رواية لكنها ابنتي كاملة بقلم هاجر حسين عبر مدونة دليل لروايات
رواية لكنها ابنتي الفصل الخامس عشرو الاخير 15
أسد.. ريم كانت علي علاقه بفريد اه او لا
أمل.. ايوه كانت علي علاقه بيه
أسد.. يعني كلام اختها صح وانها اخدته منها
أمل.. ايوه وهي السبب في طلاقهم وملك ضحيت كل ده
أسد.. تمام وبيسيب أمل وبيمشي
أمل.. ده اللي اتقالي اقوله يابني
أسد.. بدون فهم انتي قصدك اي
أمل.. لسه هتكلم
ملك.. انتي وعدتني
أمل.. وعدتك بأي ان كل حاجه تطلبيها تخديها حتي لو علي حساب غيرك
وعدتك انك طول عمرك تخدي حاجتها وافضل واقفه ساكته عشان انتي بنتي صح
بس انهارده لاول مره هخلف بوعدي ليكي
أسد.. انا مش فاهم حاجه
أمل.. انا هفهمك يابني
انا أمل خالت ريم واللي المفروض اكون مكان ولدتها اختي لما ماتت ختها عندي وربيتها ومش هكدب عليك كنت ببدي ديما بنتي عنها مهو مهما حصل دي بنت اختي اه لكن التانيه بنتي طبعاوعمري ماهحب اشوف حد احسن من بنتي
أخدت منها طفولتها
واخدت منها حب حياتها
واجبرتها تسيبه
وخليت بنتي تتجوزه عشان كانت بتحبه مع اني كنت عارفه ومتأكده ان بنتي استحاله تحب
ملك.. بصريخ ماما
أمل.. ايوه دي الحقيقه انتي مبتحبيش الا نفسك وبس
ومع الوقت جوزت بنتي على حساب بنت اختي
وتدور الايام وبرضو حظ ريم يبقي احسن من بنتي
بس المره دي لا
ريم مغلطتش يابني واذا كان في حد غلط فاهو انا انا اللي كان لازم اول ماالاحظ كده كنت اتدخلت كنت عالجت بنتي لكن انا معملتش كده
أمل.. روح ياأسد روح لو لفت الدنيا دي كلها مش هتلاقي في قلب ريم ومهما هتعمل فيها مش هتتكلم حتى لو ليها حق روح يابني روح وياريت تخليها تسامحني
أسد.. بيمسك ايد أمل وبيبوسها رغم كل شئ وبيطلع على القصر
ملك.. بغضب ليه عملتي كده انتي عارفه انها اخدت سعادتي مني
أمل.. محدش خد منك حاجه انتي اللي اختارتي واخدتي كل حاجه منها
كان لازم اعرف ان مهما حصل مفيش حاجه هتحصل غير ارادة ربنا
وده اللي انتي اختارتيه وختيه بالقوه يابنتي
ملك.. بصريخ.. انتي استحاله تكوني ام كان لازم تقفي معايا ومقفتيش ليـــــــــــــــــــــــه
ملك.. بتفضل تصرخ وتزعق وفجأة بتقعد في الارض وبتنهار
أمل.. بتقرب منها
أمل.. انا اسفه انا السبب انا اللي كنت ديما بعملك كل حاجه حتي لو كانت غلط وعلى حساب غيرك انا اسفه يابنتي
أمل.. حولي تتقبلي يابنتي ارضي يابنتي ارضي
أمل.. بتمسك ملك في حضنها وبتفضل ماسكها لحد ماتهداء
في ڤيلا أسد المنياوي
أسد.. بيبقي داخل وبيشوف ريم طالعه وماسكه شنطة هدومها وماشيا
أسد.. رحا فين انا مش قولتلك مفيش خروج من هنا
ريم.. انت عايز مني اي تاني
أسد.. عايزك انتي
ريم.. مش انا اللي محتشمه زياده وطريقه لبسي مش عجباك
أسد.. مش انا اتغيرت ده انا هلبسك نقاب
ريم.. أسد لو سمحت كفايه لحد هنا
أسد.. بقولك اي انتي شكلك مش هتجبيها لبر تعالي بقا
اسد بيشيل ريم وبيطلع فوق علي الاوضه
ريم.. انت بتعمل اي
اسد.. البسي ده وانزلي
ريم.. البس اي
أسد.. ريم انا عارف انك بتحبيني
ريم.. مبحبكش
أسد.. بتحبيني
