رواية احببتها رغم عجزها كاملة بقلم الكاتبة الصغيرة عبر مدونة دليل الروايات
رواية احببتها رغم عجزها الفصل السادس عشر 16
فاطمه… ها كنتو فين
مازن… روحت قدمت علي شغل في جامعه كيان
فاطمه… بستغراب جامعه كيان كيف
مازن… اممم نسيت اقولك كيان رجعت تكمل تعليمها في الجامعه
فاطمه… اممم الف الف مبروك ياكيان
كيان…. الله يبارك فيكي مش يلا نروح بقا عشان ارتاح
مازن… اشطااا يلا ياقلبي يلا سلام بوسي الم ابقا سلميلي علي بابا بقا
كيان… وانا كمان
بوسي…. حاضر سلام
مازن… هتعوزي حاجه يافاطمه
فاطمه… تسلم سلام
مازن…. سلام
مازن خد كيان وروحو البيت
كيان… اه عايزه انام
مازن… وانا كمان
كيان بتحسس علي الكرسي ملقتش السناده اللي بتبقا عليه
كيان… مازن فين السناده اللي كانت هنا في الكرسي
مازن… معرفش يمكن وقعدت منك واحنا بر
كيان بحزن… وقعت كيف دي تذكار من واحدها صحبتي ومعايا من زمان
مازن… متزعليش اجبلك واحدها شبها
كيان بتبص حوليها… بس اهي واقعه هناك اهي
مازن قام جابها… خدي ياختي اهي يلا ننام بقا
كيان… حاضر بس خدها طلعها في اوضه الجلوس بر والصبح نبقا نركبها
مازن… حاضر لم نشوف اخرتها بقا يلا عايز انام
كيان… حاضر متزعقليش
مازن… انا جيت جمبك يابت انتي وخد منها البتاعه وطلع يحطها بر ودخل لاقها طلعت البجامه بتاعتها من الدولاب وداخله الحمام
مازن… استني انا هدخل الاول
كيان… انا الاول
مازن… كيان بصي
كيان لفت… في اي وراح هو دخل
كيان… ياغشاش ماشي لم تطلع
عند فاطمه قاعدها وفاتحه الاب
فاطمه… اوبس طلعو البتاعه دئ بر ليه مش كفايه وقعوها ومخدوهاش معهم هوف هوف
ملك دخلت عليها وهي متعصبه
ملك…. مالك فيكي اي
فاطمه… زهقت من الزفته كيان دي بحس انها عارفه كل حركه ليا وبتعمل عكسها
ملك… كيف
فاطمه… اممم فكك المهم انا فكرت في خطه ولازم ننفزه في اقرب وقت عشان نخلص
ملك… اي هي الخطه دي احكيها
فاطمه… بصي ياستي هنعمل…………. وبس كدا
ملك…. يابنت الاي دي خطه جامده بس عرفتي ده كله كيف
فاطمه… عيب عليكي انا مخابرات
ملك…. هههه جامده يابت يلا ننام بقا
فاطمه… اشطااا يلا تصبحي علي خير
ملك… وانتي من اهله
عند كيان ومازن غيرو ورقدو عليكي السرير
مازن… يلا اطفي النور خلينا ننام
كيان حا ولسه هتكمل لاقه تلفونها رن راحت قامت قعدت ولم شافت اللي رن فرحت
مازن استغرب… مين
كيان… حمزه حبيبي
مازن بعصبيه… حمزه اي ياروح امك خلي ليلتك تعدي
كيان… وه وه اهد ده حمزه الولد الصغير ابن صحبتي
مازن… مذكر ده ولا مش مذكر
كيان…. مذكر
مازن… يبقا تتلمي في يومك وتتكلمي معا حلو اسمو حمزه بس
كيان بفرح من غيره مازن… حاضر
مازن… شاطره يلا اقفلي عشان ننام والصبح ابقا كلميه
كيان… وحياتي عندك اكلمه حبه صغيرين
مازن… صبرني يارب ماشي بس تخلصي بسرعه وتتكلمي عدل
كيان… حاضر وراحت فتحت
حمزه…. قلبي عامله اي
كيان… الحمدلله بخير وانت عامل اي يارو ومازن بصلها كيان…. ياحمزه
حمزه… الحمدلله بخير ياقلبي مدام انتي بخير فينك مش بترني عليا ليه اديلك يجي يومين مش بتكلميني
كيان… حقك عليا مكنتش فاضيه اليومين دول
حمزه… مدام عندك سبب مسامحك بس اوع تتكرر تاني
كيان ببتسامه… متخافيش مش هتتكرر تاني ابدا
مازن لم لاقي كيان مبسوطه وهي بتكلمه اتعصب
مازن.. افتحي مكبر الصوت
كيان بصوت واطي…. ياختي ياختيييييي
مازن… اخلصي
كيان… حاضر وفتحت مكبر الصوت
حمزه رحتي فين
كيان… موجوده اهو امال فين ماما
حمزه… طلعت تجهز الاوضه بتاعتي وتطلع لبس لبابا وانا استغليت الفرصه لانها بتغير لم بتسمعني انا وانتي
كيان… ههههه بتغير دي هبله
