Ads by Google X

رواية حين تقع في الحب الجزء الرابع الفصل الثاني عشر 12 - بقلم ندي علي حبيب

الصفحة الرئيسية

     رواية حين تقع في الحب بقلم ندي علي حبيب  الجزء الرابع عبر مدونة دليل الروايات

رواية حين تقع في الحب الجزء الرابع الفصل الثاني عشر 12

نسمه دخلت وشدت الفون من زهره بصدمه وفضلت تقرء في الرسايل بذهول
نسمه رفعت ايدها ونزلت علي وشها بالقلم :محوله ليه 10 تلاف جنيه يا حيوانه وبتقولي ليه لو عاوز كمان قولي
زهره بعياط :دا حبيبي وهو هيتجوزني وانا بخبه وهو بيحبني
نسمه مسكت شعرها بقوه :حبيبك اي يا متخلفه انتي دا انتي طفله في تالته اعدادي لسه يا حيوانه عرفه لو ابوكي عرف هيعمل فيكي اي هيك*”سر دماغك الزباله دي
زهره بعياط :انتي عوزه اي مش انتي كنتي بتحبي بابا واتجوزتي بابا علشان بتحبيه يبقي ليه بتغصبي عليا احب مين ولا احب اي ملكيش علاقه بحياتي
نسمه بصدمه من كلام بنتها :انتي بتقولي اي يا بت انتي يعني اي مليش علاقه بيكي يا متخلفه انتي انتي متخيله المصيبه اللي انتي بتوقعي نفسك فيها
زهره بشهقات :انا بحبه يا ماما مش ذنبي
نسمه حضنت بنتها بدموع :انتي لسه في فترة مراهقه يا زهره متعرفيش حاجه عن الحب ولا عن الحزن عيشي حياتك يا زهره متوجعيش قلبي عليكي
زهره بحزن :بس هو بيحبني انا متأكده
نسمه مسحت وش زهره من الدموع :لو بيحبك مش كل شويه هيقولك محتاج فلوس يا زهره مش هيقولك انا مزنوق الفتره دي علشان عارف انك هتبعتي ليه فلوس كدا بتتعبي نفسك علي الفاضي يا زهره ابعدي عنه علشان خاطرك امك بس
زهره بحزن :يا ماما بس