ريم.. مبحبكش
أسد مبتحبنيش
ريم.. بحبك
أسد.. وانا كمان وعايز اعيش عمري كله جمبك
ريم.. بس
أسد.. بيقرب من ريم جامد لدرجه انفاسه بتبقي سامعها ريم وبيروح طابع قبله علي شفايفها
أسد.. هستناكي تحت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ريم بتنزل بفستانها الازرق الجميل وبتبقي سايبه شعرها ولبسه هيلز ونازله من علي السلم
ريم..بتنزل تحت بتلاقي أسد محضر طربيزه حواليها شموع وورد في كل حته والاضأه هاديه
ريم..انت عملت كل ده امتي
أسد..ترقصي وبيروح شدد ريم لي
أسد..اي رايك في الفستان
ريم..اللي سرقته
أسد..اخدتي بالك…
ريم..عجبني اوي
أسد..انتي احلي
ريم..بتتكسف وبتحاول تبعد لكن اسد بيشدها تاني
أسد..انا بيقعد علي ركبته قصاد ريم
أسد..انا اسف
ريم..علي اي
أسد..علي كل لحظه مكنتش فيها معاكي علي كل حاجه مريتي بيها
ريم..بتنزل وهي ماسكه ايد اسد وبتبقي في نفس مستواه
وبتقرب منه وتبوسه من جبينه
ريم..متتأسفش المهم انك معايا دلوقتي بعدين انا لو ممرتش بكل ده اكيد مكنتش هبقي هنا
ريم..يابختي الحلو بعد المر ياعمري الجاي
أسد..بيشيل ريم وبيطلع بيها علي اوضتهم
ريم..مش هناكل
أسد…اكل اي ياشيخه دلوقتي تعالي بس هقولك حاجه
ريم..أسد انت موديني علي فين
أسد..هخطفك اي انتي مش مراتي ولا اي
أسد..بيدخل بريم وبيقفل الاوضه
(وكفايه بقا لحد هنا)
في الصباح ريم بيتصحا مش بتلاقي أسد جمبها
وبتنزل تدور عليه
في الوقت ده
اللي انت عايزه حصل اكرم اعترف قصاد النيابه بكل حاجه وفريد خلاص هيعفن في السجن
أسد..وانا عند واعدي لأكرم اهله في حمايتي والفلوس اللي طلبها هياخدها لما يطلع من السجن
فلاش باك..لما اسد راح لأكرم السجن وعرض عليه فلوس اكتر من فريد ويقول الحقيقه وفعلا اكرم بيغدر بفريد
نرجع للواقع
ريم بتنزل عماله تتدور على اسد وفجأة بتلاقي ملك وامل قدمها
ملك.. بتقرب من ريم وبتنزل عند رجلها
ملك.. انا اسفه اسفه على كل حاجه عملتها فيكى وعارفه اني مستهلش انك تسامحني انا واقفه قدمك وراضيه بأي قرار تخديه
ريم.. هو بصراحه فيه وده هيبقي عقابك
ملك.. قولي.. وانا هنفذ بس تبقي معايا زي الاول
ريم.. في مكان فاضي في اشركه مكان جمبي بظبط لمصممه وكنت بقول لو…
ريم لسه هتكمل ملك بتروح حضنها وهي بتعيط
ريم.. بحبك ياملك
ريم.. بتحضن ريم وبتبقي فرده درعها لأمل وامل بتخدهم الاتنين في حضنها
ريم بتبقي حضنهم وبصه علي اسد اللي بيبقي واقف هو وناهد ومبسوطين
ريم.. انت اللي عملت كده
أسد.. طول ماانا في حياتك مش هشوفك غير مبسوطه وبس
ناهد.. طب يلا بينا عشان نطلع علي المطار
اسد.. ياه نسيت اقولكم ان اخويا واخير راجع من السفر
ملك وريم وامل في صوت واحد.. اخوك
اسد.. ايوه انا ليا اخ محدش يعرف بيه عشان عايش طول عمره بره هو اكبر مني بسناتين
ملك.. المهم يعني غني
ناهد واسد وريم وامل في صوت واحد
مـــــــــــــــــــــــــــلك
ملك..بضحك انا بس بطمن
تمت بحمد الله
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية لكنها ابنتي ) اسم الرواية