رواية عشقت تؤام محبوبتي كاملة بقلم جاسمين محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية عشقت تؤام محبوبتي الفصل الاول 1
لم قوم اصحي العيال دي اللي هتتاخر علي الشغل
_حياه ياحياه قومي الشغل
حياه: يوووه بقا سيبيني انام مالكيش دعوه ب شغلي
_كيف ده يابت قومي
حياه: روحي صحي حور بس وامشي بقا ورتحت شدت البطنيه علي دماغها ورجعت نامت
_استغفر الله العظيم وراحت علي السرير التاني عليه حور حور يابنتي قومي
حور: صباح الخير يافوفه
_صباح النور ياقلب فوفه قومي الشغل
حور: الساعه كام
_الساعه 6ونص
حور: اشطااا اقوم اطلع البس واخد دش ولبس وصلي عقبال متجهزي الفطار
_ماشي ياقلبي قومي وصحي المصيبه دي معاكي
حور:حاضر ياروحي روحي انتي
(فوفه دي بتكون فوزيه مامتهم)
حور: حياه قومي بقا وعماله تهز فيها وتشد البطانيه من عليها
حياه: بت انتي سيبيني انام
حور: والشغل ياهانم
حياه: فهد مش بيكلمني لو اخرت زاد هو لسه مصحيش كمان لم يصحا ابقا انا اصحا
حور: لا إله إلا الله براحتك انا اروح انام وسابتها ومشت
حياه: شاطره سلام
حور وهي بتقفل باب الاوضه ورايحه نحيت الحمام وزعلانه
فوزيه: الجميله زعلانه ليه
حور: مافيش حاجه ياروحي
فوزيه: انسيه يابنتي ورتاحي
حور: بحاول ياماما ومش قادرها بس اوعدك اني انسا عشان مينفعش بعد اذنك وسابتها ودخلت الحمام
فوزيه: ربنا يسعدك ياحبيبتي ويعوضك بالاحسن منه ويسعدك في حياتك يارب ورجعت علي المطبخ
في مكان تاني
_صباح الخير علي عصافير الحب
هاله: صباح الورد ياروحي
محمد: صباح الجمال علي اجمل بنت في الكون
ريتاج: قلباااااا انتو الاتنين عاملين اي
محمد وهاله: الحمدلله بخير ياروحي طول مانتو بخير قدامنا
ريتاج: يارب دايما يارب اه صح فين فهد عايزه
محمد: لسه نايم اطلعي صحي عشان عندنا شغل وميتاخرش
ريتاج: من عيوني وسابتهم وطلعت تجري علي السلم عشان تصحي فهد اول ما وصلت لحد الاوضه فتحتها ودخلت من غير متخبط
ريتاج بصوت عالي: فهددددد البيت بيولععععع
فهد قام مفزوع وقام يجري من علي السرير
فهد: البيت كيف ده رن علي المطافي طيب
ريتاج واقفه عماله تضحك فهد بيبصلها
فهد: عبوشكلك ياشيخه
ريتاج وقعت علي الارض من الضحك علي فهد
ريتاج: مهو انا مش هعرف اصحيك غير كدا صباح الورد يابرنس
فهد وهو حاطط ايدو في نصه: صباح الزفت علي دماغك اضربك انا دلوقتي
ريتاج: عيب تضرب اختك الصغنن عيب
فهد: عيب انتي تعرفي العيب يلا اطلعي خليني اتخمد تاني وراح نحيت السرير ولسه هيرقد
ريتاج: تتخمد اي اخلص قوم عايزاك في حاجه وراحت شده مقومه قاعد علي السرير
فهد: عايزه اي يانيله علي الصبح اخلصي
ريتاج: اول حاجه بابا عايزك عشان الشغل والشركه وتاني حاجه عايزاك تجيلي الجامعه النهارده
فهد: ليه في اي في الجامعه
ريتاج: معرفش بس العميد قال انه عايزك ورن عليك وانت مرددتش
فهد: اه رن وكنت مشغول ونسيت ارن عليه وتمام ماشي اجي اشوف في اي يلا بقا اطلعي عايزه انام
ريتاج: تنام اي قوم الساعه سبع ونص اخلص
فهد: قولت غوري اطلعي وسيبيني اتخمد ورجع رقد تاني