نسمه بمقاطعه اخدت الفون عملت بلوك وحذف من عندها :انا المره دي عديتها بمزاجي يا زهره لكن اقسم بالله العظيم يا زهره لو لقيت رساله زي اللي انا شوفتها دي وحياتك عندي لكون قايله لبوكي وانتي عرفه وقتها هيكون رده اي والفلوس اللي اتبعتت ليه دي متتكلميش عنها خالص وهاتي الفيزا اللي معاكي اخلصي
زهره بعياط:يا ماما
نسمه بحذر :اخلصي علشان صبري نفذ يلااا هاتي الفيزا والفون واخدت الفيزا منها والفون وطلعت برا قعدت جنب قاسم متوتره
قاسم وهو بيشرب الشاي غمز ليها :مالك في اي
نسمه ببتسامه :مفيش يا حبيبي انا كويسه
قاسم :اهو علشان قولتي كويسه دي يبقي منتش كويسه يا نسمه قولي بسرعه في اي ومن غير كدب
نسمه :والله ما في حاجه يا روحي انا بس حاسه ان مرهقه شويه
قاسم بغمزه :مرهقه من اي بقااا دا انا يعني
نسمه :خلاص يا قاسم اسكت بس
قاسم بضحك :فرفشي كدا يا نسوووم مش عاوز اشوف عيونك الحلوه دي زعلانه ابدا
نسمه ببتسامه :فرفشت اهو يا حبيبي وكملت في نفسها خوفي الاكبر بقا منك يا قاسم لما تعرف ان بنتك بتدي فلوس لرجاله اعمل اي فيكي بس يا زهره
قاسم بصوت :يا نسمه ردي في اي
نسمه بنتباه :نعم
قاسم بشك :نعم اي في حاجه يا نسمه وانا متأكد وقولي علشان لو عرفتها من حد تاني مش هفوت زي كل مره
نسمه :يا قاسم والله ما في اي حاجه انا بس حسه بخمول وتعب والجو برد
قاسم اخدها في حضنه :تعالي وانا ادفيكي يا عمري
نسمه حطت راسها علي كتفه وغمضت عيونها بتحاول تفكر تقول لقاسم ان في 10 تلاف اتصرفت بس في اي
قاسم جواه متأكد ان في حاجه في نسمه بس بيحاول يتعامل عادي لحد ما نسمه تيجي وتعترف هي
…………………..
علي الشط قدام العين الجو بدء يليل والدنيا بقت رومانسيه وجميله
غسان ونور قعده في حضنه وهو ضاممها لصدره علشان يقدر يدفيها :انا بقول نرجع علشان الجو برد وكدا هتخدي برد وانتي حامل ومش جاهز ابدا لدور برد من غير مسكنات علشان الحمل
نور وهي سندة علي صدرة : لاء مش عوزه ارجع عوزه افضل هنا معاك وتحت النجوم والقمر والبرد
غسان حضنها اكتر ببتسامه :يبقي غني بقااا
نور ببتسامه وهي بتمشي ايدها علي دقنة غسان :سهرنا ياليل لصبح يا ليل وامانه ما تمشي يا قمر اليل اه يامحلي اليل ويا حبيبي
غسان ببتسامه عشق :دي حياتي معاااه بقا ليها حياااه لو هفضل طول اليل حضناه مش هشبع من حضن حبيبي
نور ببتسامه وهي بصه في عينه :وانا كمان لو قضيت عمري معاك في نفس المكان اللي احنا فيه دا وافضل ابص في وشك كدا مش هشبع من البص عليك ولا علي ملامحك
غسان بحب :في اغنية اسمها رفقاً مولاتي الاغنيه دي الشاب فضل يترجي بيها البنت انها ترحمه من كتر العشق اللي وصل ليه ورغم كدا مش عاوزها تعتقه
نور بستغراب وضحك :يعني هو عاوزها تجننه بقاا
غسان بضحك :حاجه زي كدا تقريباً وشالها المهم يلا خلينا نروح علشان الجو برد
نور وهي ماسكه رقابته :غسان نزلني علشان لو حد شافني من العيال منظري هيبقي مش حلو خالص
غسان برفع حاجب :مراتي وانا حر فيها محدش ليه دعوه نور ضحكت وسمعت صوت اغاني رومانسيه
نور :غسان نزلني وتعالي نرقص علي الاغنيه دي
غسان نزلها وحط ايده علي وسطها :انتي تأمري وانا هنفذ وفعلا بدؤ يرقصو بحب ورومانسيه
……………………
عاصي وندي مشيين ومش عرفين يوصلو لطريق بأي طريقه
ندي وهي هتموت من الخوف والبرد :اي ياعم المرشد السياحي بقالنا ساعتين علي حالنا دا ومش عرفين نوصل
عاصي بغيظ:انا شايف انك تسكتي علشان احنا قربنا نوصل
ندي بغضب :وصلنا اي احنا جينا في 10 دقايق وبقالنا ساعتين ماشيين وكل شويه تقولي وصلنا وقعدت علي الارض انا عن نفسي مش هتحرك خطوة زياده كمان واللي انت عوزه اعمله بقاا
عاصي قرب ليها وشالها علي كتفه وهي صوتت :لو مش عوزه تمشي كتفي يسد حلو اووي
ندي بصدمه :انت قد الحركة اللي عملتها دي وعليا النعمه يا عاصي لتزعل مني اووي نزلني يلاااا اخلص
عاصي مكمل مشي وهو شايلها :اسكتي يابت مش ناقصك خالص

