رواية سأنتقم كاملة بقلم ميرفت السيد عبر مدونة دليل الروايات
رواية سأنتقم الفصل السابع عشر 17
قولتله ليا طلب وارجوك توافق قبل مااروح معاك
:اتفضلي
اروح لعمتي وفارس اطردهم من بيتي وبعد اذنك نتظاهر اننا مسامحين بعض وانهم اتكشفوا
: مفيش مانع
طب ممكن تفهمني قالولك هما مين او عملوا كدة ليه انا هتجنن
لما ضيقت عليهم الخناق بتسليم الفلوس اضطر ابن عمتك يجيلي النهاردة الصبح ويوريني رسايلك وطلبك للمنوم بعلب الميكب واخد فلوس
وطبعا سألته باعك ليه
ابتسم وقالي خالي السبب عاش ومات حارم اخته من كل حاجة
هما اخوات من الام
ابوه كان شريك جدي لأمي نصب عليه في نصيبه وموته بقهرته مش بس كدة واتجوز ارملته جوليا وفضل يقربها منه لحد ماحبته بجنون واخد فلوسها هي كمان وخلف منها ابو سلمى ولما مات امي طلعت من المولد بسبب بنته قربنا منها وامي ربتها كانت بتعاملنا اننا بتشحت منها وانها بتحن علينا تشغلني في الجيم مدير واشيلها الليلة واساعدها بدل ماتكتبه باسمي او تحس اني باحبها تديلي مرتب وتحاسبني بالمليم
مافكرتش حتى تكتب بيتها لينا وهي جاية تنتقم منك
فانت بقى خلص عليها واحنا نورثها والكل يبقى مبسوط
انا كنت بحالة ذهول وانا بسمع من احمد
دة جزاء المعروف
انا كان لازم اعرف اتقي شر من احسنت اليه
: وردك على الاتهامات دي ايه ياسلمى؟
هاتعرفه لما نروحلهم
اتجهنا للفيللا بتاعتي
دخلت انا واحمد مسكت أيديه وهو ابتسم
اول مادخلت الجيم سألت الولد الي شغال على فارس قالوا لي ده في الفيلا فوق
قلت لهم طب يلا يا جماعه بعد اذنكم الجيم مقفول النهارده
كل اللي في الجيم بصوا لبعض باستغراب قلت لهم انا صاحبة الجيم وباقول لكم انا اسفه جدا لظروف طارئة الجيم النهارده مقفول
الولد اللي شغال انا اعرفه كويس شاب محترم قال لي في حاجه حضرتك طيب؟
قلت له من بكرة اعتبر ان فارس ما بقاش مدير الجيم ولا بقى شغال في الجيم ولا هيعدي من قدام الجيم اصلا وانا عشان باثق فيك وعارفة ان انت ولد محترم وابن ناس انا هعينك انت مدير ومسؤول عن الجيم دة
الولد فرح جدا وقالي تحت امرك
سلمته مفاتيح الجيم واخدت رقمه وحددتله راتب وعرفته النظام وهو اصلا عارف كل شيء
وبعد ماقفلت الجيم
دخلت علي البيوتي سنتر وطلبت من مها البنت الي بتديره تروح وانها اجازة وان فارس مبقاش مدير ولاله علاقة بأي شيء هنا
البنت فرحت جدا وقالت الحمد لله
كل دة واحمد بيراقبني وصامت
طلعنا عالفيللا فتحت بالمفتاح ودخلت
لقيت عمتي بتتفرج على التلفزيون
وفارس نايم
اول ماشفتني اتصدمت.
قولتلهابزعيق ايه مالك شفتي عفريت؟
ادخلي صحي الكلب الي نايم في بيتي وبيطعني في ضهري
طبعا كان صحي على زعيقي
احمد قعد حط رجل على رجل ومبتسم
فارس خرج ومسك امه عشان كانت خايفة
قالها متخافيش دي مجنونة
حدفته بالفازة
برة بيتي ياكلب انت والعقربة دي
انا الي امنتكم على نفسي وعلى اسراري
عاوزين تورثوني بالحياة
ردت عمتي زي ابوكي ناكر الجميل سرق ابوياوقهره واتجوز مراته وعمره مافكر يرجعلي حق ابويا
اخرسي واوعي تجيبي سيرة بابا
انا ماسكة نفسي لانك ست كبيرة خسارة اقول عليكي عمة متشرفتيش
#M_s
ابوكي كان مفلس وبابا كان صاحبه وموله وخلاه شريكه ابوكي الي اول ماالمشروع كسب اتنكرلجدي واتنمرد وماطل في انه يرجعله فلوسه ودة خلى جدي يفض الشراكة وبحكم محكمة ابوكي ماياخدش جنيه لأنه مادفعش حاجة اصلا
ابوكي بعدها تعب ومات والموت بتاع ربنا وجدتي كانت فاهمة ان جدي انسان محترم واتعلقت بيه و اتجوزوا
انتي بقى وابنك عملتوا عليا عصابة
احمدوا ربنا اني مش هاحبسكم واهو احمد رمالكم قرشين دة مقامكم
اتكشفتوا خلاص برة بيتي منك ليهاياخونة
لموا هدومكم وبالسلامة
وهما ماشيين قلتلهم
مفاتيح البيت والجيم
اخدت المفاتيح وقلتلهم لو عيني لمحتكم في مكان ولو صدفة هابقى اخر حد ممكن تشوفوه بحياتكم
وهما ماشيين مهزومين ومطرودين
لا استنوا لسة دوري
وقفوا وفارس قاله في ايه تاني
ابتسم احمد وقاله هاتعرف حالا
انا استغربت من كلام احمد والي سمعته منه كان مفاجيء اكبر من احتمالي
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية سأنتقم ) اسم الرواية