رواية صقور الدخلية كاملة بقلم الكاتبة المجهولة عبر مدونة دليل الروايات
رواية صقور الدخلية الفصل الرابع عشر 14
ادم & حور
وصلو مصر وحاولوا يكونو مقنعين عشان لسه مش عايزين يعرفو حد أنهم عايشين .
اتجهوا الي المديرية
وصلو أمام المديرية
الامن وقفهم .
الامن : مين انتو وصوب المسد*س أمامهم .
ادم : بين وشو بسرعه .
الامن بصدمه : مققق…..دددد…..مممم .
ادم : ششش اسكت خلينا ندخل .
الامن : اااا….تتت..فففف..ضل.
ادم & حور : دخلو . واتجهوا الي مكتب اللواء.
ادم & حور : دخلو بدون ما يخبطو .
اللواء: كان قاعد حزين علي خبر . ولما شاف اتنين دخلو بدون استئذان.
اللواء بغضب : ازي تدخلوا كده ومين انتو
ادم & حور : نظرو الي بعضهما بعض
شالو القناع .
ادم & حور : اهلا بيك يا سياده اللواء
اللواء بصدمه : ادم & حوور .
انتو عايشين قام بفرحه وحضنهم الاتنين
اللواء: احكولي حالا ال حصل معاكو بسرعه لان معظم البلد كلها عرفت انكو ميتين .
حور : الحكايه ك الآتي . ثم قصت عليه كل حاجه.
اللواء: حمد لله انكو بخير بجد ومبروك عليكم النجاح ديما يا ولاد مغلطناش فعلا لما خلناكم تقومو ب المهمه دي
وب الفعل نجحتو فيها وقدرنا نقبض علي عزيز وف سجن دلوقتي مستنين تحقيق معاه مدام انتو لسه عايشين يبقا هخليكم انتو ورد&مراد : تحققو معاه .
حور : امرك يا فندم
ادم : يعني يا سياده اللواء لما سالتك انت شوفت صقور الداخليه تنكر علينا أنا ومراد وكمان انت ال مدربهم تحت ايدك طلعت جامد.
اللواء بغرور مزيف : كان لازم تخلي عليكم قمال عايزني اطلع مواهبي المدفونه عليكم
حور & ادم : ماتو من ضحك علي نفسهم
اللواء: لاحظ أن ادم اول مره يضحك كده ومع حور كمان شكلها هي يبني ال هتقدر تفرحك علي كل الحزن ال شوفتو انت وهي
اللواء: انتو بتضحكو عليا
وقلع الحزام وجري وراهم
نسيبهم شويه
ف فيلا ادم
سعاد : يلا يا مراد انا حضرت سفره نادي ورد انت .
ونا هنادي ل ليلي و محمد .
مراد : تمام يا ماما
مراد دخل اوضه الضيوف ال كانت فيها ورد نايمه بحزن
مراد : بحزن علي حالتها . هيطلعو عايشين يا ورد انا واثق من دا
مراد : ورد ورد قومي .
ورد : بنوم ف حاجه يا مراد
مراد : تعالي يا حبيبتي انزلي معايا عشان تأكلي
ورد : مليش نفس يا مراد أفطر انت .
مراد : خلاص مش هاكل انا كمان .
ورد : متعملش زي عيل صغير يا مراد .
مراد : مش واكل لو مش هتاكلي انا مش واكل .
ورد : تب قوم يلا انا نازله معاك .
مراد بحب: يلا ايوه كده
ونزلوو
وسعاد : شافت محمد واخد بنتو ف حضنوو وهي حزينه . علي موت حور و ادم .
ليلي ف سرها : يارتني كنت اقدر اقول الحقيقه يا بابا بس مروان بقا زي مجنون وممكن يقتل*نا فعلا .
سعاد: يلا تعالو عشان نفطر .
محمد & ليلي : حاضر
اتجهوا كلهم الي سفره .
ف المديرية
ادم : سياده اللواء هنسيبك بقا دلوقتي لان اهلنا هيمو*تو علينا .