ريتاج لقحت المخده عليه: اتخمد عيل بارد وسابته وطلعت
هاله: ها ياحبيبتي صحي
ريتاج: لا ياماما صحيته ورجع نام تاني
هاله: مدام صحي وقام يبقا مش هيعرف ينام تاني يلا انتي علي جامعتك
ريتاج: ماشي ياماما
فهد: اووووف منك لله ياريتاج مش عارف انام تاني وبيبص لاقي رساله جاتلو مسك الفون يشوفها
فهد: صباح الورد ياقلب حبيبك هقوم اهو اغير واجي نفطر سوء وبعدين نروح الشركه اول مخلص ارن عليكي باي وراح قفل الفون وقام دخل الحمام
حور: الحمدلله اقوم امشي انا بقا ياماما هتعوزي حاجه
فوزيه: ماشي ياحبيبتي بس شوفي المصيبه دي يمكن تصحا وتروح معاكي
حور: مش هتصحا ولسه مخلصتش كلامها ولقت حياه طالعه من الاوضه
حياه: صباح الخير
حور وفوزيه: صباح النور
فوزيه: كويس انك صحيتي يلا عشان تلبسي وتروحي معا اختك
حياه: لع خليها هي تروح روحي انتي ياحور عشان عارفه اني عندي شغل قبل المروح وراحت غمزتلها
حور: تمام ياحياه يلا ياماما اروح انا لا اله الا الله ياماما
فوزيه: محمد رسول الله ياحبيبتي وراحت بصت لحياه
حياه: يلا اروح اخد دش عشان البس وسابتها ودخلت الحمام
جاسر: صباح الخير ياكبير
محمد: صباح النور ياحبيبي
جاسر: فهد فين
محمد: مانت عارف لسه شوي عقبال ما يجي
جاسر: تمام بس النهارده في اجتماع الساعه 10ليه هو
محمد: طيب رن عليه وقوله عشان الساعه 8عقبال ميقوم وياخد دش ويلبس ويجي هو والهانم تكون جت عشره
جاسر: حاضر ولسه هيرن
حور: مترنش هو اكيد قام عشان حياه قامت
جاسر: اممم تمام
حور: صباح الخير
جاسر: صباح النور ياللي شبه الحوريه
محمد: صباح الورد ياحبيبتي
حور: اتلم ياجاسر بيه ها اتلم🤌😂😂 عامل اي يااستاذ محمد
جاسر: والله انا غلطان اني بعبرك ياجعفر انتي
محمد: اتلم ياض عن حبيبتي انا كويس ياحبيبتي مدام انتي كويسه
جاسر: مش عارفه كله بيجي معاها ليه وبيحبها دي جعفر والله
حور: مالكش فيه واتلم عشان مقولهاش ها 😉
جاسر: لا عيب خلاص
محمد: يخواف ههه
حور: اللي يشوفك في الشغل ميشوفكش قدامها والله 😂
جاسر: لازم ابقا في الشغل شديد وعصبي ومعاها
حور: كتكوت صح 😂😂😂😂
محمد: صح
جاسر: اتلمي اخصم منك ايام
حور: هههه استاذ محمد مش هيوافق والشركه بتاعتو مش بتاعتك 😛😂😂
جاسر: طيب غوري علي شغلك طيب وجهزي للاجتماع بتاع النهارده
حور: حاضر بعد اذنكم وسابتهم وراحت مكتبها
تعريف الاشخاص
حور:: عندها 22سنه متخرجه من كليه علوم عيونها زرقه وبشرتها بيضه ومتوسطه الجسم والطول ومحترمه وتعيش في حي متوسط المعيشه ووالدها متوفي
حياه:: اخت حور التؤام عندها 22سنه وشبها حور بالظبط ومتخرجه من كليه علوم برضو بس صايعه شوي عن حور
فهد:: فهد الصيوفي صاحب اكبر شركات ادويه في مصر عندو 28سنه طويل وجسمه رياضي وعندو عضلات ودقن خفيفه وعيونه رصاصي
ريتاج:: اخت فهد عندها 21سنه في اخر سنه في كليه علوم جسمها متوسط وعيونها رصاصي زي فهد وبشرتها بيضه
جاسر:: جاسر الصيوفي ابن عم فهد عندو 28سنه جسمه رياضي وعيونه عسلي وطويل
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية عشقت تؤام محبوبتي ) اضغط على أسم الرواية