رواية احببتها رغم عجزها كاملة بقلم الكاتبة الصغيرة عبر مدونة دليل الروايات
رواية احببتها رغم عجزها الفصل الثامن عشر 18
رواية احببتها رغم عجزها الحلقة الثامنة عشر
كيان… من ساعتها وانا بحبك وكنت علطول اسال بوسي عليك وكل حاجه بتعملها كنت بعرفها وبعرف بتحب تاكل اي ومبتحبش اي وبتنام ايمتا وتصحا ايمتا وكل حاجه
مازن.. كل ده
كيان… ده كله قليل دانا بدمن حاجه اسمها مازن في حياتي وكنت باكل واشرب زيك واصحا ونام معاك وكل حاجه وانت كنت مش معبرني حتي لو اي
مازن… طيب اقولك سر بس ثغنن
كيان.. قول
مازن… ووانا كمان كنت بحبك من زمان بس لم سافرتي بدات انسا وابعد ولم ظهرت فاطمه حبيتها
كيان… بجد يعني انت كنت بتحبني
مازن… اه ياحيات مازن
كيان… بعشقك ياقلب كيان
مازن… وانا كمان ياروحي ونامه
الصبح مازن وكيان صحو ولبسه وفطرو
كيان لسه هتربط النقاب.
مازن… بتعملي اي
كيان… هربط النقاب عشان نمشي اخرنا يلا
مازن خدو منها… احنا مش قولنا انا اللي اربطه دايما
كيان… اوبس نسيت معلش يلا اربطه طيب
مازن ربط النقاب… اشطااا كدا احسن يلا بقا نمشي
كيان… لا والله ارفعو شوي
مازن… كدا حلو يلا واه قبل ماامشي
كيان بزهق… اي
مازن…. احنا لينا بيت ولا لا
كيان بستغراب… اه ليه
مازن… يبقا نتخانق نكسر بعض في بيتنا مش بر البيت برضو البيت احنا عادين ولا كان في حاجه ماشي
كيان بفرحه من كلام مازن…. ماشي
مازن… ايو كدا قلبي اللي بيسمع الكلام يلا ومشو وعدو علي بوسي خدوها معاهم وراحو
في الجامعه كيان قاعدها هي وبوسي في الجنينه وبيبصه لاقي مازن واقف وواقف حولي خمس بنات
كيان بعصبيه.. شوفي البيه واقف كيف
بوسي… يلهوووي البت اللي واقف دي لابسه بلوزه تجنن
كيان… لا والله متشلنيش
بوسي…. ده شغلو يعني هم اكيد بيسالو عن حاجه اهدي
مازن وهو واقف لاحظ كيان وهي في الجنيه وباصه عليها
مازن في سرو… ياختييي دي هتنفخني النهارده ربنا يسترها
_دكتور دكتور سرحت فين
مازن… بعد اذنكم ونكمل وقت تاني
_تمام يادكتور اتفضل
مازن سابهم وراح عند كيان وبوسي.