اللواء: روحو يلا ونا هبلغ الكل أن صقر الداخليه و المقدم لسه عايشين
حور : تمام يا فندم وابتسمتلو. بحب .
ادم : مفهمش ليه نظرتلو بحب .
بعدين نزلو. شافو الأمن تاني
الامن : عمل تحيه و كان مصدوم
ادم & حور : ضحكو علي جنب من شكلو
ركبوو العربيه. كانت علي جنب .
متجهين ال الفيلا .
ف الطريق .
ادم : كنتي بتبتسمي ليه كده للواء قبل ما ننزل.
حور بابتسامه: لماح كده علي طول
ادم : جاوبي علي سوالي ممكن .
حور : باستغراب . ادم هو في اي
ادم بتوتر : لا ابدا بس حابب اعرف يعني .
حور : فرحانه بس لان كل بقا يعرف مين انا وكنت ببتسملو لان هو كان قدوتي ديما انا واختي
ادم : بس كان فيها اي بقا لما تقولي كده من الاول
حور بغيظ : منتا تغير طريقتك دي ونا هجاوبك من الاول .
ادم : هنبداها خناقه تاني انا معنديش مانع أنا كنت حاسس نفسي متغير لما كلمتك عدل
حور بغيظ : شوف مين ال بيتكلم غوريلا الغاضبه صحيح
ادم بغضب : تاني غوريلا الغاضبه .طيب يا حيوان كسلان
حور بغضب : انا حيوان كسلان
طيب .
طلعت رأسها من شباك .
حور : الحقوننننييييي خاطفنيييييييييي اععععععععععع
ادم : بصدمه يبنت المجنو*نه خربيتك
ادم : بسسسس خلاص اسسسسففففففف.
حور : دخلت رأسها عشان تعرف انا بعرف اخد حقي ازاي
ادم ف سرو : والله لربيكي من اول وجديد يا حور
حور : حست انو بيكلم عنها ف سرو .
حور : انت بتشتمني ف سرك
ادم بخضه : انتي اي يا شيخه انتي بالعه راديو سيبني بقا
حور : سكتت لأنها تعبت
وصلو أمام الفيلا
نزلو واتجهوا الي الباب و دخلو .
ادم &حور : اهلا بدار البيت
الكل بصدمه
ورد : حووووووووور
مراد : ااااااااددددمممممم.
ورد : جريت علي حور وحضنتها بدموع .
ورد بدموع: كنتي فين كنت بموت من غيرك
حور : بدموع علي حاله اختها انا جنبك اهو يا حبيبتي مش هسيبك تاني وهفهمك كل حاجه بعدين. اهدي متعيطيش ومسحت دموعها. وفضلو يحضنو بعض كل شويه
مراد بفرحه : كنت عارف انك عايش يا آدم وحضنو جامد .
ادم : كنت عارف يا اخويا . وشافو حور & ورد : قد اي بيحبو بعض اوي
سعاد بفرحه ودموع: ابني وحشتني كنت هموت عليك وكنت بحاول ابقا قويه بس انا مكنتش قادره علي فراقك يبني .
ادم : انا بخير يا امي وحضنها وباسها من أيديها ورأسها
ادم : شاف ليلي واقفه وعايزه تحضنو .
محبش يكسر فرحتها وفتحلها دراعتو .
ليلي : جريت عليه وحضنتو بشوق .
ليلي : الحمدلله علي سلامتك يا آدم
ادم : الله يسلمك يا ليلي
بعدين سلم علي؛ محمد
مراد : حمد لله علي سلامتك يا صقر الداخليه
حور : الله يسلمك يا اخويا
سعاد : حمد لله علي سلامتك يا حور وحضنتها .
حور : الله يسلمك يا سوسو
مراد : كويس انكو رجعتو مكنوش شايفين حالتنا عامله أزاي .
حور : حمد لله اننا رجعنا اهو
مراد : بمناسبه بقا خبر الحلو دا .
بكره خطوبتي علي ورد .