ندي نزلت براسها عند نص ضهره وعضيته عاصي رماها علي الارض بوجع
ندي بوجع :ضهري يا حماااار كسرته انت فاكرني شوال رز
عاصي بغضب شديد وهو بيقرب عليها :وعليا النعمه لمو ‘تك فيها بتعضيني
ندي بصدمه :عاصي في دب وراك بجد مش هزار
عاصي بصدمه :بتهزري صح ؟
ندي بخوف :حتي بص عاصي بص وراه ملقاش حاجه وندي طلعت تجري علطول
عاصي بغضب اكبر وهو بيجري وراها :فكرك هسيبك يعني ولا اي هجيبك يعني هجيبك يا ندي الكلب
ندي وهي بتجري :ياااض الدنيا سقعه والهوا بيرزع في وشي وانا بحري ببرد اكتر والنبي هقف ومتعملش حاجه
عاصي وقف وهو بينهج :خلاص اقفي مش هعمل ليكي حاجه
ندي بشك :هقف ولو عملت حاجه فيا والله هزعل منك بجد
عاصي شاور ليها وهو مش قادر ياخد نفسه من الجري :انا كنت ناوي اتجوزك بس بعد اللي عملتيه فيا دا ممكن اموت وانا داخل بيكي علي باب الشقه ورمي نفسه علي الارض
ندي قربت منه وهي موطيه راسها شويه :عاصي استاذ عاصي انا مت خلاص استني والنبي روحني الاول ليطلع ليا دب بحق وحقيقه
عاصي بغيظ وهو نايم علي الارض :غوووووري من وشي يا ندييييييي
ندي رجعت لورا شويه :علي رأي امي انا مليش حظ في حاجه في الدنيا حتي الفراخ
عاصي بغيظ:واي دخل الفراخ في اللي احنا فيه يا فصيحه هانم
ندي راحت جنبه بمرح :احكيلك يا باشا اسمع بقااا الست الوالده الغاليه كانت مربيه 17 فرخه علي السطح مات منهم 4 المهم كنا قعدين قدام بيتنا راحت ماتي قالت كنت مربيه 17 فرخه مات 4 بقو 22
عاصي بتشتت:اهدي بس علشان افهم الفراخ كدا زادت مش قلت
ندي بضحك :وهنا بقا المشكله المهم جدي بيقولها ايوا الفراخ بتموت اليومين دول ومحدش خاد بالع من الحسبه خااالص
عاصي بضحك :بالله عيله مجنونه
ندي ضربته بكوعها في كتفه :ايوا كدا اضحك اصحك محدش واخد منها حاجه
عاصي :طيب يا اختي هضحك
ندي بخوف :طيب انا عوزه اروح دلوقتي بقا الدنيا ليلة وانا بخاف من الضلمه
عاصي ضحك عليها وقام :تعالي خلاص وصلنا والله
ندي قامت :خلينا ورا الكداب لحد الباب الدار لما نشوف اخرتها وكملت مشي معاه وهما بيهزرو ويضحو
………………………
غسان وصل البيت كان الكل قاعد ماعدا اسر وحبيبه
نور راحت جنب البنات وفضلو يتكلمو وفرحه وسيف نزلين ضرب في بعض ونيرا بتتكلم مع زهره
غسان بستغراب :فين حبيبه مش معاكي لي يا نيرا
نيرا :مش عرفه والله يا ابيه مشوفتهاش خالص من العصر ولا حتي ندي
غسان :ندي مع عاصي ومش عارف الحيوان اتأخر لي
قاسم :واسر فين مش باين برضو
سيف :بس المفروض تتكلمو بصوت واطي علشان ابيه اسر وحبيبه نايمين وممكن يصحو كدا
الكل تنح من كلام سيف
يمني بتلطيف :ابني وحوراته كتير وانا عرفه اكيد بهزر
سيف بغضب :لاء هما نايمين عند اسر وعلي السرير كمان
محمد بغضب :سيف اسكت خالص