مازن… القمرات بيعملو اي هنا
كيان… بنتفرج علي واحد واقف وحوليه خمس بنات
بوسي بهزار… مازن انت تعرف البنت اللي لابسه بلوزه وردي دي
مازن بستغراب… مين قصدك حنان
بوسي… اه اصل بلوزتها حلوه ابقا عرفني عليها اشوفها بتجيب البس منين
كيان… ويعرفك ليه عليها روحو دلوقتي مهي موجود اهي
مازن… بطلي هزار بقا دي مولعه لوحدها وراح نزل علي ركبته قدامها ورفع راسها وحط عينه في عينها
مازن… مش انتي بتحتاجي حاجه مش فاهمه بتروحي لدكتورك يشرحه
كيان بزعل طفولي… اه
مازن… طيب وشغل الدكتور اي مش يفهمك اللي مش عارفه ويساعدك
كيان… اه
مازن… طيب حبيبتي زعلانه ليه دلوقتي وشايفه جوزها بيعمل شغلو كويس
كيان…. عشان اش بحب اشوف حد واقف جمبك ابدا ويبصلك
مازن… وانا مهم حد يقف جمبي ولا يبصلي مش هيملي عيني وقلبي غير ملاكي
كيان ببرئ… بجد
مازن خبطها علي راسها… انتي هبله يابت هي دي محتاجه سوال يلا بقا علي محاضراتكم عشان عامل مفاجأة لحبيبتي
كيان… اي هي
مازن… اول حاجه هي مفاجأة ومينفعش تتقال تاني حاجه انتي هنا طالبه عندي اش حبيبتي فمينفعش اقول
كيان… رخم
مازن… بس بدمنك
بوسي… متراعو مشاعر امي بقا انتو الاتنين
مازن بضحك هو وكيان… واحنا مالنا متتنيلي وتحبي ومتوجيش دماغنا
بوسي…. مهو مافيش واحد مزز يتحب
معتز من وراهم… في مزز كتير بس انتي مبتشوفيش
بوسي… والله محدش جاب ليك سيره
معتز… اي ده دكتور مازن هنا وقاعد ليه كدا فيكي حاجه ياكيان انتي كويسه
كيان… لا مافيش حاجه
مازن… وفيها اي لم ابقا هنا عادي
معتز… لا عادي براحتك بس استغربت المهم اتشرفت بيك
مازن… شكرا يلا ياكيان انتي وبوسي علي محاضراتكم
معتز… محاضراتهم لسه فاضل عليها ربع ساعه خليهم
مازن بعصبيه… وانت اي عرفك
معتز… انا بحب اعرف اي حاجه تخص كيان
مازن اتعصب وراح ضاربه بوكس في وشه
كيان… مازن اهد
معتز… انت اتعصبت ليه كدا يادكتور هو في حاجه بينكم ولا اي
مازن… وانت مالك وكيان بتكون م وراحت كيان قطعت كلامه
كيان… بكون صحبت اخته عشان بوسي بتكون اخته
معتز… اممم طيب ودي يخصه بيه اي انه يتعصب ويضربني انت تعرف انا ممكن اقدم فيك شكوه
كيان… معتز انا اسفه بالنيابه مازن
مازن بص لكيان بعصبيه انها اتاسفت
معتز… عشان خاطرك انتي بس ياكيان مش هعمل حاجه المرادي
مازن بعصبيه… امشي من قدامي بسرعه يامعتز احسن ليك
كيان… معتز امشي معلش
معتز… حاضر همشي عشان خاطرك سلام
بعد ما معتز مشي كيان مسكت ايد مازن
كيان… مازن اهد وحياتي عندك
مازن… هو ماله بيكي
كيان… والله معرف مانت عارف انه كان معايا في نفس الدفعه واصلا معرفش اي تصرفاته اليومين دول اهد وحياتي
مازن… ان لاقيته في اي مكان انتي فيه هموته المره الجاي
كيان… وحياتي اهدا بقا
مازن… تمام يلا علي المحاضره
كيان… مش هسيبك كدا يلا خدني وديني عند المفاجأة مش هحضر بوسي تبقا تسجلهالي
مازن… مينفعش روحي ومتخافيش
كيان بطفوله… مش حابه احضر يلا نمشي انا وانت
بوسي… اه خدها وانا هسجل المحاضره وابقا ابعتهالها وتذاكرها ولو مفهمتش حاجه تبقا تبعتهالي او انت تفهمهالها
مازن.. بس
كيان… مبسش يلا
مازن… طيب يلا وخد كيان ومشي
عند فاطمه … الو ايو يامعتز
