رواية ملاك الأسد كاملة بقلم بسملة مصطفي عبر مدونة دليل الروايات
رواية ملاك الأسد الفصل الثامن عشر 18
ملاك كل شويه تقوم من النوم مفزوعه وتقعد تعيط وتقول امي وام الأسد تقلق لشأنها جدا
وتتصل علي اسد وتخبره بما يحدث
ام الاسد رنت عليه
اسد :نعم يا امي
الام :تعالي بسرعه يا اسد علشان ملاك كل شويه تصحي من النوم مفزوعه وتقعد تعيط ومبتنامش الا بعد وقت طويل
اسد قلق بشأنها :حاضر يا امي جاي اهو.
اسد وايان ركبوا العربيه واتجهوا الي القصر وأسد ساق باقصي سرعه عنده لكي يوصل بدري
بعد فتره وصل اسد
وترك العربيه واتجه الي الغرفه سريعا ورأها قد استيقظت وبتعيط وام الأسد تهديها
جري عليها واخدها في حضنه وقعد يطبطب عليه ويملس علي شعرها بحنيه
اسد :اهدي يا ملاكي
انا معاكي متخافيش من حاجه
ملاك وقد هدأت نوعا ما ولكن ما زالت تبكي
أخرجها اسد من حضنه ومسح دموعها وقال :العيون دي مش عايزها تدمع ابدا يا ملاكي ماشي
لو شوفت دموعك تاني هزعل منك
ورجعها الي حضنه من جديد واخد يهديها حتي استكانت في حضنه ونامت وعدل وضعيه نومها وغطاها وطلب من أمه تعمل ليها اكل وهوا هيقعد جنبها
اسد قعد جمبها وأمه نزلت تعمل اكل لملاك
اسد نام جنبها واخدها في حضنه
اسد قاعد زعلان علي اللي بيحصل لحبيبته مهما كان هيا اه زعلته بس ده ميمنعشي أنه بيحبها لسه ومش بيحب يشوفها زعلانه
ملاك نايمه في هدوء وسلام ولكن ما زالت اثار دموعها علي خدها
ملاك بتحلم وبتقول بصوت مسموع متسبنيش يا ماما متسبنيش مامااا
اسد بفزع :اهدي يا ملاك ده حلم يا حبيبتي اهدي
ملاك لسه الصدمه ماثره عليها ومش مستوعبه اللي حصل لمامتها
ملاك بتبص لاسد وعيونها مليئه بالدموع
اسد بيبص لها وهوا حاسس بيها
اسد :طلعي كل اللي جواكي يا ملاكي
زعقي اعملي اللي انتي عايزه
عيطي انا موجود معاكي اهو ومحدش معانا عيطي وطلعي كل اللي في قلبك يا روحي
ملاك وقد انفجرت في البكاء وأسد اخدها في حضنه
اسد طلعها من حضنه وقال لها
انتي عارفه إن هيا في مكان احسن دلوقتي صح
ملاك هزت راسها وسط بكائها
اسد :طب انتي عايزه مامتك تكون مبسوطه ولا زعلانه
ملاك بصوت مبحوح من كتر العياط: مبسوطه
اسد :هيا اكيد مش عايزه تشوف دموعك ولا عايزاك في الحاله دي هيا اكيد عاوزاك مبسوطه وهيا هتكون مبسوطه لما تشوفك مبسوطه
ريم ام الاسد دخلت بالاكل
اسد :حطي يا امي علي الترابيزه
ريم حطته وخرجت
وأسد قال لملاك
اسد :يلا علشان تأكلي معاياا
ملاك :مش ليا نفس
اسد :لا هتاكلي معايا
مش هاكل لوحدي
ملاك :مش عايزه اكل يا اسد كل انت انا مش ليا نفس للاكل
اسد جاب الاكل وحطه قدامها وبدأ يأكلها وهيا رافضه بس هوا مصمم علي انها تاكل
اسد اكلها وهيا قالتله : خلاص يا اسد انا شبعت
اسد :طب أخر معلقه
ملاك :لا مش عايزه كل انت بقي
اسد:انا مش هاكل نفسي انتي اللي هتاكليني (قال يعني الواد صغير 😂😂)
