ملقيتش ليا حل واتقبض عليا هعترف بكل حاجه  

مروان : اقفل ونا هتصرف   . لسه هيقفل .

عزيز :وكمان ممرضه بتعاتك كانت ف فندق هنا واختفت فجاه  

مروان بغضب : حور كانت بتعمل اي عندك .

عزيز : كانت جايه هي وشله بنات وفجاه بعد ما فوقت لقيتها اختفت

 مروان : غبي دا كان فخ عشان ادم يقدر ياخد منك الاوراق.

بعت حور تلهيك انت والكل . شويه اغبياء  

عزيز : هتعمل اي لازم تنقذني ولسه هيتكلم . شاف رجالتو رجعت .

عزيز: عملتو اي .

ادم & صقر الداخليه: ما*تو  يا رايس  

عزيز بفرحه : بجد ازاي .

احد رجال : وقعو سوي ف النهر كبير .

مروان: يعني كده الورق كمان وقع معاهم  

عزيز : الحمد لله لازم بقا نمشي من هنا .

مروان: كده بقا تتعدل ف كلام معياا .

مروان : مستنيك ف مستودع بكره متتاخرش .

عزيز : تمام هكون عندك .

 عند مراد & ورد 

قاعدين بيفكرو مين طرف تاني بيشوفو واحد من ظباط ال مع ادم & حور .

مراد : ف يا. اي حضره ظابط .

ظابط : اتفضل دا يا حضره رائد. اوراق فيها كل عمايل عزيز .

ومقدم ادم ف خطر لازم نلحقو بسرعه .

مراد بخوف : بتقول اي هما فين دلوقتي.

ظابط: مش عارف يافندم مقدم ادم اداني الورق دا وقالي اجي علي هنا علي طول .

ورد : متعرفش مشيو ازي 

مراد : مهو قالك ما يعرفش يا اااا لسه هيغلط ف اسمها .

وشافو تلفزيون في. خبر وفاه .

عاجل : وفاه صقر الداخليه و مقدم ادم الشافعي .

مراد : بصدمه لاااااااا مستحيللل.

ورد : صوتتتت واغمي عليها .

 ف مكان آخر  

عزيز : ها يا مروان عايزني في اي .

مروان: مدام احنا خلاص علي مكشوف انا نازل مصر بكره . لان وضع هنا بقا مخيف .

عزيز : هتهرب و تسبني يا جبان ورفعوا الاسلحه علي بعض.

مروان: محدش يعرف حاجه عني لاكن انت هيتقبض عليك بكذه تهمه منهم المخدر*ات. وكمان خطفك لاهل حور و ورد من ٢٢ سنه . ( 

عزيز : متنساش كمان انك انت ال قتلت*هم  

وافتكر ازاي خطفهم.

 فلاش باك  

اشرف&جميله والدين حور & ورد.

كانو ماشين سوي . وشافو عزيز وهو بيقتل كذا واحد .

وشافهم ولسه هيجرو قامو اعطوهم حقنه وقعو اغمي عليهم .واخدهم الهند وفضل حبسهم طول سنين دي في مستودع .

 باك  

مروان: انت عارف كويس انا قتل*تهم ليه وكمان هتلبسها انت التهمه  

  فلاش باك 

مروان : هخدك يا حور ومش هتبعدي عني تاني.

وشافهم باصين ليه بكره .

اتكلم ابو حور باين عليه تعب : عمرها ما هتكون لواحد زيك ومتأكد أن بناتنا هيخدو حقنا منكو يا ظالما   

طبعا انتو فاكرين لما مروان قتل*هم .

 

 عزيز : كده العب بقا علي المكشوف .

ولسه هيقت*لو بعض .

 احد رجال عزيز : اهربو بسرعه الشرطه وصلت .

مروان بيقدر يهرب .

لاكن عزيز بيتم القبض عليه .

مروان هرب علي أول طياره لمصر .

عند ورد & مراد :منهارين مش قادرين يتقبلو فكره أنهم ما*تو.

احد ظباط : سياده رائد مراد. قدرنا نقبض علي عزيز .

مراد : قام بسرعه اول ما شاف عزيز فضل يضر*ب فيه .

ظباط حاولوا يبعدو عنو .

مراد: مش هرحمك يا عزيز مو*ت اخويا مش هيروح غدر 

و عزيز كان ساكت مكلمش نهائي .

واتحبس ف سجن لحد ما يتحول الي مصر وهناك هيتحكم عليه . وكل عرف أن ورد هي صقر الداخليه. وكلو كان مصدوم ونفس وقت مبسوطين بقوتها وعرفو أن حور كمان هي صقر الداخليه .

واتحركو الي مصر .

وصلو المطار . واخدو عزيز الي السجن .

مراد & ورد : وصلو الفيلا.

شافو ليلي و محمد ومامتو منهارين من العياط .

سعاد ببكاء :  مراد اخوك فين متقولش انو مات لااا 

ليلي بحزن : ورد ارجوكي اكلمي فين ادم اكيد مماتش هو وحور لا  

ورد : دخلت ف صدمه نفسيه بسبب انها خسرت اختها وافتكرت ذكرايتهم سوي وفجاه بتقع مغمي عليها .

مراد : ورددددد 

شالها وفوقها علي كنبه .

فاقت ورد وانهارت من العياط والبيت كلو . في حاله من الحزن الشديد  

عند مروان .

مروان : لا يا حور متفقناش علي كده يا حور لا مستحيل تمو*تي لااااااا.

 ف الهند 

ناس راكبين مركب و وشافو. صدمه  

google-playkhamsatmostaqltradent