معتز… الواطي ضربني بالكف علي وشي وديني مانا راحمه ولعلمه الادب
فاطمه… اياك تميسه اي حصل
معتز… عملت زي مقولتي لاقيته ضربني بوكس وكيان حاشته بالعافيه من علي
فاطمه…. طيب اهد بس وانا احاول افكر في فكره عشان نخلص بسرعه
معتز… انتي علي وعدك معايا هساعدك تبعديهم عن بعض وانتي تساعديتي اقرب بوسي مني
فاطمه… تمام حاضر
في مكان اخر
_بت يانانسي
نانسي… اي يابت ياحنان
حنان… بوصي الصور دي
نانسي… وريني يديني الدكتور والبت العاجزه مع بعض لا وعامله فيها منتقبه وتبع دين
حنان… اه شوفتي
نانسي… انا هخلي فضيحتها بجلاجل بس استني عليا اخلص الموضوع اللي معايا الاول
حنان… اشطااا وانا احاول اراقبهم واقولك لو حاجه حصلت جديده
نانسي… تمام ياحبيبتي اسيبك دلوقتي اروح اشوف الواد اخوي سلام
حنان… سلام
عند كيان ومازن
كيان… هتفضل تسوق كدا كتير
مازن… خلاص وصلنا اهو وراح نزل شالها
كيان… اي جابنا الملاهي وهات الكرسي ونزلني
مازن… لا هفضل شايلك كدا
كيان… نزلني وبطل هزار زاد يعني مافيش حد هنا
مازن…. انتي بتحبي العب والمرجيح وانا جبتك عشان تركبي اي لعبه في اي وقت براحتك وتاخدي راحتك ومحدش يزعجنا
كيان بفرحه… هو انا فعلا بحبهم بس من ساعه ما وزعلت
مازن… مراتي متزعلش ابدا وكل حاجه هخليكي تعمليها بس اشوف دايما ضحكتك ويلا نبدا
كيان بفرحه…. يلا يابابا
مازن… بابا
كيان…. اي مش انا بنوتك
مازن… اه
كيان… وانت بابا حبيبي يلا
مازن بفرحه… ماشي ياقلب بابا يلا وفضلو يلعبه ويهزرو سوء
عند معتز سهران مع اصحابه
_مالك يابرنس عمال تشرب كتير ليه كدا
معتز.. عادي المهم مالك متغير ليه
_بصراحه بص وطلع التلفون وورها صوره علي التلفون لبوسي وواحد زميلها وهم بيهزرو معتز شاف كدا وراح مسك التلفون وكسرو وساب اصحابه ومشي وساق العربيه ووصل عند البحر ووقف
معتز بعصبيه مسك التلفون ورن علي بوسي
بوسي… الو عايز اي
معتز وهو سكران… بوسي انتي مش لحد غير انا بعمل كل حاجه عشان تكوني معايا حتي بساعد فاطمه انها تبعد مازن اخوكي عن كيان عشانك انا بحبك اوووي
بوسي بصدمه من اللي سمعتو…. انت فين دلوقتي
معتز… انا عند البحر
بوسي… تمام خليك مكانك وانا جيالك سلام
عند كيان ومازن خلصو لعب
كيان… بس انا تعبت يلا نروح
مازن… يلا وانا كمان
كيان… ههههه عجزت يابابا
مازن… بابا مش بيعجز ابدا
كيان.. ههههه بابا عجوز
مازن… اتلمي عشان بابا مش عجوز وراح حطها في العربيه ومشو
عند بوسي وصلت عند معتز لاقته راقد علي الارض راحت عندو
بوسي… معتز فوق
معتز… انتي جيتي ياقلبي
بوسي… احكيلي كل حاجه بينك انت وفاطمه
معتز… حاضر بس هتفضلي معايا
معتز… فاطمه طلبت مني ابعد كيان ومازن عن بعض بشرط انها هتقربك مني وكمان بتفكر في خطه جديده مش عارف اي هي
بوسي… يابت الكل***ب انا لازم اكلم مازن وكيان واقولهم اللي حصل
معتز… بوسي انا بحبك اووي ومن زمان
بوسي بصت علي حاله معتز.. افوقه الاول ووخليه يروح وبعدين اشوف فاطمه وعرف كيان ومازن
عند كيان ومازن وصلو الشقه وهم فرحانين وبيضحك واول مدخلو الشقه لاقي
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببتها رغم عجزها ) اسم الرواية