فرحه اللي وقفه قدام الغرفه بتاعت اسر بحزن :كلام سيف صح يا ابيه اسر وحبيبه نايمين في حضن بعض حتي تعالي شوف
الكل راح وغسان بيدعي من قلبه يكون اللي في دماغه غلط او كدب او يكون هو لسه نايم جنب نور علي شط وبيحلم بيدعي من جواه زي ما نور بتدعي من جواها كدا
لكن فعلا اسر حاضن حبيبه وحبيبه دفنه وشها في حضنه ونايمين بستغراق تااام
وفجأة سمعو خبط جامد علي باب البيت صحي حبيبه واسر اللي اتصدمو من الموقف اللي هما فيه والكل متلخبط
قاسم فتح الباب بغضب لقي جزء من العساكر وقفين وبنهم شاب
الظابط بصدمه :حضرت الرائد قاسم هو حضرت اللي موجود هنا ازاي
غسان طلع بغضب الدنيا :في اي يابني
الطابط وهو بيقدم التحيه :انا اسف يا حضرت المقدم بس انا مطلوب مني القبض علي عاصي الالفي بتهمه الخطف
غسان بصدمه :خطف ! خطف مين ؟
الظابط:خاطف انسه اسمها ندي وتبقي بنت عم الراجل دا
كريم بصدمه : حضرت الرائد والمقدم ؟!
محمد بغضب :بنت عمك مين اللي خطفناها انت اهبل وبص للظابط ضبت المحضر دا بتقفل مفيش حد خطف حد ولو مش مصدق قولي دلوقتي فين ندي
هو لسه بيقول الكلمه والظابط هيقتنع في دخول عاصي وندي وهما بينهجو
غسان غمض عينه بغضب:حيواااان
كريم اول ما شاف ندي جري عليها مسكها من شعرها وعاوز يضربها وهنا كانت الصدمه علي عاصي اللي مش فاهم حاجه بس ضرب كريم في وشه لفكرة انه قرب منها مش اكتر
ندي بعياط :كريم انت بتعمل اي هنا
عاصي في نفسه بخيبة امل :هو دا اللي بتحبيه يا ندي هو دا اللي كان مرتبط بيكي بيضربك ويهينك
غسان بصوت عالي :بس مش عاوز صوت انت يا استاذ مش مرجله منك انك تمد ايدك عليها لأي سبب ازخل جوا نتكلم مش تجيب الشرطه وتيجي لينا بشكل دا معاك المقدم غسان الالفي والد عاصي اللي حضرتك مقدم فيه للبلاغ
الجد ايجة من ورا كريم ومسك ايد ندي :انا اسف علي اللي حصل يا سيادك المقدم مش لطف مننا ابدا اللي عملناه بس تسمح لينا ناخد بنتنا ونمشي
غسان :مدام بنتكم انا مليش حق ولا اي حد بيه الحق انه يعترض
ندي بصت لعاصي ودموعها نزله وفي عيونها نظرة بتقول متسبنيش ندي في اللحظه دي حسيت ان اللي ماسك ايدي حاجه بتخنقني مش ايد جدي وجوايا وجع اكبر من اللي عشته علي عاصي ومش عرفه السبب
عاصي دمعه نزلت من عيونه غصب عنه لمنظرها دا وبص لابوه اللي بنظرة منه سكتته
وجد ندي ضغط علي ايدها واخدها بقوة ركبها العربيه وهي بصت لعاصي ببتسامه حزينه وكأنها بتودعه انها اخر مره هتشوفه وكريم ساق العربيه ومشي
الكل دخل البيت وعاصي اللي حاسس بوجع في قلبه لدرجة انه مش قادر يشوف حد ولا حتي يتكلم مع حد قلبه بيقوله روح وهاتها من جدها بس عقله بيقول وانت تبقي ليها اي علشان تاخدها منه
غسان بصوت هادي جدا لاسر :…………
google-playkhamsatmostaqltradent