ملاك :انت مش طفل يا اسد
اسد بتذمر مثل الاطفال :بس انا أكلتك مع انك م صغيره ببقي تأكليني
ملاك بدأت تاكل اسد وأسد مبسوط وخلص اكل وقام غسل وقوم ملاك وسندها لحد ما غسلت وكانت هتقع ولكن اسد مسكها بتحكم
ملاك خلصت وأسد رجعها مكانها تاني
وجاب العلاج ومايه
اسد :يلا يا ملاكي علشان تاخدي العلاج
ملاك : بس انا م تعبانه
اسد :لا يا حبيبي انتي مش تعبانه العلاج بس علشان اعصابك تهدي شويه
ملاك اخدت منه العلاج واخدته وبعد كده نامت
اسد خرج بره بعد ما نامت نزل لمامته وسألها هيا فين ليان
الام :في اوضتها ي اسد
اسد : تمام
وتتوجه اسد الي غرفه أخته ليان
اسد خبط علي الباب وليان فتحت ولما لقت اسد الواقف برقت بصدمه ولكن نزلت عينها في الأرض بحزن ودموع
اسد :ليان ارفعي راسك
اسد اخدها وقعدها علي السرير علشان يعرفوا يتكلموا
اسد مسك وشها بين أيديه
اسد :ليان انتي اكيد عارفه انا زعلان منك لي
ليان متكلمتش وحاطه عينيها في الارض
اسد :لا اتكلمي انا مش جاي علشان اقعد اكلم نفسي
ليان ببكاء :اقول اي اقول إن اكتر انسان حبيته في حياتي طلع عائلته هيا اللي قتلت ابويا ولا اقول إن اكتر انسان حبيته في حياتي طلع الد اعدائنا ولا اقول إن كذب عليا كتير ولا اقول اني مغفله ومش بفهم
اسد : طلعي كل اللي في قلبك ااحكيلي انا بسمعك اهو يا قلب اخوك
ليان :اقول اي ولا اي
اسد :طب هسالك حاجه هل ده مبرر انك تضحي بحياتك
ليان :اه علشان انا كرهت نفسي وكرهت الدنيا اللي انا عايشه فيها
اسد :مفيش مبرر يخلي الإنسان يضحي بحياته أو يقتل نفسه بسببه والانتحار مش حل لاي مش مشكله واي حد بينتحر بيموت كافر مفكرتيش هتقابلي ربنا ازاي وانتي قاتله نفسك
ليان متكلمتش بتعيط بس
اسد اخدها في حضنه وقعد يكلمها ويهديها بكلامه
اسد :اولا ده واحد.مش يستاهلك
انتي تستاهلي احسن منه بكتير
ليان اتكلم مع ليان كتير وبعد ما خلصوا كلام
اسد قال لي ليان :نامي يلا يا قلب اخوكي ومتزعليش من تصرفاتي معاكي انا بخاف عليكي انتي بنتي قبل ما تكوني اختي انتي امانه ولازم احميها ومش افرط فيها
انا موجود في اي وقت تكوني عايزه تتكلمي فيه
ليان حضنته :اوعدك بعد كل الكلام اللي سمعته منك ده مش هتلاقيني زعلانه تاني
ليان بمرح :بقولك اي سيبني انام وروح شوف القمر بتاعتك
اسد بضحك ضربها بخفه علي دماغها:ماشي يا لي لي هروح اشوفها
اسد كان ماشي ولكن أوقفه صوت ليان
ليان :اي رايك يا اسد لو نفاجئ ملاك ونفرحخا ونخرجها من المود اللي هيا فيه ده
اسد قعد معاها تاني وقعد يخطط معاها يعملوا اي لملاك وقعدت تسأله هيا بتحب اي وبتفرح بسبب اي واسأله كتيره
وبعد كده اسد سابها وقال لها نكمل كلامنا بكره علشان تعبت وعايزه انام
وخرج واتجه الي غرفته وفتح الأوضه واتصدم 😳؟.
يا تري اللي صدم اسد؟؟
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية ملاك الأسد) اضغط على أسم الرواية