حمزه… لا متقوليش علي ماما كدا عيب انتي قولتليلي عيب نشتم الكبار
كيان… اوبس اسفه
حمزه… اشطااا سماح المره دي بقولك عايزك تحكيلي قصص زي زمان لم كنا عندك وبتحكيلي لحد منام
كيان… من عيوني بس مش النهارده عشان هنام
حمزه… اشطااا نبدا من بكرا
كيان… ماشي يلا بقا تصبح على خير
حمزه… وانتي من اهل الخير ياقمري
مازن… بتحكيلو حكايات وحوديد وينام واكيد كنتي بتاخدي في حضنك وانا تقوليلي مبعرفش انام وحد جمبي
كيان… مازن بطل هبل في حد يغير من عيل صغير
مازن… انا مش غيران ويلا نتخمد
كيان بزعل من صوته العالي ليها… ماشي يلا
مازن رقد وادها دهرو وعمل نفسه نام و كيان زعلت اكتر
بعد شوي مازن لم حس انها نامت لف وشه ليها وشدها في حضنه وبصوت واطي… انا عارف اني كنت متعصب عليكي بس غصب عني مش عايز حد يلمسك ولا يجي جمبك ولا تكلميه غيري حتي لو مين انا اسف وحقك عليا لو زعلتك بس انتي الوحيدها اللي مش بقدر امسك عصبيتي في اي حاجه تخصك وراح بايسها علي دماغها تصبحي علي حاجه حلوه زيك ياروح قلبي
كيان وهي مغمضه عنيها وسامعه كل حاجه وفرحانه… تكون انت الحاجه الحلوه دي ياحياتي وراحو حضنه بعض ونامه
الصبح مازن وكيان صحو وبيلبسه وبيجهزو نفسهم عشان يمشو علي الجامعه
كيان… مازن يلا تعال اربطلي النقاب
مازن… اربطي انتي انا بلبس الجزمه
كيان بطفوله… لا تعال اخلص
مازن… حاضر هاتي متتعوديش علي كدا
كيان… محدش هيربطلي النقاب الصبح غيرك
مازن… طيب خلصتي
كيان… اه
مازن… يخربيت جمال امك متيجي نقعد
كيان… لا والله بعد كل اللي انت عامله والنشاط بتاعك نقعد يلا
مازن… اممم طيب لو لقيت حد بصلك هموته
كيان… وه وه وه هنتحكم في بص الناس ولا اي
مازن… ماليش فيه
كيان… يلا بس واستهدا بالله
مازن… لا إله إلا الله يلا
كيان… اشطااا يلا
وطلعو عدو علي بوسي وخدوها معاهم وراحو وصلوالجامعه
مازن… بوسي خلي بالك من كيان ولو حصل حاجه رني عليا
بوسي… حاضر من عيوني
مازن… حبيبتي خلي بالك من نفسك ماشي ولو عوزتي حاجه ولا حصل وحد ضايقك رني بس
كيان… حاضر متخافش
مازن… هتنزلو هنا
كيان… ها هنا كويس عشان انت عارف كلام الناس ان اكيد رجعت وكملت عشان هو هيساعدها وينجح مهو جوزها والكلام الكتير ده
مازن… ماشي ياروحي اللي يعجبك اعمليه
كيان… تسلملي يلا يابوسي
بوسي… يلا ياحبيبتي
عند فاطمه… ها جاهز نبدا ننفز من النهارده في الخطه
_اكيد جاهز
فاطمه… اشطااا بالتوفيق
_للجميع سلام
فاطمه…. سلام
في المحاضره
كيان… ها اخير خلصت الواحد زهق
بوسي…. ههههه زهقتي من محاضرتين بس
كيان… اه والله وصوت من ورها
.. كيان البنهاوي هنا ورجعت نورت الجامعه
كيان بتتلفت للصوت… مين معتز
معتز… كويس انك لسه فاكرها اسمي اخبارك اي
كيان… الحمدلله بخير وانت اخبارك اي
معتز… تمام بس اي ده انتي تعرفي بوسي
بوسي.. اه بتكون بنت عمو وانت مالك اصلا
معتز… ليه بس الغلط ده
بوسي… اذا كان عاجبك
كيان… في اي مش طيقه ليه
بوسي… فكك يلا عشان نروح المحاضره
معتز… لسه فاضل خمس دقايق
كيان… عقبال ما نوصل
معتز.. طيب بس بقولك عايزين نشوفك تاني
كيان… ان شاء الله
كيان راحت هي وبوسي علي المحاضره وكان الدكتور دخل
بوسي…. يلهووي الدكتور دخل وده صعب محدش بيدخل ورها
كيان… طيب العمل اي دلوقتي
بوسي.. وانت مالك
معتز… اخلصي وانا ادخلكم
كيان…. قولي خلي يدخلنا يلا
بوسي.. دكتور حاتم
معتز… اشطااا تعالي وراي وخبط ودخل
معتز…. اسفين يادكتور لو سمحت دخل دول عشان يخصوني وكانو معايا
كيان… مازن يالهوووي
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببتها رغم عجزها ) اسم الرواية