موافقه يا ورد
ورد : تنظر لحور
حور : وافقي يا ورد
ورد : موافقه
الكل كان فرحان .
ف المساء .
الكل عرف أنهم لسه عايشين
وذهبوا الاربعه ال الحفله
ليتكرمو علي نجاحهم ف المهمه
كان جميع الظباط موجدين .
الوزير وصل
الوزير : اليوم بهنئ الابطال الاربعه ال ديما رافعين راسنا ف كل مهمه وقدرو ينجحو ف المهمه الصعبه دي.وبنشكرهم علي مجهودهم الصعب ال مش هيتقدر بثمن ابدا رحبو معايا ب صقور الداخليه و المقدم ادم &رائد مراد
اتفضلو .
وطلعو ال الاربعه الي الاستيدج
وقفو بجانب الوزير و سياده اللواء
واتكرمو واخدو جائزه علي شكل صقر
بعدين حور & ورد اتكلمو
احنا بنشكر سياده اللواء شريف علي وقفتو معانا هو ال وصلنا للمكانة دي من غيرو مكانش هيبقا في صقور الداخليه وبنشكر علي سياده الوزير. علي كلامو الجميل. دا ف حقنا وشكرا بعدين الظباط اتكرموو.
ف مكان آخر
مروان بكره : بقا كل دا اكتشف انك انتي يا حور صقر الداخليه انتي واختك صدقيني هخدك ومحدش هيعرفلنا طريق . وفكر ف فكره وضحك بشر .
ف سجن
عزيز : كده حلو اوي يعني لسه عايشين لازم اقول ليهم الحقيقه عشان يتحبس معايا.
في اليوم التالي يوم الخطوبه
كانت الفيلا متزينه بشكل حلو اوي
و المعازيم كانت قاعده واليوم كان جميل بشكل
وفوق كانت ورد لبست الفستان الزهري الجميل وميك سمبل وشعرها الاصفر كيرلي الرائع وكانت اميره بمعني الكلمه
وكانت بجانبها حور : تظبطلها بعض التفاصيل
وكانت حور لابسه فستان احمر رقيق وجميل جدا عليها مع شعرها الأسود الجميل
حور :جي اليوم ال كان نفسي في بجد اكون معاكي فيه وفعلا انا جنبك يا ورد .وطالعه زي الملاك يا اختي
ورد: انتي سعادتي يا حور بجد انتي كل حياتي .
اللحظه نفسهم اهلهم يكونو معاهم
عند مراد
كان لابس بدله سوده جميله وكان وسيم بمعني الكلمه و ادم كان واقف معاه
ادم : والله وبقيت عريس يا مراد مبروك يا اخويا
مراد : عقبالك انت كمان وغمزلوو
ادم : فهمو بس سكتت
بعدين ادم و مراد نزلو . وجميع سقف ليهم تصفيق حار
وقفو تحت مستنين ورد و حور
بعدين
بيظهرو ورد و حور
مراد : شاف ورد كان مفتون بجمالها
ادم : كان معجب بجمال حور
حور نزلت ب ورد
مراد : مد ايدو لورد و رقصو سلو
وكانت حور واقفه وشايفهم ومبسوطه
ادم : جي من وراها
خبط علي دراعها
ادم : اسمحيلي برقصه معاكي
حور : ليلي مش هتزعل
ادم : انا وليلي خلاص مبقاش ف حاجه بينا .
حور : ليلي بتحبك يا يا آدم .
ادم : انا معنديش مشاعر اتجاها وهي كمان برضو .
حور : تمام يا آدم .
حور : وفقت ورقص معاها .
والكل كان مبهور من جمالهم ال ملوش مثيل
ليلي : قررت تحكي الحقيقه . و وبتشوف ليزر احمر مصوب علي ادم
ليلي بتجري بسرعه .
ليلي : ادددددددددمممممممم حاسب
والقناص بيضرب الطلقه.
الكل بصدمه
حور بصدمه : ليليييييييييييييييي
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية صقور الدخلية ) اسم الرواية